Aihe: Internetkaupan ABC - Golfpiste.com

4.–11.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][19]
KilpailuaSuomalaista

Internetkaupan ABC

Etusivu Foorumit Yleistä Internetkaupan ABC

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #183133 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Monia kokemattomia pelotellaan sillä, että Internetistä tilaaminen olisi jollain tavoin hankalaa tai turvatonta, vaikka täysin samoja tuotteita saa tilattua -50% alennuksella verrattuna suomalaisiin myyjiin. Yleisiä väittämiä on: * Epäkuranttia tavaraa tulee nettikaupoista * Ilmoitetun hinnan lisäksi, mukaan saattaisi tulla piilomaksuja, vaikkapa tullit, alv, käsittellykulut jne * Tuotteilla ei ole palautusoikeutta tai takuuta. * + sata muuta selitystä. Kokemuksen perusteella voin kertoa, että Internetistä tilaaminen on nykyaikaa. Tilaaminen on todella helppoa ja tilauksen voit näpytellä koneeltasi 15 minuutissa. Osta tuotteesi aina isolta Online myyjältä, koska heillä on kunnia-asia palvella asiakkaita hyvin ja voit luottaa myyjään. Lähetyksesi tulee lähipostiin noin viikon kuluttua ja halutessasi voit avata pakettisi postissa henkilökunnan nähden ja verrata lähetyslistaa pakettisi sisältöön, jos tuote on viallinen voit palauttaa sen. Kun tilaat tuotteesi EU:n alueelta, niin esitettyyn myyntihintaan ei lisätä alveja, tulleja ym maksuja. Jos et ole varma paljonko tilauksen hinta on kokonaisuudessa kuljetuksen kanssa, niin voit tiedustella asiaa onlinemyyjältä sähköpostilla ennen tilauksen jättämistä, jolloin tiedät tarkan summan mitä tuote maksaa kotiinkuljetettuna. Useimmat myyjät vastaavat sähköpostiviesteihin, joten he palvelevat sinua kaikissa muissakin asioissa. Kannattaa tiedustella esimerkiksi liikkeen sen hetkisiä tarjoustuotteita, jolloin voit tehdä löytöjä! Golftuotteiden lisäksi, internetin kautta kannattaa hankkia myös muita tuotteita edullisesti. CD-levyt ovat yksi esimerkki. Miksi jotkut myyjät/liikkeet pelottelevat ihmisiä internet kaupankäynnin vaaroista? Yksinkertaisesti siksi, jotta he saisivat myytyä omia tuotteitaan hyvällä katteella ja ihmiset eivät tilaisi tuotteitaan suoraan ilman välikäsiä. Kotimaiset myyjät tilaavat samalla tavalla itse tuotteensa ulkomailta, mutta lisäävät hintoihin ne mukavat katteet, joilla tavara myydään eteenpäin. Minulla ei ole mitään kotimaisia golfliikkeitä vastaan. Gripit vaihdatan Suomessa ja tarttuuhan noista liikkeistä aina jotain pientä sälää, kuten golfpalloja, hanskoja jne. Mailat ja isommat hankinnat kannattaa ostaa poikkeuksetta internetistä, koska säästöt ovat usein huomattavat. Miksi siis maksaa suomalaiselle myyjälle täysin samasta tuotteesta jopa -50% suurempi hinta, kun tuotteen saa tilattua omaan lähipostiin Internetistä ja lähetys tulee usein viikossa?

    #360069 Ilmoita asiaton viesti

    Olen samaa mieltä siitä että nettikauppaa pidetään vielä nykyään jotenkin turhan riskialttiina tai hankalana. Taitavat pahimmat kauhutarinat olla jostain internetin esihistoriasta peräisin. Itse olen tilaillut erilaisia tavaroita kymmenissä tilauksissa ja varmasti useamman tuhannen euron arvosta Suomesta ja ulkomailta. Ainoastaan kerran sain väärän tavaran. Sekin oli suomalaiselta nettikauppiaalta ja vaihto onnistui suhteellisen helposti ilman lisäkustannuksia. Eipä silti, kyllä henkilökohtainen palvelu ja ostettavan tavaran ’hipelöitävyys’ ovat lisäarvoa, josta välillä voi maksaa ekstraa.

    Pari korjausta BMT:n tekstiin:

    ’Kun tilaat tuotteesi EU:n alueelta, niin esitettyyn myyntihintaan ei lisätä alveja, tulleja ym maksuja.’

