21.5.–28.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][16]
KilpailuaSuomalaista

WiseGolf vs. NexGolf

Etusivu Foorumit Yleistä WiseGolf vs. NexGolf

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 229)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL1

    Jos yhtään on nähnyt ohjelmistokehitystä niin näin se menee aina.

    Ei taida siinä tapauksessa olla ohjelmistokehitysbisneksessä laatustandardit aivan kohdillaan. Vähän sama kuin että auto ei lähtisi käyntiin kolmen käynnistyksen jälkeen, koska tietokone korjasi päivämääräksi eilisen. Tai jotain vastaavaa. Todella heikko esitys koko alalta, jos tämä on sitä normaalia käytäntöä.

    Tosin olen tuota nähnyt omassakin työssäni. Kun yhtä ja samaa ohjelmistoa tekee kasa koodaajia, niin kukaan koodaajista ei keskustele keskenään, vaan jokainen tekee omannäköisensä palikan siihen suureen kokonaisuuteen. Siitäkin huolimatta, että noiden palikoiden pitäisi logiikaltaan, ulkonäöltään ja toiminnaltaan olla täsmälleen samanlaisia. Toki jos asiakas ei osaa vaatia laatua, niin ei sitä hänelle toimitetakaan. Paitsi tietenkin ne markkinoiden parhaat tekijät, jotka ovat kiinnostuneita työnsä laadusta. Niitäkin on.

    Ongelma on myös raha, työ maksaa. Sitten kun ohjelmien täytyy kommunikoida useiden muiden eri ohjelmien kanssa jotka toteutettu täysin eri tavalla ja eri ohjelmistokielillä, niin koodarin pitäisi tuntea näiden kaikkien sielunelämä, onneksi en ole koodari pää hajoaisi.

    Nexgolfissa en ole kyllä koskaan törmännyt ongelmiin, ainoa ongelma on että se päästää samaan aikaan useita tekemään varausta samaan lähtöön yritä siinä sitten tehdä varausta neljälle pelaajalle, jotkut näppärät koodanneet tähän makron, joka lisää neljä haluttua pelaajaa automaattisesti.

    Tein työurani ohjelmistokehittäjänä ja kyllä oletus on että tuotantoon/myyntiin päästetään vain monet eri testausvaiheet läpäisseet ohjelmat. Tämä on siis yleinen toteamus. Käytän NexGolfia ja olen tyytyväinen. Olen käyttänyt myös Golfboxia ja sekin toimii hyvin. WiseGolfia en ole kokeillut, koska lukemani arvostelut eivät suosittele kokeilemaan.

    Nimetön

    Kyllä Nexgolf pätkii myös kirjautumisessa tai sitten se on pois päältä. joka tap tulee ”Internet yhteys katkesi!” vaikka netti toimii.

    Voidaan tietty tarkastella myös vaikka rakennusteollisuuden laatua.. aikataulut venyy vaikka taloja on sentään tehty paljon kauemmin kuin ohjelmia. Tulee kosteusongelmia jne. Miksi se on niin vaikeaa?

    KL1

    Eipä ole minulla muistini mukaan ollut moisia pätkimisongelmia Nexgolfin kanssa, tosin käytän sitä miltei pelkästään peeceeltä käsin.

    Nimetön

    Joo puhuin puhelinversiosta. Varmaan johtui serveripäästä, nyt toimii taas mutta olen nähnyt tuon ennenkin.

    Nexgolf on ihan eri elinkaaren vaiheessa kuin Wisegolf joten vertaaminen on epäreilua.

    HS1

    Varaus taitaa poistua jos ei onnistu vahvistamaan varausta.

    Nexgolf tosiaan kadottaa varauksia ilman syytä ja palautteisiin ei mitään vastata. On kyllä muitakin ongelmia ja niistä on palautetta annettu, mutta jos ei tekijöitä kiinnosta, niin ei voi mitään.

