16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

Voiko hybridin lie-kulmaa nostaa pystymmäksi ?

Etusivu Foorumit Välineet Voiko hybridin lie-kulmaa nostaa pystymmäksi ?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Yritin aloittaa swingiini ratkaisevasti vaikuttavan tekijän poistamisen, mutta en saanut vastakaikua tuolla naapurisaitilla. Ostin taannoin Callyn 2 hybridin jossa x-stiff varsi. Hyvä kepukka. Ongelma on että sen liekulma on sellanen, että en voi kentällä sillä lyödä ( mittojeni takia ) ellei pallo ole 10 cm kengänpohjiani ylempänä. Voisiko Callyn nupin porata reiän vartta varten uudestaan 2-3 astetta pystymmäksi. Onko kukaan kokeillut ? nimimerkki; ’eagle-tekemättä’

    -no eagle- kirjoitti: (7.11.2009 10:11:56)
    Ostin taannoin Callyn 2 hybridin jossa x-stiff varsi. Hyvä kepukka.

    Ongelma on että sen liekulma on sellanen, että en voi kentällä sillä lyödä ( mittojeni takia ) ellei pallo ole 10 cm kengänpohjiani ylempänä.

    Entäs pidempi varsi? Tulis mittaakin enempi…. Tai mitä jos koukistaisit polvista?

    Äää… huonoja ehdotuksia.

    sardiini kirjoitti: (7.11.2009 12:03:56)

    -no eagle- kirjoitti: (7.11.2009 10:11:56)
    Ostin taannoin Callyn 2 hybridin jossa x-stiff varsi. Hyvä kepukka.

    Ongelma on että sen liekulma on sellanen, että en voi kentällä sillä lyödä ( mittojeni takia ) ellei pallo ole 10 cm kengänpohjiani ylempänä.

    Entäs pidempi varsi? Tulis mittaakin enempi…. Tai mitä jos koukistaisit polvista?

    Äää… huonoja ehdotuksia.

    Nuo on tosiaan huonoja ehdotuksia tälle kysyjälle, varsinkin polvista koukistaminen. Toisella saitilla on isolla joukolla yritetty alkuun asiallisesti ja lopussa osin asiattomastikin neuvoa miten muuttaa swingiä, mutta lähinnä kysyjä on valitettavasti kaikkeen yrittänyt keksiä vain selityksiä, miksi se ei ole mahdollista. Lyönnin alkuasentoa muuttamalla hän kuitenkin pystyisi aivan hyvin lyömään kyseisellä mailalla, kun nykyisellä alkuasennolla melkein millä tahansa mailalla lyöminen on hankalaa.

    aakoo64 kirjoitti: (7.11.2009 12:18:08)

    sardiini kirjoitti: (7.11.2009 12:03:56)

    -no eagle- kirjoitti: (7.11.2009 10:11:56)
    Ostin taannoin Callyn 2 hybridin jossa x-stiff varsi. Hyvä kepukka.

    Ongelma on että sen liekulma on sellanen, että en voi kentällä sillä lyödä ( mittojeni takia ) ellei pallo ole 10 cm kengänpohjiani ylempänä.

    Entäs pidempi varsi? Tulis mittaakin enempi…. Tai mitä jos koukistaisit polvista?

    Äää… huonoja ehdotuksia.

    Nuo on tosiaan huonoja ehdotuksia tälle kysyjälle, varsinkin polvista koukistaminen. Toisella saitilla on isolla joukolla yritetty alkuun asiallisesti ja lopussa osin asiattomastikin neuvoa miten muuttaa swingiä, mutta lähinnä kysyjä on valitettavasti kaikkeen yrittänyt keksiä vain selityksiä, miksi se ei ole mahdollista. Lyönnin alkuasentoa muuttamalla hän kuitenkin pystyisi aivan hyvin lyömään kyseisellä mailalla, kun nykyisellä alkuasennolla melkein millä tahansa mailalla lyöminen on hankalaa.

    Annetaanpa jonkun asiantuntijan yrittää vastata.

    Kuulostaa siltä että olet ostanut sian säkissä.

    Tilanne korjaantuu kun ostat uuden hybriidin oikealla liekulmalla.
    Suosittelen lyöntiharjoituksia ennen ostoa.

    HELPPO nakki

    KL

    -no eagle- kirjoitti: (7.11.2009 10:11:56)
    Yritin aloittaa swingiini ratkaisevasti vaikuttavan tekijän poistamisen, mutta en saanut vastakaikua tuolla naapurisaitilla.

