23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäHuonot pelaajat pois kentiltäRe: Huonot pelaajat pois kentiltä

#532348 Ilmoita asiaton viesti

Kuuma putteri kirjoitti: (2.6.2014 16:44:52)
Sohaisenpa vielä vähän muurahaispesään kysymällä:

Mitä mieltä palstan konsensus on harjoitusswingistä ennen lyöntiä?
Olen itseni totuttanut siihen että teen yhden.
Jossain hankalassa metsä-pitchiissä useammankin.

Mutta, olen pelannut golfia vasta niin vähän, että uskoisin pääseväni siitä vielä eroon tarvittaessa.

Mietiskelin kauanko siihen minulla menee, ja tulin siihen tulokseen että ehkä 12-15 sekuntia ylimääräistä, verrattuna siihen että löisin palloa suoraan, ilman harkkaswingiä.

Kierroksella siis (putit ja chipit poislukien, niille on varmaan ’pakko’ vähän heilauttaa että saa pituustuntuman?) ylimääräistä ehkä 45 lyöntiä x 12 sek = 9 minuuttia. Neljän hengen ryhmältä 36 minuuttia, jos kaikilla on sama rutiini, ja jos kaikki tekevät omansa vasta kun edellinen on lyönyt.

Loppujen lopuksi ainakaan väylältä lyödessä, en usko että harkkaswingillä on paljonkaan todellista merkitystä, kun eihän sitä kuitenkaan saa lyödä maahan asti. Paksussa raffissa ja rinteessä, on kyllä hyötyä syvyystuntuman saamisessa, mutta niiden tilanteiden ainakin pitäisi olla harvinaisempia.

Mulla ei kyllä yleensä ole hitaan pelin ongelmaa, tai siis saan kyllä pelattua edellä menevien tahdissa. Ymmärrän, että jokaista palloa ei tarvitse pelata metsästä reikään saakka.

Mulla oli pari vuotta sitten olkapää kipeä, ja ajattelin vähän säästellä sitä jättämällä harkkaswingin pois. Ylllättäin tällä ei ollut minkäänlaista vaikutusta tuloksiin, enkä ole sitä ottanut takaisin rutiineihin. Chipit, paksut raffit ja jotkut erikoisemmat paikat asia erikseen, siellä voi vähän hakea, mutta tiiboksissa ja väylällä aivan turhaa haaskata aikaa ja energiaa harkkaswingeihin.

Kokeilkaa jos ette usko.