Aihe: yksin autottomana - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

yksin autottomana

Etusivu Foorumit Yleistä yksin autottomana

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 32)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen tänä kesänä olosuhteitten pakosta ollut ilman vakituista pelikaveria ja autoa syyskuuhun saakka. Tilanne oli kamala. Alkukaudesta pelaava tuttavapiiri vakuutti, ettei ole ongelma, aina pääset meidän mukana jne. Kesällä huomasin kuitenkin muuttuneeni kerjäläiseksi, joka ruinaa toisten kyytiä. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat, jolloin joku on kysäissyt, olisinko menossa pelaamaan. En ihan nielaise sitä, että olisin niin huonoa peliseuraa, mutta mene ja tiedä. Olen nyt ja jo aiemminkin, kun auto on/oli käytettävissä, ottanut tavaksi kysyä tuntemiltani yksinäisiltä pelaajilta ( vaikka heillä autokin olisi ), kelpaako peliseura. Aina on seura kelvannut. Usein varsinkin vähemmän pelaavilla naisilla on korkea kynnys mennä ihan vieraaseen porukkaan pelaamaan. Tavan otin, kun lähisukulaiseni taannoin uskaltautui Pickalan pukuhuoneessa kysymään iloiselta rouvaporukalta, josko joku tietää samalta suunnalta tulevia pelaajia. Hän voisi vuorotella kimppakyydin merkeissä, koska hänellä itsellään ei aina ole autoa käytettävissä ja peliseuraakaan ei aina ole. Väki hiljeni ja muuan rouva vastasi: ’ Sehän on sinun ongelmasi!’

Kavereitahan ei kunnon Mykkis niinkään tarvitse, mutta kyllä tämä laji ilman autoa on melko haastavaa.

KL

masentavaa kirjoitti: (5.10.2011 14:58:16)
    Tavan otin, kun lähisukulaiseni taannoin uskaltautui Pickalan pukuhuoneessa kysymään iloiselta rouvaporukalta, josko joku tietää samalta suunnalta tulevia pelaajia. Hän voisi vuorotella kimppakyydin merkeissä, koska hänellä itsellään ei aina ole autoa käytettävissä ja peliseuraakaan ei aina ole. Väki hiljeni ja muuan rouva vastasi: ’ Sehän on sinun ongelmasi!’

Taisivat olla vieraspelaajia Sarfvikista.

a_k

Oletko mahdollisesti tarjonnut jotain niitä kyytejä vastaan ns. vastavuoroisuuden periaatteen mukaan? Usein tulee vuoroteltua noiden kyytien kanssa, kun kaverin kanssa pelaillaan. En varmaan itsekkään kovin innoissani olisi, mikäli pelaamaan meneminen tarkoittaisi aina menemistä mun rahoilla. Tarjoa vaikka bisset, kahvit tai lounas silloin tällöin kierroksen jälkeen.

Erään kaverin kanssa mennään usein puttikisa kierroksen jälkeen bensarahoista ja koukkaan kentälle mielellään sen kautta . Toiset kaverit, jotka eivät ikinä ole edes maininneet bensarahoja, ovat soittolistalla pelliseuraa etsittäessä viimeisenä.

… Tavan otin, kun lähisukulaiseni taannoin uskaltautui Pickalan pukuhuoneessa kysymään iloiselta rouvaporukalta, josko joku tietää samalta suunnalta tulevia pelaajia. Hän voisi vuorotella kimppakyydin merkeissä, koska hänellä itsellään ei aina ole autoa käytettävissä ja peliseuraakaan ei aina ole. Väki hiljeni ja muuan rouva vastasi: ’ Sehän on sinun ongelmasi!’

Vaikuttaa ihan siltä golfyhteisöön kuuluvalta kohteliaalta käytökseltä, josta aina ’lajin henkenäkin’ puhutaan.

Tutulta kuulosta, ja hyvä pointti että kuuluu suomalaisen golfkulttuuriin…

Yksi kaveri aina sanoi että ’Mennään pelaamaan’, ja sitten soittelin ainakin neljä kertaa, että nyt pääsisin pelaamaan, ja aina tuntui olevan ryhmä täynnä ja niinhän se olikin, no, eipä tullut sitten soittoa takaisinpäin, kun ryhmään olisi mahtunut, näitä on paljon jotka pelaa aina samoissa porukoissa, eikä siinä tavallaan mitää pahaa ole!