    Ajattelit siis, että täällä olisi enemmän auttamishaluisia ja -kykyisiä?

    -no eagle- kirjoitti: (7.11.2009 10:11:56)
    Ostin taannoin Callyn 2 hybridin jossa x-stiff varsi. Hyvä kepukka.

    Ongelma on että sen liekulma on sellanen, että en voi kentällä sillä lyödä ( mittojeni takia ) ellei pallo ole 10 cm kengänpohjiani ylempänä.

    Kepukka on eittämättä hyvä, mutta miksi ostit sen, jos sen liekulma on väärä?

    -no eagle- kirjoitti: (7.11.2009 10:11:56)
    Yritin aloittaa swingiini ratkaisevasti vaikuttavan tekijän poistamisen, mutta en saanut vastakaikua tuolla naapurisaitilla.

    Ostin taannoin Callyn 2 hybridin jossa x-stiff varsi. Hyvä kepukka.

    Ongelma on että sen liekulma on sellanen, että en voi kentällä sillä lyödä ( mittojeni takia ) ellei pallo ole 10 cm kengänpohjiani ylempänä.

    No sopii sitten bägiis kaikkien muiden kelvottomien mailojen sekaan.. mikä on mutkalla, toinen liian lyhyt, kolmas painaa liikaa, neljännen painopiste on väärässä kohtaa, viides olisi muuten hyvä, mutta lavan ilmanvastus on liian suuri, kuudes hylkii painovoimaa, seitsemäs palloa, kahdeksas reikää, yhdeksäs koko peliä, kymmenes mailan haltijaa ja loput viisastuneina on ottaneet jalat alleen.

    -no eagle- kirjoitti: (7.11.2009 10:11:56)
    Voisiko Callyn nupin porata reiän vartta varten uudestaan 2-3 astetta pystymmäksi. Onko kukaan kokeillut ?

    Poraa vaan, ei se siitä ainakaan huonommaksi mene.

    Muistaakseni maila oli muovissa ja tähän ei juuri ollut tsäänssiä.

    MattMa kirjoitti: (7.11.2009 19:41:30)
    Kuulostaa siltä että olet ostanut sian säkissä.

    Tilanne korjaantuu kun ostat uuden hybriidin oikealla liekulmalla.
    Suosittelen lyöntiharjoituksia ennen ostoa.

    HELPPO nakki

    Tilpehööri kirjoitti: (8.11.2009 1:29:23)
    Poraa vaan, ei se siitä ainakaan huonommaksi mene.

    Niin mutta voiko mennä paremmaksi…se tässä on se pointti. Mitä riskejä tuohon liittyy ?

    Korjaus suunnitelma on seuraava.

    Hankin hyvän ruuvipenkin ja sopivan pyöreän pitkän viilan ( dia 6-8 mm ) ( irrotan lavan puhaltimella ja sopivilla työkaluilla ) ja viilaan yläpuolelta edestä lavan reikää 0.5 mm ja alhaalta takaa 0,5 mm jolloin reiästä tulee soikea mutta 2-3 astetta pystympi ( keskimäärin ) . Tähän hieman soikeaan reikään tippaan regua driverivartta ja hion tipatun nokan litteäksi sivuilta ( koska reikäkin on tällainen ). Regusta tulee hieman stiffi kun tippaa 2-3 tuumaa.

    Riittääkö Callyyn varteen tulpaksi pohjaan mikä vaan tikunkappale ?

    ts

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 14:00:58)

    Tilpehööri kirjoitti: (8.11.2009 1:29:23)
    Poraa vaan, ei se siitä ainakaan huonommaksi mene.

    Niin mutta voiko mennä paremmaksi…se tässä on se pointti. Mitä riskejä tuohon liittyy ?

    Korjaus suunnitelma on seuraava.

    Hankin hyvän ruuvipenkin ja sopivan pyöreän pitkän viilan ( dia 6-8 mm ) ( irrotan lavan puhaltimella ja sopivilla työkaluilla ) ja viilaan yläpuolelta edestä lavan reikää 0.5 mm ja alhaalta takaa 0,5 mm jolloin reiästä tulee soikea mutta 2-3 astetta pystympi ( keskimäärin ) . Tähän hieman soikeaan reikään tippaan regua driverivartta ja hion tipatun nokan litteäksi sivuilta ( koska reikäkin on tällainen ). Regusta tulee hieman stiffi kun tippaa 2-3 tuumaa.

