Aihe: Amatöörimeininkiä - Golfpiste.com

31.1.–7.2. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][8]
KilpailuaSuomalaista

Amatöörimeininkiä

Etusivu Foorumit Yleistä Amatöörimeininkiä

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 43)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tiistai 10.6.2003. Ilma puolipilvinen, lämpötila parikymmentä astetta – mitä parhain ilma golfkierrokselle. Työpäivä jäi väliin, ja lähdin kolmen ystäväni houkuttelemana Raisioon, Kankaisten Golfpuistoon. Kyseiset herrasmiehet ovat Raisiossa jäseninä, ja ovat kehunet kentän lay outtia ja ilmapiiriä mukavaksi. Suoritettuani 45 € green fee- maksun siirryimme avaustiille, joka ko. päivänä oli väylä no 10. Draivi hyvään paikkaan ja seurasi lähestyminen greenille – tai siis paikkaan missä sen olisi pitänyt olla. Viheriön pinta oli rikottu mekaanisesti ja se muistutti vakosamettia, josta nousi esiin n. 2 cm korkuisia ”hiekkaraitoja”. Puttaaminen oli mahdotonta ja niinpä jouduimme käsin sekä jaloin putsaamaan puttilinjan ’hiekkaraidoista’ jotta pallon matka ei tukehtuisi heti alkuunsa. Sama homma jatkui kierroksen loppuun asti, sillä kone joka tasoitti ”greenit” tasaiseksi hiekkamassaksi tuli noin tunnin ryhmämme perässä. Kierroksen jälkeen jäimme klubille lounastamaan ja yritimme suhtautua kentän kuntoon huumorilla, vaikka totuus oli, että kaikkia harmitti. Viereiseen pöytään istuutui seuran tuore toimitusjohtaja, tuttu mies omasta kotiseurastani, joka oli pelannut muutama flight takanamme. Virisi lyhyt debaatti ”kentän” tilasta : JV : ”Terve Heikki ! Mitäs pidit kentän kunnosta tänään?” HH : Ei vastausta JV : ”Ei vissiin taida tällä hetkellä olla ihan täyden green feen arvoinen?” HH : ”Sulta olis varmaan tarvinnut ottaa hiukan enemmän, heh heh !” JV : ”Anteeksi mitä ? HH : ”CM:n toimiston vieressä on pieni lappu, jossa lukee, että greeneillä suoritetaan hoitotöitä ” JV : ”Hetkonen, pitäisikö vieraspelaajan kahlata ilmoitustaulu läpi ennen green feen maksamista? Eikös CM olisi voinut hiukan varoittaa etukäteen ? Eniten tässä vielä harmittaa missattu työpäivä” HH : ”Me ei korvata sulle mitään!” JV : ” OK, tässä on kaksi vaihtoehtoa. a) hyvitätte green feen hinnasta osan takaisin b) kirjoitan asiasta eri foorumeihin ja pistän sanan kiertämään Kankaisten Golfpuiston nykytilasta. HH : Ylimielistä naurua ja selän kääntö. Kyseinen insidentti oli todella hämmentävä ja ystäväni varmasti häpesivät seuran edustajan käytöstä. Fiksu tapa asia pois päiväjärjestyksestä olisi ollut lyödä allekirjoittaneelle green fee – lipuke käteen, pahoitella tilannetta ja toivottaa tervetulleeksi uudestaan kun kenttä on taas pelattavammassa kunnossa. Juttu on joka tapauksessa nyt lähtenyt kiertoon ja olen törmännyt muihinkin henkilöihin, jotka ovat myös reklamoineet ko. kentän kunnosta tuloksetta. Nähtäväksi jää vaihtaako Kankaisten Golfpuisto Oy ensivuonna kolmannen pelikautensa kunniaksi jälleen kerran toimitusjohtajaa. Yksi opetus tälläkin pelipäivällä kuitenkin oli : Oma maa mansikka, muu maa mustikka (korkeintaan).

    Asiaa sen paremmin tuntematta ja kertomuksesi jälkeen sanoisin, että teit ihan oikein! :O)

    BZ

    Kuulostaa normaalilta… eihän tohon voi lisätä kuin, että onhan toi ahterista mutta muita keinojahan ei taida olla kuin äänestää lompakolllaan…

    Nimetön

    eipä voi muuta sanoa kun OHHOH!! toisin kuin BZ:lla minun korviin tuo juttu ei kuullosta normaalilta – onneksi. Kyse on sen verran tylystä kohtelusta että juttua kannataakin kertoa eteenpäin eri forumeilla.

