Aihe: Vaaka harjoittelussa - Golfpiste.com

12.5.–19.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][11]
KilpailuaSuomalaista

Vaaka harjoittelussa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Vaaka harjoittelussa

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 179)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Bosco kirjoitti: (7.12.2007 12:30:00)

fukke diise saisse kirjoitti: (5.12.2007 1:56:55)
    Mä olen vain halunnut tietää, miten tuo laite kertoo painonsiirron, kun anturit mittaavat kaikkien mahdollisten voimien yhteisvaikutukset, siis pelaajan massan, jaloilla ponnistamisen, mailanpään keskipakoisvoiman ja tulostaa graafisena esityksenä voimajakauman eri antureiden kesken. Mä haluan tietää, mistä sä saat selville noiden voimien osuudet eli paljonko on esim. massan osuus koko paskassa ja miten sä olet käyttänyt laitetta hyväksesi omassa harjoittelussasi.

Ground reaction forces nimikkeen alla on tehty tutkimuksia ainakin yli 20 vuoden aikana eri metodeilla. Näitä RK:n laitteen periaatteella toimivia systeemejä on ollut maailmalla todennäköisesti jo kauan ennen Kainulaisen versiota. Ilmeisesti ideaa ei voi patentoida. Anturit ovat tuotantotavaraa ja pc:t samoin, myös kamerat. Softa lienee omaa tuotantoa? Nämä ovat arvelujani, Kainulainen itse voinee kertoa tarkemmin keksintönsä originaaliudesta, jos sillä jollekulle on merkitystä. Laitteistojen käytettävyydessä varmaan on eroja. Tätä edustaa esim. valitut näyttötavat ja muu ohjelmistoon liittyvä kätevyys tai hankaluus käytännössä.
    Metodiin liitetty svingi-ideologia on oma lukunsa. Kenelle se sopii ja sopiiko jollekin, vai onko kohta kaikkien majorvoittajien vakiokamaa. En ota siihen nyt kantaa vaikka moni jo on ottanut.
    Itse laitteen toimintatapaa kuvastaa ehkä parhaiten jenkeissä tunnetun laitteen trade markissa esiintyvä käsite dynamic balance. Jalkaterien välityksellä alustaan kohdistuvista voimista, joita mitataan jatkuvana mittauksena eteen. taakse, sisään ja ulos, piirrustetaan erilaisia kuvaajia. Jos seisot suorana paino tasaisesti jakautuneena saadaan samanlainen jakauma tai tasapainopisteen projektio alustalla, kuin jos otat stanssisi ja olet tasapainossa.
    Ks.Pelaajan optimaalisesta stanssista aiottuun svingiin nähden laite ei kerro, vain tasapainosta.
    Liikkeen aikainen grafiikka ei suoraan voi kertoa svingistä kuin rajallisia asioita eli laskennallisen tasapainopisteen vaakasuoran pojektion liikkeestä tukipisteiden suhteen. Harjoittelussa keskeistä on edelleen perinteinen visuaalinen havainnointi ja pallon käyttäytymisen seuranta.
    Se, onko laitteesta opetuksessa todellista hyötyä remains to be seen. Viime kädessä ratkaisu jää KS.Proolle ja oppilaalle tai itseopiskelijalle.
    Svingitutkimuksessa laite on mielenkiintoinen. Julkaistut tutkimukset antavat olettaa, että informaatiolla on kuitenkin rajoituksensa.

Mä haluun edelleenkin tietää saman asian. Anturi tietää kuinka paljon tuli turpaan, mutta ei sitä keneltä.

Nimetön

Sibbe ja/tai Mäkkäri haluaa, että Rami saa enemmän rahaa. Onhan se Thaimaassa asuminen niin kallista. Minustakin olisi kiva, jos joku maksaisi oleskeluni ulkomailla, kun olisin pakosalla velkojiani. Jos eivät GP:n hemmot ja lyylit ole tähän valmiita, joudun kirjoittamaan kirjan, ryhtymään opettavaksi ammattilaiseksi, löytämään sinkkiämpärin saunan etuhuoneesta, ampumaan peuran, ottamaan yhteyttä ystäviin, ottamaan avioeron tai muuten vain erottautumaan golfarina. Kusettamaan en silti ryhdy, koska se sotii vastoin periaatteitani. Nähdään.

