23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

Varaspelaaminen

Etusivu Foorumit Yleistä Varaspelaaminen

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 62)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #343802 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Voishan ykköstiillä olla vaikka kansiossa valmiita tilinumeroita, jolla vieraspelaajat voisivat maksaa kierroksensa.

    Silti osa jättää maksamatta. Muistaakseni se on myös niin, että jos ei ole etukäteen ilmoittautunut kierrokselle (esim. nimi vihkoon) ei ole myöskään vakuutus voimassa.

    #343803 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Niin on, firmalta voi varastaa kopiopaperia jne. Jokainen vaan asettaa sen oman rajansa.

    Ketä on se henkilö, joka tuomitsee toisen rajat kun itsekään ei ole täydellinen. Puhdas rikollisuus on asia erikseen, puhutaan nyt tavallaan rajan venyttämisestä.

    Itse antaisin kassatytölle takaisin liiat rahat enkä huijaisi golfkisoissa saati varastaisi videoita, toisaalta voisin kyllä varaspelata tai olla maksamatta tv-lupaa. Roviolle siis…=)

    #343804 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Vähän samantapaista kyseli jututtamani varaspelaaja – kysyi laskuttaako kenttä jälkikäteen. Kaikki tällainen työllistäisi ja maksaisi aivan suhteettomasti rahalliseen tulokseen nähden.

    Useimmat pelaajat taitavat näin syksyisin pelailla kotikentillään, jos ne ovat auki. Jos sitten jonnekin muualle lähtee, on realistista olettaa siitä joutuvansa maksamaan, ellei sitten lähde alun perin liikkeelle aikomuksena pelata ilmaiseksi ja tietoisen puuttuvasta valvonnasta. Lienee helpointa varata edes vähän kätsyä mukaan kun menee pelaamaan. Jos henkilökuntaa ei ole paikalla, korttikaan tuskin kelpaa.

    Mikään seura tai kenttä tuskin moisesta menee konkkaan – pitää paikkansa ainakin Talman osalta, jonka par-3:llla insidentti sattui. Jossain aiemmassa ketjussa joku mainitsi käyneensä Talissa samalla systeemillä – eikä koira ollut perään haukkunut.

    Kuitenkin, kenttä kuluu syksyisin, kuten muissa ketjuissa on todistettu ja valojen pito maksaa (niin, meillä on valot) ja kaiken maksavat osakkaat vastikkeissaan. -Miksi sinun pitäisi saada kaikki ilmaiseksi? Saathan toki pelata kotikentälläsi, vai onko se kaukana?

    #343805 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    JUU-u jos joku nuori rahan putteessa mut pelihimossa pelaa salaa kuten monet Koohvin Suomen mestarimme ovat tehneet esim Talissa . Hehän eivät saabeet pelta mut

    V A R A S P E L A S I V A T

    SIIS VARASTIVAT PELIAIKAA HIENOJEN HERROJEN KLUBEILTA–

    EL CORDOBES – EHKÄ MAAILAMAN TAITAVIN HÄRKATAISTELIJA KÄVI SALAA HÄRÄNAKSVATUSRANCHILLA KIUSAAMASSA BULLEJA. HYPPÄSIHÄN KERRAN JOPA AREENALLE NÄYTTÄÄKSEEN , ETTÄ VANHAT PIRUT ELI MAINEESSA OLEVAT TORADORIT Taistelivat kesyjen lehmien knssa.

    vijay singh haki pohjaa kolohviuralleen aasian tyrneellä ja jätti köyhyyden takia jonku nhotelliamksu n maksamta- ehkä on jhoitanu mjyöhemi.

    varakiata kaiiki tyynni – mutta en näitä junioreita kauhiast tumitte- enkä kanvarastakaan siitä että elääkseen varasti kanoja — siitä tuli nimikin

    tipuvars on epsanjaksi

    E L K O R T O P E S

    ( = el cordobes )

    #343806 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ottakaa nyt varmuuden vuoksi rahaa mukaan tänne valokentälle jos sellanen harmaa siili tukkainen kaveri(herrasmies) sattuu kysyyn maksettua maksua,ja vain neuvoksi ettei kannata yrittää olla äijää,vaan maksaa lootaan ja anteeksi että unohtui.

