Aihe: Draivikisa 2004 Clubhouse Invitationaliin - Golfpiste.com

2.6.–9.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][15]
KilpailuaSuomalaista

Draivikisa 2004 Clubhouse Invitationaliin

Etusivu Foorumit Yleistä Draivikisa 2004 Clubhouse Invitationaliin

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 45)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kun tuolla ’pisin draivisi’ -ketjussa on näköjään taas tuollainen nuorten miesten terve uhoaminen käynnissä, niin ehdotan että pistetään kaikelle spekuloinnille kertakaikkiaan piste ja järjestetään ensi vuoden Golfpiste Clubhouse Invitationalin yhteydessä

GOLFPISTE CLUBHOUSE LONG DRIVE CHAMPIONSHIPS

Pidetään kisa, joka päättää kaikki spekulaatiot miesten mitasta ja vaientaa turhat uhoamiset, tai ainakin muuttaa ne selityksiksi vastatuulesta ja kuun väärästä asennosta. Olettaen että ensi vuoden GCI kisa järjestetään, ilmoittaudun vapaahtoiseksi järjestelemään tuota draivikisaa (sillä varauksella, että se ei saa estää omaa osallistumistani itse päätapahtumaan). Lisäksi tämä vaatisi, että itse kisan järjestelypaikalla pitää olla tarpeeksi pitkä range, tai sitten draivikisa järjestettäisiin jollain suoralla ja leveällä väylällä ennen itse koitoksen alkamista.

JJP

Kappas Tuoppia…hieno lupaus! Onko lasermittari hankittu?

jaa niin mukana ollaa! Sanoilla oletuksilla että ensivuoden GCI pidetään.

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi järjestelyihin, vaikka itse en näillä pituuksilla skabaan osallistukaan.

Onneksi joku vaivautuu ja jotenkin minulla on hytinä, ettei Tuoppi jää kisassa ihan häntäpäähän.

Kisaan en osallistu, mutta tapahtuman pitopaikasta riippuen saatan olla silmät selällään katsomossa ihmettelemässä.

Pitkä, suora ja tasainen väylä ennen pääkilpailua olisi varmaankin rangea parempi vaihtoehto kisailupaikaksi. Vaikka niin, että draivikisaan osallistujat sijoitettaisiin häntäpään lähtöaikoihin ja voisivat vielä kisan aikanakin ottaa mittaa toisistaan.

Sitten vielä lyöntipaikalle mailanpään nopeusmittari ja vaikka tutkakin mittaamaan pallon lähtönopeutta.

En tiedä miten suuren maailman draivikisoissa menetellään, mutta mahdollisuuksien mukaan kokonaismitan lisäksi voisi mitata pallon ilmalennon pituuden ainakin summittaisesti.

Ilmoittautumisvaiheessa osallistujat luonnollisesti ilmoittavat ainakin summittaisen draivipituutensa keskiarvon ynnä muuta ainakin melkein oleellista.

Ilmoittaudun mukaan kaikkeen mahdolliseen, myös pisin draivi-kisaan, vaikka oletettavasti jäänkin draivimitoissa aivan häntäpäähän. Tahtoo vain kerrankin oikean varman mittaustuloksen ja vertailukohtia oikeasti pitkälyöntisiin pelaajiin.

Mailanpään nopeusmittari (Beltronics SwingMate) löytyy ja lähtee mukaan. Mittarin maksimi lienee 135 mph.

Tämä kaikki tietenkin sillä varauksella, että kisa järjestetään ja saan kotoa matkaluvan.

Näyttäisi olevan markkinarakoa tällaiselle kisalle. 🙂 Ditto tervetuloa, apu kelpaa, siellä pitää ehdottomasti olla useampi järjestelijä.

Esimerkiksi, jos käytetään laseretäisyysmittaria, homma voisi toimia näin: Lyöntipaikalla on kaksi hemmoa, kirjuri ja mittaaja. ’Maalialueen’ sivussa on kaksi – tai useampia – kaveria suojassa(!!) esim range-autossa. Lyönnin jälkeen toinen menee kyltti kädessä seisomaan pallon luo (poimien sen ylös) ja toinen sen summittaiselle putoamispaikalle. Mittaaja mittaa näin etäisyydet molempiin kavereihin ja ilmoittaa tuloksen kirjurille. Varmaankin järkevinta on käyttää jotain sponssattuja kisapalloja, koska jos ihmisten omia ProV1:ä aletaan etsiä ja kiikuttaa takaisin sieltä väylältä, hommassa menee koko päivä. Melkoiseen pallohävikkiinkin saadaan varmasti varautua koska metsään menneitä palloja ei ole aikaa ruveta etsimään.

