Aihe: Uusia varsia puihin - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Uusia varsia puihin

Etusivu Foorumit Välineet Uusia varsia puihin

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mulla on raudoissa Dynamic Goldit, niin kertokaas samantyyppisiä grafiittivarsia puihin. Kuitenkin kohtuuhintasia. Nyt on puissa regut, mutta tuntuu siltä että pitäisi stiffiin vaihtaa… Draivi lentää ilmassa semmoiset 210-230 plus rullit, eli total 230-250, jos lähtee aivan unelma niin saattaa mennä pidemmällekin, mutta erittäin harvoin. Kuitenkaan aina ei pysy draivi hanskassa, vaan välillä lähtee aikamoista slaissia. Tasoitus 10,9. Draiveri 909D2 ja puu3 909F2. Tällä hetkellä varsina ne Titun standardit eli Diamana Bluet. Vähän tasokkaampaa olisin kuitenkin hakemassa. Kenelläkään ehdotuksia? Ja kun vaihtaa varret, niin eikö se kannata vaihtaa gripitkin samalla? Raudoissa siis regut myös, mutta mielestäni niihin ei tarvitse vaihtaa jäykempiä… Raudoilla lyönnit pysyvät hyvin hallinnassa. Eikö se jotenkin niin mene, että kannattaa pelata niin löysällä varrella kuin mahdollista? Eli siis jos vain lyönti pysyy hallinnassa, niin ei kannata jäykempään vaihtaa.

Mene testaamaan äläkä kysele mahdottomia täällä!

Nyt ei kuule jaksa lähteä testaamaan, sekin maksaa jos et tiennyt. Siis kysyn mahdottomia? Täällä tuntuu semmoisia välinefriikkejä olevan, että ei pitäisi olla mahdoton tehtävä kertoa jokin varsi, joka on ominaisuuksiltaan samanlainen kuin Dynamic Gold.

Välinefriikkejä, mutta siis positiivisessa mielessä.

Pave75 kirjoitti: (8.5.2011 14:06:20)
    Mulla on raudoissa Dynamic Goldit, niin kertokaas samantyyppisiä grafiittivarsia puihin. Kuitenkin kohtuuhintasia. Nyt on puissa regut, mutta tuntuu siltä että pitäisi stiffiin vaihtaa… Draivi lentää ilmassa semmoiset 210-230 plus rullit, eli total 230-250, jos lähtee aivan unelma niin saattaa mennä pidemmällekin, mutta erittäin harvoin. Kuitenkaan aina ei pysy draivi hanskassa, vaan välillä lähtee aikamoista slaissia. Tasoitus 10,9. Draiveri 909D2 ja puu3 909F2. Tällä hetkellä varsina ne Titun standardit eli Diamana Bluet. Vähän tasokkaampaa olisin kuitenkin hakemassa. Kenelläkään ehdotuksia? Ja kun vaihtaa varret, niin eikö se kannata vaihtaa gripitkin samalla? Raudoissa siis regut myös, mutta mielestäni niihin ei tarvitse vaihtaa jäykempiä… Raudoilla lyönnit pysyvät hyvin hallinnassa. Eikö se jotenkin niin mene, että kannattaa pelata niin löysällä varrella kuin mahdollista? Eli siis jos vain lyönti pysyy hallinnassa, niin ei kannata jäykempään vaihtaa.

Ensinnäkin, tuo tummennettu ei oikein natsaa. Vartesi ovat ihan maailman huippua, jotka Titu on ostanut suurissa erissä omalla specsillä. Vastaavat maksaa kaupassa 2-300 egee kpl.
    Noilla lyönneillä voi suositella vaikka Aldila VS-Proto 60S Driver ja 70S W3. Yleensä edullisia. Toinen varma vaihtoehto on UST Mamiya Axivcore red, noin samat painot. Jos bunkkaat sivistyksessä, niin Peltomäelle hopi hopi, ne hoitaa

Nuo Diamana Bluet mitkä mulla on mailoissa ovat aivan eri varret kuin ne oikeat Diamanat…. Nuohan on vain juuri Titun omia versioita niistä aidoista, ei lähellekkään samaa tasoa kuin oikeat Diamana Bluet. Mutta pitäiskö se sitten vaan laitattaa ne oikeat Diamana Bluet, mutta vaan stiffinä. Paitsi että hintaa taitaa tulla aikalailla.

Pave75 kirjoitti: (8.5.2011 14:06:20)
    Mulla on raudoissa Dynamic Goldit, niin kertokaas samantyyppisiä grafiittivarsia puihin.

Erittäin hämmentävä lause, mutta Dynamic Goldeja saa toki myös 46-tuumaisina.