    KL1

    Nexgolf tosiaan kadottaa varauksia ilman syytä ja palautteisiin ei mitään vastata

    Tuo lainaamasi kommentti oli käsittääkseni kohdistettu nimenomaan Wiseen eikä Nexiin. Vielä ei ole minulle kaikkien näiden vuosien jälkeen tullut vastaan tilannetta, jossa Nexgolf olisi varaukseni kadottanut enkä ole moista kuullut keneltäkään lähipiiristänikään.

    Nimetön

    Joo tarkoitin Wisegolfia. Sehän sanoo sen. Mutta ei olisi pitänyt arvostella Nexgolfia, ilmeisesti karman laki iski enkä pääse edes selaimella.

    Onks muuten mitään hajua, mihin pitää ottaa yhteyttä jos ei toi Wise-golf varaus ei toimi omalla rekisteröidyllä tunnarilla?
    En pysyt siis minnekkään varaamaan aikoja….

    Wise-golffin sivuilla sanotaan vaan:
    ”Mikäli olet pelaaja ja tarvitset opastusta WiseGolf-sovelluksen käyttöön / ajanvaraukseen, pyydämme olemaan yhteydessä oman kenttäsi asiakaspalveluun.”

    Mutta olen ns. Vieraspelaaja, joka vaan haluasi varata tiiausajan.

    Nyt pitää antaa myös yksi positiivinen kokemus Wise tuesta.
    Korjasivat minun tunnuksen nopeasti kun otin yhteyttä ja varaaminen näyttäisi nyt toimivan. 🙂

    Olisin jo aikaisemmin harkinnut soittamista sinne kentälle. Se on aina ollut varma tapa saada asioita eteenpäin.

    Paljon tässä ketjussa puhutaan soittamisesta kentälle. Itse olen onnistunut välttämään soittamista sen jälkeen kun kotikentistäni ensin Peuramaa ja sitten sen jälkeisetkin kotikentät alkoivat kerätä rahaa puhelisoitoista. Hyvin olen pärjännyt 1. Nexgolfin 2. Golfboxin ja 3. Wisegolfin kanssa. Näistä kolmesta itselleni parhaiten sopi Nexgolf, puhelinsoitto ei koskaan. Iso miinus kentille jotka rahastatte puhelinmaksuilla.

    KL1

    En minäkään kotikentälleni soita ajanvarausten takia, mutta vieraskentille kyllä. Enkä itsekään pidä ajatuksesta, että puheluista pitää erikseen maksaa ja kaiken lisäksi jollekin kolmannelle osapuolelle, jolla ei ole osaa eikä arpaa ko. kentällä pelaamiseni kanssa.

    Toisaalta, jos ja kun minulla on varaa maksaa kymmeniä euroja pelikierroksesta ja pari-kolmekymppiä bensoista ja eväistä, niin kyllä minulla on varaa maksaa se pari euroa puhelinsoitostakin. Saanpahan juuri haluamani palvelun ja paljon sellaista lisätietoa, jota ei mikään ajanvarausjärjestelmä ikinä pysty tarjoamaan.

    Sellainen kehitystoive olisi vielä, että voisiko meiliin tulevassa ajanvarauksen vahvistuksessa olla mukana kalenterikutsu? Saisi samalla lähdöt tallennettua omaan kalenteriin eikä tarvisi näpytellä varaustietoja erikseen.

    Onko joku WiseGolfin jäsenseuroihin kuulumaton onnistunut varaamaan itselleen lähtöajan tällä appilla? Tai edes näkemään minkä tahansa WiseGolf-kentän varaustilanteen?

    Tässä joutui palaamaan vuosia ajassa taaksepäin ja varata lähtöajat taas soittamalla ”sokkona” WiseGolfin jäsenkentille ja tiedustella lähtöaikoja. Ja aika monessa on 0600-alkuinen puhelinnumero 😡

    Nimetön

    Onko joku WiseGolfin jäsenseuroihin kuulumaton onnistunut varaamaan itselleen lähtöajan tällä appilla? Tai edes näkemään minkä tahansa WiseGolf-kentän varaustilanteen?