Nimetön

Älä FDS viitsi. Ostin juuri mailat, jotka ovat huomattavasti painavammat lavasta kuin mitkään muut aiemmat. Jos nousisin vaa´alle, heittäisi se jotain aivan silkkaa skeiddaa taululle. Tekisi mieleni kysyä, onko lavoilla, miehellä, housuilla, kengillä, mielentilalla, varsilla tai lempivärillä väliä. En kuitenkaan jaksa, joten niin kuin vaimoni sanoo: ’Imekää ja työntäkää’. Toivottavasti ette ehtinieet sopia asioita, koska toinen osapuoli oli mielestäni niin syvältä, että…sattuu. Vaaka auttaa kaikkeen, erityisesti painon määrittelyyn.

Nimetön

Älä FDS viitsi. Ostin juuri mailat, jotka ovat huomattavasti painavammat lavasta kuin mitkään muut aiemmat. Jos nousisin vaa´alle, heittäisi se jotain aivan silkkaa skeiddaa taululle. Tekisi mieleni kysyä, onko lavoilla, miehellä, housuilla, kengillä, mielentilalla, varsilla tai lempivärillä väliä. En kuitenkaan jaksa, joten niin kuin vaimoni sanoo: ’Imekää ja työntäkää’. Toivottavasti ette ehtinieet sopia asioita, koska toinen osapuoli oli mielestäni niin syvältä, että…sattuu. Vaaka auttaa kaikkeen, erityisesti painon määrittelyyn.

Ossian kirjoitti: (8.12.2007 4:56:29)

Ai sullakin on päällä snadi kenonen.

FDS,
    must tuntuu , että tieteellisesti puhutaan jo aika lillukan varsista, mutta ne ovat toki tärkeitä radion rakentajille ( ilman digiigi vois kuunnella ja katella vai ?? )
    – toisaalta rakastan sumeaa logiikkaa eli – fakta ja fiilingit on niin kaukana toisistaan – urheilusuoritukisissa , feelis on ehkä tärkeämpi. Ja kun feelingin pohjalta toteutat swingisi – ni lillukan varret ovat tosi kaakana. ??

Mulle riittää vähän suuremmat desimaalit ja ennen kaikkea mun pelini on parantunut jo näin suurilla desimaaleilla Helsvetisti.
    Mulle riittää se perusohjaus , joka Ramin tasapainolaitteesta tulee, et in liikaa sivu ja etusuunnassa – lopulla rajauksella pystyn riittävään tarkkuuteen – eli riittävän tarkka ja helppo swingi. Siin on muuta monta tekijää, jotka sitten vaikuttaa pallon putamisen reikään tai lähelle reikää.

Must tuntuu , että kolohvissa on tärkeempi tietää ees sumea oikea suunta kuin eksakti suunnan määräämistekniikka.

Ku mä snadina kuuntelin radiolähetyksii Pikku – Matista ( se oli snadi radio ) niin mä sain feelinkejä siitä sanomasta – ei mun tarttenu tietää sen pienen loodan sisällöstä ihan eksaktisti – oliks ne lyhyi – vai pitkii aaltoja , joilla se ääni tuli.
    Sit tuli ULA-aallot – mut sanoma ol sanoma ja feelingit oli samat.

Tärkeintä oli keksii se radio !! Radio on on tässäkin Ramin tapauksessa lähetin , jota uskon ja jonka mukaan sanomia virtaa kallooni – ja sitten toimin – swingaan.