    #343807 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Vuosaari näkyy olevan kiinni, mutta ajattelin silti mennä huomenissa sinne kierrokselle, ok?

    -En tosin ole juniori, mikä taitaa mutkistaa asioita.

    #343808 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Jep, kaikki maksaa, jopa kun haet kaupasta olutta on tuotteen hinnassa osa sitä hävikkiä, jota myymälävarkaat vievät kaupasta.

    Tiedän, että osakkeenomistajana itsekin maksan vastikkeessa kustannuksia joita ovat aiheuttaneet erinäköiset vandaalit hajoittaen kenttää, rangerosvot, vieden palloja, varaspelaajat yms. Itse en vaan jaksa tehdä siitä mitään ongelmaa. Asiat on kuitenkin tälläsaralla kohtuu hyvin, enkä näe tulevaisuudessa sitäkään, että ongelma kasvaakaan.

    No, anyway nyt loppuu osaltani keskustelu aiheesta. Kiitoksia keskusteluun osallistuneille.

    xxxl:n kommentti oli ainoa törkeä, hyi sinulle.

    #343809 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Korjasit erheesi – kiitos siitä.

    Mielestäni tämä keskustelu oli kuitenkin aiheellinen.

    Ottamatta kantaa kuvauksesi osuvuuteen en aio kertoa nimeäsi, tuntomerkkejäsi, kotiseuraasi enkä mitään muutakaan julkisesti enkä kotiseurallesi.

    Tervetuloa kaikki pelaamaan maksua vastaan, näin on yhtiö päättänyt.

    #343810 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    mie en voe antaa luppaa Vuosaare linkseille pelaamiseen, joten en voi sitä kieltääkään.

    Aikanaan kirottiin ku dorkalan velejekset laski kevättalvella pulkalla hyppyrimäen alamäkeä – yöpakkaset jäödytti laineiden muotoiset jälet , jotka aamulla oli jääsä ku tulimma mäelle – kiravsimme rutosti — se oli kai varaspulkkamäkeemistä.

    #343811 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    hc

    Varaspelaamisesta aiheutuva suora kustannus ei täydellä kentällä (kentän kuluminen edes syksyisin tjsp.) on marginaalinen ja voisi kuvitella sen olevan luokkaa reilusti alle euro. Sen takia rikosta voikin korkeintaan verrata materiaalittoman hyödykkeen luvattomaan käyttöön eli esimerkiksi tv-luvan maksamatta jättämiseen, warettamiseen tai vaikkapa pummilla matkustamiseen julkisilla. Näitä ei kovinkaan moni pidä hirveän pahoina asioina. Tietenkin näistä joitakin voi vielä perustella ideologisilla syillä, mutta ehkäpä joku näkee golfkentän osakeyhtiötkin riistokapitalismin huippuna joita kuuluu periaatteen vuoksi vastustaa.

    Videon varastaminen on kuitenkin suoraan sen nettohinnan verran pois kauppiaalta.

    Itse en toki periaatteessa hyväksy varaspelaamista, mutta enpä siitä turhan paljon jaksa meuhkatakaan, kun ei itselläni ole tv-lupaakaan maksettu. Jos nuorella opiskelijalla ei ole rahaa niin jos pokka pitää ja haluaa jännitystä elämään niin minun puolesta ok, että pysyy sivistyksen ääressä (tv-lupa) ja pääseepähän vielä urheilemaankin (varaspelaaminen).

    Ja kyllä omalle kentälle voi ilmoittautua vaikkapa itse vapaaehtoiseksi valvojaksi jos alkaa yöunia menettämään varaspelaamisen takia.

    #343812 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tunnustan, se olin mä. Asuin lapsuuteni Hertsigassa ja todellakin, nyt kun muistutit asiasta, tapana oli käydä laskemassa hyndän alamäkeä milloin minkäkinlaisella vempeleellä. Jumalauta mikä vauhti!