    Se on sitte tietenkin ihan eri juttu vaihtaako kukaan kenttää tällasten tapausten takia…

    enpä ole koskaan CM:ltä kuullut kentän hoitotöistä ym. poikkeusjärjestelyistä, oletus on että ’kyllä joku pelaajalle kertoo’…

    sinänsä alennusta GF:stä en tosin välttämättä kannata kentän hoitotöiden takia; se on loputon suo milloin alennus annetaan, milloin ei. Käytöksestä nyt ei tarvitse paljon kommentoida, tosin lähellekään Pekka Sinkkilä-tasoa ei vielä päästy…

    Jännä juttu sinänsä

    Kankaisten golfpuistossa arkisin green feen hinta on 40€ ja tiistaipäivisin lähdöt ovat tiiltä #1..

    Toivottavasti edes loppu on totta….

    Jäsen on oikeassa, gf oli tosiaan 40 euroa, tosin siinä oli tasan se 40 liikaa ja vielä huono fiilikset päälle. Lähtö oli todellakin kympiltä ehkäpä juuri niiden hoitotöiden takia. Summa summarum : Puolestani voitte puuhastella siellä ’golf’puistossanne mitä lystää ja neuvon kaikkia kiertämään ’kentän’ kaukaa.

    Kankaisten kenttä on todella surkea ja halvalla ja huonosti rakennettu. Toivottavasti siitä kuitenkin kehittyy vuosien saatossa ihan pelattava kenttä.

    Kenttäyhtiön rahanahneuteen liittyviä kommentteja en viitsi kirjoittaa, ettei toimitusjohtajalta tule mitään syytteitä niskaan. Taitaapi olla juristi, jos en väärin muista. Vai oliko se nyt sitten se edellinen tj.

    Taisi sulla mennä herne aika pahasti nenään, kun oikein uhkailun puolellekin heitit.

    Ei kerrottu minullekaan Aura golfissa edelliskesänä, että grinit olivat ilmastoitu ennen kierrostani. Oli siinä kiva maksaa 50-60 euroa ja pallo pomppi minne sattui. Eikä saanut greefeetä puoleen hintaan. Olin vissiin tottunut AG:n hyvään kuntoon…

    Eli ei niitä hoitotöitä muuallakaan pahemmin kerrota, saati puolikkaalla hinnalla pelata. Viimeksikin Wiurilassa oli griinit täynnä hiekkaa (Nyt maanantaina ei kylläkään ollut muistoakaan hiekasta jäljellä).

    Sitten vielä pari asiaa:

    Kyseinen Raisio golfin kenttä on auki vasta ensimmäistä kokonaista kesää, joten et voi edes kosteimmissa unelmissasi kuvitella, että kenttä olisi ollut priimakunnossa. Ei ollut Meri-Teijo, Nokia, Lakeside, eikä varmaan edes AG ensimmäisenä-taikka toisena vuonna.

    Ja sitten se toinen juttu: seuran toimitusjohtaja on AG:n pitkäaikainen jäsen, jolla on ilmeisesti enemmän huumorintajua kuin sinulla.

    Amatöörimeininkiä… Niinpä, aika monen golfkenttäyhtiön halu saada greenfee pelaajia tuntuu olevan tällä hetkellä aika suuri, mutta harvalla on kuitenkaan ammattimainen ote vieraspelaajien ’kohteluun/palveluun’.

    Suomessa golfturismi on uutta eli matkailija varaa itse teeajan ja ehkä keksii hotellin/majoituksen lähistöltä itse. Periaatteessa vieraspelaaja ostaa palvelun/tavaran täydellä hinnalla, ja jos se ei ole luvatun laatuinen, pitäisi siitä selkeästi kertoa maksun suorituksen yhteydessä. Mielestäni pieni epämääräinen lappu caddiemasterin toimiston ulkopuolella seuran ilmoitustaululla ei riitä. (Eihän hotellissakaan voi laittaa vesikatkoksesta lappua ulko-oveen samana aa*******, kun asukkaat vielä nukkuvat huoneissaan 🙂 -havaitsevat sitten herättyään, että suihkusta ei tule vettä.)