Sitten oli pari muutakin kaveria, joille soittelin että mennään pelaamaan, ja varailin teeaikoja ym. ,mutta lähes aina vastaus oli että olen töissä tai mulle sopii silloin ja silloin , tai sitten että lupasi tulla, mutta peruikin ihmeellisen syyn takia ed. iltana…mutta sitten väsyin järkkämään näitä peliaikoja ja laitoin kavereille seur. viestin:

’Niin.. tai en mäkään lähtis jos HUONO PELAAJA pyytäis pelaamaan..tai olin kyllä HUONON kanssa yhdessä scramblessa, tai jos PUUJALKA pyytäis lätkän vieraspeliin, en lähtis…
    mutta voittehan tekin järkätä pelit ja teeajat, niin mä sitten sanon 3 – 4 krt ’sori ei käy’, tai että katotaan myöhemmin!

viime vkl yritin saada jotain 10 kaveria pelaamaan
    ->kaikki sanoi ei, eikä kukaan sanonut että ’hei mennään esim. sunnuntaina’, ja näköjään sama savotta edessä tää vkl jos meinaa löytää pelikaverin…muistuttaa vähän kun yrittää koota TÄHTIEN vieraspelijoukkuetta!’

Tähän loppuun vielä yksi lempisloganeita Roy Hodgsonilta kun häneltä kysyttiin pelaako Litmanen ’ I may look stupid, but I´m not, so if there are not any more questions this press conference is over …’

KL

TP Combo kirjoitti: (6.10.2011 9:51:24)

Yksi kaveri aina sanoi että ’Mennään pelaamaan’, ja sitten soittelin ainakin neljä kertaa, että nyt pääsisin pelaamaan, ja aina tuntui olevan ryhmä täynnä ja niinhän se olikin, no, eipä tullut sitten soittoa takaisinpäin, kun ryhmään olisi mahtunut, näitä on paljon jotka pelaa aina samoissa porukoissa, eikä siinä tavallaan mitää pahaa ole!

Sitten oli pari muutakin kaveria, joille soittelin että mennään pelaamaan, ja varailin teeaikoja ym. ,mutta lähes aina vastaus oli että olen töissä tai mulle sopii silloin ja silloin , tai sitten että lupasi tulla, mutta peruikin ihmeellisen syyn takia ed. iltana..

Olen ratkaissut kuvailemasi pulman jo aikoja sitten itselleni loistavasti sopivalla tavalla. Menen pelaamaan silloin, kun itselleni sopii ja aina on samaan ryhmään löytynyt muita pelaajia, useimmiten myös varsin mukavia ihmisiä. Joskus tosin, onneksi harvoin, ryhmään sattuu täydellisiä tuppisuita, joiden kera kulkeminen on äärimmäisen tylsää. Onneksi voi sentään keskittyä omaan peliinsä ja golfkentän ulkoisten piirteiden ihailemiseen, siihen ei koskaan kyllästy!

Olen ratkaissut kuvailemasi pulman jo aikoja sitten itselleni loistavasti sopivalla tavalla. Menen pelaamaan silloin, kun itselleni sopii ja aina on samaan ryhmään löytynyt muita pelaajia, useimmiten myös varsin mukavia ihmisiä. Joskus tosin, onneksi harvoin, ryhmään sattuu täydellisiä tuppisuita, joiden kera kulkeminen on äärimmäisen tylsää. Onneksi voi sentään keskittyä omaan peliinsä ja golfkentän ulkoisten piirteiden ihailemiseen, siihen ei koskaan kyllästy!

Joo, pitikin kirjoittaa tuohon oman viestin loppuun, miten ratkaisin tämän ongelman, eli vaihdoin kotiseuraa sellaiselle kentälle, jossa kun varaa ajan niin samaan ryhmään tulee yleensä muitakin pelaajia, muita hyviä puolia ko. kentässä upeiden maisemien lisäksi n. 5 minuutin ajomatka kotoa/töistä

KL kirjoitti: (6.10.2011 10:18:23)

TP Combo kirjoitti: (6.10.2011 9:51:24)

Sitten oli pari muutakin kaveria, joille soittelin että mennään pelaamaan, ja varailin teeaikoja ym. ,mutta lähes aina vastaus oli että olen töissä tai mulle sopii silloin ja silloin , tai sitten että lupasi tulla, mutta peruikin ihmeellisen syyn takia ed. iltana..

