Aihe: Wilson Fybrid ja Wilson Dx2 Soft - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Wilson Fybrid ja Wilson Dx2 Soft

Etusivu Foorumit Välineet Wilson Fybrid ja Wilson Dx2 Soft

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Aika kysellä taas tyhmiä, tyhmä kun olen. On käynyt mielessä tuon Wilsonin Fybrid-mailan, siis sen malliston nimikkokepin, hommaaminen ja muutama sitä koskeva kysymys: 1) Onko sillä helppo lyödä ja sopiiko se aloittelijan käytettäväksi? 2) Tuleeko sillä lyödä kuten puumailalla löisi vai rautamailan swingillä, vai päteekö siihen sama sääntö kuin hybrideihin, eli pitkät pelaajat lyövät kuten raudalla ja lyhyet kuten puulla? 3) Lyöntipituudelta tuo olisi jotain puu 7:n, rauta 3:n ja rauta 4:n välimaastosta, eikö? Sen lisäksi tuosta Wilsonin Dx2 soft-pallosta pari kysymystä: 1) Onko sillä kierteitä vahvistavia ominaisuuksia vai onko se suunniteltu suoraan kulkevaksi palloksi? 2) Saako siihen helposti spinniä pitcheissä ja korkeissa chipeissä? Nykyisellään pienenä ongelma se, etten saa pitcheissä ongelmana, etten saa tarpeeksi backspinniä palloon ja ne karkaavat liian usein liian pitkiksi pitkän rullin takia, 3) Miten tuo käyttäytyy putatessa? Jotkin lähteet väittävät, että ei kulkisi mitenkään tasaisesti greeneillä ja jotkut taas väittävät, että olisi paras pallo putatessa mitä ovat ikinä kokeilleet, jopa Titun ja Callawayn parhaisiin verratessa. Ja vielä lisätietona: En osta vielä seuraavaan pariin vuoteen Pro V1 palloja tai muitakaan kalliimpia palloja, vaan pysyttelen noissa jotka maksavat 25-35€/tusina, koska vielä hieman turhan usein pallot ovat vedessä tai ojassa ja tulisi pitkällä juoksulla turhan kalliiksi ostaa noita 50+€/tusina maksavia palloja. Toki jos edellä olevista tuotteista tulee jotain muita risuja tai ruusuja mieleen, saa nekin kertoa.

Itselläni ei ole juuri tuota, mutta saman malliston puu ja hybridi kylläkin.

1) Mielestäni ovat varsin hyviä mailoja, etenkin varren ominaisuudet sopivat itselleni (regu jäykkyydellä, rauhallinen swingi ja hyvä nopeus). En keksi mitään syytä miksei toimisi aloittelijalla juuri niin hyvin kuin mikään muukaan (aloittelijan ongelmahan on yleensä aloittelija itse, ei ne välineet).

2) Ei pidä lyödä erilaisella swingillä. Swingin pitäisi olla hyvin samankaltainen kaikilla mailoilla tietty varren pituus vs. svingitason pystyys sovittaen.

3) Lyöntipituuksista hyvä esitys Wilsonin omilla verkkosivuilla. Fybrid asettuu puu ja hybridi -mailojen väliin, seuraavasti (pisimmästä lyhimpään): 1w, 3w, 5w, Fy, 3h, 4h, …

Pallosta ja kierteistä yleisesti: Mielestäni etenkin aloittelijoille, mutta myös suurimmalle osalla harrastajista matalan kompression pallot toimivat paremmin. Etenkin tämä pätee kylmällä kelillä (jota Suomen säät useimmiten ovat muihin markkinoihin verrattuna).

2) Ongelmasi on erittäin todennäköisesti se, ettet osaa lyödä vielä niin että saisit palloon spinniä ja/tai riittävän korkeata kaarta. Pallon vaihtaminen ei tähän auta yhtään, suosittelen opettajan ja harjoittelun ahkeraa käyttämistä:)

asdf kirjoitti: (14.6.2009 16:42:31)
    2) Ongelmasi on erittäin todennäköisesti se, ettet osaa lyödä vielä niin että saisit palloon spinniä ja/tai riittävän korkeata kaarta. Pallon vaihtaminen ei tähän auta yhtään, suosittelen opettajan ja harjoittelun ahkeraa käyttämistä:)

