Aihe: Vesiesteessä vettä – sikiääkö? - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

Vesiesteessä vettä – sikiääkö?

Etusivu Foorumit Säännöt Vesiesteessä vettä – sikiääkö?

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #180189 Ilmoita asiaton viesti
    k.

    Suomen Golfliiton ylläpitämä golf.fi – päivän valokuva (17.7.2012) ’bunkkeri täynnä vettä Viimeaikaiset sateet ovat kastelleet kentät totaalisesti. Kun bunkkerissa on vettä, niin bunkkerissa olevasta vedestä voi vapautua ilman rangaistusta tilapäisen veden säännön perusteella. kuvassa olevassa tilanteessa, kun bunkkeri on täynnä vettä ja dropattavaa paikkaa ei löydy, voi pelaaja vapautua pois bunkkerista, droppaamalla pallon olemassa olevasta paikasta lipun linjassa taaksepäin bunkkerin taakse. Tällöin tulokseen on lisättävä yksi rangaistuslyönti. Mikäli kilpailutoimikunta olisi julistanut bunkkerin korjattavaksi alueeksi, olisi droppi korjattavan alueen säännöllä mahdollista ilman rangaistusta. © Kai Kilappa

    Golfin sääntöjä mielstäni oikaistaan oikeastaan aika reippaasti tässä selostuksessa – jättämällä oleellinen vaihtehto mainitsematta. Toki, eihän kukaan kuunaan Suomen Golfliiton sivuston sääntöselostusta – kuvankaan kera – ihan tosissaan ota? Eli sieltä ei sikiä.

    #279303 Ilmoita asiaton viesti
    k.

    EDIT

    Siis hiekkaesteessä vettä.

    #279304 Ilmoita asiaton viesti

    Niin tuostahan puuttuu se että sieltä tilapäisestä vedestä saa lyödä, vai mitä tarkoitit? Ja onkos tuossa nyt virhe, että puhutaan droppaamisesta bunkkerissa, eikös tuossa tapauksessa pallo aseteta bunkkeriin, jos paikka löytyy. Ei jaksa tarkistaa, mutta korjatkaa, jos muisti petti.

    #279305 Ilmoita asiaton viesti
    MOD Q8
    Moderaattori

    Rauski kirjoitti: (17.7.2012 20:35:59)
    Niin tuostahan puuttuu se että sieltä tilapäisestä vedestä saa lyödä, vai mitä tarkoitit? Ja onkos tuossa nyt virhe, että puhutaan droppaamisesta bunkkerissa, eikös tuossa tapauksessa pallo aseteta bunkkeriin, jos paikka löytyy. Ei jaksa tarkistaa, mutta korjatkaa, jos muisti petti.

    Kyllä se dropataan bunkkeriinkin.

    En nyt äkkiseltään löytänyt mitään väärää.

    #279306 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Rauski kirjoitti: (17.7.2012 20:35:59)
    Ja onkos tuossa nyt virhe, että puhutaan droppaamisesta bunkkerissa, eikös tuossa tapauksessa pallo aseteta bunkkeriin, jos paikka löytyy..

    Mistä näitä oikeen sikiää 😉

    #279307 Ilmoita asiaton viesti
    k.

    ts kirjoitti: (17.7.2012 21:30:04)

    Rauski kirjoitti: (17.7.2012 20:35:59)
    Ja onkos tuossa nyt virhe, että puhutaan droppaamisesta bunkkerissa, eikös tuossa tapauksessa pallo aseteta bunkkeriin, jos paikka löytyy..

    Mistä näitä oikeen sikiää 😉

    OT

    S c r a m b l e s t a. Ko?

    #279308 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Q8 kirjoitti: (17.7.2012 21:07:36)

    En nyt äkkiseltään löytänyt mitään väärää.

    En minäkään, tosin hieman puutteellinenhan tuo on, mutta loput asiat kyllä löytyvät sääntökirjasta. Ainoa itseäni hieman kiusaava asia on, että saa sen pallon yhdellä penaltilla dropata bunkkerissa olevasta tilapäisestä vedestä lipun suunnassa ulos bunkkerista, vaikkei bunkkeri olisikaan täynnä vettä ja vaikka muukin sääntöjen mukainen droppipaika löytyisi.

    Mitähän on k.:lla ollut mielessään ketjun aloittaessaan?

    #279309 Ilmoita asiaton viesti

    Eikös se toimikunta julista hiekkaesteen tässä tapauksessa pelialueeksi. ( ei korjattavaksi alueeksi )

    #279310 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    mutti kirjoitti: (18.7.2012 9:57:29)
    Eikös se toimikunta julista hiekkaesteen tässä tapauksessa pelialueeksi. ( ei korjattavaksi alueeksi )

    Kumpi tahansa käy.

    #279311 Ilmoita asiaton viesti
    k.

