Aihe: Voi pojat ja tytöt… - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Voi pojat ja tytöt…

Etusivu Foorumit Yleistä Voi pojat ja tytöt…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #188119 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kuuntelen tässä vanhaa Rainbow:a mailojen puunailun lomassa (Rising vuodelta 1976) ja kyllä kuulkaas juoksee kylmät väreet pitkin selkäpiitä on SEN verran hyvää musaa!!!!

#483877 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

,notta tästä ei voi muuta sanoa kuin että
    MÄÄ OLEN SAMAA MIELTÄ!

#483878 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

No nyt päästiin asiaan! Man on the silver mountain, Temple of the king, Catch the rainbow, Sixteenth century greensleeves, jne…..

Mulla on yksi livetupla, mutta antiikkilevari ei ole toiminnassa, joten elän vakavassa puutteessa…. Jonain päivänä vielä siirrän ne digimuotoon!

#483879 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (31.12.2006 10:00:22)
    No nyt päästiin asiaan! Man on the silver mountain, Temple of the king, Catch the rainbow, Sixteenth century greensleeves, jne…..

Vuodella menee ohi tuo. Nuo ovatten Rainbow’n eka levyltä, nimeltänsä Richie Blackmore’s Rainbow, joka mun mielestä on jotensakin eheämmän ja jopa kuulaamman kuuloinen levy kuin Rising – joka on enämpi runttausta. Risingillä on toki pari aivan loistobiisiä kuten Starstruck ja A Light in the Black sekä ennen kaikkea Stargazer.

(tähänvoisilaittaavaikkapeukkuylöspäinikonin)

#483880 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Voi pojat ja tytöt, arvaatkaas miksi itte olen soittanut oikeastaan vain ja ainoastaan tällä kitaralla vuoden 1984 keväästä lähtien:

#483881 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Voe pojjaat ja tytöt… kylmät väreet ~~~~~

Olikohan vuonna -80 kun herrat livenä näin. Taisi olla ensimmäinen keikka missä koskaan kävin juu. Silloin oli vaan laulajaks vaihtunu jo hmm… hetkonen Joe Lynn Turner vai joko se oli se Elephante… no joku popparinperkele kumminkin.. siis alkuperäseen verrattuna.

Nii ja tosta soittopelistä… kaveri jonka kanssa tuolla keikalla oltiin, keksi vähän myöhemmin niitten bändille hauskan nimen yhsistäen kuulusian viulun ja tuon kitaran… juu ei oo enää mukana siinä

*menee kaivamaan vanhoja levyjä esille*

#483882 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

aijaijai…

pakko myöntää.. Rainbow:sa on sitä jotain…=)

Nyt kylläkin kuuntelen kitaravirtuoosi Carlos Santanaa…

Ei huonoa sekään…=)

#483883 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mika Hekkanen kirjoitti: (31.12.2006 11:38:48)
    Voi pojat ja tytöt, arvaatkaas miksi itte olen soittanut oikeastaan vain ja ainoastaan tällä kitaralla vuoden 1984 keväästä lähtien:

Onko aito Fender Stratocaster? Makee joka tapauksessa…=)

#483884 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

IsoPahaR kirjoitti: (31.12.2006 19:02:01)

Ikävä kyllä mulla ei ollut varaa tuolloin 16-vuotissyntymäpäivälahjaa ittellein ostaessani varaa Fenderiin. Tuo on Squier by Fender, johon myöhempinä aikoina olen vaihtanut mikit (totta kai se on tunattu), tallassa Seymour Duncanin Hot Rails, keskellä ja kaulamikkinä Cool Rails.