Näinhän tämä on aina itselläkin mennyt ja viimeaikoina jopa aika usein. Lähipiirissä on ollut merkittävä lisääntymisvimma, enkä perheonnea ole kovin usein uskaltanut häiritä…
    25 vuoden aikana itse en ole osunut kertaakaan tuppisuiden joukkoon ja ’huonoakaan’ seuraa ei ole ollut kuin pari kertaa. Yksin kentälle mennessä lähinnä hiljaiset ajat ovat ongelma, kun joskus siellä ei todellakaan ole ketään muita. Näin syksyllä taas peliajat ovat arki-iltojen menettämisen myötä vähentyneet merkittävästi, joten seuraa on viikonloppuisin tarjolla riittävästi.

Kyllä, kyllä! Ysikuppilan kahvit tai oluet tai pelin jälkeen virvokkeet kuuluu kyytiläisen ilman muuta tarjota. Ihan jo kohteliaisuussyistä. Jos vuorokerroin ajellaan, niin asia on silloin siinä vastavuoroisuudella hoidettu.

Lavantauti kirjoitti: (5.10.2011 15:31:56)
    …, mutta kyllä tämä laji ilman autoa on melko haastavaa.

Ei haastavaa vaan mahdotonta. Ny on molemilla kotikentillä autokielto nimittäin.

KL kirjoitti: (5.10.2011 19:11:41)

Tavan otin, kun lähisukulaiseni taannoin uskaltautui Pickalan pukuhuoneessa kysymään iloiselta rouvaporukalta, josko joku tietää samalta suunnalta tulevia pelaajia. Hän voisi vuorotella kimppakyydin merkeissä, koska hänellä itsellään ei aina ole autoa käytettävissä ja peliseuraakaan ei aina ole. Väki hiljeni ja muuan rouva vastasi: ’ Sehän on sinun ongelmasi!’

Tässä nimimerkki ”KL” paljastaa meille muillekin todellisen – suvaitsevan, ennakkoluulottoman ja avarakatseisen – luonteensa. Kuulostaa siltä että nuo neekeriukko- ja sotilasjunttahemmot ovat saaneet yhden hengenheimolaisen lisää riveihinsä, onnea vaan valitsemallesi tielle.

J-P Salakari

PS. Ainoa kerta kun itse olen sattunut ns. sietämättömään peliporukkaan – niin sietämättömään että erosin joukosta etuysin jälkeen – on sattunut Talmassa, siinä oli sattunut samaan lähtöön kaksi täyttä m***kua! Ettei vaan siellä Pickalan pukkarissa olisikin ollut näiden m***kujen muijat?

Ei peliseuraa, Ei kuskia, Ei mitään. Haloo…….pitäisikö katsoa peiliin ? Varmasti syy on paljon lähempänä kuin veemäisissä kanssaihmisissä !

J-PS kirjoitti: (7.10.2011 16:58:07)

KL kirjoitti: (5.10.2011 19:11:41)

Tässä nimimerkki ”KL” paljastaa meille muillekin todellisen – suvaitsevan, ennakkoluulottoman ja avarakatseisen – luonteensa. Kuulostaa siltä että nuo neekeriukko- ja sotilasjunttahemmot ovat saaneet yhden hengenheimolaisen lisää riveihinsä, onnea vaan valitsemallesi tielle.

J-P Salakari

PS. Ainoa kerta kun itse olen sattunut ns. sietämättömään peliporukkaan – niin sietämättömään että erosin joukosta etuysin jälkeen – on sattunut Talmassa, siinä oli sattunut samaan lähtöön kaksi täyttä m***kua! Ettei vaan siellä Pickalan pukkarissa olisikin ollut näiden m***kujen muijat?

Hienoa J-P. Puit sanoiksi ajatukseni joita en saanut laillasi kirjoitettua.

On myös hienoa, ettei tarvi pelata Lakistossa ja Luukissa.

