Re: Draiverin varsi – miksei lapakin? - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitVälineetDraiverin varsi – miksei lapakin?Re: Draiverin varsi – miksei lapakin?

#305644 Ilmoita asiaton viesti

Lähtökulmat olivat ihan kunnossa (en valitettavasti muista lukuja) – mutta ainakin analyysaattorin ’hoitajan’ mielestä kulmaa ei ole välttämättä tarpeellista lähtä muokkaamaan. Toki hänen näkemyksensä oli, että Niken lavoilla on taipumusta tulla korkealta alas, pienin rollein.. Eli tähän oikeastaan haluisin kuulla, että onkohan mitään vastaavaa hyötyä miettiä esimerkiksi jotain muuta mailamerkkiä tai asteluvun tiputtamista esimerkiksi 8,5asteeseen.

Spinnit tulivat enemmän lyöntiteknisistä asioista kuin mailasta/varresta.
Eli draiverilla lyötäessä löytyy paljon korjattavaa myös lyöntiteknisesti.
1. Lavan tulisi olla nousemassa ylöspäin enemmän osumahetkellä (aiheuttaa paljon backspinniä)
2. Taipumusta lyödä fadea (maila tulee ulkoa sisään). Keskeisin huomio oli kuitenkin se, että kun vaihtoi jäykempään/painavampaan varteen, niin lyönnin hajonta pieneni hyvin haluttuun suuntaan.

Tahtotila ois kuitenkin saada jotain tipsejä mailan ja varren valintaan. Luonnollisestikaan en ole menossa kauppaan ja lyömässä rahoja suoraan tiskiin, vaan kokeilujen kautta edetään. Mutta kun tyyliin varsivaihtoehtoja on 500 erilaista, niin haluais jotain speksejä, mitä lähtä kokeilemaan. Probleemana kuitenkin tuntuu olevan se, että periaatteessa mikään valmiskepukka ei välttämättä ole se sopivin vaihtoehto mulle, niin tällöin tarvitsisi hieman jotain mitä osais edes pyytää..
1. Varsimerkki
2. Varren pituus
3. Varren paino/kiertojäykkyys
4. Varren jäykkyys (Stiff/X-stiff)
5. Lapa ja sen asteet

Ja vielä kun ehtii uloskin testaileen, niin ois hyvä saada jotain ehdotelmia, mitä lähtä rangelle heiluttelemaan.