-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nimetön
Tällaista sokkotestiä vaikeuttaa se, että pelaajat ovat tottuneet tietyn jäykkiin varsiin ja siten tunnistaisivat varmaankin eri jäykkyydet.
Olen aika varma, jos välinevalmistajat muuttaisivat pikkuhiljaavarsia 10 vuoden aikana siten, että silloinen regu vastaisi nykyistä stiffiä tai päinvastoin, niin pelaajat eivät huomaisi mitään
ja edelleen keskiverto amatööri pitäisi tätä uutta jäykempää/löysempää regua hänelle parhaana vaihtoehtona, koska pro tai myyjä niin sanoo.
NimetönHei missä näitä varsia voisi testailla?
Oli mukavaa lukea, että sokkotestissä Pilz meni ihan yhtä yhtä halpaan kuin minäkin menisin.
Juuri tätä näkökulmaa en ymmärrä. Pilzhän meni halpaan vain, jos hänen kommenttinsa myötäilivät mailoja markkina- ja hypearvon mukaisesti, mutta empirian vastaisesti. Sitä oliko näin, ei tuossa datan jutussa todeta. Pointti kait nimenomaan on se, että joku combo saattaa tuntua hyvältä, joku paskalta täysin hinnasta ja tunnettavuudesta riippumatta. Eri asia tietysti on, jos ei ’tunne’ eri varsien ja nuppien välillä mitään eroja – silloinhan on periaatteessa yhdentekevää millä lyö. En usko ’objektiiviseen’ testaamiseen ja arvioihin, koska – kuten vasen pakki tuossa totesi – tässä lajissa subjektiivinen tuntuma ja mielikuvat ovat paljon merkittävämmässä roolissa.
NimetönPilz ei mielestäni mennyt ns. halpaan vaan arvio tuotetta tuntuman ja lyöntisuorituksen kannalta ei niinkään pituuden. Kuten sanoin tilanne oli kuitenkin mielenkiintoinen. Kyseinen maila tuotti Mikan mielestä mm. liian korkean lentoradan. Siihen aikaan oltiin sitä mieltä, että draiverin lentoradan tulee olla matala. Niin ne ajat muuttuvat.
NimetönEn tiedä, onko tutkimuksia tehty sen suhteen, miten kestävää on luottamus, joka perustuu mailan sinänsä teknisesti merkityksettömään ominaisuuteen kuten esim. varren väriin tai merkkiin. Jossain vaiheessa ne huonot lyönnit kuitenkin tulevat. Silloin tyhminkin pelaaja tajuaa, että maila ei ole muuttunut mihinkään vaan muutos on tapahtunut hänessä itsessään.
Silloin on edessä tosiasioiden tunnustaminen ja lähtö rangelle tai reissu mailakauppaan ostamaan se amerikkalaisilla nettisivuilla vieläkin kehutumpi malli. Uskon, että kestävä luottamus syntyy vain harjoittelun ja onnistumisten kautta.
Melkein mihin tahansa mailaan oppii luottamaan, kunhan malttaa sillä harjoitella. Itse harjoittelen kuitenkin mieluiten mailalla, joka tarjoaa minulle teknisesti parhaan suorituskyvyn.
Tuli tuossa mieleen tata ketjua lukiessa, etta miten sita on itse paatynyt eri varsiin: mennyt eri klubeilla pro-shoppiin ja kysynyt: mita draivereita teilla on demoina ja mita varsia niissa on?
Ja sen jalkeen kun mielenkiintoinen loytyy niin: saanko kokeilla rankesterilla?
Palaute on hyvaa, koska itse teet sen tyon ja rekisteroit hyvat ja huonot puolet kontra oma swingisi.
NimetönEi perkele menee taas ihan ohi aiheen koko ketju! Kertokaa nyt vaan missä voisi näitä varsia testailla?
Ihan oikeesti, Pate! Missäs veikkaat?!? Mene lähimpään proshopiin tai golfliikkeeseen, avaa suusi ja paa pläjäyttäen (ihan rennosti vaan): ’onks demoo?’.
