Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › VALMENTAJIA??
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Oisko osaavaa valmentajaa keskisuomessa 15 vuotiaalle junnulle talveks?!
Nimimerkistä päätellen haet itsellesi valmentajaa tahi proota.
Kysymykseesi en osaa vastata.
Mutta kun olet valintasi tehnyt, niin seiso suorana sen takana mahdollisimman pitkään.
Ymmärtääkseni jokaisella proolla/valmentajalla on oma näkemyksensä esim. hyvästä swingistä. Ja jotta homma toimisi johdonmukaisesti – niin useasta suunnasta ei missään nimessä kannata oppia hakea.En ole varma – mutta luulempa, että eräälläkin Minnillä homma meinas aikanaan lähteä lapasesta – kun viejiä ja opettajia oli liiaksikin
no lähinnä tässä ensin yhtä valmentajaa ees etitää:D
Vaikka en näistä asioista mitään tiedä, niin muutaman asian tähän liittyen toisin esille. Itse olen aika tarkkaan tuplat teikäläisestä, mutta kuvittelen, että into on aika samalla tasolla. Tämä on syy, miksi haluan muutaman itse huomaamani pointin tähän siis kirjoittaa. Koska en tiedä millä tasolla nyt pelaat, niin jotkin asiat voivat olla jo tuttuja, mutta toivottavasti ei turhan moni. Noniin, asiaan.
1) Treenaa. Treenaa paljon. Ylläpitävää harjoittelua on 2-3 kertaa viikossa, tasoa nostavaa 5+. Karkeasti 30% pitkää peliä ja 70% lähipeliä (pitch, chip, sand ja putti)
2) Mieti miten ja mitä treenaat eli keskity ja analysoi, mitä yrität tällä treenillä saada aikaiseksi; onko se joku ns drilli, jolla haetaan rytmiä ja liikeratoja, vai onko se kohdeharjoittelua, jossa jokaiseen suoritukseen kuuluu mukaan rutiinit.
3) pelleile, pomputtele ja pilaile. Paras tapa saada mailasta käden jatke, samalla tuntuma palloon kasvaa. ÄLÄ SEKOITA OIKEAAN TREENIIN, vaan esim väsyessä, tylsänä hetkenä tms voi käyttää piristeenä tai jopa omana treeninä. Pikku kisat greenin kantissa kavereitten kanssa voisi kuulua tähän kohtaan myös.
4) kun olet tehnyt ’kaiken’, mutta joku asia ei onnistu, niin kysäse joltain tietääkö tämä, miten sen ja sen asian saa tehtyä. Jos ei, niin kysy tietääkö kukaan (esim siellä kuplassa) opettavaa proota tai jotain peluria, joka osaa tämän asian.
Pääpointtini on siis se, että etsi itse ensin vastauksia sinua vaivaaviin asioihin ja kun tiedät mitä et osaa, niin mene vasta sitten proolle. Sama asia toisin päin: mene tankille vasta kun bensa on loppu (varastettu jostain toisesta ketjusta).
En missään nimessä väitä, että olisin itse nämä asiat keksinyt, tein vaan referaatin niistä asioista, jotka koen kehittymisen kannalta olennaisiksi. Suurin osa on herra ts:n teesejä. Noilta sivuilta löytyy myös paljon asiaan liittyvää tekstiä artikkelien muodossa.
Kovasti tsemppiä valmentajan etsimisessä ja jaksamista treenamiseen!
-
JulkaisijaArtikkelit
Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › VALMENTAJIA??