Ossian ,
    olik sää kännissä vai mitä sä tarkoitat selvin päin ??
    Oisitkkohan anteeksipyynnöön velkaa ? – nimimerkin takaa on helppo ruikkia- mutta jo vuodesta 2004 salanimellä toimineella pitäis olla kanttii tulla noissa kommennteissa myös omalla nimellä esiin kuten Rami ja minä teemme .

Tai pyytää anteeksi tyhmyyttään.

Miten fukke määrität tieteellisesti Sam Sneadin taikinaswingin tohon Ramin tietopakettiin ’ letkee kui taikina ’ .

ts

mäkisuksi kirjoitti: (9.12.2007 20:49:33)

Mulle riittää vähän suuremmat desimaalit ja ennen kaikkea mun pelini on parantunut jo näin suurilla desimaaleilla Helsvetisti.

Et oo vissiin sitten hirveesti kortteja jättäny kun händäri on edelleen 16 😉

Paljonkos tolla Rauskilla nyt onkaan.. ja pelannu jo sentään toukokuusta asti…

Ts,
    .. en oo jättäny , kun ei ole ollut virallisia kisoja ohjelmassa – enemmän naattimista hyväsät swingistä ja ei oo kiire mihinkään – onk sulla ??

.. joo virallisiissa kisoissa oon ollut tänä kilpavuonna 2006 -2007 vähemmän kuin kymmenen vuoteen – Golfvuosikirjan kisoissa vain parissa Vammala, Virvik ja Vuosaari , – nekin scramblejä ja 9 reikäiset – mm. Paloheinässä Par 31 / 31 ja parit hyvät talvigreenikierrokset ei oo HCP-kelpoisia.
    Mutta kun tietää , että on kunnossa on – kun harkoissa suksi kantaa yli kriittisen pisteen – tietää et on kunnossa .

Mut ens kesän kisataan enemmän- katoin just Seniorien kilpauiluohjelmaa sillä silmällä – älä huoli kyl sä saat tietää ..

#234276 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mäkisuksi kirjoitti: (9.12.2007 20:49:33)
    Miten fukke määrität tieteellisesti Sam Sneadin taikinaswingin tohon Ramin tietopakettiin ’ letkee kui taikina ’ .

Slammin’ Sam

Tässä kuvaa. Klassinen esimerkki vahvasti betonoidusta alakerrasta. Samoinkuin siitä että ikäihmisten swingissä liikkuminen kannattaa pitää mahdollisimman vähäisenä.

#234277 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Mäkisuksi, voisitko ystävällisesti täsmentää, miksi minun tulisi pyytää anteeksi. Jos faktoissa on jokin pielessä, on asia varmasti helppo tuoda esiin. Olen kuitenkin kohtuullisen varma, että sinulla ei ole tarkkaa käsitystä asiasta. Jos kuvittelet, että keksin asioita omasta päästäni, olet väärässä. Mitä tulee nimimerkkeihin uskoisin, että suurin osa täällä kirjoittelee nimimerkillä; todennäköisesti myös sinä. Mitä tulee kirjoittamiseen kaikkina vuorokauden aikoina, liittyy se pikemminkin toimenkuvaani kuin mihinkään muuhun. Jos vertaan omaa tekstiäni vaikkapa ’mäkisuksen’ tyyliin viestiä, on kohtuullisen helppoa veikata, kumman lääkitys toimii.

#234278 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuo Method Ramin swingi näyttää enemmän punch-tyyppiseltä lyönniltä. Ja mattoihin pyyhitään jalat mentäessä sisälle.

Laiskat käyttää apuvälineitä ja kuluttaa aikaansa keksien helpottavia ja nopeuttavia tekijöitä. Vain ehta laiskuri on voinut keksiä pyörän. Jos sen sijaan haluaa todella oppia jotain, niin vain maila kauniiseen käteen ja lyömään.

Lyödään niin kauan kunnes joko a) ymmärretään mistä on kysymys ja opitaan pelaamaan tai b) turhaudutaan ja siirrytään laiskureiden kastiin =)

En ota kantaa Ramiin tai hänen laitteensa hyvyyteen. Totean vain ykskantaan ettei sellaisia mielestäni tarvita swingin oppimiseen.

