Aihe: Uusi tasoitusjärjestelmä! - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Uusi tasoitusjärjestelmä!

Etusivu Foorumit Yleistä Uusi tasoitusjärjestelmä!

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #186648 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Me kehitettiin Statistin kanssa lääkehöyryissämme eräänä aamuna uusi, mullistava tasoitusjärjestelmä joka sopii kaikille golfareille ikään ja händäriin katsomatta! Tasoitusjärjestelmä perustuu siihen että par on 3.40, kentästä riippumatta. Jokainen 5 min suuntaan tai toiseen on yksi lyönti. Pistebogina tätä pelataan siten että lyöntimäärällä ei ole mitään väliä, ja varapalloja ei lyödä. Eli jos pelaat kierroksen aikaan 3.50, olet pelannut tuloksesta riippumatta 2 yli. 4.40 pelanneet ovat päässeet lyöntimäärästä riippumatta tulokseen 84. Scratchinä hommaan lasketaan pohjille lyöntipelitulos, johon aletaan ynnäilemaan lyöntejä per 5 min. Eli ajassa 4.20 paariin pelannut tiger-woods-wannabee-junnu saa tuloksekseen 80, kun taas 79 ajassa 3.40 pelannut midijyrä voittaa scratch-sarjan suvereenisti. Systeemi on aukoton. Mä olen miettinyt pääni puhki, enkä keksi tässä yhtään heikkoa lenkkiä. Mä alan käyttämään tätä kaikkien tulosteni ilmoittamisessa. Alan myös pitää yllä tasoitustani perustuen tähän uuteen järjestelmään. Tällä systeemillä laskettuna mun viime kesän ennätykseni oli ajassa 2.40 pelattu 74, eli pistebogina 72-12=60, ja scratchinä 74-12=62! Tällä uudella systeemillä on luonnollisesti avoin lähdekoodi, eli tätä ei edes Randa pysty pilaamaan!

#436706 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuohan on aivan loistava, mun händärikin olis tolla + puolella ihan reilusti! Olisi siinä kavereilla ihmettelemistä, kun tuupataan 90 lyöntiä yksin 2 tuntiin. Mites muuten olet ajatellut tuon golfauton käytön, saako siitä lisäalennusta händäriin, kun kierrosajat lyhenee huomattavasti? On se hyvä että olet vedellyt ties mitä, sieltä sitä ideoita pulppuaa, olen itsekin huomannut. Aamulla niitä ei kuitenkaan yleensä muista miksi se oli niin loistava idea illalla, jos nyt edes muistaa koko ideaa tai edes iltaa. Tosin te olitte varmaan ihan kartalla, kun aamulla tuon keksitte. Tietysti olisi kiva tietää olitteko nukkuneet ollenkaan välillä, ihan mielenkiinnosta vaikka tuskin sillä mitään väliä on.

#436707 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen sanaton.

(Viisi minuuttia syvää kunnioitusta)

#436708 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

No perhana, pelasinkin tiistai 85, vaikka luulin pelanneeni 95! Loistavaa! Tosin LS antoi mulle myös tulokseksi 85, joten kaksi ’kilpailevaa’ tasoitusjärjestelmää päätyi samaa lopputulokseen.

#436709 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

EFC kirjoitti: (28.10.2011 22:15:31)
    No perhana, pelasinkin tiistai 85, vaikka luulin pelanneeni 95! Loistavaa! Tosin LS antoi mulle myös tulokseksi 85, joten kaksi ’kilpailevaa’ tasoitusjärjestelmää päätyi samaa lopputulokseen.

Nyt kyllä olet sotkenut jotain, ei noi voi antaa mitenkään samaa tulosta! Huomioithan, että hitaan ryhmän aiheuttama aikadilaatio pienentään käytettyä aikaa ja sitä myöten tasoitusta.

#436710 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

No ainakin Lavis on päässy irti absolutismin kiroista. Onneksi.

#436711 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rauski kirjoitti: (28.10.2011 21:18:14)
    Mites muuten olet ajatellut tuon golfauton käytön, saako siitä lisäalennusta händäriin, kun kierrosajat lyhenee huomattavasti? .