    Q8 kirjoitti: (17.7.2012 21:07:36)

    En nyt äkkiseltään löytänyt mitään väärää.

    Yleisesti, kun vapaudutaan (mm. epänormaalista kenttä- ) olosuhteesta, on vapauduttava kokonaan.

    Kun pallo on hiekkaesteessä, on mahdollista myös ’dropata’ paikkaan, joka antaa suurimman mahdollisen vapautuksen 25-1b(ii).

    – Vaikka ’bunkkeri’ on täynnä vettä, sieltä löytynee useimmiten paikka, johon voi dropata ja jossain määrin vapautua.

    – Eikä bunkkerin tarvitse olla täynnä vettä, jotta sieltä voi yhdellä rankulla tulla pois (, kuten KL jo mainitsi).

    Ei siteeratussa tekstissä mitään suoranaista väärää ole; jotain oleellista ”tästä kuvitetun sääntötilanteen” tekstistä kuitenkin mielestäni puuttuu.

    #279312 Ilmoita asiaton viesti
    MOD Q8
    Moderaattori

    Näin tietysti on. Itse tulkitsin ’sääntöjä oikaistaan’, että tässä olisi jotain oikeasti väärin.

    Kyseinen päivän golfkuva ei varmaankaan ole mikään sääntöpalsta juttu. Kuvatekstissä mainitaan, että voi vapautua sääntöjen mukaan ja annetaan (ehkä huonosti muotoiltuna) esimerkki.

    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    #279313 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Q8 kirjoitti: (18.7.2012 19:13:55)
    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    Parilla dropilla ja asettamisella..? Optimisti olet 🙂

    Oman kokemukseni perusteella märkään bunkkeriin pudotettaessa pallo yleensä uppoaa syvemmälle kuin mistä se nostettiin, joten mitään asettamista ei pääse edes harkitsemaan…

    #279314 Ilmoita asiaton viesti
    MOD Q8
    Moderaattori

    KL kirjoitti: (18.7.2012 19:41:52)

    Q8 kirjoitti: (18.7.2012 19:13:55)
    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    Parilla dropilla ja asettamisella..? Optimisti olet 🙂

    Oman kokemukseni perusteella märkään bunkkeriin pudotettaessa pallo yleensä uppoaa syvemmälle kuin mistä se nostettiin, joten mitään asettamista ei pääse edes harkitsemaan…

    Ajattelin tässä olevan betonibunkkerin. Ja voihan sen dropinkin tehdä taidolla…

    #279315 Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (18.7.2012 19:41:52)

    Q8 kirjoitti: (18.7.2012 19:13:55)
    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    Parilla dropilla ja asettamisella..? Optimisti olet 🙂

    Oman kokemukseni perusteella märkään bunkkeriin pudotettaessa pallo yleensä uppoaa syvemmälle kuin mistä se nostettiin, joten mitään asettamista ei pääse edes harkitsemaan…

    Just ton takia ajattelinkin golfin sääntöjen hengen perusteella, että se asetetaan.

    #279316 Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (18.7.2012 19:41:52)

    Q8 kirjoitti: (18.7.2012 19:13:55)
    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    Parilla dropilla ja asettamisella..? Optimisti olet 🙂

    Oman kokemukseni perusteella märkään bunkkeriin pudotettaessa pallo yleensä uppoaa syvemmälle kuin mistä se nostettiin, joten mitään asettamista ei pääse edes harkitsemaan…

    Muistan ainakin kaksi tuon kuvan kaltaista tilannetta, jossa tuonne takalaitaan on voinut bunkkeriin dropata. Molemmilla kerroilla pallo valui kaksi kertaa veteen ja se oli asetettava. Toisella kentällä hiekka oli vielä kuivana laatua ’lentohiekka’, mutta se oli kuitenkin kovettunut rankkasateen johdosta niin, että pallo ei jäänyt droppikohtaan.

    #279317 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    KL kirjoitti: (18.7.2012 19:41:52)

    Q8 kirjoitti: (18.7.2012 19:13:55)
    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    Parilla dropilla ja asettamisella..? Optimisti olet 🙂

    Oman kokemukseni perusteella märkään bunkkeriin pudotettaessa pallo yleensä uppoaa syvemmälle kuin mistä se nostettiin, joten mitään asettamista ei pääse edes harkitsemaan…

    Noin nopeesti tuli mielenkiintonen kysymys mieleen tätä lukiessa, eli mitäs jos pelaaja lähtee vapautumaan tuon ajtuksen mukaan, että saa suurimman mahdollisen vapautumisen ja pallo valuu kuitenkin vesirajaan. Mssä kulkee silloin dropin uusimisen raja?