#483885 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mika Hekkanen kirjoitti: (31.12.2006 19:08:40)

IsoPahaR kirjoitti: (31.12.2006 19:02:01)

Ikävä kyllä mulla ei ollut varaa tuolloin 16-vuotissyntymäpäivälahjaa ittellein ostaessani varaa Fenderiin. Tuo on Squier by Fender, johon myöhempinä aikoina olen vaihtanut mikit (totta kai se on tunattu), tallassa Seymour Duncanin Hot Rails, keskellä ja kaulamikkinä Cool Rails.

makee on Magee joka tapauksessa…=)

Ja tottakai tuunattu kun sä oot kysymyksessä…=)

Aito Fender Stratocaster on kallis näin aikuis-iälläkin… Etenkin customina…=)

Paras skitta kuitenkin mitä on tehty. Gibsonin Les Paul pääsee rinnalle…=)

#483886 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Näiden rämpyttämisestä koskaan ymmärtänyt yhtikäs mitään. Ja nykyään ei edes sekään vähä onnistu kun on tuo vasen koura vallan voimaton. Lankkujen päällekään en oo koskaan mitää tajunnu, notta, liimaanpa tälläsen kaunottaren tähän:

#483887 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

hieno Les Paul:han se siinä…

oishan tollanen hieno omistaa…=)

#483888 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mika Hekkanen kirjoitti: (31.12.2006 11:38:48)

Selityksen paikka Haukiputaan Hendriksille: golfmailalla lyöt n.s. mettän puolelta mutta skeba on raitinpuolen instrumentaali.

#483889 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jaa niin missä on Les Paul?

#483890 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

kebax kirjoitti: (31.12.2006 21:23:51)

Les Paul on kuollut.

R.I.P.

#483891 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jäsen XXL kirjoitti: (31.12.2006 21:43:24)

kebax kirjoitti: (31.12.2006 21:23:51)

Les Paul on kuollut.

R.I.P.

Mun kommentti ilman lainauksia olikin tuolle Isolle pahalle. Mutta hyvä että joku iso nyt sitten asian selväksi teki. Itseasiassa mua vaan kaihersi se seikka mihin Ison Pahan kommentti liittyi. Jos liittyyi tuohon postaamaani valkoiseen kaunottareen niin siihen liittyen listaan tällättis listan:

George Harrison,Eric Clapton,Izzy Stradlin,Brian Setzer,Roy Orbison,Bo Diddley,Jimmy Page,Pete Townsend,Tim Skold,Chet Atkins,Django Reinhardt ja Cliff Gallup

Monta muutakin varmaan on mutta Les Paulia siellä ei näy. Johtuisko siitä että oli oma lehmä ojassa.

Kuka on Rainbow? Täällä pelittää Morrisonin Tsimi! Ugh, olen puhunuit!
    J-P

J-PS kirjoitti: (31.12.2006 22:07:04)
    … Täällä pelittää Morrisonin Tsimi! …

Siin on muuten hyvä nimi. Let it roll!

Jäsen XXL kirjoitti: (31.12.2006 21:15:22)
    Selityksen paikka Haukiputaan Hendriksille: golfmailalla lyöt n.s. mettän puolelta mutta skeba on raitinpuolen instrumentaali.

Emmäämikään Gary Moore ole, joka on vasenkätinen ja soittaa oikealta kun ei paremmasta koskaan nuorna tiennyt – eikä meinannut oppia soittamaan sitten millään. Itte syytän Veitsiluodon Vastusta (en pelannut, seurasin) ja yleensäkin pillerinpyöritystä josta tuli luonnostaan vasenkätinen grippi oikean käden yhden käden kuljetusten takia – palloa löin nuorena yhtä huonosti kummaltakin puolen. Mutta grippi on ollut aina vasuri, myös oikeakätisessä pesäpallon lyönnissä. Oikea mulla on kuitenkin se nimikirjoituksia jakeleva käsi.

Ymmärsitkö? Ei kai sen väliä. Hyvää uutta vuotta kuitenkin!