Järjestelmää ei kiinnosta kuinka pelaajat ovat par-tulokseen päässeet. Systeemi siis suosii auton ja muidenkin peliä nopeuttavien apuvälineiden käyttöä, koska uuden järjestelmän ainoana tavoitteena on pelata kenttä paariin hinnalla millä hyvänsä.

Vanhanaikaisessa golfissa tavoitteena on saada pallo reikään mahdollisimman vähillä lyönneillä, ihannetuloksen ollessa noin 72.

Tämä ajattelumalli on osoittautunut virheelliseksi.

Uuden sukupolven golfarit yrittävät saada pelin pelattua läpi mahdollisimman vähässä ajassa, ihannetuloksen ollessa 3.40!

GP voisi ensi vuonna järjestää tällä uudella systeemillä pelattavan pilottikisan! Mä luulen että nämä uudet (paremmat) säännöt saadaan tässä talven aikana asettumaan aika hyvin uomiinsa.

Kilpailujen palkintojakauma voisi olla esim. sellainen, että kaikki HCP-sarjassa paariin ja sen alle pelanneet palkitaan lootalla proV1:siä. Tämä toimisi oivana motivaattorina nopean pelin puolesta.

#436712 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ajatuksen virta jatkuu..

Kentät voitaisiin sloupata 1,2,3 ja 4-hengen flaiteille.

1 hengen par 2.40
    2 hengen par 3.00
    3 hengen par 3.20
    4 hengen par 3.40

Näin vältytään händärihuijareilta!

Eräs toinenkin hyvä puoli tässä systeemissä on. Tämän tasoitusjärjestelmän avulla näkee aukottomasti, onko pelaaja ripeää (lue:hyvää) peliseuraa!!1!

#436713 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaverin kanssa muuten kerittiin keskiviikkona frisbee golfissa kiertää 2 x 18 väylää 3 tunnissa…vajaassa..edelleen pohje kipeenä. Alle 3 tuntia on harvassa oikeessa pallogolfissa, mutta helppoa jos yksin kiertää.

#436714 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mites toimitaan kun eteen sattuu hitaampi ryhmä? Katsellaanko kiltisti kellosta kuinka lyönnit lisääntyy vai huudetaanko jo teeboxiin astuessa kuuluva FORE ja lauotaan pallot ’tasoituksen tuhoajien’ niskan?

#436715 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Huudetaan ohitus. Ohitettavalla ryhmällä on minuutti aikaa vastata ohituspyyntöön tai palloja alkaa satamaan niskaan. Ohitettava ryhmä voi suostua ohitettavaksi ja saa vähentää kierrosajastaan 8 minuuttia. 😉

#436716 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Statisti kirjoitti: (29.10.2011 17:23:00)
    Huudetaan ohitus. Ohitettavalla ryhmällä on minuutti aikaa vastata ohituspyyntöön tai palloja alkaa satamaan niskaan. Ohitettava ryhmä voi suostua ohitettavaksi ja saa vähentää kierrosajastaan 8 minuuttia. 😉

Kuulostaa erittäin hyvältä. Jatkossa jokainen ryhmä myös kantaa mukanaan klubilta lainattavaa megafonia, jolla kuuroinkin en-koskaan-katso-mitä-tapahtuu-takanani -inehmo kuullee tuon OHITUS-karjahduksen.

#436717 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei vättämättä tarvitse lainata klubilta. Callaway on varmasti halukas myymään muutaman miljoonaa Callaway golfohitusmerkinantomegafonia. Myöhemmin voidaan harkita myös merkinantopistoolia, jossa mukana valomerkki. Joku hätäraketin kaltainen. Voidaan green card- kokeeseenkin liittää aseenkantolupaosio. Saa opettajatkin vähän makkaraa leivän päälle.

#436718 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Korvanappiin just tuli kuiskauksia. Kyseessä psykologinen testi, jossa testataan nurkkakuntaisen nettifoorumin argumentaatio ketjua. Tarkoituksena on selvittää, miten ’äijien äijä’- ja ’kukkahattujen prototyyppi’-tyyppien argumentaatioon suhtaudutaan vakiokeskustelijoiden argumentaatiossa.

Todellisuudessa Lavantauti ja Ulla H. ovat yksi ja sama taho, joka vain juoksuttaa foorumilaisia tehden samalla tieteellistä tutkimusta nettiretoriikan diskurssianalyysistä.