#234279 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Osian,

Lue ny tekstis – yöllä kirjoittamasi tekstis uudelleen .
    Ja lue Ramin kirja ny ess kerran – ennenkuin arvostelet sitä noin tyhmästi.

Luin sen just Ramin kirjan 5 kerran ja se vain paranee kuin vanheneva viini. Sähän et oo yötöiltäs ees kerinnyt lukeen ensimmäistä kertaa . Niin kuin suurin osa ns. arvostelijoista ei oo kerennyt.

Minulla on muuten helevetin tarkka käsitys asioista.

Joo mutta, jos heittelee tollaissii syytöksiä voi joutua vastaan niistä heitoista myös omalla nimellään.

Mikä tässä mun tyylissä ny esimerkiksi mättää – etkö ymmärrä , että puhut asiasta , jota et ole ees lukenut ja syytät immeisiä asioista , joista et ole varmaankaan perillä.

Kuka kusettaa ketä ja missä. Kenen velkoja joku on paossa. Voi hitto. ???

Kuitataan asia , että olit kännissä. Et kai sä selvin päin tollaista töhnää tunge. ???

Jos oot sitä mieltä selvin päinkin, niin sit mä oon vahvasti eri mieltä.

Pannaan kantapäät yhteen ja kuljetaan eri aavikoille.

Sam Sneadin swingissä , jota hän duunas vielä mua 27 vuotta vanhempana eli 90 vuotiaana on anteeksi pyynto Ossianinkin puolesta.
    Sovitaan näin.

Ledgee qui daikina.

Ossian . jkos oot lukenu Ramin kirjan eres yhen kerrran , niin miten Osmo liittyy kirjaan ???

Sä oot nyt Ossian pahasti hakoteillä – sorry vaan.

#234280 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Antasu ,
    et oo varmaa lukenu Ramin kirjaa, mutta kuten suurin osa laiskoista kolhvareista – varmuuden vuoksi non chaleeraa Ramin asiat – jottei tarttis tehä töitä.

No reenaa vaan mitä reenaat ja —- muut menee Skodalla ohi.

#234281 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Antasu on oikeassa.

Laiskoille myydään mailoja järkyttävällä offsetilla ja sen sellaisia draw-draivereita kun laiskat eivät viitsi harjoitella oppiakseen suoran lyönnin. Laiskat lyövät nillä rumilla kuokillaan slaissia kaikesta huolimatta.

Toista on meillä ahkerilla ja tunnollisilla harjoittelijoilla jotka olemme sisäistäneet svingin ytimen. Me lyömme pallomme juuri sinne, mihin haluamme!

Antasu! Älä välitä mäkisuksen herjoista! Hänellä on joka vuosi joku kirja jonka nimeen hän vannoo. Viime talvena se oli Steve Newellin Golfopas – Svingistä puttiin, ensi talvena; kuka sen vielä tietää?

#234282 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mäkisuksi kirjoitti: (10.12.2007 22:56:19)
    Antasu ,
    et oo varmaa lukenu Ramin kirjaa, mutta kuten suurin osa laiskoista kolhvareista – varmuuden vuoksi non chaleeraa Ramin asiat – jottei tarttis tehä töitä.

No reenaa vaan mitä reenaat ja —- muut menee Skodalla ohi.

Mää sen olen lukenut ja toista kertaa en lue. Suurta shaissee koko kirja. Tosin se hyvä juttu siinä on, että ilman lasejakin sen näkee lukea, sen verta isoa tekstiä ja fonttiväli tarpeeksi suuri. Tällä hetkellä kirja sijaitsee koroa antamaan pääpuolellle toiselle tuplalle. Saa makoisammat unet nääs.

Sää se sitten jaksat toitottaa tuota Ramias joka väliin.

