Re: –> Scoop - Golfpiste.com

13.5.–20.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][7]
KilpailuaSuomalaista
#397652 Ilmoita asiaton viesti
Nimetön

KL kirjoitti: (3.3.2009 11:32:29)

Toisaalta, jos ketjussa aikaisemmin esitetty väite loftin vaikutuksesta spinniin pitää paikkansa, niin ’maata vasten’ lyötäessä pitäisi tulla vähemmän spinniä deloftauksen takia kuin alakuolokohdasta lyötäessä. Oma kokemukseni ei tue tätä päättelyä lainkaan.

Mielenkiintoinen aihe.

Välttämättä alaspäin lyönti ei aina johda deloftaukseen. Pikemminkin ajoitus ja muu geometria voi muodostua silloin deloftausta merkittävästi vähentäväksi. Alaspäin voi lyödä monella tavalla. Melko usein alaspäin lyötäessä myös osumapiste muodostuu hieman korkeammalle mahdollistaen hyvän kontaktin lapaan sekä vähentäen epäpuhtauksien pääsyä pallon ja lavan väliin.

ts kirjoitti: (3.3.2009 11:50:49)

Kai tää sitten taas menee mun ison egon piikkiin, mutta en jaksa lakata hymyilemästä noille selostajien kommenteille ja niiden suhteelle itse nähtyyn kuvaan. Lopussa hehkuttavat tuota suurta crossausta, joka ’tarvitaan ehdotomasti tuollaisen lyönnin aikaansaamiseksi’

Se, joka hymyilee hymyilijälle, hymyilee parhaiten…sanoo vanha sananlasku. Tosin ei se selostaja nyt kaikilta osin täsmällinen ollut. Varsinaisesti drawn synty ei tarvitse käsien tai lavan rotaatiota osumahetkellä, mutta lähes kaikkien huippujen swingit toimiakseen kylläkin jossain vaiheessa.

GIR kirjoitti: (3.3.2009 9:07:37)
Valitettavasti käsin piirretyn kuvan puuttuminen pudottaa tämän ’fakta’ -tarinan pois aivan kärkikahinoista 🙂

Noh..kaikille sattuu erehdyksiä. Mä luulen, että PP vain sekoitti eri foorumit keskenään.
Viestissä oli melkein kaikki tunnusmerkit, joiden perusteella sen voisi uskoa olevan laadultaan sopiva ja nimenomaan tarkoitettu ns. kilpailevalle foorumille. Melkein sanaa käytin, koska lopusta puuttui lausahdus, joka vähättelee muiden havaintoja esim. tyyliin: maailman johtava golftutkimus on aivan pihalla näistä asioita…mä oon testannut nää jutut mun mökin pihalla.