    Riittääkö Callyyn varteen tulpaksi pohjaan mikä vaan tikunkappale ?

    Kuulostaa aivan loistavalta suunnitelmalta!

    Ei niinkään sen mailan toimivuuden kannalta, mutta tuo varmistaa taas lukuisia, mieltä riepovia, lukunautintoja tuottamasi värikkään nettikirjallisuuden parissa. Uskon meidän kaikkien saavan kär…. nauttia niistä vähintään näillä kahdella foorumilla. Uskon kannattavan tuon viedä vielä johonkin lennokkipuolellekin, koska tuollainen poraus varmasti säästää polttoainetta ja nostaa tehoja.

    ts kirjoitti: (8.11.2009 14:09:05)

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 14:00:58)

    Tilpehööri kirjoitti: (8.11.2009 1:29:23)
    Poraa vaan, ei se siitä ainakaan huonommaksi mene.

    Niin mutta voiko mennä paremmaksi…se tässä on se pointti. Mitä riskejä tuohon liittyy ?

    Korjaus suunnitelma on seuraava.

    Hankin hyvän ruuvipenkin ja sopivan pyöreän pitkän viilan ( dia 6-8 mm ) ( irrotan lavan puhaltimella ja sopivilla työkaluilla ) ja viilaan yläpuolelta edestä lavan reikää 0.5 mm ja alhaalta takaa 0,5 mm jolloin reiästä tulee soikea mutta 2-3 astetta pystympi ( keskimäärin ) . Tähän hieman soikeaan reikään tippaan regua driverivartta ja hion tipatun nokan litteäksi sivuilta ( koska reikäkin on tällainen ). Regusta tulee hieman stiffi kun tippaa 2-3 tuumaa.

    Riittääkö Callyyn varteen tulpaksi pohjaan mikä vaan tikunkappale ?

    Kuulostaa aivan loistavalta suunnitelmalta!

    Ei niinkään sen mailan toimivuuden kannalta, mutta tuo varmistaa taas lukuisia, mieltä riepovia, lukunautintoja tuottamasi värikkään nettikirjallisuuden parissa. Uskon meidän kaikkien saavan kär…. nauttia niistä vähintään näillä kahdella foorumilla. Uskon kannattavan tuon viedä vielä johonkin lennokkipuolellekin, koska tuollainen poraus varmasti säästää polttoainetta ja nostaa tehoja.

    Miksi maila ei mielestäsi toimi ? Onko FIRM varsi parempi tipata siihen kuin regu ?

    ts

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 14:47:20)

    Miksi maila ei mielestäsi toimi ? Onko FIRM varsi parempi tipata siihen kuin regu ?

    Se johtuu täysin UBE:sta. Se pitäs laittaa kuntoon, ni sit se varmaan toimis.

    ts kirjoitti: (8.11.2009 15:44:05)

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 14:47:20)

    Miksi maila ei mielestäsi toimi ? Onko FIRM varsi parempi tipata siihen kuin regu ?

    Se johtuu täysin UBE:sta. Se pitäs laittaa kuntoon, ni sit se varmaan toimis.

    UBE ?

    ts

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 16:07:33)

    ts kirjoitti: (8.11.2009 15:44:05)

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 14:47:20)

    Miksi maila ei mielestäsi toimi ? Onko FIRM varsi parempi tipata siihen kuin regu ?

    Se johtuu täysin UBE:sta. Se pitäs laittaa kuntoon, ni sit se varmaan toimis.

    UBE ?

    Joo: User based error.

    Suomennettuna: käyttäjän kämmi.

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 14:00:58)
    Hankin hyvän ruuvipenkin ja sopivan pyöreän pitkän viilan ( dia 6-8 mm ) ( irrotan lavan puhaltimella ja sopivilla työkaluilla ) ja viilaan yläpuolelta edestä lavan reikää 0.5 mm ja alhaalta takaa 0,5 mm jolloin reiästä tulee soikea mutta 2-3 astetta pystympi ( keskimäärin ) . Tähän hieman soikeaan reikään tippaan regua driverivartta ja hion tipatun nokan litteäksi sivuilta ( koska reikäkin on tällainen ). Regusta tulee hieman stiffi kun tippaa 2-3 tuumaa.

    Kun tuo tuunattu maila sitten hajoaa Virpparin 12. väylän kakkoslyönnissä eaglea metsästäessäsi ja viilattu lapa lentää turvaverkkojen yli asuntovaunualueelle, tekee se johonkin osuessaan paljon pahempaa jälkeä kuin pallo.

