Aihe: 2007 TAVOITTEET - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

2007 TAVOITTEET

Etusivu Foorumit Yleistä 2007 TAVOITTEET

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 70)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #484001 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Kiitoksia selvennyksestä 🙂

Itse uskon, että ns. late drawn lyöminen on täysin mahdollista myös tyynellä säällä ja tarkoituksena on kokeilla ensi kesänä josko se pitää paikkansa. Jos se ei onnistu niin sitten ei …

P.S. Tämä oli kyllä ’tavoitteet 2007’ ketju, josta tuli samalla joulutervehdysketju… ja tavoitteena on edelleen lyödä late draw (ilman tuuli apuja) ensi vuonna 😉

#484002 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jäsen XXL kirjoitti: (23.12.2006 19:06:52)
    … Mainittakoon vielä, että en myöskään ole ollut sillai transvestiitin kaa. Missään päin maailmaa!

Mulle nyt, notta, hidas hämäläinen kun olen, jäi hämäräksi se, notta, onko tämäkin tavoite?

#484003 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lisäksi haluaisin, edelliseen liittyen, pelata kierroksen kesäisellä Teijolla Kebaxin kanssa. Kuluneella kaudella se jäi kokematta. …

Jebulis. Tämä on asia joka pitää ehottomasti lisätä tavotteisiin ensi kauden osalle. Perinteeksi on Merry Tayon osalta tullut kokea kenttä talven harmaudessa. Viime kerralla sentään joku poikkeus perinteisiin tuli – en kaatunut olleskan. Suorituksen tulospuolen suhteen kenttä pitää mua edelleen pilkkanaan. Vaan eipä huolta, aion hakata päätäni seinää niin kauan kuin kynnelle kykenen. Ja siis tavoitteen mukaan optimiolosuhteissa kaudella 2007. Nii.

#484004 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Herbus kirjoitti: (23.12.2006 19:24:12)
    Tämä nyt on tämmöinen joulutervehdysketju, mutta: jos pallo lähtee 80 m/s, niin spinniakselin kallistuksesta johtuva poikkeuttava voima on noin 30-kertainen (cl-kerroin muuttuu, joten se ei ole 64-kertainen) verrattuna nopeuteen 10 m/s, joka pallolla ehkä on lakipisteessä. Jos sivutuuli on kaksinkertainen lakipisteessä (verrattuna maatasoon), niin poikkettava voima on nelinkertainen ja pallo kaartaa nopeasti vasemmalle (jos tuuli on vasemmalle).

Jos sivutuulta ei ole, niin radan suunta muuttuu eniten lentoradan alussa (suuri poikkeuttava voima), joka ei sovi Late Draw määritelmään. Tästä päättelin, että Late Draw lyönti on mahdoton tyynessä säässä. Tätä tukee myös havainnot, joskus onnistuu, joskus ei. Joskus myös maan tasalla oleva tuuli tuntuu olevan eri suuntaan kuin korkealla oleva tuuli.

Hyvä… nyt sun täytyy enää todistaa Beckhamille, että maalivahdin lähellä tuulee kans kovempaa. Ja vielä ylhäältä alas 🙂 Toi on muuten edelleen mielenkiintonen toi stixin heti alussa laittama linkki noista matemaattisesti ratkasemattomista ongelmista.

Eikun siis Hyvää Joulua vaan kaikille…. mää yritän pelata ens vuonna alle 75 joka rundin. Jos ny ees kerkeen pelaamaan.

#484005 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minä aion pitää draivit väylällä. Ja minä aion lyödä lähestymiset viheriölle. Ja minä en aio putata enempää kuin kaksi kertaa pär viheriö.

Kotikentällä aion lyödä ne kaksi par-kolmosta rautaseiskalla lipulle; nyt lyön kutosella. Lisäksi aion lyödä ne pitkät par-kolmoset rautakolmosella ilmassa perille. Ei tarvitse spinnata.

Aion pitää kevätleirin pohjois-Afrikassa, ehkä Tunisiassa. Siellä aion saada pesää paikalliselta; en ole koskaan ollut sillai afrikkalaisen kaa. (En sano neekeri, notta seniorin Joulu ei mene munilleen). Mainittakoon vielä, että en myöskään ole ollut sillai transvestiitin kaa. Missään päin maailmaa!

Aion myös pestä Jyrkkä Drawn reikäpelissä kotikentällään. Tiedän, notta se menee hämilleen, kun ilmestyn ykköselle Himmeänä Hohtelevissa Byysissani, joissa on Tiinkantoteline Sivusaumassa. Ja lisään hämmennystä kertomalla skooranneeni pohjois-Afrikassa natiivia; hän itse menee sinne rouvansa kanssa. Veikkaan, notta etuysi on helposti minun!

