23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötSäännöt 2019Vastaa aiheeseen: Säännöt 2019

#1271101 Ilmoita asiaton viesti

Itse asiassa hyvin pieni osa, ainakin sen perusteella mitä itse olen sääntökirjasta lukenut. Toki nämä muutokset ovat melko näkyviä itse pelaamisessa, kuten lipputangon paikallaan pitäminen, pelilinjan osoittaminen griinin pintaa koskettamalla, kaikenlaisten vaurioiden korjaamisen salliminen viheriöllä ja uudelleenasetetun pallon palauttaminen takaisin paikoilleen sen liikuttua minkä tahansa syyn vuoksi. Pallon liikuttaminen vahingossa on jo tuttua paikallissäännön myötä.

Varmasti juuri näin..oma ajatuksen livahti tässä jo siihen että greenityöskentely muodostaa melko suuren osan itse pelistä..jo vanhojenkin sääntöjen aikoina. Tavallisilla klubituuppareilla suurin osa lyönneistä taitaa olla putteja (30-40 kpl per kierros/pelaaja) ja ajallisestikin greeneillä hääräämiseen käytetään melkoinen osa kierroksen kestosta.

Juuri tästä syystä toivoisin tämän greenillä tapahtuvan osuuden pelaamisesta sujuvan aikaisempaa jouheammin. Tottakai pelin kaikinpuoliseen sujuvuuteen voidaan vaikuttaa myös osaamisen myötä. Mutta joskus pallojen moninkertainen merkkailu, linjan korjailu, pallon vääntäminen muutamalla millillä suuntaan tai toiseen ja taas uudelleen tiirailu on hieman turhauttavaa.

Kyllä minä senkin ymmärrän että miljoonan dollarin putteja katsellaan ja mietitään tarkkaan. Mutta tavallisten klubipelaajien ei ehkä kannattaisi opetella ja matkia kaikenlaisia televisiosta opittuja tour-ammattilaisten tekemisiä.

Kaikkeet em. kaltaiseen säätämiseen toivoisin korjausta uusien sääntöjen myötä.