    Yritin varausta 4 kertaa ja aina tökkäsi error! . Kävin ao kentän toimistolla ja sama juttu kävi CM:lle mun tunnuksella joten ehkä minä en tehnyt mitään väärin. Mutta viides kerta onnistui.

    Varaustilanteen näen hyvin Wise kentillä, myös nimet. Jäsenkentälläni käytän Nexgolfia.

    Olen tänä kesänä varannut sekä wisellä että nexgolfilla, molemmissa pari näpäytystä ja varaus on tehty. Wisellä ehkä miinuksena ettei lähtöajan jälkeen näe ketä siellä edessä tupeksii ja millä tasoituksilla. Näyttää vain siitä kellonlyömästä eteenpäin.

    PG

    Valitsemalla ”Näytä menneet lähdöt” Wise näyttää kaikki kuluvan päivän lähdöt, myös ne edessä tupeksijat.

    Nimetön

    Sellainen kehitystoive olisi vielä, että voisiko meiliin tulevassa ajanvarauksen vahvistuksessa olla mukana kalenterikutsu? Saisi samalla lähdöt tallennettua omaan kalenteriin eikä tarvisi näpytellä varaustietoja erikseen.

    Toi on Golfboxin hieno piirre. Samoin se että kun lähtöön tulee muutoksia, joku lisäys tai poisto, tulee meili. Voisi toki olla appin ilmoitus tms. Ainakaan mulle ei tule mitään tietoa.

    Toiveena myös Nexgolfille.

    PG

    Sellainen kehitystoive olisi vielä, että..

    ..Wise-kenttien lähtöaikoja olisi mahdollista selailla ilman kirjautumista. Vai onko niin, että Wiseen voi olla sisääkirjaituneena haitatta koko kauden?

    Jos ei, niin siinä tapauksessa uloskirjautumista tulisi muuttaa niin, että se onnistuu hyvin myös vieraskenttänäkymästä. Tällä hetkellä se onnistuu (ainakin minulla) ongelmitta vain kotikenttänäkymässä klikkaamalla ensin ”Omat tiedot”.

    Sama klikkaus vieraskenttänäkymässä heittää ajanvarausnäkymästä ulos ilmoituksella ”Kirjautuminen vanhentunut”. Uudellen kirjautuminen taas antaa ilmoituksen: ”Väärä käyttäjätunnus tai salasana”, vaikka ne ovat oikein.

    (Itse asiassa kirjautuminen ei ole vanhentunut, ja takaisin ajanvarausnäkymään pääsee kyllä ”sumplimalla” selainversiossa, mutta appia käyttäen ehkä vain asentamalla sovellus uudelleen?)

    Lisäksi huomasin, että jos kirjaudun Wiseen appia tai selainversiota käyttäen, niin samalla tulen kirjatuneeksi myös ”kotikenttäni henk.kohtaiseen Wiseen”, (siis siihen, josta näkyy esim. klubille maksamani vastike ja seuran jäsenmaksu, mutta josta ajanvarauksia ei voi tehdä).

    Ei se mitään. Ihmetyttää vain, että kun kirjaudun ulos appista tai selainversiosta, niin jään edelleen sisäänkirjautuneeksi ”kotikenttäni Wiseen”. No, ei sekään mitään, mikäli jatkuvasta sisäänkirjautumisena olemisesta ei koidu tietoturvariskiä tai muuta haittaa. Miten on?

    KL1

    Samoin se että kun lähtöön tulee muutoksia, joku lisäys tai poisto, tulee meili. Voisi toki olla appin ilmoitus tms. Ainakaan mulle ei tule mitään tietoa.

    Toiveena myös Nexgolfille.

    NexGolfin äppi ilmoittaa lähdön muutoksista.

    Nimetön

    NexGolfin äppi ilmoittaa lähdön muutoksista.