    Sitten kun vakuutusyhtiön väki tuon tutkii ja itse viritetyksi havaitsee, ovat vitsit vähissä. Mikään vakuutusyhtiö kun tuskin kyseisessä tapauksessa suostuu korvaamaan yhtään mitään, ainakaan jos konsultoivat ketään mailapuolen asiantuntijaa epäilyttävässä tilanteessa, jossa lapa on lentänyt yhtä kauas kuin pallo.

    sardiini kirjoitti: (7.11.2009 12:03:56)

    -no eagle- kirjoitti: (7.11.2009 10:11:56)
    Ostin taannoin Callyn 2 hybridin jossa x-stiff varsi. Hyvä kepukka.

    Ongelma on että sen liekulma on sellanen, että en voi kentällä sillä lyödä ( mittojeni takia ) ellei pallo ole 10 cm kengänpohjiani ylempänä.

    Entäs pidempi varsi? Tulis mittaakin enempi…. Tai mitä jos koukistaisit polvista?

    Äää… huonoja ehdotuksia.

    Ehdotus on erinomainen tai ainakin hyvin looginen..polven koukistamista kokeilin, mutta se pilaa totaalisesti konsistenssin pelistäni, kun yhdellä mailalla pitää lyödä taysin eritavalla kuin muilla.

    Pidentäminen on muuten ok, mutta se lisää kovasti hajontaa koska tässä tapauksessa pidennys pitää olla 2-4 tuumaa, jotta lie alkaa toimia oikein.

    Katsoisin, että 2-3 astetta pystympi ja ½-1 tuuman pidennys riittää tälle mailalle..korkeintaan 1½ tuumaa pidempi ( jos lie nousee 1-2 astetta ).

    Mika Hekkanen kirjoitti: (8.11.2009 16:23:59)

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 14:00:58)
    Hankin hyvän ruuvipenkin ja sopivan pyöreän pitkän viilan ( dia 6-8 mm ) ( irrotan lavan puhaltimella ja sopivilla työkaluilla ) ja viilaan yläpuolelta edestä lavan reikää 0.5 mm ja alhaalta takaa 0,5 mm jolloin reiästä tulee soikea mutta 2-3 astetta pystympi ( keskimäärin ) . Tähän hieman soikeaan reikään tippaan regua driverivartta ja hion tipatun nokan litteäksi sivuilta ( koska reikäkin on tällainen ). Regusta tulee hieman stiffi kun tippaa 2-3 tuumaa.

    Kun tuo tuunattu maila sitten hajoaa Virpparin 12. väylän kakkoslyönnissä eaglea metsästäessäsi ja viilattu lapa lentää turvaverkkojen yli asuntovaunualueelle, tekee se johonkin osuessaan paljon pahempaa jälkeä kuin pallo.

    Sitten kun vakuutusyhtiön väki tuon tutkii ja itse viritetyksi havaitsee, ovat vitsit vähissä. Mikään vakuutusyhtiö kun tuskin kyseisessä tapauksessa suostuu korvaamaan yhtään mitään, ainakaan jos konsultoivat ketään mailapuolen asiantuntijaa epäilyttävässä tilanteessa, jossa lapa on lentänyt yhtä kauas kuin pallo.

    Mulla on kerran lapa katkennut ja se oli hoselista poikki…lapa lensi 15-20 m ja pallo lensi 25 m. Maila oli ostettu S-marketista tms. 1990.

    Ihan mielenkiintoisen uhkakuvan kyllä piirtelit ei siinä mitään.

    Mitä mieltä olet onko 0.5 mm Callyn lavassa reiän levitystä juuri se joka sen rikkoo ? Olisiko 0,3 mm parempi ?

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 16:32:49)
    Mitä mieltä olet onko 0.5 mm Callyn lavassa reiän levitystä juuri se joka sen rikkoo ? Olisiko 0,3 mm parempi ?

    En tunne Callyjen rakennetta niin hyvin, että tietäisin materiaalivahvuudet tuolla hoselin tienoilla, joten en tiedä mikä määrä työstöä varmasti rikkoo lavan.

    Puumailoissa kuitenkin avarrusta .335:sta .350:ksi eli noin 0,4 mm avartamista pidetään yleisesti riskinä lavan kestävyydelle.