Tavoitteena on myös, notta pelaisin kotimaassa kauden avauskierroksen tietenkin kotikentällä ja tietenkin samalla porukalla kuin menneellä kaudellakin. Sepä vasta olisi mainiota nähdä Henkka, Tetsa, Paksupekka ja JD Tayolla huhtikuussa, kun peipponen etsii kumppaniaan ja kiuru kiertää taivaalla panomielessä.

Lisäksi haluaisin, edelliseen liittyen, pelata kierroksen kesäisellä Teijolla Kebaxin kanssa. Kuluneella kaudella se jäi kokematta. Mutta lähellä oli, notta ei tavattu: mentiin peräkkäisissä flaiteissa Teijon viim. kisoissa ja minä olin hänen veljellänsä merkkarina. Noteerasin Kebaxin hahmon rundin jälkeen terassilla bearia naamaan kiskomassa ja olin aikeissa mennä esittäytymään, mutta kun olin vaihtanut kuivempaa ylle, oli ukko kadonnut terassilta. Jäi tapaaminen ensi kaudelle.

Voi olla, notta draiveri menee vaihtoon. Kunhan ensin saan selville, notta onko Titun uusin malli neliskanttinen vai kolmion muotoinen…

Kunnianhimoisia tavoitteita. Se kummastuttaa, notta miksi haluat lyödä ne kaksi par kolmosta rauta kolkalla? Normaalistihan ne lyödään femmalla, pidätellen.

Jos toteutat tämän natiivipenetraatiosuunnitelman ilman valuuttaa niin saat 4 väylää eteen. Mutta ainoastaan siinä tapauksessa, notta kuvailet tämän saginan nujertamisen yksityiskohtaisemmin kuin Taiska. Ei auta ’karhean simpukan’ hehkutus, ei.

Mutta keväällä ilman muuta, samalla jengillä, hyökätään ruoholle kuin hiehot.

Itse en aio kehittyä millään saralla. Pyrin taantumaan mahdollisimman hitaasti.

#484006 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olkoon tämä viimeinen viesti, ennen joulua. Kirjoittakaa vaikka mitä, minä en enää lue. Toi David vetää osittaista yläjengaa ja apuna on maan vetovoima. Tuosta seuraa yli g:n kiihtyvyys maapallon keskipistettä kohti. Ajatellaan sitten potkun alkuperäistä suuntaa (joka on ylöspäin). Pallon vauhti hidastuu tähän suuntaan sekä ilman vastusvoiman, että maan vetovoiman alkuperäisen radan suuntaisen komponentin ansiosta. Samalla pallo pyrkii kiihtyvällä nopeudella (toi oli kai ihan oikein terminä kunhan ei vektoreista puhuta) pois tästä suunnasta maan vetovoiman sekä nostevoiman avulla (nyt se ei kyllä ole nostevoima vaan ’laskuvoima’). Tästä aiheutuu rajun näköinen käyrä, joka siis on paraabelia tiukempi.

#484007 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jyrkkä Draw kirjoitti: (23.12.2006 20:30:28)

Itse en aio kehittyä millään saralla. Pyrin taantumaan mahdollisimman hitaasti.

Kuullostat aika pitkälti Tetsalta. Mikä onkin pitkälti hyvä teille oikeille pelimiähille. Aika liki ainakin pitkälti luulisin.

#484008 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Herbus kirjoitti: (23.12.2006 21:34:40)
    Toi David vetää osittaista yläjengaa ja apuna on maan vetovoima. Tuosta seuraa yli g:n kiihtyvyys maapallon keskipistettä kohti. Ajatellaan sitten potkun alkuperäistä suuntaa (joka on ylöspäin). Pallon vauhti hidastuu tähän suuntaan sekä ilman vastusvoiman, että maan vetovoiman alkuperäisen radan suuntaisen komponentin ansiosta. Samalla pallo pyrkii kiihtyvällä nopeudella (toi oli kai ihan oikein terminä kunhan ei vektoreista puhuta) pois tästä suunnasta maan vetovoiman sekä nostevoiman avulla (nyt se ei kyllä ole nostevoima vaan ’laskuvoima’). Tästä aiheutuu rajun näköinen käyrä, joka siis on paraabelia tiukempi.