#234283 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kun Methodista on täällä jo kolminumeroinen luku viestejä niin kiinnostaisi kyllä tuo kirjakin lukea. Ja lukisinkin jos käteeni saisin.
    Pari kertaa olet minulle lupaillut tuon postissa lähettää…
    Osoite

#234284 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jamasa Lupe,

Mä jo säikähdin, että Ossian ois lukenu kirjan , jot suurest eppäillen, mutta se olitki sinä. Palutteeesi olen vähän pettynyt – luulin sinun olevan omilla aivoilla ajattelevia rohkeita yksilöitä. Sie et oo ehkä lukent ajatuksella vai kuka oli Osmo ? Yritäppä kerran vielä ilman ennakkoluuloja – saat investointisi takaisin.

Ei se mitään – you cant get them all , not at once anyway. Mutta olisin silti vähän maltillisempi toisen tekemään arvokkaaseen työhön.

XXL,

On vaan niin ,että MethodRamin ajatukset menevät Newellin kirjan ohi. Ramin ajatukset yksinkertaistaa perusasian, mutta Newellin kirjan ajatukset pidän toki Ramin ajatusten rinnalla – molempi parempi.
    Ehkä Ts:n kirjaa saadaan kehua ens vuonna tai sun tai Jamasa Lupen. Kuka kerkiää – kyllä tilaa on.
    Parasta mie itelleni kolohviini havittelen, asioita jotka vaikuttavat omaan kolohvipeliini posaristi, Milloin Musta Mamba, milloin Seniorien peliloikeudet, milloin sauvakävely -monet asiat vaikuttavat kolohviini ja kukin vuorollaan – nyt pitäisi jo päästä skimbaamaan.

Nyt luppokaudella on kyllä kliffaa virtuaaliswingata kautta 2007 – 2008 kohti.

Ei sen puoleen kyllä näistä asioista saa olla mitä mieltä tahansa – en itse tyrmää mitään näkökulmaa, mutta annan kunkin kehittää ja rohkaisen kehittämään rauhassa omaa ideaansa ja olen iloinen , jos näin tapahtuisi mahdollisimman runsaasti.

#234285 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mäkisuksi kirjoitti: (11.12.2007 13:06:38)
    Jamasa Lupe,

Mä jo säikähdin, että Ossian ois lukenu kirjan , jot suurest eppäillen, mutta se olitki sinä. Palutteeesi olen vähän pettynyt – luulin sinun olevan omilla aivoilla ajattelevia rohkeita yksilöitä. Sie et oo ehkä lukent ajatuksella vai kuka oli Osmo ? Yritäppä kerran vielä ilman ennakkoluuloja – saat investointisi takaisin.

Ei se mitään – you cant get them all , not at once anyway. Mutta olisin silti vähän maltillisempi toisen tekemään arvokkaaseen työhön.

Sitä kirjaa kun ei voi edes ajatuksella lukea! Mutta hei, se on minun mielipiteeni ja sinun on tullut monta kertaa jo esille. En omista kirjaa enkä tule omistamaan.
    Ja en kirjoita koskaan golfaiheista kirjaa koska en ole tarpeeksi hyvä siinä. Jotkut muutkin olisivat voineet jättää kirjoittamatta.

Nää on makuasioita sano kissa kun persettä nuoli….

#234286 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

mäkisuksi kirjoitti: (11.12.2007 13:06:38)

Jamasa Lupe,

Mä jo säikähdin, että Ossian ois lukenu kirjan , jot suurest eppäillen, mutta se olitki sinä. Palutteeesi olen vähän pettynyt – luulin sinun olevan omilla aivoilla ajattelevia rohkeita yksilöitä.

Niin se on ihminen erehtyväinen. Joskus nimittäin uskoin sinusta samoin

#234287 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ts,
    siinä kylnyt erehdyt pahemman kerran – taas.
    Ootan innolla Sinun omaa yksilöllistä…
    vaikka mitä.

#234288 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

fukke diise saisse kirjoitti: (8.12.2007 4:34:14)
    Anturi tietää kuinka paljon tuli turpaan, mutta ei sitä keneltä.

