Re: Pohdintaa varapallosta - Golfpiste.com

16.–23.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötLisää pientä aivojumppaaRe: Pohdintaa varapallosta

#290927 Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (29.4.2009 11:57:51)

Jos pelaaja lyö ensin varapallon A, joka ei lennä yhtä pitkälle kuin alkuperäinen ja sitten varapallolle A vielä varapallon B, joka lentää pidemmälle kuin alkuperäinen, niin saako pelaaja pelata varapalloa B ennen alkuperäisen pallon löytymistä ilman että alkuperäinen muuttuu pelipalloksi?

Nimittäin 27-2 Huomautus sanoo:

Note: If a provisional ball played under Rule 27-2a might be lost
outside a water hazard or out of bounds, the player may play another
provisional ball. If another provisional ball is played, it bears the same
relationship to the previous provisional ball as the first provisional ball
bears to the original ball.

Kuinkas tämä mahtaa olla?

No joo, casehan vaan vaikeutuu…nopeasti ajateltuna varapallo B on varapallo A:n varapallo…!!!Joten B:ta saisi pelata kunnes ollaan A:n oletetulla katoamispaikalla, joka oli siis lähempänä lippua kuin B. Eli B:tä saisi pelata lähemmäksi ja lähempää kuin alkuperäistä palloa, eikä se muutu pelissä olevaksi palloksi, mutta mutta A:ta ei voi lyödä TOISTA kertaa lähempää kuin alkuperäistä-> muuttuisi pelipalloksi!