Ikävä kyllä itselläni ei ole mitään rautaa (laser/gps), mitä varsinkin mittaamiseen tarvitaan, mutta eiköhän sellaiset jostain saa lainattua/vuokrattua. Palstalaisillakin noita ym vehkeitä ja nopeustutkia tuntuu olevan, siltä varalta että kevääseen mennessä joku yrityssponsori tai golfpiste ei riennä apuun (*vink vink*).

Kisan säännöt ja järjestelyt tarvitsevat paljon arpomista, mutta onneksi meillä on paljon aikaa… Tärkein kysymys on varmaankin montako yritysta lyöjälle sallitaan? Ehdotan 3.

Hieno homma!

Tuopille paljon pikiä draiveja loppukaudelle.

Pallon on oltava kaikille varmaankin sama jotta ei sitten jälkikäteen tule selityksiä:

Olihan sen helppo lyödä 324 metriä kun sillä oli V1Å;)

Ehdotan käytettäväksi ReMax Long Drive -kisojen sääntöjä soveltuvilta osiltaan.

Pääkohtia:

Competition Grid:

Competition grid will be 45 yards wide and will begin at 200 yards and end at 450 yards (if you hit more than 450 yards you have to go and find the ball yourself!).

Ball:

All competitors will hit Pinnacle Power Core Straight Distance golf balls, provided at Local Qualification sites.

Entry Fee:

Local Qualification Site – $35 ($15 for Juniors) for six balls (time permitting, you may try more than once).

Tietystikin olisi hienoa, jos hommaan saataisiin pallosponsori, jotta osallistumismaksua tähän kisan sivuaktiviteettiin ei tarvittaisi. Palloja tulisi siis kuusi per osallistuja, jos vain käytettävissä oleva aika tämän sallii.

Lue lisää: ReMax long drive -säännöt

Mielestäni jokaisen pitää saada valita pallonsa itse, kunhan se on golfin sääntöjen mukainen. Onhan välineiden valinta osa peliä.

Olen myös sitä mieltä, että omilla palloilla. Näin vältetään loputtomat jälkiselittelyt pallon sopimattomuudesta omalle svingille tai mailalle jne jne.

Joo, itsekin katselin noita re-maxin sääntöjä.

Jos ollaan väylällä, tulee rajoittavaksi tekijäksi aika. Jos GCI:ssä on osallistujia yhtä paljon kuin viime vuonna ja oletetaan vaikka että puolet heistä haluaa osallistua draivikisaan, saadaan n 40 draivaajaa. Jokaisella 6 yritystä, lasketaan optimistisesti vaikkapa 40 sec/lyönti mittauksineen ja muine säätämisineen. (aikaa menee kuitenkin). Eli 4 min/lyöjä => aikaa menee heti 2h 40 min.

Väylällä kun ollaan tuo aikataulu on aika herkkä. Järjestävä seura ei varmasti paljoa arvosta sitä että kenttä tukitaan jo 2.5h ennen kisaa, ja jos aikataulusta jäädään jälkeen, saattaa draivikisa keskeytyä kun muut pelaajat jyräävät päälle. 🙁 Eli tässä mielessä range on ainoa järkevä vaihtoehto. Rangen puolesta puhuu myös se että niin saadaan draivikisaan osallistujien luppoaika kentällä lyhyemmäksi.

Onko täällä joku joka luulee että Pro V1 lentää pitemmälle kuin alla mainittu Pinaakkeli???

Jokainenhan voi ostaa noita Pinnacleja, mutta annas olla jos kaikki pakotetaan niitä käyttämään ei selittelylle tule loppua.

Pakko laittaa tähän lainaus eräästä V1:siä käsittelevästä kirjoituksesta.

’When you hear someone talking about how very far they can hit the Pro V1, they are referencing their comparison to higher-spin, tour-quality balls. Cheaper distance balls will carry and roll farther for everyone.’

Kyllä omilla palloilla lyöminen periaatteessa on tuloksen puolesta minusta OK.

Käytännön järjestelyt vain mutkistuvat. Jos siihen kuitenkin mennään, kisaajien pitää vain hyväksyä se, että sitä palloa ei tuoda pikapostina väylältä takaisin ja metsäpallot jäävät todennäköisesti sille tielleen. Aikaa etsintöihin ei tule olemaan. Selkeästi näkyviin jääneet pallot palautetaan oikeille omistajilleen pallossa olevan merkin (kilpailunumero tms) perusteella sitten kun pallonkerääjät maalialueella tulevat kisan jälkeen pois.

