Aihe: 2007 TAVOITTEET - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

2007 TAVOITTEET

Etusivu Foorumit Yleistä 2007 TAVOITTEET

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 70)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #188128 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Omat (kirjaamattomat) tavoitteet ensi kaudelle golfissa ovat: Rautalyöntien laadun parannus (mm kierteiden hallinta, tarkemmat lähestymiset) Parantaa swingin tempoa Uusi puttiasento Griinityöskentely paremmaksi, eteinkin griinien luku ja lyhyet putit Pelin mentaaliosan kehittäminen Pitää hauskaa golfkentällä ollessa No nyt tuli omat maalit sitten kirjattua 😉 Mitä golftavoitteita muilla on? Rauhallista Joulua kaikille!

#483977 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

luulenpa, että kaikki haluavat kehittyä kaikessa, vaikka onhan se hyvä ottaa noita välietappejakin.

sanotaan nyt vaikka, että haluan saada pelin tuntumaan psyykkisesti helpommalta ja satsaan puttiin. tekniikka auttaa tietysti tuohon helppouteen…

#483978 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mulla on seuraavanlaiset tavoitteet:

-Oppia lyömään palloa varmemmin, välttyä täydellisen epäonnistuneilta lyönneiltä
    -Tarkkuuden parantaminen niin draiveissa, rautapelissä kuin puteissakin
    -Välttää turhaa ja tyhmää riskinottoa, joka johtaa usein tuplabogeihin ja pahempiin
    -Tiputtaa tasoitus 21,7—>15 tai alle
    -Saada paras kierrostulos välille 85-87
    -Pelata 50 kierrosta ensi vuoden aikana
    -Oppia pitämään pääni kylmänä jos alkukierros menee loistavasti

Siinä nyt nuo mitä päällimmäisenä mielessä. Veikkaan, että eniten vaikeuksia tulee olemaan tuossa riskin ottamisen karttamisessa ja pään kylmänä pitämisessä loistavan alkukierroksen jälkeen.

#483979 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Investoida varusteisiin sen verran että saan uusittua gripit. Pelaamisen osa-alueella opettelen droppaamaan rinteeseen. Muuten pyrin pelaamaan kuin ennenkin.

#483980 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaipa pitäisi yrittää löytää paikka jossa golf on hauskaa eikä tuo mieleen mailojen varastoon jättämistä.
    Hauskaa Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta

#483981 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Tavoitteena olisi saada muutettua lähdekoodia sen verran, että late draw onnistuisi muutoinkin kuin vahingossa…

Hyvää Joulua kaikille 🙂

#483982 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    sky

goldencap aikoo välttää turhaa ja tyhmää riskinottoa… hyvä, muistakaa kaikki kuitenkin:
    ’Golf on elämässä halvin tapa ottaa kohtuuttomia riskejä’

Leppoisaa Joulunaikaa kaikille.

#483983 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tavotteena olis kehittyä pallonlyöjänä. No eikös se ole tässä pelissä kyllä jo oletusarvona? En ny mitään muuta tavotetta tähän hätään keksi, mutta hyvä päämäärä tuo mielestäni on. Kehittymisen mittarointi tullee olemaan aikaisempia vuosia hankalampaa sillä perinteisen händäritavotteen oon kuopannut hyödyttömänä. Itseasiassa kaikesta numeroihin liittyvästä on tarkoitus pyrkiä pois. No kappas, siinähän tuli jo toinenkin tavoite 🙂

#483984 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ai nii ja Hyvää Jolua kakille 🙂

#483985 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rifle, lopeta jo. En minäkään etsi ikuisen nuoruuden lähdettä, vaikka pieni ns. skryyppy ei pahitteeksi olisikaan (siis tuosta lähteestä meinaan). Toivottavasti voin välittää paremman kuvan golfia vähemmän pelenneille lajin hienoudesta. Koitan haravoida bunkkerit, paikata jäljet ja nauttia pelistä. Kyllä minä pärkkele silti hyvää tulosta yritän tehdä.

Rifle: Olin muuten joskus hommissa, jossa noustiin pienessä lavassa korkealle talojen kattojen yläpuolelle. Parhaimmillaan käytiin 70 m korkeudessa. Tuonne ei muuten saisi edes nousta ilman lennonjohdon lupaa.

Hyvää Joulua kaikille, joiden HCP on alle 12 (noh, menköön nyt muillekkin) !!!

#483986 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Välttää läskiksi lyömistä 🙂

#483987 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen tässä syksyn kuluessa kypsytellyt ajatusta josko harjoittelisin ensimmäistä kertaa urani aikana talvella (enpä ole juuri harjoitellut kesälläkään). Lähinnä tarkoitan tietenkin lyöntejä. On jopa todennäköistä, että minut saatetaan nähdä hallilla lyömässä.