    Nyt hydda on purettu ja lumet sulaneet moneen kertaan tapahtuneen jälkeen, rikoksen voi katsoa vanhentuneen…

    #343813 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kyllä, mielestäni on sallittua koska kenttä on jo rakennettu eikä ruohokaan kasva enää näin syksyllä.

    Ihan sama homma on verojen kanssa, verottaja on ottanut huomioon että kaikkia veroja kuitenkaan makseta sen takia ne on niin korkeita.

    Öhym(:))

    #343814 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Onhan Hertsikassa vielä peräti kolme hyppyrimäkeä, mutta Roihiksesta mäki purettiin jo varmaan yli 20 v sitten. Siellä mekin laskimme suksilla ja pulkilla alamäkeä pikkunööseinä 60-luvulla.

    Hertsikassa on muuten lukitut ketjut alarinteissä, jotta kuriton laskeminen pysyy kurissa.

    #343815 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    JOO se ketju voi olla jopa heneknvaaarallinen – onha noilla yksityasiteillä kuollu nuorii moottoripyöräilijöiätä.–

    mutta ku tiedäette ny ni varokaa.

    ei semuute jääny hertsikassakaa rangaisemati – kyll jokaisella oli perspuoli hellänä -varsinkin kevään jäärypyläisellä hankilla- ei siellä niintaiatavaa pere seen käyttäjää lllu ettei menty pulkalta pöåpelikkön ja usein näki aamuseklla rikkimenneitä kelkkoi hampaiat ja verta ..

    hurjempii kaatumissii pimeessä ku meillä kunnostetussa mäerssä päeväloisteessa tai keinotuikuila —

    et kyll mäkikotikien jumal pyryharakka kekreres rangaisee hete..

    #343816 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Larun hyppyrimäki Länsiväylän kupeesta purettiin parikymmentä vuotta sitten, lahosi vaaralliseksi. Käyttö oli jo 60-luvulla olematonta, oli vissiin liian suuri. Ootko Mäkisuksi hypännyt Larun mäestä?

    #343817 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ensin pidin kyseistä käytöstä aivan tökerönä. Mutta kuten flash täällä hiukan oudoin vertauksin havainnollistikin, linja kyseisessä käytöksessä on hiuksenhieno.

    Itsekin on tullut ilman tunnontuskia lyötyä keväällä vain toisen seuran jäsenille tarkoitetulla rangella (lähimmälle avoimelle rangelle pari sataa km) sekä pelattua isänpäivä-golffia vain jäsenille tarkoitetulla kentällä (isäni jäsen, jätin kyllä pari kymppää ’honesty boxiin’ eli kirjelaatikkoon). Joidenkin mielestä toimin varmaan väärin. Ja on siinä oikeasti myös merkitystä, onko viimeiset rovot pelissä vai ei – opiskelijana tuli ajateltua hiukan luovemmin esim. TV-luvan maksaminen. Tää HNKZASWQ oli kyllä provo.

    #343818 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olen ihan samaa mieltä kanssasi, että raha merkitsee silloin kun sitä on vähän. Siksi meillä Par 3:n greenfee on junnuille 8 Euroa päivä ja myös ilta, valoilla. Ei ole paha, leffalipun hinta. Vertailun vuoksi, Paloheinän jokamieskentän greenfee on junnuilta 15 Euroa/18reikää, meillä saa pelata vaikka 10 kierrosta/päivä.

    Läntisessä naapurimaassa olen havainnut seuraavan piirteen ihmisissä: kohteliaisuus ja rehellisyys tuntuvat olevan kunnia asia ruotsalaisille. Tähän ajatukseen perustuu myös ’Honesty Box’. Valitettavasti meiltä Talmassakin jouduttiin lopettamaan itsepalvelukioski suuren hävikin vuoksi.

    #343819 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Siin joku arkkitehti teki suren kuprun – ei mäki ollut liian suuri m’äkiennätys liene n 30 m ja Hertsikan mäkienneätyksen hyoppäs Imitaatttori Joonas Mylllyveräjä hertiskas 52 m. Nykyinen hertsikan mäki vie noi 45 m.

