23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäNordcenter pelastaa ravintolan osakkaiden rahallaRe: Nordcenter pelastaa ravintolan osakkaiden rahalla

#397330 Ilmoita asiaton viesti

Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2009 21:12:37) Joka tapauksessa toivon ainakin itse, että saan tulevaisuudessakin (omalla klubilla) ihan itse päättää omista ostoistani. Kuten ymmärtänet, voi hinnoittelu olla ihan mitä tahansa tällaisessa pakko-ostotilanteessa.

Periaatteessa uskoisin monelle sopivan hyvin että klubille maksettaisiin jo kausimaksun yhteydessä ns. ravintolamaksu. Esimerkikisi seuraavasti:

Jäsenen ravintolamaksu 300,-/kausi, joka oikeuttaisi ns. ’kausipiikkiin’
– sisältäisi vapaan ruokailun ym. tarjoilun klubilla
– kaikki tapahtumat luonnollisesti lyötäisiin kassaan
– lokakuun 1. päivä tulisi tasaus. Jos laskua olisi kertynyt yli etukäteen maksetun, esim. 400:lla, jäsen tilittäisi ylityksen (100 €) ravintolalle. Jos ruokailut olisi jääneet pienemmäksi niin maksua ei kuiitenkaan palautettaisi (=ns. ehdollinen tasapuolisuus).
– järjestelmässä voisi olla joku hälytys, esim. jos jonkun ostot ylittäisi tietyn rajasumman (esim. 500 €), ravintola voisi (tarvittaessa) pyytää ylimenevältä osalta suoritusta jo aikaisemmin.
– Kausipiikkimaksu voisi mahdollisesti sisältää jonkinlaisia jäsenetuja, verrattuna esim. muihin Asiakkaisiin.
– esimerkiksi kausipiikkiläisille olisi ravintolasta varattu tietty nurkkaus/looshi valmiiksi katettuine pöytineen jne., mahdollisesti joku muu erikoistarjous jne.

Tällainen, esim. 300 euron ’Kausipiikki’, voisi olla myös ravintolan ja klubin sopima yhteinen tuote, joka sisältäisi tietynlaisen, etukäteen suunnitellun palvelu-/tuotekonaisuuden. Uskoisin että idearikas ravintoloitsija voisi kehitellä kaikenlaista mukavaa jäsenten eduksi, varsinkin kun sitä ei tarvitsisi tehdä ilmaiseksi. ’Kausipiikkejä’ voisi kenties olla erilaisia ja hintaisia, joista kukin voisi valita oman tarpeensa mukaan.

Eikä tällaisen järjestelyn tarvitsisi olla pakollinenkaan. Jos joku ei sellaista haluaisi, niin voisi asioida normaalisti. Henkilökohtaisesti pitäisin systeemiä erittäin sopivana. Itsellä on jo nykyäänkin ollut tapana tehdä klubiravintiolan ostoksista ’piikki’, jonka sitten maksan suurin piirtein kerran kuussa. Pitäisin kuitenkin ’kausipiikki’-ratkaisua fiksumpana.

Päinvastoin kuin veljeni Chip, minä näen tällaisessa systeemissä mahdollisuuden nykyistä parempaan palveluun. Jopa niin että siitä hyötyisivät niin jäsenet kuin ravintoloitsija. Näiden lisäksi mielessä olisi paljon muitakin jutskia, joista saisi kehiteltyä vaikka mitä, mutta palataan niihin myöhemmin.