Joo, Talmassa on paljon m***kuja, ne on onneks kaikki housuissa. Ja niiden m***kujen muijilla on housuissa jotain ihan muuta.
    Paria itseääntäynnäolevaa-absoluuttisentotuudentietäjää lukuunottamatta siellä on oikein mukavaa ja suvaitsevaista porukkaa, tosin nekään itseääntäynnäolevatabsoluuttisentotuudentietäjät eivät taida olla jäseniä.

Bulls Hit kirjoitti: (7.10.2011 18:32:57)

Joo, Talmassa on paljon m***kuja, ne on onneks kaikki housuissa. Ja niiden m***kujen muijilla on housuissa jotain ihan muuta.
    Paria itseääntäynnäolevaa-absoluuttisentotuudentietäjää lukuunottamatta siellä on oikein mukavaa ja suvaitsevaista porukkaa, tosin nekään itseääntäynnäolevatabsoluuttisentotuudentietäjät eivät taida olla jäseniä.

Juu, ehdottomasti täytyy sanoa että tuo oli tasan ainoa kerta kun olen Talmassa joutunut pettymään yhtikäs mihinkään; olen kuitenkin pelannut Talmassa kymmeniä rundeja ja ollut joskus järjestämässä jotain vähän isompiakin kisoja siellä. Enkä tiedä olivatko kyseiset m***kut jäseniä vai eivät, ei tullut mieleen alkaa pikkupuheisiin moisten kanssa! Tahdoinkin vain sanoa että tuollaista porukkaa voi löytyä ja valitettavasti myös löytyy joka klubista ja samalla ihmettelin rivien välissä nimimerkin ”KL” persulaista asenetta ja huonosti peiteltyä ”herravihaa” kun kuitenkin jokseenkin monta vuotta tuota hänen mainitsemaa klubia edustin, enkä koskaan huomannut mitään tuollaista. En siis sen suuremmassa määrin kuin missään muussakaan klubissa. Mutta kateus, sehän on loppumaton luonnonvara.

J-P Salaakri

KL

J-PS kirjoitti: (7.10.2011 21:23:54)

Juu, ehdottomasti täytyy sanoa että tuo oli tasan ainoa kerta kun olen Talmassa joutunut pettymään yhtikäs mihinkään; olen kuitenkin pelannut Talmassa kymmeniä rundeja ja ollut joskus järjestämässä jotain vähän isompiakin kisoja siellä. Enkä tiedä olivatko kyseiset m***kut jäseniä vai eivät, ei tullut mieleen alkaa pikkupuheisiin moisten kanssa! Tahdoinkin vain sanoa että tuollaista porukkaa voi löytyä ja valitettavasti myös löytyy joka klubista ja samalla ihmettelin rivien välissä nimimerkin ”KL” persulaista asenetta ja huonosti peiteltyä ”herravihaa” kun kuitenkin jokseenkin monta vuotta tuota hänen mainitsemaa klubia edustin, enkä koskaan huomannut mitään tuollaista. En siis sen suuremmassa määrin kuin missään muussakaan klubissa. Mutta kateus, sehän on loppumaton luonnonvara.

J-P Salaakri

Niin no, sinä olet tavannut mulkeroita kerran Talmassa, minä taas useita kertoja Sarfvikissa. Useammin kuin muilla klubeilla. Varmaankin sattumaa, olethan sinäkin sentään ollut siellä jäsenenä.

KL

huonosti peiteltyä ”herravihaa”

J-P Salaakri

Mielenkiintoinen veto muuten tuo herraviha, ja juuri Sarfvikin kohdalla. Eivätkös kaikki pelaajat kentällä ole tasa-arvoisia…?

KL kirjoitti: (7.10.2011 21:59:11)

J-P Salaakri

Niin no, sinä olet tavannut mulkeroita kerran Talmassa, minä taas useita kertoja Sarfvikissa. Useammin kuin muilla klubeilla. Varmaankin sattumaa, olethan sinäkin sentään ollut siellä jäsenenä.