Ai niin. Joskus 90-luvun alussa Soundi!-nimisessä lehdessä arvottiin pääpalkintona Richie Blackmoren signeeraama Stratocaster. Kaveri, jonka kanssa soitin silloin samassa bändissä, tuli kyseisessä kisassa arvokkaalle kakkossijalle mutta kypsyi lähes hyvään tuuriinsa niin paljon että osti sen kitaran ittellensä. Ei sillä kyllä tuohon varaa ollut tuolloin opiskelijavuosina.

Mika Hekkanen kirjoitti: (31.12.2006 23:03:51)

Jäsen XXL kirjoitti: (31.12.2006 21:15:22)

Emmäämikään Gary Moore ole, joka on vasenkätinen ja soittaa oikealta kun ei paremmasta koskaan nuorna tiennyt – eikä meinannut oppia soittamaan sitten millään. Itte syytän Veitsiluodon Vastusta (en pelannut, seurasin) ja yleensäkin pillerinpyöritystä josta tuli luonnostaan vasenkätinen grippi oikean käden yhden käden kuljetusten takia – palloa löin nuorena yhtä huonosti kummaltakin puolen. Mutta grippi on ollut aina vasuri, myös oikeakätisessä pesäpallon lyönnissä. Oikea mulla on kuitenkin se nimikirjoituksia jakeleva käsi.

On se noiinii, notta hokii ja rumpui ’joskus júnnun’ päräytteellei. mut asiaan hokii vääntyy erelleen leftinä mut paraat goloffi skebat menee erelleen rigtinä MUT PELI VUOTTA-07 kaikile oli kätisyys tai händäri tai …

KL

Mika Hekkanen kirjoitti: (31.12.2006 11:18:08)

KL kirjoitti: (31.12.2006 10:00:22)

Vuodella menee ohi tuo. Nuo ovatten Rainbow’n eka levyltä, nimeltänsä Richie Blackmore’s Rainbow, joka mun mielestä on jotensakin eheämmän ja jopa kuulaamman kuuloinen levy kuin Rising – joka on enämpi runttausta. Risingillä on toki pari aivan loistobiisiä kuten Starstruck ja A Light in the Black sekä ennen kaikkea Stargazer.

(tähänvoisilaittaavaikkapeukkuylöspäinikonin)

Joo, nuo olivatkin kappaleita siltä livetuplalta, siellä on myös tuo Starstruck.

Mulla on muuten Gibsonin ES-175D vuosimallia -61. Kuvaa en osaa tähän liittää, mutta on se peli, joskin sillä soitin pääosin jazzia ja muuta kevyttä, hevimpi puoli hoideltiin varsin jämäkällä Ibanezilla, jossa kaula on yhtä ja samaa puuta virityspäästä aina lankun läpi. Nykyisin ei enää aika ja motiivi enää riitä soittamiseen….

KL kirjoitti: (1.1.2007 18:10:04)
    Nykyisin ei enää aika ja motiivi enää riitä soittamiseen….

Valottaako tuo profiilisi kuva tilanteen syntymistä?
    Ittelläin alkaa taas olla motivatsioonia soittamiseen. Meidän molemmat pikkuiset kun tykkäävät kaikesta kolisevasta ja helisevästä (muskarissa hyvin opetettuja ovat), vanhemmalle eli lähes 3-vuotiaalle Jutalle pukki toi jouluna oman kitaran.

KL

Mika Hekkanen kirjoitti: (1.1.2007 20:03:53)

KL kirjoitti: (1.1.2007 18:10:04)
    Nykyisin ei enää aika ja motiivi enää riitä soittamiseen….

Valottaako tuo profiilisi kuva tilanteen syntymistä?
    Ittelläin alkaa taas olla motivatsioonia soittamiseen. Meidän molemmat pikkuiset kun tykkäävät kaikesta kolisevasta ja helisevästä (muskarissa hyvin opetettuja ovat), vanhemmalle eli lähes 3-vuotiaalle Jutalle pukki toi jouluna oman kitaran.