    Larusta silti hypättiin kärekä lisättiin pari metriä , koska ylämäen vauhti ei riittänyt alamäelle- ei ees Kirjosen eikka päässy ku 32 m.

    Mie hyppäsin kahesti – voitin vihkiäiskisat ja olin viides Lauttasaaren mäen kisoissa. Tulin HOU:n ( Helsnkin Oppikoulu Ureheilun ) yhistetyn hiihosta Keravalat ja vaihoin isä Wilehardin ajaessa keltaisen volkkarin takapenkil hiihtoasun mäkiasuun – oli vähän polvet letekeinä hypätessä. No HOU:n yhistetyn ja mäen voitin – nmäki oli edellisenä päivänä.

    Tän jälkeen mentiin Hopeasompakisoihin ( silloin tyttöin ja poikain talviureheilupäivät ) eli poikien SM-kisat Vierumäelle olin 8 ja joukkuemäessä stadin kundfit veihopeaa ylivoimasien LHS ( Lahen hiihtoseura ) jälkeen mutta enne KUopion, Puijon hiihtoseuraa, Ounasvaaran Hiihtoseuraa ja Kuusamoo , Jyväskylää etc.

    et kyll hyåpättiin – larusta- mutta se k 70 m jäi Stadiin tuelematta – kiitos sudeettisavolianen

    Josa Jäntin, joka väitti et Hesassa ei mäkimiehii – tehhään silöläkin rahal potukupallikenttää lissää. No siel fudiksessa on sitte kulatmitalej a tullukki.

    #343820 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    . on ainakin 52,5 m, hyppääjänä Veikko Kankkonen. Olin paikalla. Hyppy kantoin ns. tasaiselle.

    Lisäksi epäilen Matti Nykäsen hypänneen niin ikään tasaiselle. En ihmettele vaikka jopa 53 m. Oli rento poika hyppäämään.

    Muistelen myös Hertsigan oman pojan, Tuhkasen Stidin, loikanneen useasti monttuun saakka. Hänhän muutti sittemmin Kanadaan Tauno Käyhkön kanssa ja sieltä sitten maitojunalla takaisin, mutta se on eri juttu..

    #343821 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    mun mielestä kannkkonen ei hypääny enempääkui imitaattori Joonas mYllyverjä nykyään Suomen Mäkihyppyveteraanien ry pj .

    Me perlaaaamme vuoona 2006 perinteisen mäkiveteraanien SM:n Vuosaren linkseillä NY JO 13 .KERRAN heinäkuusssa

    tervetuloa XXXLL VAEKKA MUN KÄDIKS

    kysyyn assiaa KUMPI ON KUMPI KA KUMPI ON KAMPI sekä Viki että Joonas ovat kyllä paikala. vIKI ON USIEN RIIBVANNUT TÄN MÄKI sm:N VIIEMEMVUONNA RIIVAS jUHANI ÄRKINEN

    PELAS MUN JA MAATELAN MARTIN KAA ( ED. MM 1958 TOINEN 4 HÄVES 2 SEKKAA BRONTSIN YHISTETYSSÄ SAMOISSA KISOISSA ) MARKKU MAATELA NY JO ASTRAALI HYPPÄÄJÄ LIITELI OOPERISSA 136 M.

    ET SILLAAI XXXXLL .

    Viki tais hypätä 51,5 m. Joonas hyppäs just vimeisiisä kisoissa – oli hyvässä latinkissa ja läväytti 52m, Onhan se ny selvä et Satdin suurimman mäen mäkiennätys on stadin kundilla

    ei hämäläisellä – vaikka olis olynpiavoittaja.

    Stidi Tuhkanen oli upee kundi samoin melkehienkaimani Kai Nyman ja kolomaas ol Jyväskylästä Hesaan tullu nut en mista nimmee – he voittivat

    YLEISEN SARJAN JOUKKUEMÄEN SUOMEN MESTARUUDEN TOSS 60 -LUVYULLA – VALMENTAJANA OLI SILLOIN PENTTI RANTA ENT. KANADAN JA usa:N MÄKIJOUKKUEEN VALMENTAJA. HÄÖNKIN ON VUOSAARESSA 2006 .