Olisko se sitten vaan noi UST Proforce V2:set. Eikö ne ole suht edulliset, ja kuitenkin aika laadukkaat. Jos Dynamic Goldit sopii mun svingille raudoissa, niin mitenköhän noiden V2:sten laita on sitten puissa? Sopiikohan? Mun käsityksen mukaan noi on kuitenkin suht allaround varret?

No siis tarkoitan tuolla vain sitä, että kun Dynamic Goldit sopivat mun svingille raudoissa, niin mitkä varret sitten tuon perusteella sopisivat minulle puissa…

Eikö noissa UST:n varsissa ole aika hyvä hinta/laatusuhde? Enköhän mä ne Proforce V2:set ota, kaverilla on semmoiset ja kehunut kovasti. Eikö nuo ole aika idioottivarma ratkaisu? Mitä olette noista mieltä?

Vai mitä olette mieltä, pitäisikö sitä vaihtaa nuo rautojenkin varret stiffeiks? Lyön setkalla 150m. Pidemmillä raudoilla lyönti ei aina pysy ihan hanskassa, puhun siis lähinnä rautanelkusta, kolmosella en koskaan lyö.

Pave75 kirjoitti: (8.5.2011 20:37:56)
    Nyt ei kuule jaksa lähteä testaamaan, sekin maksaa jos et tiennyt. Siis kysyn mahdottomia? Täällä tuntuu semmoisia välinefriikkejä olevan, että ei pitäisi olla mahdoton tehtävä kertoa jokin varsi, joka on ominaisuuksiltaan samanlainen kuin Dynamic Gold.

Vai ei jaksa? Ja ei se maksa mitään jos oikeaan paikkaan menet ja ostat mailat oikeasta paikasta. Samalla selviää mikä varsi passaa rautoihinkin.

a_k

Ei kannata miettiä mitään tuolla perusteella, että montako metriä lyö minkäkin numeroisella raudalla kun noissa on valmistajasta ja setistä riippuen eri lofteja. Esim. nykyisellä setilläni lyön seiskalla juuri tuon 150-155 metriä, mutta vanhalla setillä samaan pääsi kasilla. Dynamic Goldejakin taitanee olla kolmea erilaista vartta ja niissäkin on erilaisia regulareja. Muutenkaan tuon perusteella, minkälaiset varret sopii raudoissa ei voi mitenkään päätellä, että mikä on hyvä varsi puissa. Tuntuma, jäykkyydet, painot, lentoradat ja kaikki vaihtelee.

Jos ei kiinnosta selvittää mailanpäännopeutta, takakierteen määrää nykyisellä ajurilla ja kulmia joissa se sun lapa tulee siihen palloon, niin varmaan kannattaa miettiä minkälainen se lentorata on nykyisellä ajurilla. Nouseeko pallot pystyyn korkeelle, meneekö matalana vai tuleeko se ideaali, että korkea launchi mutta vähän spinniä, jolloin pallo huippukorkeutensa saavutettua jatkaa vielä eteenpäin menevässä kaaressa.

Ehkä kannattaa joltain kaverilta lainata joku stiffi rauta 7+stiffi driveri ja ottaa mukaan johonkin kierrokselle.

No ei mulla ainakaan liian matalia ne lyönnit ole, eikä kyllä liian korkeitakaan, semmoinen sopiva. Eikö silloin käy ihan perusvarsi, esim UST Proforce V2

Pave75 kirjoitti: (9.5.2011 13:14:46)
    No ei mulla ainakaan liian matalia ne lyönnit ole, eikä kyllä liian korkeitakaan, semmoinen sopiva. Eikö silloin käy ihan perusvarsi, esim UST Proforce V2

Voi olla tai sitten ei. Vaikea sanoa ilman testaamista. Osta ja kokeile.

a_k

Jos se pallon lentorata on nykyisellä varrella sopiva, niin luultavasti sen varren ominaisuudet on sitten ihan hyvät sulle. Käy jossain hyvässä liikkeessä kysymässä, että mitkä varret vastaa kaikista parhaiten tuota Titussa kiinni olevaa Diamana Blue:ta.

Sitten pitäisi varmaan testata stiffejä niistä liikkeen antamista varsivaihtoehdoista. Jos siellä sanotaan, että tuo Proforce V2 on vastaava varsi kuin Diamana Blue, niin siitä sitten vaan.

No sanokaas sitten jotain samantyyppisiä varsia kuin Diamana Blue for Titleist. Tiedätte kuitenkin. Kohtuuhintaisia.

a_k

Jos se varsi kerran antaa hyvät lentoradat, niin miksi pitää ostaa uusi ’samantyyppinen’ varsi, kun voisi siitä diamana bluesta kokeilla sitten stiffiä? Toi sun varsi on titun mukaan ’kevyt, sopii smoothille tempolle ja antaa low/medium launchin ja spinnin’.