Kulunut kausi oli ja meni ilman tavoitteita ja se näkyi pelitasossa. Hommasta puuttui se viimeinen terä, isku ja halu jolla tuloksia saavutetaan.

Tavoitteeksi asetan tasoituksen ensimmäiseksi numeroksi kakkosen, joten se vaatii kunnollisia kilpailutuloksia. Tasoitus on kuitenkin paras mittari pelitasosta, kun harjoituskortteja ei voi tehdä.

Keinot tavoitteen saavuttamiseksi ovat seuraavat:

Fysiikka parempaan kuntoon kuin viime vuosina. Lihaskuntoharjoitteet on jo aloitettu, eikä painoa päästetä kohoamaan sadan kilon tuntumaan tänä talvena.

Lyönnin ylläpitoa talven aikana, jotta keväällä olis heti paremmassa iskussa.

Kenttien auettua hiotaan kaikkia pelin osa-alueita ihan toisin, kuin on ollut tapana.

Näillä eväillä yritän saavuttaa vanhalle miehelle kova tavoitteen. Kalusto on pääpiirteittäin kunnossa, ehkä wedge-puolella voisi olla jotakin hienosäätöä.

Toivotan HYVÄÄ JOULUA kaikille ja hyviä kierroksia tulevana vuonna 2007!

#483988 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Herbus kirjoitti: (22.12.2006 20:21:37)

Hyvää Joulua kaikille, joiden HCP on alle 12 ….

#483989 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Rifle, lopeta jo. En minäkään etsi ikuisen nuoruuden lähdettä, vaikka pieni ns. skryyppy ei pahitteeksi olisikaan (siis tuosta lähteestä meinaan). Toivottavasti voin välittää paremman kuvan golfia vähemmän pelenneille lajin hienoudesta. Koitan haravoida bunkkerit, paikata jäljet ja nauttia pelistä. Kyllä minä pärkkele silti hyvää tulosta yritän tehdä.

Rifle: Olin muuten joskus hommissa, jossa noustiin pienessä lavassa korkealle talojen kattojen yläpuolelle. Parhaimmillaan käytiin 70 m korkeudessa. Tuonne ei muuten saisi edes nousta ilman lennonjohdon lupaa.

Hyvää Joulua kaikille, joiden HCP on alle 12 (noh, menköön nyt muillekkin) !!!

Täytyy sanoa, että en oikein ymmärtänyt vuodatustasi ?

Minulla on todellakin tarkoitus harjoitella ensi vuonna late draw lyöntiä, sillä olen onnistunut saamaan sellaisen aikaiseksi vahingossa muutaman kerran. Nyt on pari ideaa jota on tarkoitus kokeilla ensi kesänä. Se lähdekoodi juttu oli pieni piikki datan salaisille koodeille, ei muuta.

#483990 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Saada kolohvin kautta noin 60 – 70 viidentunnin elämyksellistä liikuntarupeamaa hyvässsä seurassa kauniissa maisemassa ja sopivalla osaamisella, joka tuottaa välittömästi kiksejä ja auttaa vanhenevaa urosta pysymään kondiksessa – pystyäkseen nauttimaan muustakin elämässä.

Selvittää Raimo Kainulaisen uudet virtaukset , joill saan uudet Tom Wishon mailani
    SMT:n ja Ralph Malbyn sekä twothumb – putterin pelaan sinkkutasolle.

Pitämään väylälyöntini murhaavan tarkkana ja kaikki muutkin pelini osa-alueet
    skarppeina.

Saada muutam hyvä uusystävä koohvin puitteissa ja ehkä tapaan jonkun kolhvi-
    duunarin tai yritttäjän , jonka kanssa voin tehdä myös kolohvin kehittämistä
    ehkä pisnismielessäkii.

Yleensäki hienoi pelei – hyvää fiilinkiä – rentoo runttaamista ennekaikkee oman pojan , broidin , kummipojan ja muiden kolohvikavereiden , vanhojen kolohvirinkien ; TKK-69, HKLY. Mäkimiehet , IH-porukka, KEJ-tour , Golfpiste, Suomen Seniori Golfliitto, Golflehti jne kanssa.
    IH-, KEJ- , IL Krande Katastrof, Vuosaari,

#483991 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Muutamia tavoitteita ensi kaudelle:

-osoittaa että talvella tehty työ ei mene hukkaan, eli lyöntivarmuus paremmaksi
    -saada puteissa pituuskontrolli paremmaksi, ’black outit’ vähenemään
    -pitkiin rautoihin vielä parempi luotto ja lentokaari etenevämmäksi ja matalammaksi
    -tasoitus puoleen, 4 -> 2, tai ainakin kakkosella alkavaksi
    -muutama pokaali olisi myös kiva 🙂

Nämä asiat kun saisi kuosiin, olisin tyytyväinen. Ja tottakai muutama holari kesässä piristäisi mieltä…

#483992 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Heti näin alkuun, ettei unohdu, niin hywät joulut kaikille! (Myös yli single händäreillä pelaaville!)