    JUU STIDI SITTAA JOKLSUS ERÄTORIN BAAREISSA JA MUISTELEE MENNEITÄ LUMEJA.

    tANEN TAPASIN 2003 KU MEIJÄN KOLOHVI SM OLI VUOKATISSA – LAULOJ HÄNELLE ILTAMYÖHÄLLÄ PARI LAULUA JA HÄÖN HALUSI NE NAUHAALLE – ON VIELÄ LAUALAMATI . HERKKÄ KUNDI .

    HÄVES PRONTSIN sAPPOROSSA 0,1 P HOEPAN 0,2 P JA KULLAN O,4 P. pUOLAN FORTUNA LENS EKA KIELKLAL ONNEN KANTAMOISEEN JA VOITTI – KATOS SENJÄLKEEN U PIERHU SAHAPARON ERMÄMÄÄAN.

    TANE TOSIAAN SIRTY ISÄNS’Ä MAILLE KANTAAN ( ISÄ MENI SIIIRTOLAISEKSI LAPISTA >) OLI KANADAN EDUSTAJAN SALPURIN MM-KIOSISSA 4 J ATIS OLA VIKLE KERAN KUMMEN JOUKOSSA MÄKIKAMJORISSA – MUT SE ON TOPINE STOORI.

    PENA SANOO, ETT HYPPÄÖS HITON HYVIN TEKNISESTI – MUT PELKÄS VÄHÄN – TULI KERRAN LENTOMÄESTÄKKII ALAS TORNIST EIKÄ HYPÄNTR – SE ON AIK A HVRINAITSA.

    VIKSU KUNTI.

    #343822 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    mutta muuten on varmaankin kuten kerroit, dear mäkisuksi. Ja kisat hypättiin illalla.

    Mäkikisat oli aina iso tapahtuma Herttoniemessä ja väkeä riitti tungokseen asti. Kino Herttuassa meni samaan aikaan kuudetta viikkoa Pekka ja Pätkä Neekereinä joten se oli jo nähty.

    Kerran tuli tietä pitkin mies mäkimonttuun hiihtämällä ja törmäsi siellä koirankusettajaan ja siitä tuli tappelu jonka hiihtäjä voitti vaikka oli pienempi mies. Oli siinä yleisöllä kiirettä seurata kun hiihtäjä veti koirankusettajaa turpaan ja samaan aikaan tuli miehiä mäkeä alas kuuluttajan kailotuksen kajahdellessa terävänä varmaan Heruliin saakka. Olen jälkeenpäin miettinyt, että koirankusettajan olisi pitänyt tempasta heti kun hiihtäjällä oli vielä sukset jalassa!

    Mutta mistä olen saanut päähäni, että myös Gansta-Masa Nykänen olisi hypännyt siellä pitkälle..?

    Tässä vaiheessa en vielä tohdi caddieksesi ilmoittautua mutta oletan saavani kisojenne jälkeen ennätysasioista selvityksen kun olet asianomaisia haastatellut.

    Stidistä saisit uskollisen caddien. Hän vaikutti Vuosaaressa vielä parikymmentä vuotta sitten ja oli jeesaamassa muutossa kun muutin sieltä pois. Lupaat vain tehdä paljon birkkuja ja varustaudut asianmukaisesti…

    Vielä jäi askarruttamaan se kun isäsi ajoi Keravalta Laruun keltaista Volkkaria takapenkiltä ja sinä vaihdoit hänelle housut. Mutta liikenne oli niihin aikoihin tietty hiljaisempaa!