Olen samaa mieltä Herbusin teorioista, mutta käytännössä Beckhamin vapari on ihan eri luonteinen kuin Late draw. Beckham vetää vaparit kohtisuoralla jalkaterän kulmalla pallon ulkokylkeen niin, että lähtösuunta on nopeasti ylös muurin yli ja kierre tuo äkkiä alas, joten pallossa on paljon sekä sivu- että yläkierrettä. Kun sitä potkua harjoittelee, tulee helposti duffeja, koska kantapää liippasee läheltä maata. Mun nuorempi poikani osaa sen hyvin ja teki just viime viikolla koulujen välisten semifinaaleissa aikas siistin maalin boksin kulmasta etuylämummoon, kun maalivahti keskittyi oikeaoppisesti takakulmaan. No voi helvetti, ne hävis finaalin.

Late Draw sen sijaan nousee hitaasti ja kierre alkaa purra vasta lakipisteessä, siis ihan loppuvaiheessa. Kierteen määrän eli purevuteen lentokaaren alussa tai lopussa vaikuttaa minun mielestäni myös sellainen vielä käsittelemätön parametri, miten lapakulma muuttuu palloon iskeytymisen ja siitä irtautumisen aikana. Klubipelaajilla se muuttuu aika paljon eli sivukierrettä on paljon, mikä vaikuttaa heti, kun taas ammattimiehillä lapakulma palloon iskeytymisen ja siitä irtautumisen aikana ei juuri muutu, ei sivukierrettä on pallon lähtönopeuden suhteen tosi vähän. No tääkin on ihan hihasta vadetty enkä drawsta halua enempää puhua, koska enemmän kiinnostaa Late Fade – ja vielä väärä ketju, en heti huomannu, sorry.

#484009 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Joo ja Ronaldinho vetäisi topperin muurin alta. Kiroili vielä pukuhuoneessa Caramba kun lähti huonosti…onneksi yleisö ei huomannut.

#484010 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lähipeliä yritän treenata kesken kaudenkin. Loppukautta kohden alkoi vähä hiipumaan.
    Niin, ja ehjempiä kierroksia, siinäpä sitä.

#484011 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    DFF

Tärkeintä on päästä eroon lukemattomista sokettilyönneistä, kakkos tavoitteeni kannustaa Taikarautaa vaativien tavoitteidensa toteuttamisessa. Kolmas tavoite on juoda PULLAKAHVIT/OLUET aina silloin tällöin Kys. Herran laskuun. Eikä tässä vielä kaikki- draiveihin lupaan väh. 10 prosenttia lisää pituutta. Tod. näk ainoastaan toinen vaihtoehto toteutuu…

#484012 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (23.12.2006 20:10:09)
    Hyvä… nyt sun täytyy enää todistaa Beckhamille, että maalivahdin lähellä tuulee kans kovempaa. Ja vielä ylhäältä alas 🙂 Toi on muuten edelleen mielenkiintonen toi stixin heti alussa laittama linkki noista matemaattisesti ratkasemattomista ongelmista.

Jalkapallo käyttäytyy eri tavalla kuin golfpallo mm. koska se on sileä ja kokoonsa nähden kevyt. Katso tuolta lisää.

#484013 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Herbus kirjoitti: (25.12.2006 10:33:06)

ts kirjoitti: (23.12.2006 20:10:09)

Jalkapallo käyttäytyy eri tavalla kuin golfpallo mm. koska se on sileä ja kokoonsa nähden kevyt. Katso tuolta lisää.

Pitääkö kirjoituksistasi vetää sellainen johtopäätös, että mielestäsi että late draw:ta ei ole mahdollista lyödä golfpallolla …muutoin kuin tuulta vastaan tms. ?

#484014 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Täsmälleen näin. Kunnes joku todistaa fysiikan lakien avulla, että ilmiö on helposti simuloitavissa. Uskon näet, että mitään kaaosteoriaa ei tähän tarvitse soveltaa. Sorry muuten, otsikon piti olla Re: ts. Olen liian hätäinen.

#484015 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Herbus kirjoitti: (25.12.2006 12:42:58)
    Täsmälleen näin. Kunnes joku todistaa fysiikan lakien avulla, että ilmiö on helposti simuloitavissa. Uskon näet, että mitään kaaosteoriaa ei tähän tarvitse soveltaa. Sorry muuten, otsikon piti olla Re: ts. Olen liian hätäinen.