    EU:n alueella alv maksetaan myyjän maahan. Veron määrä vaihtelee maittain, esim. Briteissä se on 17,5% ja Suomessa 22%. Se, ilmoitetaanko tuotteen hinta nettikaupassa inc VAT vai ex VAT, riippuu ihan kaupasta. Usein molemmat ovat näkyvillä. Eli joissain tapauksissa siihen manostettuun hintaan tulee alv, mutta se voi tapauksesta riippuen olla pienempi kuin Suomessa.

    Tullittomuus pätee kaikkeen muuhun paitsi alkoholiin ja tupakkaan (ehkä myös joihinkin muihin), jotka ovat valmisteveron alaisia ja siksi hieman erikoisasemassa.

    ’Jos et ole varma paljonko tilauksen hinta on kokonaisuudessa kuljetuksen kanssa, niin voit tiedustella asiaa onlinemyyjältä sähköpostilla ennen tilauksen jättämistä, jolloin tiedät tarkan summan mitä tuote maksaa kotiinkuljetettuna.’

    Näin juuri. Kokemuksieni mukaan nettikaupoissa asiakaspalvelu on todella hyvää. Aina on tullut henkilökohtainen, ripeä vastaus kun olen jotain kysynyt.

    #360070 Ilmoita asiaton viesti

    Euroopassa oleva nettikauppa joutuu maksamaan alv:n ostajan maahan, mikäli myyntiä kyseiseen maahan on yli 35000€/v (näin minulle ainakin on uskoteltu). Tämän takia jossain elektroniikkalaitenettikaupoissa pitää ensin valita maa, joka saattaa vaikuttaa hintoihin. (Toivottavasti joku korjaa, jos olen väärässä)

    Itse olen rautamailat Englannista netistä tilannut halutuilla muutoksilla ja tyytyväinen olen ollut. Nälkä vain kasvaa syödessä, kun tutkii eBay:n hintoja…

    #360071 Ilmoita asiaton viesti

    Kyllähän Internetkauppa yleensäkin tulee lisääntymään. Ihan kotimaistenkin tarjoajien toimesta.

    Golffissa, ratsastuksessa ym., jossa harrastajakunta on suhteellisen pieni, nettikaupan hinnanerot tulevat vain korostetusti esiin.

    Kilpailluimmilla aloilla nettikaupan etu perustuu enemmän sen helppouteen.

    Suomen golfshoppien hinnat tulevat alas ja kilpailu tasoittuu. Nyt houkutus ostaa netistä ohi tutun shopin omistajan on liian suuri.

    #360072 Ilmoita asiaton viesti

    Tuohon sähköpostitiedusteluun,monesti isojen putiikkien posti on niin täynnä roskaa,että asialliset kysymykset hukkuvat sekaan.tai sitten usein asiakaspalveluilla on kiire,eivätkä he ehdi vastailla pohjolan poikien maileihin.eli jos sana on hallussa,luuri käteen ja linja auki.

    tai sitten (itse suosin) otat selvää jonkun työntekijän henk.koht mailiosoitteesta ja kysyt häneltä.monissa komponenttikaupoissa olen asioinut suoraan johtajan kanssa,ja palvelu on aivan eri luokka kuin customer servicessä.

    golfsmithiltä viimeksi tilatessa (sain muuten snake eyesit eurooppaan =) he sotkivat vähän rahtihinnoittelua.no ei se mitään,suoraan johtajan kimppuun kävin ja visalle palautui $80 parin päivän päästä.

    customer servicestä en ole saanut ainuttakaan vastausta ikinä.

    yleensä kannattaa kääntyä international sales directorin tms puoleen,he ovat auttavaista porukkaa.

    #360073 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    ’Eli joissain tapauksissa siihen manostettuun hintaan tulee alv, mutta se voi tapauksesta riippuen olla pienempi kuin Suomessa.’

    EU:ssa ei saa minkään tavaran hintaa ilmoittaa ilman täyttä hintaa, eli käytännössä ilman ALV:ia yms.
    Yhdysvalloissa ja Kanadassahan kaupoissa näkyviin hintoihin lisätään kunnan/osavaltion verot.

    Ja tosiaan ihmettelen myös itsekin nettikaupan yleistä vastaisuutta suomessa, nuoret tietävät hyvin miten hyvä se on, mutta auta armias kun kerrot sedille/enoille/tädeille niin vasta kysymys on suurinpiirtein ’Ekai sä kuollut?’ Siis järkyttävää, ei enää olla kivikaudella.

    nimim. eka nettiostos vuonna 97, ikää silloin 13v.