Sitten niihin tavoitteisiin:

-Päästä sinuiksi uusien rautojen (Slingshot Tourit) kanssa mahd. nopeasti.
    -Tiputtaa händäri sinne 18 pintaan, jonne sen kai ilman kilpailuja voi saada. (?)
    -Joko oppia korjaamaan draivista järkyttävä slaissi, tai pistää ajuri palasiksi.
    -Todistaa, että sen verran pehmeät kädet löytyy (ja että harjoittelusta on ollut hyötyä), että lähipeli saadaan uusien mailojen myötä erinomaiselle tasolle. 70m sisällä (ja lähempää) griinistä pallo on saatava yksinkertaisesti griinille ainakin sillä 70% varmuudella.
    -Pelata riittävästi kierroksia, viime kaudella niitä tuli n. 15, joka nyt ei vaan nuorelle golffarille riittä.
    -Saada hyvä ystävä innostumana golffista ja hankkimaan green card.
    -Pelata kierros, joka sisältäisi pari birdie:ä ja olisi muutenkin tasaisen varma ja hyvä.

Siinäpä niitä jo jonkun verran luetteloituna, pääosin nuo siis pelillisiä tavoitteita, jotka pyritään hoitamaan entistä ehompaan kuntoon mm. talvireenauksella ja katsomalla huippugolffaajia ja heistä oppia ottamalla.

Myös mentaali puolta olisi tarkoitus kohentaa. Viime vuonna putit olivat yhtä tuskaa, joka johtunee pääosin luottamuksen puutteesta omiin kykyihin siinä asiassa. Toki putterillakin on tässä osansa, 10e euron putterilla tuloksenteko voi olla välillä vähän hankalaa.. 🙂

Että semmotta, hyviä pelikierroksia ja erinomaista peli-iloa kaikille!

#483993 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ensi kaudeksi muutamia tavoitteita:

Talven aikana swingin saaminen tasolle jolla pystyy palloa lyömään tarpeeksi toistettavasti.
    Puttitekniikan parantaminen
    70 alittaminen
    Kierroskeskiarvon tiputtaminen muutamalla lyönnillä
    Jos ylläolevat onnistuvat niin silloin tasoituskin tipahtaa riittävälle tasolle
    Ja ennen kaikkea se että pääsen pelaamaan riittävästi. =)

Loppukaudesta sitten katsotaan mihin rahkeet riittivät.=)

#483994 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaverini oli kesällä korjaamassa Näsinneulan kattoa krapulassa, todennäköisesti vielä hieman humalassa. Hänen työkaverinsa ei käyttänyt edes turvavaljaita siellä =)

#483995 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Siis himmetti, tuolla ylhäällä tuulee pirusti enemmän kuin alhaalla. Nyt kun vetää kivan faden sivuvastaiseen, niin pallo taistelee sivutuulta vastaan aluksi, koska nopeus on suuri. Kun nopeus pienenee, niin sivutuuli nappaa palloon ja kaarruttaa sen ns. draw puolelle melko nopeasti. Ilmiö korostuu jos lyönti on luja ja ns. pantsattu, jolloin se pysyy pitkään alhaalla, jossa tuuli on paljon miedompi.

Vielä erityiset joulutoivotukset herra K. E. Paksille !

#483996 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tavoitteet kaudelle 2007:

– Pelata parempia kisakierroksia suhteessa harjoituskierroksiin. Viime vuoden lukuiset romahdukset 15-18.reiällä ottaa pattiin vieläkin.

– Noudattaa edelleen tinkimättä jo 3:n viime kauden aikaista Golf-ohjenuoraani: Elä ressaa.

– Pelata niin paljon kun vaimo ilman avioeroa antaa ja harjoitella yhtä paljon..

#483997 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Herbus kirjoitti: (23.12.2006 17:56:22)

Vielä erityiset joulutoivotukset herra K. E. Paksille !

#483998 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Herbus kirjoitti: (23.12.2006 17:56:22)
    Siis himmetti, tuolla ylhäällä tuulee pirusti enemmän kuin alhaalla. Nyt kun vetää kivan faden sivuvastaiseen, niin pallo taistelee sivutuulta vastaan aluksi, koska nopeus on suuri. Kun nopeus pienenee, niin sivutuuli nappaa palloon ja kaarruttaa sen ns. draw puolelle melko nopeasti. Ilmiö korostuu jos lyönti on luja ja ns. pantsattu, jolloin se pysyy pitkään alhaalla, jossa tuuli on paljon miedompi.

