26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäHesarin aamuinen artikkeli kilpagolfistaVastaa aiheeseen: Hesarin aamuinen artikkeli kilpagolfista

#837666 Ilmoita asiaton viesti

Viimeisen kymmenen vuoden aikana liiton henkilöstö ja kustannukset ovat karanneet käsistä. Muistelen että joskus Tarmioiden aikana liiton lehtikin tuotti voittoa ja oli toimituksellisesti ja ulkoasultaan vähintääkin nykyisen veroinen. Jostain syystä se ei kelvannut uusille johtajille. Samalla alkoi ankara ulkoistaminen..ja hämmästyttävää kyllä se aiheuttikin tarpeen palkata suuri määrä uusia, toinen toistaan kallispalkkaisempia johtajia.

Sivusta katsoen Suomen Golfliitosta on kehittynyt jonkinlainen tietyn sisäpiirin suojatyöpaikka. Toki eräissä yhteisöissä myös seuratasolla esiintyy samanlaista pysähtyneisyyttä. Ehkä juuri sieltä (seuratason edustajien myötä) on luotu pohjaa nykyisen liitto-organisaation pöhöttymiselle. Toiminta alkaa yhä enemmän näyttää siltä että ”häntä heiluttaa koiraa”. Organisaatio pyörittää/johtaa toimintaa itsensä ja omien etujensa ympärillä. Kaikki varsinainen palvelutoiminta on ulkoistettu.

Rahaa (jäsenmaksujen korotuksia) tietysti vaaditaan lisää. Liekö nyt alkanut johdossa kiukuttelu kun siihen ei enää viimeksi liiton kokouksessa suostuttu.

Suomessa tulisi kokonaan uudistaa golfiin liittyvät taustaorganisaatiot. Itse olen paljon halukkaampi maksamaan vuosittaisen jäsenmaksuni golfkenttien yhdistykselle (juuri sille SGKY:lle, joka antaa 165 €:n hinnalla jäsenyyden merkiksi kultakortin). Siitä jäsenyydestä on oikeasti hyötyä. SKGY on paljon parempi ”golfliitto” osakkeellaan pelaavalle henkilölle.

Nykyinen (pakollinen) seuralle maksettava jäsenmaksu on täysin turha (ja liiton osalta hieman vastenmielinen). Samoin kuin em. SGKY, myös golfseuran tulee omalla toiminnallaan kyetä tarjoamaan oikeutuksensa jäsenyyden maksamiselle.

Itse olen mukana jäsenenä ehkä kymmenessä (tai useammassakin) erilaisessa harrastus-/työ-/ammattiyhteisöissä. Kaikissa vain ja ainoastaan siksi että koen ne mielekkäiksi ja sellaisiksi joista (ja joiden toiminnan tukemisesta) ajattelen olevan hyötyä niin yleisesti kuin itselleni. Vaikka edes mielihyvää.

Tällaisena asiallisena ja arvokkaana näen myös oman kotiseurani toiminnan. Siinä yhteydessä tökkii vain liiton pakollinen osuus. Mieluummin jättäisin senkin seuralle itselleen..

Liiton johdon toimintaa olen seurannut jo yli kaksikymmentä vuotta..enkä todellakaan anna nykyiselle johdolle minkäänlaista arvostusta. Harmittaa että joutuu pakosta tukemaan heitä. Jos voisin, antaisin kenkää persuuksiin.