On tämä mielenkiintoista ajatustenvaihtoa tällä foorumilla…

Eräällä jenkkifoorumilla golfopettajat kiistelivät siitä mikä on paras tapa lyödä late draw lyönti. Meillä mallimiehet taas yrittävät selittää, että sellaista lyöntiä ei ole olemassakaan koska oma simulaattori / mallit eivät sellaista lyöntiä ymmärrä. Aivan sama mitä jotkut ovat nähneet tai kuulleet asiantuntijoiden sanovan 🙂

Vaikka joidenkin mielestä ulkomaisilla golf foorumeilla ei asioista ymmärretä minkään vertaa, eivätkä golfin ammattilaiset (esim. Faldo) muutoinkaan tajua mistä puhuvat, niin ajattelin silti ottaa riskin ja kokeilla ensi kesänä josko sellainen lyönti siltikin olisi ’fysiikan lakien vastaisesti’ olemassa 😉

P.S. jollet ole varovainen niin sinulla alkaa kohta jutut muistuttamaan datan tarinoita 😉

#484016 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Rifle kirjoitti: (25.12.2006 13:10:20)

Herbus kirjoitti: (25.12.2006 12:42:58)

On tämä mielenkiintoista ajatustenvaihtoa tällä foorumilla…

Eräällä jenkkifoorumilla golfopettajat kiistelivät siitä mikä on paras tapa lyödä late draw lyönti. Meillä mallimiehet taas yrittävät selittää, että sellaista lyöntiä ei ole olemassakaan koska oma simulaattori / mallit eivät sellaista lyöntiä ymmärrä. Aivan sama mitä jotkut ovat nähneet tai kuulleet asiantuntijoiden sanovan 🙂

Vaikka joidenkin mielestä ulkomaisilla golf foorumeilla ei asioista ymmärretä minkään vertaa, eivätkä golfin ammattilaiset (esim. Faldo) muutoinkaan tajua mistä puhuvat, niin ajattelin silti ottaa riskin ja kokeilla ensi kesänä josko sellainen lyönti siltikin olisi ’fysiikan lakien vastaisesti’ olemassa 😉

P.S. jollet ole varovainen niin sinulla alkaa kohta jutut muistuttamaan datan tarinoita 😉

Samaa tässä on tullu naureskeltua yli 200 viestin ajan jo useemman ukon voimin.

Lyönti, joka on ollut olemassa vuosikymmeniä, jolle on syntynyt Golfin kielessä parikin eri nimitystä, joka on käytössä lähes kaikkien proffien jokapäiväisessä kielessä (paitsi Fukken, joka suostuu puhumaan vain late fadesta) on nyt matemaattisesti todettu mahdottomaksi. Hyvä niin. Mää jatkan silti molempien suuntien kierteiden lyömistä sekä ’banaaneina’ että ’koukkuina’. Ja koitan epätoivosesti selvittää kaks asiaa:

1. Miten hemmetissä sais valittua kumpi tulee
    2. Miks simulaatio-ohjelma väittää mun pallon lähtevän eri suuntaan kun mihin se oikeesti lähtee.

#484017 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Parahin DFF! Mielelläni suon sinulle ykkös- ja kakkostavoitteen toteutumisen. Mitä kolmanteen tavoitteesi tulee, sen suon erityisellä mielihyvällä. Jos nimittäin tyydyt tuohon -silloin tällöin- toteumaan. Viime kaudellahan aika useastikkin jouduin noita kukkaron nyörejä hellittämään kierroksen jälkeen. Toki en toivo taantumistasi, vaan omaa kehittymistäni suhteessa sinun taitoihisi. Jos oikein tiukoille vetää, en suinkaan pane pahakseni pientä sokkettisumaakaan sopivina annoksina.

#484018 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

XXL (josta siis toistaiseksi sanokaamme tasapuolisuuden vuoksi käytän nimitystä ’Majakka’ – ja häntä nuolevasta kaveristaan ’Perävaunu’) aikoo siis Tunisiaan.

Hän ystävällisesti jättää kirjoittamasta maan neekereistä.

No, Tunisia – samoinkuin Algeria, Marokko, Libya ja Egypti, kaikki Afrikan maita, ovat virallisesti arabivaltioita ja niiden asukkaat arabeja. Itse asiassa aika kaukana neekereistä. Monet kävisivät eurooppalaisesta ja vaikka suomalaisesta.

Parhaan palvelun mm. Tunisiassa olen saanut kutsumalla kaikkia paikallisia nimellä ’Sir’ tai ’Madame’.

#484019 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

senior kirjoitti: (26.12.2006 17:33:28)

Parhaan palvelun mm. Tunisiassa olen saanut kutsumalla kaikkia paikallisia nimellä ’Sir’ tai ’Madame’.

Olet näemmä sinäkin törmännyt transvestiittiin; niitten kanssa on vaikea nopeassa tilanteessa päättää miten puhutellaan: Sir vai Madame? Mutta hienoa, jos heiltä saamasi palvelu on ollut hyvää!