’Objektiivista’ yksilöllistä testaamista minäkin saattaisin kokeilla, ja jopa uskoa siihen. Siitä huolimatta olisin valmis tinkimään hieman esim. pituudesta, jos kyseinen värkki jollakin tavalla häiritsisi mielenrauhaani. Sitä paitsi monet keskeiset kriteerit saattaavat olla sellaisissa riippuvuussuhteissa keskenään (esim. pituus ja dispersio), että ’kaiken hyvän’ saaminen yhdellä kertaa voisi olla käytännössä aika vaikeaa…
NimetönOk, ajattelin vaan ettei löytyisi mistää golf-kaupoista eri varsilla mailoja. Tällä hetkellä kiinnostaa lähinnä NV65 ja Blue.
Mitä eroa periaatteessa stiffi-varrella on normaaliin verrattuna? Regulla lähtee välillä lyönnit ihan mihin sattuu, eli slaissia pukkaa välillä. Stiffillä luultavasti tarkkuuta pitäisi saada? Pituttakin olisi kiva saada kuitenkin.
NV ja Blue lienevät yleisimmät päivitysvarret eri valmistajien nupeissa, joten noita suurimmalla todennäköisyydellä pääset kokeilemaan. Tsekkaa myös noita bannereissa vilkkuvia demopäiviä. Siellä pääsee usein testaamaan eri varsia kutakuinkin samoissa nupeissa.
Mitä eroa periaatteessa stiffi-varrella on normaaliin verrattuna? Regulla lähtee välillä lyönnit ihan mihin sattuu, eli slaissia pukkaa välillä. Stiffillä luultavasti tarkkuuta pitäisi saada? Pituttakin olisi kiva saada kuitenkin.
Elä nyt perskuta aloita koko ketjua uudestaan alusta!!!
heh heh 🙂
Jos perustan varsinäprääjille omat nettisivut, niin löytyskö innokkaita tiedon jakajia vaikkapa artikkeleita rustaamaan? Tietty kaikkea muutakin kivaa.
Joo, ma voi tulla pitamaan ’Kaikkitietavan palstaa’!!!
Halpaan menemisellä tarkoitin allolevaa lainausta. Käsittääkseni Pilz siis oli lyönyt ko. mailalla 5 palloa, jonka jälkeen hän haukkui sen pystyyn. Kuitenkin se absoluuttisesti katsoen oli yksi parhaista ellei paras. Eli hänen tatsinsa meni tavallaan huokeaan suhteessa faktoihin, eikö?
’Mielenkiintoista oli, että maila, jota Mika haukkui varsi mukaan lukien melkein eniten, tuotti hänellä pisimmät lyönnit eikä hajontakaan huono ollut.’
Eikö ’Kaikkien Alojen Erikoisasiantuntija’ olisi parempi? 😉
Sopii! Paaasia, etta suu kay ja aani kuuluu! 😉
NimetönKäväsin tänään testaamassa NV65 stiffinä. Testasin samalla mailanpäännopeuden. Mittari näytti yleensä 105-110 MPH, eli eiköhän stiffi olisi tämän perusteella hyvä.
NV65 oli Titun lavassa kiinni. Mielestäni stiffillä lähti paljon tarkempia ja tuntui paremmalta koska oli jäykempi. Pituudesta on paha sanoa, ehkä vähän lyhyempiä kuin vanhalla. Toisaalta Titu oli 9.5 ja Cobra on 10.5 ja muutenkin lavoissa eroja.
Mitä mieltä te olette?
NimetönKäväsin tänään testaamassa NV65 stiffinä. Testasin samalla mailanpäännopeuden. Mittari näytti yleensä 105-110 MPH, eli eiköhän stiffi olisi tämän perusteella hyvä.
NV65 oli Titun lavassa kiinni. Mielestäni stiffillä lähti paljon tarkempia ja tuntui paremmalta koska oli jäykempi. Pituudesta on paha sanoa, ehkä vähän lyhyempiä kuin vanhalla. Toisaalta Titu oli 9.5 ja Cobra on 10.5 ja muutenkin lavoissa eroja.
Mitä mieltä te olette?
Tossa ois yks NV65-S pull-outti, normaali pituisena, standard boreen sovitettuna. Laita yhteystiedot niin kerron lisää jos kiinnostaa. Uusi GolfPride V-55 grippi kiinni. Varsi ei sopinu mun svingille -> 100mph.
-
JulkaisijaArtikkelit

