Re: Heitetäänpä pikku pähkinä - Golfpiste.com

9.6.–16.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][27]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötHeitetäänpä pikku pähkinäRe: Heitetäänpä pikku pähkinä

#279003 Ilmoita asiaton viesti
KL

get in the hole! kirjoitti: (24.8.2012 20:16:52)
Mutta hassua on huomata sääntötuntemuksen taso tuonkin luokan kisoissa. Eilen tultiin ykköstiille niin edellinen ryhmä kovasti pitää palaveria tuomarin kanssa. Pelaaja oli lyönyt selkeesti vesiesteen puolelle 18 avauksen ja silti painanut varapallon peliin. Ensimmäinen kun löytyi, niin tokihan jatkamaan sillä. No tuomarien kerrottua että eikun takaisin 18 väylälle korjaamaan virhe ja 7. lähtee, niin pelaaja päättikin sitten kätellä muun ryhmän ja siirtyä yleisön puolelle.

Anteeksi onneton sääntötuntemukseni,toki tiedän ettei vesiesteeseen lyödä varapalloa,mutta
mistä kyseinen peluri joutuu tuon 7.lyömään,edelliseltä lyöntipaikaltakö?

Tarina lienee hieman keskeneräinen, mutta arvaan että pelaaja nosti varapallonsa, joka siis oli pelipallo. Sen jälkeen hän olisi siis lyönyt kaksi lyöntiä (molemmat tiiltä), yksi penaltti oli tullut lyönnin ja matkan menetyksestä (kolmas lähti tiiltä), kaksi penaa lisää väärän pallon pelaamisesta ja yksi pelissä olevan pallon liikuttamisesta. Nyt on siis kuusi kasassa ja ’varapallo’ tulee palauttaa sille paikalle, jolta pelaaja sen nosti ja seitsemäs lähtee.