#484020 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Jäsen XXL kirjoitti: (26.12.2006 17:56:04)

senior kirjoitti: (26.12.2006 17:33:28)

Olet näemmä sinäkin törmännyt transvestiittiin; niitten kanssa on vaikea nopeassa tilanteessa päättää miten puhutellaan: Sir vai Madame? Mutta hienoa, jos heiltä saamasi palvelu on ollut hyvää!

Jos ei vuoden, niin ainakin joulunajan paras kuitti toi jälkimmäinen. Saas nähä tuleeko ’virallista vastausta’ Pirkanmaalta tjsp

#484021 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tavoitteeni kaudelle 2007 ovat äärimmäisen selkeät ja yksinkertaiset.

1) Mä haluan ehdottomasti tutustua paremmin tulevaan vanhaan kaveriini Late Drawhin. (tosta hin-päätteestä tulee kiälipoliisilta pataan, koska mä olen aika varma että se on väärin…)

2) Ruohon alkaessa olla aidan toisella puolella vihreämpää on todellakin aika suunnata ruuhka-Suomesta Länteen. Kohti kirkkaina virtaavia vesiä, auringon hyväilemiä kuppi… eiku kukkuloita ja vaimeata voimakkaampina kaikuvia voimasanoja, kun Kausi 2007 lähtee käyntiin Meri-Teijossa. Aikanaan jo perinteikkäästi!

[Ei tavoitteisiin liittyvää OT:ia]
    Mä aattelin että ostan uuden Ks.Tseban. Sen missä on isommat numerot kun siinä vanhassa, aidossa ja alkuperäisessä Tsebassa.
    [/Ei tavoitteisiin liittyvää OT:ia]

3) Niin ja nyt ku musta tulee niin sanotusti midikelpoinen, niin karsinnoissa ois ihan kiva pelata silleen ettei jälkeenpäin tarttis hävetä. Niinku yleensä.

Lisäksi kavahtaen tuon julki syvän kunnioitukseni Jäsen XXL:n yleviä tavoitteita kohtaan, mitä tulee Pohjois-Afrikkalaisten feminiinien astumiseen! Valittaen olen myös samaan hengenvetoon pakotettu ilmaisemaan syvä paheksuntani asian tiimoilta, sillä vaimoni työkaverit lukevat tätä palstaa, eikä heille ilmeisesti tuota isoakaan vaivaa raportoida kirjailuistani vaimolleni, joka taas joutuu häpeään moukkamaisen miehensä takia. Mutta nyt mä lipesin aiheesta… Ai niin! XXL: Hyi hyi!

#484022 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tavoitteet 2007:

2. Pelata paremmin kuin kaveri(it).
    3. Ryömiä kohti single-tasoitusta.
    3. Ottaa muut huomioon ja noudattaa etikettiä !

Hymyillään, kun kentällä tavataan 🙂

#484023 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Singeli 2008-projektini tavoitteet kaudelle 2007:

– GIR nousuun
    – Lähipelitreeniä joka viikko (touko-elo)
    – Enemmän kierroksia kuin aiemmin (tavoite ~50)
    – Keskityn kunnolla joka lyöntiin koko kierroksen ajan, mutta ei hampaat irvessä
    – Paras kierros: alle +10
    – Ei enää ikinä kolminumeroista tulosta

Jos ei tulosta tule, niin tietenkin sitten vaihdetaan mailat 🙂

#484024 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No mun tavoitteet on saada svingi varmemmaksi ja tiputtaa tasotus alle 20.

#484025 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kirjoitat sitten transvestiiteista tai neekereistä, ei sanota ’niitten kanssa’ vaan ’heidän kanssaan’. Käyttämäsi ilmaus on rasistinen.
    Transsu-vitsistäsi tuli mieleeni tositarina, jonka hamassa keski-iässä luin Kalle -lehdestä koska lehden päätoimittaja sanoi, että se pitää kutinsa joka sana ja hän itse oli silminnäkijänä.
    Hän oli erään lukijamatkalaisen kanssa parhaassa vauhdissa eräässä hotellissa – Mallorcalla muuten – kunnes kaveri äkkäsi että eihän tämä mikään täti olekaan vaan setä!

Mitä tähän reima Härmän jätkä? Jutun mukaan: – Ei meitä pikkujutut piättele, antaa mennä koko rahalla vaan…!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 70)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #484012 kohteessa2007 TAVOITTEET

Etusivu Foorumit Yleistä 2007 TAVOITTEET