    Niinhän tuo tekee, hyvä niin. Golfbox lähettää meilin kun kaikki ei käytä appia. Tuo golfboxin ”lisää kalenteriin” on kätevä ja soisin sen kaikkiin muihinkin. Tuskin ylivaikee koodattava.

    Wisegolf tuo ihana…. Raskille ja keskeneräinen. Alla lainaus erään golfkentän tiedotteesta jäsenilleen:

    ”” Otimme tänä vuonna käyttöön WiseGolfin toiminnanohjausjärjestelmän ja alkuperäisen suunnitelman mukaisesti myös kilpailuihin ilmoittautumiseen käytettiin WiseGolfin tapahtuma-työkalua. Kevään ja pelikauden käynnistyttyä olemme kuitenkin todenneet työkalun olevan vielä golf-käyttöön kehitysasteella.

    Kilpailuiden järjestämiseksi tälle kaudelle siirryimme käyttämään Golfbox-järjestelmää, koska aikaisemmalta järjestelmätoimittajalta emme saaneet pelkkää kilpailumodulia käyttöömme ja lisäksi olemme todenneet aikaisemmin Golfboxin kilpailujärjestelmän olevan erittäin hyvä. Golfboxia käyttävät Suomen Golfliiton lisäksi mm. R&A.

    Pahoittelumme tästä muutoksesta näin kesken pelikauden. Muutos kuitenkin vie palvelujamme käyttäjäystävällisempään suuntaan, pienestä lisäkirjautumisesta huolimatta. ””

    Miksi pitää wisen myydä aivan kesken kehittämisen olevaa tuotetta? Se selkäranka on löysempi kuin se kuuluisan.. .. . en sanokkaan minkö.

    Kotikenttä perusteli siirtymää Nexgolf->Wisegolf sillä, että kaikki saadaan saman järjestelmän alle. Itselle muutos tarkoitti, että yhden (Nexgolf) järjestelmän sijaan tarvitsen kaksi (Wisegolf ja Gamebook). Kuukauden päivät tuota WiseAppia nyt käyttänyt ja on siihen sen verran tottunut, että suht kivuttomasti sillä itselleen peliajan kotikentälle saa varattua. Kuten Golfermankin totesi niin aivan keskeneräinen raakilehan se silti on. Keskeneräinen sanavalintana saattaa tosin olla turhan positiivinen, koska mitään yksinkertaisiakaan parannuksia ei vaikuta tulevan ja kenttä ohjaa laittamaan palautteen ja kehitysehdotukset suoraan Wisegolfille ja Wisegolf kentälle.

    Kun en toimistolla töissä ole, niin mahdoton sanoa järjestelmän tuomista hyödyistä tai säästöistä mitään, mutta näin peruspelaajana en voi kyllä suositella. Ei Nexgolfkaan täydellinen ollut tai kehittynyt juurikaan ja varmaan siinäkin tottumusta oli osa vähäistäkin ”hyvyyttä”. Tuntuu silti käsittämättömältä, että tällainen tuote on onnistuttu myymään näinkin monelle kentälle, kun pelaajan näkökulmasta ilmeisiä heikkouksia on paljon. Wisegolfin nettisivujen yhteystiedoissa näkyi olevan 4 johtajaa ja 1 osa-aikainen asiantuntija. En tiedä koodaavatko johtajat itse vai onko erikseen koodaria ja ohjelmistokehittäjää, mutta vaikuttaa, että myyntiin on laitettu talven aikana enemmän voimvaroja kuin ohjelmistokehitykseen.

    edit: Tällä foorumilla näköjään on edelleen kauan sitte havaittu bugi keskusteluketjun alasivujen numeroinnissa eli näyttää, että 7 alasivua, mutta 7. on tyhjä. Tavallaan mukava nähdä, että suomalaisen golftoimialan toiminnan taso on standardi toimijasta riippumatta.

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 229)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1365313 kohteessaWiseGolf vs. NexGolf

Etusivu Foorumit Yleistä WiseGolf vs. NexGolf