    #343823 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mä oon kyl XXL:n kans samaa mieltä, et Viki sen ennätyksen hyppäs ja se oli 52,5 m. Stidi on nykyisin aika deekiksellä ja kulkee näköjään samoja polkuja ku Purasen Jussi. Muita sen ajan kovia nimiähän Hertzikassa oli Kurosen Suli, Naaralaisen Arska, Taavitsaisen Tapu, Perhon Eki, Hiioppi eli Salinin Erkki, ja Kuisman Aarne, joka vieläkin hyppää säännöllisesti Hertzikan toisesta mäestä. Mäen kunnostahan huolehti Arvo Talsi ja hänen ohitseen ei kukaan asiaton mennyt mäkeen. Mut D.E.B:lle sanoisin, ettet oo mikään nipo – kyl tää on ihan varastamiseen rinnastettavaa toimintaa, ku mennään pummill tost vaa pelailee. Se on kai nykymaailman trendi, et röyhkeet pärjää ja rehelliset vinkukoot nurkissaa.

    #343824 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joo Arvo Talsi oli taas mitzaleilla työläisten olynpialaissa kui Väiski leskinen uinis. ja vaimons markitkii – uus vaim se garz ei ui huvin,

    hyppäs siel mun seurakaverinanai Hempp Silvennoinne, joka ekan voitti suomaliaesna Saksi- Itävallan mäkiviikon. ja liitelöi 127 m Ooperissa se oli 1955 paljon ku tanen ME oli vuodelta 1951 139 m. hemppa ei sanu sakuilta lisävauhtii hypätäkseen luiroille. hemppa oli sudeetisaqolaine ja stadiin sopeutunut. Haku-veikko hiihtäjäkavreineen mukiloi hemapn korttiinassa niin ,että silmä mustana ja kylki kipeenä pysty just istuun ylämenasennossa olynpianmäessä. tuli silti

    7 tai 10 eikan kaa jakoiva t joka tapuksess nää sijat. oli viel 30 v insbrukissa paras suomalainen siin rämtäsaekelis 4 !

    Lentsikassaan Maarianahaminassa kuolu Pekka Yliniemi ( OH) reenaas Hertsikas ku suorit perämiestutkintoaan Finskillä,

    Kirjeosen eikkakii ol seurakaveri – näijen kaa fudattiin siel Viikin suoran pääs HT:n ( Helsinki Toverien ) majaal – ja käveltiin ilamssa olevalla narulla – hypättiin ponnarilöt volttti purukasaan,

    Arvo Henritius,

    Heikkki Oksanen,

    hannu Kassinen,

    ormon kari ja

    jussi,

    pekka arvilommi, Haminan Palloiljoiden pesissasnakari ja itälänsi peluri – luokkakaver HKYL:stä.

    timo Viinikari

    veli saarinen,

    rolf larola silloin jo 50 v hyppyvanhus,

    tosiaan jussi täyskahko Purannee,

    Kalevi Suomaalinen,

    veijo ja

    erkki leivo ent lahen poikii,

    vesa valkama, manun veli –

    vesa silvennoinne hempan veli,

    lehdo n veka,

    suli kuronen,

    karhapää ja sit tuli

    nymannit,

    stidit jne

    ku jo olin alustavasti kajjaaanissa ilmoityataunut urheilujoukkoihin , opiskelin lumettomas turuus ja mäki jäi kunnes 1980- 38 vuotiaana hypäsin pari talvee poikani kaa ku olin OH:n mäkipäällikkö Rovaniemell.

    #343825 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Larussa asui myös Halosen Nikke, joka oli jumppamaikkana Larun yhteiskoulussa. Voitti Squaw Valleyssa hopeaa pikkumäessä -60 mutta ei ole esiintynyt vielä tässä keskustelussa. Mitähän Nikelle kuuluu nykyään ja onko hänkin kolopalloilijoita nykyään?

    #343826 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Maailma on pieni. ChipandRun mainitsi Taavitsaisen Tapanin, joka hyppäsi paljon Hertsikassa. Se oli mun luokkakaveri Kuliksessa ja siitä tuli sittemmin maaottelu- ja SM -tason pituushyppääjä.

    Sen faija oli armeijan lekuri ja se teki mulle ajokorttia varten lääkärintarkastuksen: – Nääksä ja kuuleksä hyvin? Joo, kaikki kunnossa, anna markka.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 62)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #343833 kohteessaVaraspelaaminen

Etusivu Foorumit Yleistä Varaspelaaminen