    …Tai voihan asian tietysti tehdä, mutta silloin ei ole kyse hyvästä palvelusta eikä tuote/palvelu vastaa siitä maksettua täyttä hintaa. Hyvää asiakaspalvelu/kauppiaskulttuuriin kuuluu virheen myöntäminen ja asian sopiminen esim. hinnanalennuksena tai muuna hyvittämisenä. Tästä esim. oli keväällä pääkaupunkiseutulainen iso golfkenttä, jonka greenit oli aika huonossa kunnossa. Vieraspelaajille annettiin alennus greefeestä, koska kentän kunto ei vastannut laatuvaatimuksia.

    joo koin Talmassa vähän yhtä surkeita greenejä. PELIN KOHOKOHTA OLI KUITENKIN HAUTOVA SORSAEMO 50 M 15 GREENIN EDESSÄ SUUREN KOIVUN ALLA. TAPAUS KORVASI GREENIEN PUUTTEET, MUTTA KOSKA HOIDIMME VAROITUKSEN SORSASTA KENTÄN 3 ERI HENKILÖLLE JA GOLFPISTEESEENKIN TOIVOISIN PIENTÄ PALAUTETTA VAIKKAPA UUDEN GREENFEEN MUODOSSA KUN GREENIT OVAT KUNNOSSA. ME VIERASPELAAJAT TULEMME OLEMAAN TOKI LÄHITULEVAISUUDESSA OLEMAAN MAAN KANTAVA VOIMA GOLFMAAILMASSA JA NÄIN ON JO TAPAHTUNUT ENGLANNISSA. KUNHAN IHMISET ENSIN ASEMOIVAT GOLFIN VAIN YHDEKSI HARRASTUKSEKSI MUIDEN HYVIEN HARRASTUSTEN JOUKOSSA.

    KUNNALLISIA KENTTIÄ TARVITAAN !!!

    Lue lisää: VIERASPELAAJAT TULEVAISUUDEN VOIMAVARA

    Eipä luulisi olevan kummoinen toimenpide hyviksi palveluyrityksiksi tavoittelevilta kentitltä ottaa jokapäiväiseksi (tai edes jokaviikkoiseksi) tavaksi tuottaa kenttämestarin ja CM:n neuvonpidon pohjalta CM:n tiskille aanelonen, jossa lyhyesti kentän kunto, mahdolliset huoltotoimenpiteiden aiheuttamat häiriöt, sekä esim talvisäännön voimassaolo kentän määrätyillä alueilla.

    Toiseksi, kannattaisi miettiä onko järkevää laittaa lähtöjä kenellekään hiekan levityksen ja tasoituksen väliin tai muihin vastaaviin tilanteisiin – paitsi niille joita ei haluta toista kertaa asiakkaaksi.

    Nimetön

    Kaksi kaveriani lähti viime kesänä pelaamaan Ouluun ja maksoi greenfeen. Eka griinille mennessä he huomasivat, että griini oli täynnä kuoppia tai sellasia pikkuisia reikiä(mitähän ilmastointi-juttuja lie). No he marssivat suutuspäissään caddiemasterille ja vaativat greenfee maksun takaisin, koska kenttä oli kaikkea muuta kuin elokuisessa kunnossa. CM valitteli, ettei ollut ’hoksannut’ sanoa asiasta ja maksoi greenfeen takaisin.

    Junnun kommentissa oli hyvä pointti: reklamointi tehdään heti eikä viidestoista päivä. Onko kohtuullista kiertää koko kenttä ja alkaa sitten nurisemaan.

    quote:’Eniten tässä vielä harmittaa missattu työpäivä’…jaahans siitäkö se kenkä puristikin vai?

    …ja ennenkuin joku keksii niin RaG ei ole kotiseurani, mutta pelaan Kankaisissa paljon ja mielelläni. Kyllä sinne ovat vieraat olleet tervetulleita aina.

    Griinit ovat kaikkialla nyt p e h v a s t a. Niinkuin joku jo totesikin se on vasta 1. kokonainen pelikausi kentälle. AG:sta en tiedä, koska minulla ei ole siellä varaa pelata kuin ehkä pari kertaa vuodessa. 50€ on todellista kiskontaa tylsästä kentästä- no okei on se yleensä hienossa kunnossa…

    ’Kenttä pelataan sellaisena kuin se on…’

    Onko loppujen lopuksi kentän kunnolla golfauksen kannalta merkitystä?

