Re: Pallon nostamiseen liittyen - Golfpiste.com

4.–11.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][19]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötPallon nostamiseen liittyenRe: Pallon nostamiseen liittyen

#282031 Ilmoita asiaton viesti
KL

hall kirjoitti: (19.9.2011 23:25:52)
Saako pallon putata kun pallo on merkattu ja merkki on vielä greenillä? Tällaista näkee joskus mutta onko siihen jokin syy tai seuraako tuosta jotain penaltia pelaajalle?

Tästä taannoin keskusteltiin tälläkin palstalla ja asiaan otti kantaa omalla Expertti-palstallaan myös A. Teittinen.

Vastaus on, ettei saa. Merkin paikalleen jättäminen on säännön 8-2 rikkomus aivan samalla tavoin kuin minkä tahansa muunkin täktäämistä auttavan merkin tai esineen jättäminen viheriön pintaan. Tuloksena 2 penttiä, reikäpelissä reiän menetys.