Mulle käy mikä tahansa pallo. Jos pallosponsori jostain sattuisi löytymään, voidaan käyttää heidän tarjoamaansa distance-palloa. Jos pallot hommataan itse, niin tuokoon osallistujat mukanaan mitä tahansa golfin sääntöjen mukaista palloa. Yksinkertaista, eikö?

Yeah! Mä oon niin messissä! Palloksi kelpaa mikä vaan jos joku niitä sponssaa.

Yksinkertaistetaan vielä palloasiaa. Jokainen käyttää omia, sääntöjenmukaisia pallojaan. Kilpapalloja ei palautata, vaan ne menevät juniorityölle, järjestäjälle tms.

Minulta löytyy mailanpäänopeusmittaria, lasermittaria ja GPS laittetta… Joten se ei ainakaan siitä jää kiinni, että ei saada näille ajurilyönneille mittoja.

Sponsorointi voisi myös tulla kyseeseen jos tosiaan kilpailusta saadaan niin korkeatasoinen, että 300m on paperia useimmille kisaajille.

Voin itse myös osallistua 51′ ajurillani, vaikka mitään mahdollisuuksia neitimäisillä ajurilyönneillä ei ole kärkeen, joten panostan enemmän tähän toimitsijan rooliin.

ihme tyyppejä…..

’Voin mä osallistua mun neitimäisellä lyönnilläni’

’Hyvä kisa ja mukana vaikka ei mitään mahdollisuuksia’

🙂

Hienoa lahtito, että laitteistokin järjestyy! Tervetuloa kelkkaan.

TestManille tiedoksi että koska itse tapahtumaan on aikaa vielä niin pitkään, ei uhoamista kannata aloittaa ihan vielä, ettei puhti lopu kesken. Kyllä sitten huhti-toukokuussa alkaa näkyä niitä ’mä draivaan teidät kaikki suohon’ -kirjoituksia. 😉

Tää ei nyt suoraan liity draivikisaan, mutta jos samassa yhteydessä on varsinainen kisa, niin lueskelin tämmöstä Tetsan kirjoittamana.

’Re: Kauden yhteenveto -kaikki…

Mulla ehkä vähän kuohahti tossa edellisessä tekstissä, siitä nöyrin anteeksipyyntöni…

No kuiteski… En tuonut ehkä kantaani ihan yksiselitteisesti julki tässä tasoitusasiassa: Pelaan siis tasoituksella joka on vähän niin ja näin. Tämä johtuu siitä että en osallistu kisoihin joissa joku saattaa ottaa homman tosissaan… Kavereiden kesken ei tasoituksia käytetä, joten siinäkin mielessä se numero on mulle ihan turha.

Tämä on siis oma kantani eikä se ole ilmeisesti golfliiton tms. instanssin suositusten mukainen. Siitä olen pahoillani. En siksi että pelaan ’väärällä’ tasoituksella, vaan siksi että välillä tuntuu että golfarit nuijitaan johonkin tasapäis -muottiin jossa kaikilla on oikeat vaatteet ja aatteet, tasoitus kohdallaan desimaalin tarkkuudella ja kengät kiillotetttuina.

Olikohan tossa nyt mitään järkeä. No, koittakaa ymmärtää…

(Tetsa 29.9.2003 22:52:04)

Mää vaan luulen että tässä kisassa ollaan tosissaan.

Mulle sopii ihan hyvin pelata vaikka jollain femman tasoituksella. Toi kisa on niin varhain keväällä että mulle on ihan sama saanko viis vai kahdeksan eteen. En mä siellä pärjää kuitenkaan… :o)

(Tää kirjoitus varmaan tongitaan esille just joskus kisan alla… Pakko alkaa talvitreenaamaan…)

Mukana!

Nyt pitää vaan alkaa kehittämään sellaista Power Swingiä, että pallo lentää jo ilmassa 300 metriä…

Pitää tietysti ostaa mahdollisimman pitkäpotkuinen tikku ja käyttää super-extra-mega-hyper distance palloja.

Nimetön

Ideahan on mainio, mutta ei se suunpieksentää lopeta. Tässä nähdään vain paremmuus kaveri vastaan kaveri- akselilla muutaman pallon perusteella. Jos katsotte distance tourin tuloksia ne vaihtelevat jopa 100 metriä, olosuhteista riippuen. 300- metriset lyönnit ovat edelleen arkea palstan kirjoittajilla myös kisan jälkeen ( miksei tosiakin ) , vaikka kisassa olisi lyönyt paljon allekin.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 45)
Vastaa aiheeseen: Draivikisa 2004 Clubhouse Invitationaliin

Etusivu Foorumit Yleistä Draivikisa 2004 Clubhouse Invitationaliin