Etusivu›Foorumit›Säännöt›Montako lyöntiä?›Re: Tuomarin päätös on lopullinen
PG kirjoitti: (2.11.2010 19:20:51)
PG kirjoitti: (2.11.2010 10:25:20)
Sama yleinen rangaistus säännön 18 rikkomisesta tulee riippumatta siitä, miten pelaaja on palloa liikuttanut (paria poikkeusta lukuun ottamatta, jolloin rangaistusta ei tule).Korjaus: Suluissa oleva pitää poistaa. Paria poikkeusta ei ole. Liikutetun pallon palauttamatta jättämisestä tulee luonnollisesti aina rangaistus, riippumatta siitä miten pelaaja on palloa liikuttanut.
No nih! Nyt kun vielä sidot tämän päätelmäsi siihen sääntöön 20-7 (johon siis säännön 18 yleinen rangaistus kohtuullistamisperiaatteen mukaisesti perustuu), niin alat päästä kärryille:
c. Stroke Play
If a competitor makes a stroke from a wrong place, he incurs a penalty of
two strokes under the applicable Rule. He must play out the hole with the
ball played from the wrong place, without correcting his error, provided he
has not committed a serious breach (see Note 1).
.
.
.
Note 1: A competitor is deemed to have committed a serious breach of
the applicable Rule if the Committee considers he has gained a significant
advantage as a result of playing from a wrong place.