23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäInternetkaupan ABCRe: Internetkaupan ABC

#360069 Ilmoita asiaton viesti

Olen samaa mieltä siitä että nettikauppaa pidetään vielä nykyään jotenkin turhan riskialttiina tai hankalana. Taitavat pahimmat kauhutarinat olla jostain internetin esihistoriasta peräisin. Itse olen tilaillut erilaisia tavaroita kymmenissä tilauksissa ja varmasti useamman tuhannen euron arvosta Suomesta ja ulkomailta. Ainoastaan kerran sain väärän tavaran. Sekin oli suomalaiselta nettikauppiaalta ja vaihto onnistui suhteellisen helposti ilman lisäkustannuksia. Eipä silti, kyllä henkilökohtainen palvelu ja ostettavan tavaran ’hipelöitävyys’ ovat lisäarvoa, josta välillä voi maksaa ekstraa.

Pari korjausta BMT:n tekstiin:

’Kun tilaat tuotteesi EU:n alueelta, niin esitettyyn myyntihintaan ei lisätä alveja, tulleja ym maksuja.’

EU:n alueella alv maksetaan myyjän maahan. Veron määrä vaihtelee maittain, esim. Briteissä se on 17,5% ja Suomessa 22%. Se, ilmoitetaanko tuotteen hinta nettikaupassa inc VAT vai ex VAT, riippuu ihan kaupasta. Usein molemmat ovat näkyvillä. Eli joissain tapauksissa siihen manostettuun hintaan tulee alv, mutta se voi tapauksesta riippuen olla pienempi kuin Suomessa.

Tullittomuus pätee kaikkeen muuhun paitsi alkoholiin ja tupakkaan (ehkä myös joihinkin muihin), jotka ovat valmisteveron alaisia ja siksi hieman erikoisasemassa.

’Jos et ole varma paljonko tilauksen hinta on kokonaisuudessa kuljetuksen kanssa, niin voit tiedustella asiaa onlinemyyjältä sähköpostilla ennen tilauksen jättämistä, jolloin tiedät tarkan summan mitä tuote maksaa kotiinkuljetettuna.’

Näin juuri. Kokemuksieni mukaan nettikaupoissa asiakaspalvelu on todella hyvää. Aina on tullut henkilökohtainen, ripeä vastaus kun olen jotain kysynyt.