Re: Supinointia - Golfpiste.com

8.7.–15.7. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[19][28]
KilpailuaSuomalaista
#215242 Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (25.11.2011 13:07:24)

Swinger? kirjoitti: (25.11.2011 12:54:12)

Hieno kuva! Jos nipottaa pitäisi (kysymyksestäsi, ei kuvasta), niin oikeastaan tässä keskustelussa on ollu kyse vasemman kyynärvarren kierrosta ulospäin (avaavasta kierrosta), eikä sen sulkevasta kierrosta, mikä korkeintaan taas muistuttaa noiden termien käytön sotkevuudesta. Joka tapauksessa, kuvan loppuasennossa ranteen jatkeena oleva maila on käytännössä samansuuntainen kuin vasen olkavarsi, joten kuvassa ei näy avaavaa eikä sulkevaa kiertoa vasemman käden kyynärvarren/ranteen osalta (lähtötilanteena se kämmenselkä kohteen suuntaan osumassa). MOT, sanos luonnontieteilijä.

Kyynärvarren ulkokierto, eli supinaatio, on nimenomaan lapa sulkeva kiertoliike. Eli jos roikotat vasenta kättäsi suoraan alas ja peukalosi osoittaa oikealle, supinaation vaikutuksesta se peukalo kääntyy ulkokautta osoittamaan vasemmalle.

Minun mallissani lapaa avaava kierto toteutetaan vallan muilla keinoilla kuin kyynärvarsia varsinaisesti kiertämällä.

Ymmärrän, ja olen samaa mieltä. Pulli-Paavo itse asiassa kysyi kyynärvarsien sulkevasta kierrosta, ja kommentoin siihen. Sinä taas jatkoit sujuvasti lavan sulkevasta kierrosta, joka on osin eri asia… Vasemman kyynärvarren avaava kierto kun johtaa lavan sulkevaan kiertoon, ja taas kaikki on innoissaan kun termejä osin ristiin käyttämällä saadaan keskustelu menemään henkeväksi. Jos jätettaisiin vielä sanomatta vasen vai oikea käsi, niin sopalla olisi äkkiä monta kokkia.

Mutta, niin kuin sanoit, lavan kiertoa saadaan muullakin tavalla aikaiseksi kuin kyynärvarren kierrolla joten ei siitä tässä sen enempää.