    #360074 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Nyt kun tähän viestiketjuun on kirjoittanut monta puolestapuhujaa, haluaisin myös kommentoida.

    Minua kiinnostaisi tietää että millä perusteella nettiostaja tekee ostopäätöksen. Kun kysymys on golfvälineistä, ei kai kukaan osta sikaa säkissä. No onhan meillä hyvin palvelevia ja asiantuntevia liikkeitä suomessa, missä voi myyjän opastuksella tehdä valintoja. Siksi muuten nämä liikkeet ovat olemassa. No kulujahan siitä hieman syntyy: vuokrat, palkat + sossut, varasto jne., joten kaippa se on niin, ettei aivan sisäänostohinnalla voi myydä.

    ’Osta tuotteesi aina isolta Online myyjältä, koska heillä on kunnia-asia palvella asiakkaita hyvin ja voit luottaa myyjään.’ ????????

    ’CD-levyt ovat yksi esimerkki.’ – Hyväksytään, mutta tiesitkö että suomessa myytävien CD-levyjen hinnasta yli reilusti yli puolet koostuu veroista ja teostomaksusta.

    ’Miksi jotkut myyjät/liikkeet pelottelevat ihmisiä internet kaupankäynnin vaaroista?’ – Nettikauppa on useimmille tuntematonta touhua (ja syö muuten näiden liikkeiden leipää.) Siksi kai. Ei kai internetkaupankäynti ole ihan aukotontakaan.

    ’Yksinkertaisesti siksi, jotta he saisivat myytyä omia tuotteitaan hyvällä katteella ja ihmiset eivät tilaisi tuotteitaan suoraan ilman välikäsiä.’ – Kate kattaa em. kuluja. Sinäkään et varmasti sano ei palkankorotuksille ja bonuksille. NETTIOSTAJA pyrkii tekemään myös ’hyvää katetta’ omalla ostoksellaan, itselleen. Vieläpä useimmiten toisten avustamana.

    ’Kotimaiset myyjät tilaavat samalla tavalla itse tuotteensa ulkomailta, mutta lisäävät hintoihin ne mukavat katteet, joilla tavara myydään eteenpäin.’ – Golfvälineillä on suomessakin omat maahantuojansa, jotka tekevät muuten myös katetta ja maksavat veroja suomeen. Golfkauppa ostaa tuotteensa pääosin näiltä. Ja ottaa taas katetta ja maksaa lisää veroja.

    ’Minulla ei ole mitään kotimaisia golfliikkeitä vastaan. Gripit vaihdatan Suomessa ja tarttuuhan noista liikkeistä aina jotain pientä sälää, kuten golfpalloja, hanskoja jne.’ – Olisikin aika hankalaa tilata tiitä netistä, huomatessaan juuri ennen kierrosta niiden olevan loppu.

    ’Mailat ja isommat hankinnat kannattaa ostaa poikkeuksetta internetistä, koska säästöt ovat usein huomattavat.’ – Kun on ensin käynyt ammattiliikkeessä hakemassa opastuksen ja palvelun. Eihän sitä voi sikaa säkissä ostaa.

    ’Miksi siis maksaa suomalaiselle myyjälle täysin samasta tuotteesta jopa -50% suurempi hinta, kun tuotteen saa tilattua omaan lähipostiin Internetistä ja lähetys tulee usein viikossa?’ – Tommosen nettikaupan ja fyysisen liikkeen kulurakennehan on täysin sama? Noi nettikaupathan vasta katetta tekee, jos sä siitä oot kateellinen. Jonkun ison Golfshopin ja nettikaupan neliövuokrissa on hieman eroa. Eikä tarvii tietää välineistä mitään, kun pakkaa niitä lähetettäväksi eteenpäin. Mä oon seurannu noiden nettikauppojen hintatasoa, enkä ole löytänyt vielä yhtään tuotetta, minkä hinta ois mua heilauttanu ja saanut tilaamaan. Onhan meidänkin kaupoissa välillä tosi kovia tarjouksia ja halpoja eriä.

    Miksi toimitus kestää viikon? Osta kaupasta saat mukaasi heti, niin kuin sen muunkin sälän, joka tarttuu mukaasi joskus….

    #360075 Ilmoita asiaton viesti

    missä sun asiantunteva ja palveleva liike on että voi tulla ostoksille ettei tarvii ostaa netistä

    #360076 Ilmoita asiaton viesti

    ’Mä oon seurannu noiden nettikauppojen hintatasoa, enkä ole löytänyt vielä yhtään tuotetta, minkä hinta ois mua heilauttanu ja saanut tilaamaan. Onhan meidänkin kaupoissa välillä tosi kovia tarjouksia ja halpoja eriä. ’

    Se on hyvä, että sulla on rahaa ostaa. Kaikilla ei ole ehkä sitä mahdollisuutta, jolloin pitää katsoa mistä saa halvemmalla. Ja harvoin noi tarjoukset koskee merkkitavaroita tai uutuksia. Elämä ei ole aina reilua.