    Itse en lähtisi muuttamaan minkään puumailan taikka puumaisen hybridin porausta, ainoa porauksen muutos minkä itse suostun tekemään on raudoissa taper tip-porauksen avartaminen parallel tipiksi.

    onks tää ny ihan tottakaan!

    Mika Hekkanen kirjoitti: (8.11.2009 17:47:31)

    En tunne Callyjen rakennetta niin hyvin, että tietäisin materiaalivahvuudet tuolla hoselin tienoilla, joten en tiedä mikä määrä työstöä varmasti rikkoo lavan.

    Puumailoissa kuitenkin avarrusta .335:sta .350:ksi eli noin 0,4 mm avartamista pidetään yleisesti riskinä lavan kestävyydelle.

    Itse en lähtisi muuttamaan minkään puumailan taikka puumaisen hybridin porausta, ainoa porauksen muutos minkä itse suostun tekemään on raudoissa taper tip-porauksen avartaminen parallel tipiksi.

    Varmaan ihan hyvä periaate.

    Ajatteli nyt kuitenkin ’uhrata’ tämän 199 euron Callyn koska kukaan ei sitä halua ostaa, eikä se tollasena mulla toimi. Olen kyllä lyönyt sillä yhden onnistuneen lyönnin kun pallo oli joen yli menevän sillan/tien päällä ja pääsin komauttamaan sillä palloa juurikin ylempää kuin normaalisti.

    Katselin noita lapajuttuja ja huomasin, että millin ja yli on noi paksuudet…ohuimmillaan hieman alle. Tuo mun poraushan nimenomaan on hiomista vastakkaisista kulmista joten varsinaista porausta ei tapahdu, joka siis kauttaaltaan heikentäisi ominaisuuksia tai vaarantaisi kenenkään turvallisuuutta.

    Pitää laskea/piirtää paperilla ja koneella kuinka tuo tarvittava määrä hiomista pitää jetsulleen tehdä jotta 2 astetta toteutuu.

    apua…kyllä mä toivon etten oo samal ilmansuunnal kun tuo ko. maila ilmaantuu pägistä ulos!

    Tyhmä kysymys… Jos olet valmis uhraamaan mailan miksi et väännät sen hoselista pystymäksi, samalla kun rautamaila? Onhan sinulla sitten varsi ehjänä jos lapa mene paskasi…

    Eiköhän sun kannattaisi jättää noi mailojen ’tuunaus’ jollekkin joka sen ihan oikeasti osaa.
    Voi kyllä olla että kukaan ei saa mailaa sellaiseksi millä pystyisi pelaamaan sen paremmin kuin nykyisilläkään.

    Viikinki kirjoitti: (8.11.2009 20:26:11)
    Tyhmä kysymys… Jos olet valmis uhraamaan mailan miksi et väännät sen hoselista pystymäksi, samalla kun rautamaila? Onhan sinulla sitten varsi ehjänä jos lapa mene paskasi…

    Callyn hybridit ovat läpiporattuja, joten vartta vääntämättä ei mikään vääntö onnistu – ja tuossa on kyseessä grafiittivarsi, joka ei taivuttamista kestä.

    Lisäksi Callyn hybrideissä ei ole hoselia lainkaan 🙂

    KL

    -no eagle- kirjoitti: (8.11.2009 16:28:18)
    Pidentäminen on muuten ok, mutta se lisää kovasti hajontaa koska tässä tapauksessa pidennys pitää olla 2-4 tuumaa, jotta lie alkaa toimia oikein.

    Yritän viimeiseen asti olla osallistumatta näihin sfäärikeskusteluihisi, mutta nyt on matemaattisena henkilönä IHAN pakko.

    Jos se maila toimii vain silloin, kun jalkasi ovat 10 senttimetriä alempana kuin pallo, niin IHAN oikeasti edes neljän tuuman varren pidennys ei riitä, kahdesta tuumasta puhumattakaan. Paitsi tietenkin, jos mailasi liekulma on 90 astetta, missä tapauksessa 2-3 asteen muutos ei IHAN varmasti toisi mitään suurempaa muutosta mailasi suorituskykyyn.

    Onko nyt Jugi IHAN varmaa, ettet ole jäänyt koukkuun niihin lääkkeisiin, joita Sinun tuli alkaa napsia legendaarisen Vuokki Mastersin jälkeen….?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 49)
Vastaa aiheeseen: Voiko hybridin lie-kulmaa nostaa pystymmäksi ?

Etusivu Foorumit Välineet Voiko hybridin lie-kulmaa nostaa pystymmäksi ?