Re: Banaani - Golfpiste.com

20.–27.9. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][25]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötBanaaniRe: Banaani

#280875 Ilmoita asiaton viesti
KL

vieraspelaaja kirjoitti: (12.3.2012 19:09:28)

KL kirjoitti: (11.3.2012 19:39:37)
Heitetään vastakysymys: eroaako kuvailemasi tapauksen ratkaisu sellaisesta tapauksesta, jossa pelaaja ensin poistaa banaaninkuoren ja asettaa prosessissa liikkuneen pallon takaisin kohtaan, jossa se alunperin oli banaaninkuoren päällä?

Mikään sääntö ei salli pallon nostamista (paitsi greenillä, ja sieläkin se on mekittävä) irrallisten luonnonhaittojen poistamista varten. Pallon koskettamisesta seuraisi rangaistus, vaikka pelaaja palauttaisi pallon paikalleen banaaninkuoren päälle. Ja sitten on vielä tämä:

dec 23-1/7
Loose Impediment Affecting Lie Moved When Ball Lifted
Q.A loose impediment affecting a player’s lie is moved when the player lifts his ball under a Rule that requires him to replace the ball. In equity (Rule 1-4), should the player be required to replace the loose impediment?
A.Yes. If he fails to do so when his ball lies through the green, in equity (Rule 1-4), the player incurs a penalty of one stroke in both match play and stroke play. If he fails to do so when the ball lies in a hazard and the loose impediment was originally lying in or touching the same hazard, in equity (Rule 1-4), the player loses the hole in match play or incurs a penalty of two strokes in stroke play.

Minun mielestäni tuo deccari koskee ainoastaan sellaisia tilanteita, joissa pelaaja nostaa pallonsa rangaistuksetta, kuten esimerkiksi tunnistamista tms. varten. Muutoin tuossa ei ole yhtikäs mitään järkeä, kuten edellä olen viesteissäni perustellut.