    Nimetön

    Ensinnäkin arvoisa JV/AG griinien kunto tuohon aikaan kesäkuussa oli lähes joka puolella yhtä huono kuin mitä mainitsit!!!!! olisit ilmeisesti voinut mielestäsi kierrellä ympäri etelä-Suomen golfkenttiä ja pelata kierroksen ja aina mennä parkumaan kierroksen jälkeen rahoja takaisin?

    Et varmaan huonon teatteri esityksen jälkeenkään mene Samppalinnan kesäteatterin johtajalle sanomaan että rahat tänne takaisin, kun tuo Jussi Lampi oli sairaana ja sitä tuurannut kaveri floppasi täydellisesti!!!!tms…

    Olisi vaan kiva tietää oma tuloksesi tuona sysimustana päivänä jolloin maailmasi musteni kun kankaisten golfpuiston griinit eivät ensimmäisenä täytenä vuotena ollutkaan St. Andrewsin Old coursen tasoiset , jossa sinun kaltaiset huippupelaajat varmaan pitäisi kenttää aivan pilkkanaan kun noin hienon draivinkin olit lyönyt tuossa aloitusväylällä.

    Parempi että pelaat vaan siellä aina niiiiiiiin hyväkuntoisella kotikentälläsi ja jätät toisten kenttien arvostelun niille jotka golfkentän hoidosta ja pelaamisesta tietää jotakin!!!!

    p.s. mitä vähemmän vieraspelaajia sitä enemmän peliaikoja omille osakkeen omistajille. 🙂

    Nimetön

    … ja mitä vähemmän vieraspelaajia kentällesi tulee, sitä korkeampi on osakkeesi vuotuinen hoitovastike! 😉

    Mut jos ei rahasta ole pulaa, niin ei kai sillä sit väliä olekaan, vai?

    Pakkohan tähän on vielä kommentoida.

    Ko. päivänä ei ollut kyse mistään ilmastoinnista tai hiekotuksesta, vaan ’viheriöt’ oli REVITTY auki. Kyse ei siis ollut mistään pikkumuhkuroista, vaan puttaaminen oli kertakaikkiaan mahdotonta ennenkuin puttilinja oli putsattu. Ehkäpä tämän vuoksi putit upposivat hyvin kun oli valmiit rännit ;-). Bahrainissa on tullut kerran pelattua hiekkanurmilla, mutta siellä on joka ’viheriöllä’ poika joka tasoittaa ryhmän jäljet puttaamisen jälkeen. Suosittelen samaa käytäntöä Kankaisiinkin.

    Pelin harrastajana olen vielä untuvikko, menossa 13. vuosi, mutta kenttiä on tullut kierrettyä melkoinen määrä. On nähty huonoja, vähän parempia ja liuta huippukenttiäkin. Kankaisten kenttä on kuitenkin pohjanoteeraus kaikilla mittareilla (kunnon puolesta) Tekosyyksi ei riitä, että kenttä on uusi. Hoitovirheitä on tehty, rahat finaalissa ja elefanttitauti on iskenyt pahasti – suunnitteilla on 18 reijän laajennus . Melkein pistää naurattamaan. Merkillepantavaa muuten on, että aika monet ko. kentän osakkaista/jäsenistä ovat varsin allergisia kuullessaan arvosteluja kotikentästään. Miksiköhän ?

    Tuloksesta sen verran, että pelasimme scramblea ja kukkaron pohjalle kilahti 19 euroa per äijä. Joten hyvitys kai tuli sitten siinä muodossa.

    Kaikenkaikkiaan en ymmärrä, mitä pahaa on siinä että reklamoi epäkurantista tuotteesta, siihen kai on jo jokaisella kuluttajansuojalain nojallakin oikeus. Kuriositeettina kerrottakoon, että valitin kentän kunnosta tasan ensimmäistä kertaa elämässäni. Reklamaation antaminen ja sen vastaanottaminen on aivan normaalia yritystoiminnassa, ja homman pitäisi toimia asiallisesti molempiin suuntiin. Asiallinen reklamaatio, asiallinen palaute. Jolleivät kaikki vielä tajuneet, niin kirjoituksen pointti on siinä, että hommaa ei hoidettu fiksusti, eikä siinä että tuli maksettua 40 egeä vain saadakseen huonon mielen. Ylimielisyyden sijasta olisin mielellään kuullut tj:n suusta edes sanat ’olen pahoillani’ tai ’kävipä huono tuuri’.