Sorry vaan etten vieläkään ymmärrä mitä haluat sanoa ? En kyllä tajua sitäkään miksi tai mitä minun pitäisi lopettaa, tai miten joku nuoruudenlähde tähän asiaan liittyy.

Ainakaan minä en ole puhunut missään vaiheessa mistään perinteisestä faden lyömisestä (sivu)tuulta vastaan vaan late draw:sta ihan tavallisella tyynellä kelillä. Ei myöskään ole mikään erityinen uutinen että puiden latvojen yläpuolella (tai muuten vain korkeammalla) tuulee kovempaa, mutta hyvä että tuli esille jos joku vaikka ei tiennyt 😉

Oikein hyvää joulua silti myös sinulle 🙂

#483999 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minä aion pitää draivit väylällä. Ja minä aion lyödä lähestymiset viheriölle. Ja minä en aio putata enempää kuin kaksi kertaa pär viheriö.

Kotikentällä aion lyödä ne kaksi par-kolmosta rautaseiskalla lipulle; nyt lyön kutosella. Lisäksi aion lyödä ne pitkät par-kolmoset rautakolmosella ilmassa perille. Ei tarvitse spinnata.

Aion pitää kevätleirin pohjois-Afrikassa, ehkä Tunisiassa. Siellä aion saada pesää paikalliselta; en ole koskaan ollut sillai afrikkalaisen kaa. (En sano neekeri, notta seniorin Joulu ei mene munilleen). Mainittakoon vielä, että en myöskään ole ollut sillai transvestiitin kaa. Missään päin maailmaa!

Aion myös pestä Jyrkkä Drawn reikäpelissä kotikentällään. Tiedän, notta se menee hämilleen, kun ilmestyn ykköselle Himmeänä Hohtelevissa Byysissani, joissa on Tiinkantoteline Sivusaumassa. Ja lisään hämmennystä kertomalla skooranneeni pohjois-Afrikassa natiivia; hän itse menee sinne rouvansa kanssa. Veikkaan, notta etuysi on helposti minun!

Tavoitteena on myös, notta pelaisin kotimaassa kauden avauskierroksen tietenkin kotikentällä ja tietenkin samalla porukalla kuin menneellä kaudellakin. Sepä vasta olisi mainiota nähdä Henkka, Tetsa, Paksupekka ja JD Tayolla huhtikuussa, kun peipponen etsii kumppaniaan ja kiuru kiertää taivaalla panomielessä.

Lisäksi haluaisin, edelliseen liittyen, pelata kierroksen kesäisellä Teijolla Kebaxin kanssa. Kuluneella kaudella se jäi kokematta. Mutta lähellä oli, notta ei tavattu: mentiin peräkkäisissä flaiteissa Teijon viim. kisoissa ja minä olin hänen veljellänsä merkkarina. Noteerasin Kebaxin hahmon rundin jälkeen terassilla bearia naamaan kiskomassa ja olin aikeissa mennä esittäytymään, mutta kun olin vaihtanut kuivempaa ylle, oli ukko kadonnut terassilta. Jäi tapaaminen ensi kaudelle.

Voi olla, notta draiveri menee vaihtoon. Kunhan ensin saan selville, notta onko Titun uusin malli neliskanttinen vai kolmion muotoinen…

#484000 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tämä nyt on tämmöinen joulutervehdysketju, mutta: jos pallo lähtee 80 m/s, niin spinniakselin kallistuksesta johtuva poikkeuttava voima on noin 30-kertainen (cl-kerroin muuttuu, joten se ei ole 64-kertainen) verrattuna nopeuteen 10 m/s, joka pallolla ehkä on lakipisteessä. Jos sivutuuli on kaksinkertainen lakipisteessä (verrattuna maatasoon), niin poikkettava voima on nelinkertainen ja pallo kaartaa nopeasti vasemmalle (jos tuuli on vasemmalle).

Jos sivutuulta ei ole, niin radan suunta muuttuu eniten lentoradan alussa (suuri poikkeuttava voima), joka ei sovi Late Draw määritelmään. Tästä päättelin, että Late Draw lyönti on mahdoton tyynessä säässä. Tätä tukee myös havainnot, joskus onnistuu, joskus ei. Joskus myös maan tasalla oleva tuuli tuntuu olevan eri suuntaan kuin korkealla oleva tuuli.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 70)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #484012 kohteessa2007 TAVOITTEET

Etusivu Foorumit Yleistä 2007 TAVOITTEET