    #360077 Ilmoita asiaton viesti

    Itse olen tyytyväinen nettikaupan käyttäjä. Verkon kautta on tullut hankittua niin golfmailoja, digikameraa, soittimia kuin autostereoitakin.

    Suurin syy hinnan lisäksi on Suomessa vallitseva huono palvelu. Vasurin golffarille ei ole demomailoja, perusteluja tyyliin ’hyvä se on’ jne.

    Golfkauppojen puolesta täytyy sanoa, että niissä edes yritetään, kamera- ja elektroniikka-, ja jotkut soitinkaupat ovat toista maata. Myyjät eivät tiedä mitään, eivätkä viitsi pahemmin esitellä jos kiinnostuksen kohteena ei ole tarpeeksi kallis laite.

    #360078 Ilmoita asiaton viesti

    Vasureillekin löytyy demomailoja – sattuneesta syystä tuollaisia on kertynyt aikas mukavasti 🙂

    #360079 Ilmoita asiaton viesti

    Tuntuu tää argumentointi olevan aika mustavalkoista molemmin puolin.

    * Epäkuranttia tavaraa tulee nettikaupoista

    Tuskin sieltä epäkuranttia tavaraa tulee, mutta varmasti sekä nettikauppojen että tavallisten kauppojen kautta myydään paljon maahantuojien ’häntiä’. Ne on sitten niitä tarjoustuotteita, joita on näkyvästi esillä nettikauppojen etusivuilla. Ehkä siitä syntyy joillekin se mielikuva ’epäkurantin’ tavaran myynnistä.

    * Ilmoitetun hinnan lisäksi, mukaan saattaisi tulla piilomaksuja, vaikkapa tullit, alv, käsittellykulut jne

    Eikös tämä sitten pidä paikkansa? Itse olen tilannut kymmenillä tuhansilla netin kautta ja ostopaikasta riippuen hinnan päälle tietysti lisätään nuo kulut. Toki voidaan olettaa ostajan olevan tietoinen niistä. Ei mun mielestä nettikaupan tartte niistä edes mainita, koska nehän on maakohtaisia, eikä nettikauppiaan tehtävä ole niitä joka maata varten erikseen ilmoittaa.

    * Tuotteilla ei ole palautusoikeutta tai takuuta.

    On toki. Tietysti jos sulla on viikonloppuna kisa tai olet lähdössä reissuun ja maila hajoaa perjantaina, niin tuskin saat uutta mailaa siltä nettikauppiaalta. Samoin väärän tai rikkinäisen tavaran toimittaminen takaisin kauppiaalle vaatii paljon enemmän omaa panosta.

    * + sata muuta selitystä.

    Kuten se fakta, ettei nettikaupan tuotteita pääse testaamaan.

    Nettikauppa on nykyaikaa ja se tulee väkisinkin muuttamaan markkinoita tulevaisuudessa. Asiakas voittaa hinnassa ja häviää palvelussa. Jos olisin itse golfkauppias, niin en rupeaisi taistelemaan vastaan, vaan koittaisin sopeutua.

    Jännä muuten katsoa esim Taylor Maden maahantuojaa Suomessa. Yksittäiset tavaratkin tilataan kuriirilla suoraan jenkeistä, eli Suomessa ei kai varastoa ole juuri lainkaan. Siis tämä kommentti ihan positiivisessa mielessä – se on sitä nykyaikaa.

    #360080 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    etkös just itse korjannut tälläisen palvelevan asiantuntija liikkeen raudat ,painot ja pituudet.et se siitä liikkeestä.

    #360081 Ilmoita asiaton viesti

    Se keissi oli ehkä vähän liian pieni otos tyrmätä golfkauppiaiden asiantuntemusta ja palvelua. En edes tunne asian taustoja niin paljoa, että voisin lähteä dumaamaan.

    Kyllä mä oon mm Haagasta kokenut saavani hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Esim takuukorjaukset on tehty nopeasti ja siististi. Tää ei oo tarkoitettu Haagan mainokseksi, mutta kun se on liikkeistä lähimpänä mun kotia, niin sitä on tullut paljon käytettyä.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Yleistä Internetkaupan ABC