23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäÄänestäkää golfarit kesäajan puolestaVastaa aiheeseen: Äänestäkää golfarit kesäajan puolesta

#1267454 Ilmoita asiaton viesti

Pappa Tykki:Hauska veijari tämä gloffare – kaikki uutishämäyksen trumpismit käytössä. Tehdäänpä pieni faktan tarkistus.

Ikävää että keskustelu täällä lähtee henkilökohtaiseen vääristelyyn. Omalta kohdaltani koetan sitä välttää.

Toisaalta tämä on keskustelupalsta jossa esitetään mielipiteitä asioista. Pidän parempana kertoa omia mielipiteitäni enkä ole tästäkään syystä halunnut tuoda tänne mitään erityistä todistusaineistoa, linkkejä jne., muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Lopuksi tästä normaali/kesäaika väännöstä:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/ALL/?uri=CELEX:32000L0084
– yllä linkki kesäaikaa koskevaan EU:n direktiiviin, josta käy ilmi miksi ns. kesäaika nähty tarpeelliseksi ja on käytössä EU:n jäsenmaissa.
– mielestäni mm. kyseisen direktiivin tekstistä voi kohtuullisella päättelyllä tulla johtopäätökseen että kysymyksessä on ensisijaisesti liike-elämän, teollisuuden jne. tarpeista lähtenyt lainsäädäntö.
– olen myös henkilökohtaisesti toiminut kansainvälistä kauppaa käyvänä yrittäjänä siihen aikaan kun kesäaika otettiin meillä käyttöön 2000-luvun vaihteessa. Tiedän että painavimmat syyt kellonaikojen yhtenäistämiseen lähti juuri talouselämän piiristä.
– kaikesta huolimatta jokainen saa vapaasti epäillä ja astettaa kyseenalaiseksi minun tietojani, en lähde kaivelemaan muiden senkaikaisten yrittäjien mielipiteitä tuekseni.
– vaikka kerronkin oman mielipiteeni se ei tarkota ”trollaamista”.

Olen monenlaisella esimerkillä yrittänyt konkretisoida ns. kesäaikaan(+UTC+3) sopimattomuutta suomalaisille. Se on Moskovan aika..heidän pituuspiirilleen se sopii ja on ok.
– tämäkin on tietysti mielipide muiden joukossa.
– Suomen normaaliaika sattuu kuitenkin olemaan kansainvälisesti sovitun aikavyöhykejaon mukainen.
– Ei tätä aikajakoa (ja sopimusta) ole tehty sattumalta tai turhan takia.
– toivottavasti jokainen selvittää itselleen miksi Suomen normaali aikavyöhyke on UTC+2. Tältäosin kysymys ei ole pelkästään mielipiteestä.

Meneillään on EU:n laajuinen hanke kesäajasta luopumiseksi. Mielestäni on kohtuullista ajatella että Suomessa ja EU:ssa on tarkoituksena palata kiinteästi normaaliin aikajärjestykseen.
– toki voin olla väärässä, asiasta päätetään kuitenkin EU:n puitteissa.
– jos siitä ei synny yhteistä ratkaisua jatketaan todennäköisesti kellojen siirtelyä. Sekin on mielestäni ok.

Jos kaikissa EU:n jäsenmaissa päätetään luopua kesäajasta pidän..
A) hyvänä ja
B)todennäköisenä että Suomi tulee säilyttämään saman pysyvän aikaeron (+1 tunti) Ruotsiin sekä Keski-Eurooppaan.
– tämäkin on oma mielipiteeni.
– olen sitä perustellut aikaisemmissa meileissäni
– se myös on nykyinen käytäntö ja sille löytyy vahvat perustelut tulevaisuuden osalta.
– tottakai sallin muutkin näkemykset asiasta.
– enkä suinkaan ole yksin mielipiteeni kanssa.

Tavoitteena ei ole saattaa kenellekään ”herneitä nenään”. Enkä missään tapauksessa ole ”trollaamassa”. Pidän tuollaista aiheetonta syyttelyä halpa-arvoisena ja erittäin ikävänä sekä yleisesti ottaen keskustelupalstojen sääntöjen vastaisena.
– tosin yleensä tuollaiseen sorrutaan vasta siinä vaiheessa kun keskustelijan omat argumentit loppuvat ja/tai käyvät heikoiksi.

Tästä asiasta on ihan aidosti kaksi vaihtoehtoista mielipidettä. Kummallekin löytyy kannatusta. Niin on hyvä.
Itse toivon että nettikeskustelu houkuttelee ihmisiä perehtymään syvällisemmin kumpiinkin vaihtoehtoihin.