Itseasiassa toi pallon saaminen korkealle kaarelle ei ole mikään pitcheissä, vaan esim. 56-asteiselle wedgellä saan pallon tulemaan arviolta 70 asteen kulmassa alas, eli hyvinkin jyrkästi omasta sekä pron mielestä. Opettajan johdolla tota lähipeliä on harjoteltu, sillä olen saanut käsityksen, että hyvällä lähipelillä pystyy helposti tiputtamaan kymmenkunta lyöntiä / kierros pois tuloksesta. Tässä on vain pikku hiljaa herännyt epäilys siitä, että pelaan turhan kovilla palloilla (Top fliten halvin malli) ja sen takia ei tuota spinniä palloon synny. Itseasiassa en ois muuten varmaan edes tajunnut tota pallon (mahdollista) vaikutusta spinnin aikaan saamiseksi, ellei eräs pelikaveri olisi pari viikkoa sitten sanonut, että hänen liian pitkiksi venyvien rullien ongelma ratkesi vaihtamalla pehmeämpään palloon.

2) Ei pidä lyödä erilaisella swingillä. Swingin pitäisi olla hyvin samankaltainen kaikilla mailoilla tietty varren pituus vs. svingitason pystyys sovittaen.

Hitto kun tota edit nappia ei löydy täältä…

Mulle taasen on aina väitetty, että raudoilla lyödessä mailan liikeradan pitäisi olla melko terävä, V:tä muistuttava, kun taas puumailoilla liikeradan pitäisi olla laakeampi U:n muotoinen. Mutta ilmeisesti tässäkin asiassa on parin eri koulukunnan edustajia.

Itselläni bägissä juuri tuo Fybrid on, ja kyllä se kiva maila on. Helppo, nostaa pallon ilmaan vaivattomasti. Mukava sillä on lyödä niin tiin päältä, väylältä kuin raffista. Suosittelen lämpimästi.

Tilaa Briteistä Dx3 soft, tusina lähtee alle 20 euroon. Ja pallo on pehmeämpi kuin mainitsemasi Dx2.

Itse käytän Fybrid W5 ja olen erittäin tyytyväinen. Oletko kokeillut Top Flight Gamer? ’halpa’ (19€ tusina) ja hintansa nähden aika hyvä. Toimi draivissa ja saa hyvin spinnamaan lähipelissä.

Video

Juurikin näin.

Nimetön

FY toimii mulla ainakin loistavasti, Hyvä maila kaikentasoisille, 175+ metriä on mun etäisyydet ko. kölillä.
    Mä svingaan tällä kyllä huomattavasti laajempaa kaarta kuin esim. pitkillä raudoilla.

Dx2 pallonahan on kai ’pituuspallokategoriassa’. Ei hirveesti kokemuksia, mutta klubipelaajalla ei varmaan oo väliä että minkä valmistajan pallo on.
    Väittäisin että enemmän on väliä sillä että pelaa ominaisuuksiltaan samankaltaisilla palloilla. Eli 2-osainen/3osainen, pehmeä kuori jne.

Kunhan nyt ei ihan mitään kiviä lyö.

Itse olen ainakin tykästynyt dx2 palloon. Vaikka klubipelaaja olenkin, jos pallo häviää ja tilalle tulee kovakuorisempi pallo sen tuntee heti lyönneissä, varsinkin avauksessa. Tästä johtuen olen vähitellen siirtynyt juuri ko. palloon ainoastaan.

Ainakin minulle, joka olen melko aloittelija, nuo sopivat erinomaisesti. Itse asiassa tällä viikolla ne olivat lyöntivarmimmat mailani. Minulla on 4H ja 3H, jotka asettuvat mukavasti r5:n yläpuolelle, lyöntipituudet tulevat sopivasti 10 m välein. 3H:lla lyön noin 160 m. Raffista lyön mielummin 4H:lla kuin r5:llä.

Niissä on vähän pitemmät varret kuin r5:ssä joten svingistäkin tulee laakeampi. Muuten olen yrittänyt pitää tuota yllämainittua vakiosvingiä; kaikilla mailoilla suunnilleen samalla tavalla, mutta mitä pitempi maila, sitä laakeampi rata ja pitempi backswingi.

Kun niillä onnistuu, kuuluu mukava napsahdus ja pallo lentää hienosti.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #309170 kohteessaWilson Fybrid ja Wilson Dx2 Soft

Etusivu Foorumit Välineet Wilson Fybrid ja Wilson Dx2 Soft