Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

1.10.–8.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][12]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203861 Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (17.12.2013 12:21:37)Mä puhun aina TYÖSTÄ, joka kulkee maasta ylös, koska fysiikan lait ei oikein muuta tunne. Samoin kerron että kaikki tuo pitäisi tapahtua mahdollisimman myöhään ja vahvasti, enkä siinä mielessä ole niin kiinnostunut liikejärjestyksestä

’mahdollisimman myöhään ja vahvasti’ on linjassa noiden mallinnusten kanssa, joissa todettiin, että paras pelaaja teki downswing alussa VÄHITEN työtä. Ainakin minusta (maallikosta) tuntui yllättävältä.

Aloittelija varmasti usein menee siihen väärään ajatusmalliin, että jos yrittää saada lisää voimaa, silloin on ALOITETTAVA downswing vahvasti. Noiden mukaan se on aivan täysin väärin päin, vaan on aloitettava oikein kevyesti, ja kaiken on tapahduttava mahdollisimman MYÖHÄÄN ja vahvasti, kuten sinäkin ts sanot.

Tuo on esim minulle aloittelijalle ihan tärkeä tulos, voisi kokeilla tuolla ajatuksella, eli downsgin aloitus kevyemmin, kuitenkin niin että kehä pysyy pienenä. En varmaan kuitenkaan yritä samaan aikaan loppua mahdollisimman vahvasti, ruvetaan lisäämään sitä sitten kun saisi tuota keveyttä vähän lisää ensin. On mulla keveys & rentous jo tässä syksyn mittaan lisääntynytkin ainakin omasta mielestä. Lisäksi tuntuu että olen saanut myös chippiin & vajaaseen pitchiin samaa keveyden ja rentouden tunnetta.