    Summa summarum 2 : Minun puolestani Kankaisten porukka saa rypeä omassa ’puistossaan’ samoin kuin Aurankin porukka omasaan. Ja kaikki ovat taatusti tyytyväisiä. Taidanpa tästä lähteä saman tien ihan oikealle GOLFKENTÄLLE!

    Nimetön

    Itseäni ainakin tälläinen tilanne kuin sinulla harmittaisi helvetisti…

    Jos menet vieras kentille pelaamaan siellä joskus tuntee olonsa aika orvoksi paikallisten naureskellessa ja heittäessä tyhmää juttua…

    Siinä tilanteessa on parempi kuin ärähtää oikein kunnolla ’vanhalle kentän kuninkaalle’ joka on yleensä iältään n.45-60v…

    Tämä temppu toimii ja kuninkaat lakkaavat ylimieliset juttunsa…

    tapahtumasta jo yli kolme viikkoa, mikä ihme on saanut kiukun kestämään noin pitkään tai nousemaan uudelleen?

    ota rauhallisesti, sullahan oli loistava mahdollisuus selittää huonoa puttipelia surkeilla griineillä 🙂

    Nimetön

    Pari vuotta sitten eräällä etelä-suomen ’arvokentällä’ kerroimme ilmatuista griineistä ohimennen klubilla toimarille, joka muitta mutkitta kutsui kokeilemaan kentän kuntoa uudelleen seuraavana keväänä ja posti toikin luvatut peliliput.

    Tyylillä hoidettu tilanne, ei kiukuttelua puolin eikä toisin.

    Wiurilassa kehuin TJ:lle kentän loistavaa kuntoa kierroksen jälkeen ja hän räppäsi mulle pelilipun kouraan.

    Ehkä sinun olisi pitänyt kehua kentän loistavaa kuntoa tai sitten pelata Wiurilassa.

    Olen kyseisen puiston ’kasvatti’ ja jos untuvikko on pelannut 12 vuotta minä en ole vielä edes kuoriutunut. Siinä onkin ehkä suurin syy miksi minä temmellän puistossamme iloisin mielin ja te kokeneet paljon nähneet konkarit tai ’untuvikot’ ette voi sietää puistossamme pelaamista.

    Toinen pointti jota hieman haluan kommentoida on ärtymys reklamointiin suhtautumisessa. Täytyy tunnustaa etten tunne omaa tj:tämme henkilökohtaisesti enkä voi hänen huumorintajustaan sanoa mitään:

    1. Vieraisiin pöytiin huuteleminen klubilla ei varmasti ole oikea tapa tehdä todellista reklamaatiota vaan enemmänkin keskustelun aloitus. Mielestäni oikea tapa on hlökohtainen yhteydenotto kahdenkesken. Voin hyvin kuvitella että jos rupeaa heittelemään pelilippuja jokaiselle klubilla vinkujalle on se loputon suo.

    2. Uhkailuun ja kiristykseen mielestäni paras tapa on suhtautua huumorilla ja naurulla (ei tietenkään ylimielisellä sellaisella) vaan olla vilpittömästi hu*******nut.

    Lopuksi sanon että, on erittäin mukavaa käydä Aurassa pelaamassa välillä oikeilla greeneillä, mutta kyllä minä aion pelailla puistossamme vastakin hyvillä mielin.

    Ilmaisia lounaita ei ole. Tarkoitatko, että green-feen hinnassa pitäisi olla valmiiksi varauduttu valittajiin, jotka hoidetaan sitten vaivihkaa sujauttamalla kouraan lippu tai pari? Olisiko hyvä summa esim. 50% green-feen hinnasta? Pitäisikö kaikkien käydä varmuuden vuoksi valittamassa jostain, jos vaikka olisi jäänyt muutama tällainen sääli-gf jakamatta?

    Valitettavasti kenttien palveluhenki on suoraan verrannollinen ihmisiin jotka siellä ’palvelevat’ – suoranaisia ohjeita ei varmaan ole kirjoitettu.

    Greenfee lipun antaminen tässä tapauksessa olisi ollut paikallaan.

    Olen muuten pelannut kierroksen Jenkeissä Spainish Bay -kentällä (sijaitsee samalla alueella kuin Pebble Beach) holkitetuilla greeneillä, $250 greenfeellä – alkurei-illä oli vielä helvetinmoinen sumu.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 43)
Vastaa aiheeseen: Amatöörimeininkiä

Etusivu Foorumit Yleistä Amatöörimeininkiä