Yhtään mulkeroa en ole Sarfvikissa tavannut, mutta Talissa ihmetyttää, kun siellä ei vastata tervehdyksiin. Katsotaan vaan ohitse….?

nää kaks kaveria ei varmasti ollut talmasta jotka sun kanssa skulas koska talmalaiset pystyvät pitämään kitansa kiinni jopa tollasen uunon kanssa pelatessa,jos sä olet kentällä yhtä dorga kun näissä sun kirjotuksissas,
    toivottavasti kl ei osuta tän uunon itseensä täynnä olevan papan kanssa samaan ryhmään.
    tämä pappa vissiin pitää itseänsä herrana kun se ei skulaa talvella kuin snadisti alempana kuin taviksien kentät,onneksi

KL

Ballmarker kirjoitti: (7.10.2011 22:03:31)

KL kirjoitti: (7.10.2011 21:59:11)

J-P Salaakri

Yhtään mulkeroa en ole Sarfvikissa tavannut, mutta Talissa ihmetyttää, kun siellä ei vastata tervehdyksiin. Katsotaan vaan ohitse….?

Totta, taisin aliarvioida Talin tässä suhteessa. Vieläkin on muistissa, kuinka joitakin vuosia sitten seuran kapteeni kävi vasiten haukkumassa kilpailuryhmämme keskeytettyämme pelimme salamoinnin alkaessa. Olisi kuulemma pitänyt jatkaa torvensoittoon asti. No, tulihan se torvi siihen meille soittelemaan… 😉

KL kirjoitti: (7.10.2011 21:59:11)Niin no, sinä olet tavannut mulkeroita kerran Talmassa, minä taas useita kertoja Sarfvikissa. Useammin kuin muilla klubeilla. Varmaankin sattumaa, olethan sinäkin sentään ollut siellä jäsenenä.

No, ehkäpä sun kannattaa pysyä poissa Sarfvikista?

J-P

PS. Ja tuo kokemusko sulle antaa oikeuden luokitella ihmisiä pelkän kotiseura perusteella?

veltto kirjoitti: (7.10.2011 22:14:41)
    nää kaks kaveria ei varmasti ollut talmasta jotka sun kanssa skulas koska talmalaiset pystyvät pitämään kitansa kiinni jopa tollasen uunon kanssa pelatessa,jos sä olet kentällä yhtä dorga kun näissä sun kirjotuksissas,
    toivottavasti kl ei osuta tän uunon itseensä täynnä olevan papan kanssa samaan ryhmään.
    tämä pappa vissiin pitää itseänsä herrana kun se ei skulaa talvella kuin snadisti alempana kuin taviksien kentät,onneksi

niimäoonniipaljoparempikusäjamuutsunprolekaveritkumäosaanlaittaasanavälejjaisoialkukirjaimiijakaikkeemäosaanvalimerkitkii…tunurpoenkämähaluiskaaskulaasunkaasamasryhmäsjasitmäuskallanviellaittanimenkinomiinkirjotuksiini!

J-PSalakari

veltto kirjoitti: (7.10.2011 22:14:41)
    nää kaks kaveria ei varmasti ollut talmasta jotka sun kanssa skulas koska talmalaiset pystyvät pitämään kitansa kiinni jopa tollasen uunon kanssa pelatessa,jos sä olet kentällä yhtä dorga kun näissä sun kirjotuksissas,toivottavasti kl ei osuta tän uunon itseensä täynnä olevan papan kanssa samaan ryhmään.

Hmm, parhain veltto, käytät kuitenkin sanoja ’uuno’ ja ’dorga’ postauksessasi.

Olisin kyllä kiinnostunut kuulemaan kuluneen kauden pelaamasi tourin nimen tai esim. tulevan kategoriasi ajatellen ensi kauden kotimaan kisoja?

Siis noin yleisellä tasolla ja kyssäri johtuen voimakkaista kannanotoistasi henkilötasolla.

Kerran kaksi ’pilkkaamiseen’ voi suhtautua huumorilla ja viikonlopun piikkiin tms., mutta ei enään kaikkia lähettämääsi postausta!

Kerro nyt vaikka piruuttasi, mikä golfissa saa aikaan itsessäsi tuollaisia ’purkauksia’.

’Rakkaudesta lajiin’- klisheehen en valitettavasti usko.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 32)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #437009 kohteessayksin autottomana

Etusivu Foorumit Yleistä yksin autottomana