Tutkimuksen keskeisimpänä havaintona on, että mikäli Ulla H. olisi heittänyt saman aloitusviestin, niin ketju olisi lähtenyt hieman toisille urille.

#436719 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ajatus on aivan loistava, mutta miksi lyöntejä tulee 5 min ylityksestä.
    Par 72 kentällä 3 tuntia ja 40 minuuttia tekee minusta lyöntiä kohden 3 minuuttia. Näinollen jokainen 3 min mikä ylittää ihanneajan lisää tulosta yhdellä lyönnillä.

Niin ja jotta asiasta saataisiin jotenkin hankalammin seurattava niin minusta pitäisi myös lyöntien määrä laskea mukaan :).

#436720 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Iron-6 kirjoitti: (29.10.2011 18:46:59)
    Niin ja jotta asiasta saataisiin jotenkin hankalammin seurattava niin minusta pitäisi myös lyöntien määrä laskea mukaan :).

… niin ja myös harjoitusswingit lasketaan mukaan, niin saadaan loppumaan se turhanaikainen tyhjänswingailu kentältä.

#436721 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rautakuutosella on hyvä pointti. Intervalli voidaan ihan hyvin laskea 3min/lyöntiin. Siten saadaan enemmän hajontaa ja händärit vieläkin paremmin kohdalleen.

Lisäksi, olen erittäin otettu tästä tuoreesta ’äijien äijä’-tittelistä.

#436722 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Erinomainen tämä alkuperäinen ajatusmalli. Tässä vaan odottaa pelolla mitä kaikkea muiden pelaajien teilaamiseksi ehdotetaan. Aloitettu vasta megafoneista, mikäköhän on seuraava vaihe. Tuntuu siltä, että systeemi toimii vasta, kun on oma kenttä tai sitten pelaa Kirkkonummen kakkoskentällä.

#436723 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

MREX kirjoitti: (29.10.2011 19:23:49)
    Erinomainen tämä alkuperäinen ajatusmalli. Tässä vaan odottaa pelolla mitä kaikkea muiden pelaajien teilaamiseksi ehdotetaan. Aloitettu vasta megafoneista, mikäköhän on seuraava vaihe. Tuntuu siltä, että systeemi toimii vasta, kun on oma kenttä tai sitten pelaa Kirkkonummen kakkoskentällä.

Mun mielestä mitään megafoneja ei tarvita. Ei muuta kuin yhteys pallovalmistajiin niin tekevät palloja jotka viheltävät lähestyessään kohdetta. Tiedän tämän kun olin noissa maailmansodissa kenttähommissa, kun pommit vihelsi niin tiesi että nyt on syytä vähän väistää. Sama juttu tehdään golfpalloille niin että viheltävät jos meinaavat osua. Ei tarvi huutaa kurkkuaan kipeäksi edes megafoniin, muutenkin sen mukana kantaminen swingin aikana tuntuu jotenkin hankalalta ja voi heikentää tasoitusta.

#436724 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

Elikkä tuo tiistain 95 (85 oli eilisen mukaan) rundi sitten heikkenee hieman kun täällä on tänään kehitetty systeemiä. Painettiin 2 mieheen 2h 50min, eli 10 minuuttia alle ihanneajan, antaa siis vain 3 lyöntiä hyvää tuolla 3min lyönti säännöllä, joten score 92.

#436725 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

EFC kirjoitti: (29.10.2011 20:33:31)
    Elikkä tuo tiistain 95 (85 oli eilisen mukaan) rundi sitten heikkenee hieman kun täällä on tänään kehitetty systeemiä. Painettiin 2 mieheen 2h 50min, eli 10 minuuttia alle ihanneajan, antaa siis vain 3 lyöntiä hyvää tuolla 3min lyönti säännöllä, joten score 92.

Mutta kun händärit lasketaan pistebogeina, jonka sä vedit suvereenisti 3 alle, niin ei muuta kun viestiä kotiseuraan että laskee sun händäriä kolme napsua.

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #436715 kohteessaUusi tasoitusjärjestelmä!

Etusivu Foorumit Yleistä Uusi tasoitusjärjestelmä!