Kyllähän tuolla tytöllä on oma vaikutuksensa, mutta joitakin vuosia sitten aloitin klarinetin soiton ja se oli siihen aikaan kitarointia hauskempaa. Nykyisellään sekin on vähän jäänyt ja piano on liki ainoa käytössä oleva instrumentti. Neljä kitaraa seisoo melkein tyhjän panttina….

Nimetön

Rainbowsta tuli mieleen sattumus. Nööseinä soittelimme naapurin kaverin kanssa ja kävi ilmi, että heppu oli opetellut kaikki Blackmoren soittamat jutut nuotti nuotilta. Vuodet vierivät ja kaupungit vaihtuivat. Huomasin eräänä päivänä Hesarista, että miehet esiintyivät samalla lavalla samana iltana. Tuumin, että mahtoi olla x-naapurille kiintoisa kokemus. Taas kului vuosia. Törmäsimme kadulla ja sattumoisin heppu asusteli lähellä. Kahvia keittämään ja musaa kuuntelemaan. Silmiini osui keppi, jossa oli Blackmoren nimmari. Totta kai. Sen voi tehdä myös pitemmän kaavan kautta.

Kun päästiin alkuun, niin jatketaan sitten kaivelua. Muutamat tapaukset, eli kitarat, ovat lähtemättömästi jääneet mieleen ja niitä muistellessa viiltää aika pahasti. Ystävät tuntevat kitaroihin liittyvän kierrätystautini. ’Aasi! Ei kitaroita myydä, niitä ostetaan’, totesi eräskin nimekäs keppejä keräilevä muusikonrenttu. Eniten ehkä sattuu Albertin ensimmäinen Lepakko, jonka sväppäsin valkoiseen stratoon ruusupuisella otelaudalla. Keppiveikot, antakaa anteeksi. Toinen, joka viiltelee yhtä syvältä, oli 66 sunburst strato, joka soi kuin enkeli. En vieläkään osaa sanoa miksi luovuin siitä; ehkä se oli vain liian hyvä minulle. Pari lepakkoa olen antanut lähipiiriin soitettavaksi, koska pyhimpiin periaatteisiini lukeutuu se, että soitinta tulee soittaa. Jos en itse ehdi, tehköön joku muu sen puolestani ja maailma on taatusti parempi paikka. Yksi Esquire on yhä matkallaan jossain päin maailmaa mukavan brittihepun matkassa. Viimeksi törmäsin kumpaankin vajaat kymmenen vuotta sitten sattumalta Portugalissa. Keppiä oli jo siinä vaiheessa kustomoitu aktiivisesti, mikä mojovasti nopeutti mentaalista luopumisprosessia.

Onko mitään jäljellä? Kyllä. Sängyn alla on 72 kermatele ja seinään nojaa akustinen epi, jossa on alkuperäiset kielet. Syy siihen, miksi minulla edelleen on kaksi kitaraa, liittyy varmuudella siihen, että ryhdyin pelaamaan golfia. Voin toteuttaa taipumuksiani kierrätyksen osalta mailojen avulla. Pari wedgeä lepää paraikaa metrin päässä cokiskylvyssä. Jos homma menee turpeelleen, saan lisää kierrätettävää.

Loppukaneetiksi toteaisin, että tällaiset stringit pitää jatkossa moderoida mustaan aukkoon. Ihmisen tulee voida paeta turvaan synkkää menneisyyttään golf-aiheiselle sivustolle ilman, että joku möläyttää sanan strato ja laittaa vielä kuvan kylkeen.

Juteltaisiinko vaikkapa varsista?

Olen pannut merkille, notta hevipiireissä on pönkkajalka-koulukunnalla melko vahva kannatus. Lantion sivuttaisliikeestä tulee melko varmasti nk. kuonoon ja stanssin leveyden tulee olla ainakin 3 kertaa hartioiden leveyden. Nämä ovat vain amatöörin yksittäisiä huomioita genrestä.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #483903 kohteessaVoi pojat ja tytöt…

Etusivu Foorumit Yleistä Voi pojat ja tytöt…