Oikeastaan ei edes sitä tuliko turpaan ollenkaan. Onnistuneen lyönnin ja sitä kuvaavan grafiikan määrittely jää harjoittelijalle+ valmennustiimille itselleen.

#234289 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

ts kirjoitti: (27.11.2007 16:31:12)

kebax kirjoitti: (27.11.2007 10:04:01)
    Paineensietokäyrä siis toimii filosoofiselta pohjalta vaikka näennäisesti vaikuttaakin matemaattiselta mallilta. On siis syytä herätä ymmärtämään olennainen, uskomaan pyhään painonsiirtoon ja unohtaa riettaat vartalonkierrot. Hallelujah!

Hmm… nii… paitti jos toi laite mittaakin kierron määrää…

Tossa on muuten yks hauska ristiriita ton mittauskäyrinen ’maaottelun’ ja vasaraswingin välillä… mikähän hitto siinä mättää. Täytyy vissiin mennä tonne huoneeseen miettimään sitä

Itse itseäni lainaten…

Kiinnostais hirmusen paljon tietää, että kumpi nyt sitten Ramin mielestä on hyvä tapa lyödä palloa…

Vasaraswingissä mailan liikerata kuvataan hyvin pitkälti suoraksi viivaksi ja ilman lavan rotaatiota suoritettavaksi. ’Maaottelussa’ taasen todistelee pyörivään liikkeeseen perustuvan swingin menestystä verrattuna suoraviivaiseen. Jänskää….

#234290 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mäkisuksi kirjoitti: (10.12.2007 22:56:19)
    Antasu ,

Lue se nimi oikein, se on Antsu eikä Antasu =P

Anyways, jos Ramin opit tuntuvat sinusta hyviltä, niin senkus noudatat. En minä sitä kiellä. Sanon vain, että tämä ’square to square’ liikerata mitä MethodRami tarjoilee on tyypillinen punch-lyönnissä.

mäkisuksi kirjoitti: (10.12.2007 22:56:19)No reenaa vaan mitä reenaat ja —- muut menee Skodalla ohi.

Niin varmasti Skoda tekeekin, ainakin alussa. Mutta ans kattoo 2 km päässä kun kävelen reippaasti ohitse Skodan levittyä tienposkeen. Kuski siinä koettaa sitten korjailla moottoria vieressä lojuvan käsikirjan avulla, kädet öljyssä ja naama punaisena.

Todellinen osaaminen alkaa aina ymmärtämisestä. Niin se vain on.

#234291 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Antsu kirjoitti: (12.12.2007 14:04:52)
    Anyways, jos Ramin opit tuntuvat sinusta hyviltä, niin senkus noudatat. En minä sitä kiellä. Sanon vain, että tämä ’square to square’ liikerata mitä MethodRami tarjoilee on tyypillinen punch-lyönnissä.

Noooo….ei kai nyt sentään ihan, mutta ehkä jonkin verran sinne päin. Oikeassa punch-lyönnissä ranteet toimivat BW:ssä ja DW:ssä aika lailla kuten normaalissa swingissä, radikaali muutos tulee saatossa, ja toki jonkin verran DW:ssäkin.

’Square to square’ on kuitenkin omasta mielestäni vähän sama kuin yrittäisi lyödä tennispalloa siten, että maila liikkuu sekä taakse- että eteenpäin koko lyönnin ajan vain suoraan, yhtään kaartumatta mihinkään suuntaan. Jokainen voi kotonansa kokeilla kuinka helppoa tai vaikeaa tuo on.

#234292 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hmm, kyllä tuo S2S voisi toimia samalla tavoin kuin useilla pelaajilla putissa. Normisvingissä tosin pitäisi ensin pätkiä kaikki mailat noin 33:n tuuman mittaisiksi, jotta lapa pysyisi linjassa ja kiinni koko matkan taakse ja eteen. Ehkä joku nero pian älyää ehdottaa sellaista.

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 179)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #234287 kohteessaVaaka harjoittelussa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Vaaka harjoittelussa