    #279318 Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (18.7.2012 21:53:53)

    KL kirjoitti: (18.7.2012 19:41:52)

    Q8 kirjoitti: (18.7.2012 19:13:55)
    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    Parilla dropilla ja asettamisella..? Optimisti olet 🙂

    Oman kokemukseni perusteella märkään bunkkeriin pudotettaessa pallo yleensä uppoaa syvemmälle kuin mistä se nostettiin, joten mitään asettamista ei pääse edes harkitsemaan…

    Noin nopeesti tuli mielenkiintonen kysymys mieleen tätä lukiessa, eli mitäs jos pelaaja lähtee vapautumaan tuon ajtuksen mukaan, että saa suurimman mahdollisen vapautumisen ja pallo valuu kuitenkin vesirajaan. Mssä kulkee silloin dropin uusimisen raja?

    Riippuu vähän siitä onko nainen vai mies;)

    #279319 Ilmoita asiaton viesti
    k.

    ts kirjoitti: (18.7.2012 21:53:53)

    KL kirjoitti: (18.7.2012 19:41:52)

    Q8 kirjoitti: (18.7.2012 19:13:55)
    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    Parilla dropilla ja asettamisella..? Optimisti olet 🙂

    Oman kokemukseni perusteella märkään bunkkeriin pudotettaessa pallo yleensä uppoaa syvemmälle kuin mistä se nostettiin, joten mitään asettamista ei pääse edes harkitsemaan…

    Noin nopeesti tuli mielenkiintonen kysymys mieleen tätä lukiessa, eli mitäs jos pelaaja lähtee vapautumaan tuon ajatuksen mukaan, että saa suurimman mahdollisen vapautumisen ja pallo valuu kuitenkin vesirajaan. Missä kulkee silloin dropin uusimisen raja?

    Tuuman osista puhut, Dec 25-1b/6 – eikös vain?

    #279320 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Chip Greenside kirjoitti: (18.7.2012 21:50:39)

    KL kirjoitti: (18.7.2012 19:41:52)

    Q8 kirjoitti: (18.7.2012 19:13:55)
    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    Parilla dropilla ja asettamisella..? Optimisti olet 🙂

    Oman kokemukseni perusteella märkään bunkkeriin pudotettaessa pallo yleensä uppoaa syvemmälle kuin mistä se nostettiin, joten mitään asettamista ei pääse edes harkitsemaan…

    Muistan ainakin kaksi tuon kuvan kaltaista tilannetta, jossa tuonne takalaitaan on voinut bunkkeriin dropata. Molemmilla kerroilla pallo valui kaksi kertaa veteen ja se oli asetettava. Toisella kentällä hiekka oli vielä kuivana laatua ’lentohiekka’, mutta se oli kuitenkin kovettunut rankkasateen johdosta niin, että pallo ei jäänyt droppikohtaan.

    Vaikuttaa aivan siltä kuin sinä ja Q8 löisitte pallonne selvästi useammin bunkkeriin kuin minä 🙂

    #279321 Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (19.7.2012 12:34:39)

    Chip Greenside kirjoitti: (18.7.2012 21:50:39)

    KL kirjoitti: (18.7.2012 19:41:52)

    Q8 kirjoitti: (18.7.2012 19:13:55)
    Kuvan tilanteessa moni ottaisi varmaankin vapautumisen koko esteestä, mutta tietysti parilla dropilla ja asettamisella voisi bunkan takareunasta saada pallon griinille ilman täydellistä kastumista.

    Parilla dropilla ja asettamisella..? Optimisti olet 🙂

    Oman kokemukseni perusteella märkään bunkkeriin pudotettaessa pallo yleensä uppoaa syvemmälle kuin mistä se nostettiin, joten mitään asettamista ei pääse edes harkitsemaan…

    Muistan ainakin kaksi tuon kuvan kaltaista tilannetta, jossa tuonne takalaitaan on voinut bunkkeriin dropata. Molemmilla kerroilla pallo valui kaksi kertaa veteen ja se oli asetettava. Toisella kentällä hiekka oli vielä kuivana laatua ’lentohiekka’, mutta se oli kuitenkin kovettunut rankkasateen johdosta niin, että pallo ei jäänyt droppikohtaan.

    Vaikuttaa aivan siltä kuin sinä ja Q8 löisitte pallonne selvästi useammin bunkkeriin kuin minä 🙂

    Ei kai kaksi kertaa kahdessa ja puolessa vuosikymmenessä ole niin kovin useasti!

    #279322 Ilmoita asiaton viesti
    MOD Q8
    Moderaattori

    Tänään The Openissa varmaankin tätäkin sääntöä koetellaan.

    #279323 Ilmoita asiaton viesti
    EFC

    Michelsonin Phil just äsken droppas punkkerissa.

    #279324 Ilmoita asiaton viesti
    MOD Q8
    Moderaattori

    Selostajat pelkäsivät hiekkaan uppoamista. Näyttäisi monta bunkkeria tyhjennetyn vedestä, pumppuja käyttäen.

    Nyt Keegan on bunkassa, mutta onko siellä vettä?

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Säännöt Vesiesteessä vettä – sikiääkö?