Rupee selaamaan vaan esimerkiksi http://www.fujikuragolf.com, http://www.aldila.com ja http://www.ustmamiya.com jos sieltä löytyy samoilla markkinointipuheilla olevia varsia. Monilla noista valmistajista on varmaan jonkinsorttisia ’web-fit’ systeemejä mihin syötetään tiedot ja saa varsisuosituksen.

Pave75 kirjoitti: (10.5.2011 16:15:23)
    No sanokaas sitten jotain samantyyppisiä varsia kuin Diamana Blue for Titleist. Tiedätte kuitenkin. Kohtuuhintaisia.

oletko nyt ihan varma asiasta? jos olet niin marssi jollekkin prolle vaikkapa sinne peltomäkeen ja pyydä että tekevät sen vaihdon. jos et niin voin kertoa sulle että ei se ole niin kauheasti niistä varsista kiinni. sving weightiin voit ite vaikuttaa lyijyteipeillä, mutta taas tullaan samaan tilanteeseen: marssi prolle ja mittaa se swingi niin sieltä löytyy apu.

Mun eka viesti sisälsi kaiken oleellisen siitä, mitä Pave75 saattoi täällä asiasta saada tietoa.

Lopeta täällä kyseleminen ja mene liikkeeseen, jossa on varsia. Testaa mikä on kivan tuntuinen ja osta se ja pyydä vaihtamaan. Jos meinaat sokkkona ostaa, niin osta sitten – ihan mikä vaan – koska tuurista se on sillon kiinni. (ja luultavasti lopputulos ihan yhtä hyvä, kuin ostamalla jonkun toisen suositteleman varren)

Luultavasti se sun Diamana on ihan ok ja menet enemmän mettään ku vaihdat, mutta ne on niitä oppirahoja ne. Jos lentokaari on ok, ni miks se pitää vaihtaa???? Onko se liian tavallinen ja perus?? Koitatko saada arvostusta hienolla erikoisvarrella. Opettele mieluummin pelaamaan.

Mene testaamaan, piste!

http://www.titleist.com/images/products/pdfs/2011_Titleist_Custom_Options.pdf

Perinteisesti titleistin custom shafts -taulukosta on ollut hyvä katsoa ja vertailla eri varsia 😉 Jos se antaisi vähän suuntaa…

W1 Aldila NV 65-S ja W3 NV 75-S. Kermitin väriset, halvat, et pety. Ihan kuin TT DG S300. Tän jälkeen saat kysyä seuraavan kerran kun varret on kiinni. Joku hymiö.

Haha, kylläpä täällä on tiukkapipoista porukkaa:D Mielestäni kyllä selitin heti avausviestissä, että miksi olen vaihtamassa varsia jäykempiin. Lyönti ei aina pysy hanskassa, jäykemmällä varrella saa parannettua tuota asiaa. Silloin taasen kun lyönti pysyy hanskassa, se lähtee ihan mukavasti niinkuin pitääkin noilla varsilla, mutta näin ei todellakaan aina ole. Sanotaan että jos draivaan kierroksen aikana 10 kertaa, niin 2-3 varapalloa pitää lyödä perään. Mielestäni kuitenkin lyöntimittani riittävät stiffeillä pelaamiseen? Tänään juuri olin kierroksen pelaamassa ja draivikeskiarvo oli noin 235. Muutaman kerran oltiin aika mielenkiintoisessa paikassa kylläkin. Vaikka lyöntimitta saattaa ehkä hieman tippua vaihtamalla varret, niin tarkkuus paranee ja se on minulle tärkeämpää. Tätä Diamana Blue for Titleistia ei mielestäni saa muutenkuin ostamalla Titun mailat. Ja kuten tuolla joku sanoi, Diamana Bluet ovat todella hintavat. Ja sitten tälle Ällikkämiehelle, ei en todellakaan yritä hakea mitään arvostusta ostamalla jotain erikoisvarsia. ’Opettele mielummin pelaamaan.’ Voi herranjumala:D Mielestäni olen kyllä vähän edistyneempi pelaaja kuin perustuuppari, ei sillä että sinä sellainen olisit.

a_k

Luulen, että vois olla myös ihan hyvä ratkaisu, jos saat joltain kaverilta vaikka lainaan stiffivartisia puita pariks kierrokseks.

No tuota olen itseasiassa kokeillut jo ja lyönti pysyi paremmin hallinnassa. Lyöntimitoissa en taasen huomannut juurikaan eroa.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #304430 kohteessaUusia varsia puihin

Etusivu Foorumit Välineet Uusia varsia puihin