Aihe: Useimmin tekemäsi lyöntivirheet ! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Useimmin tekemäsi lyöntivirheet !

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Useimmin tekemäsi lyöntivirheet !

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 32)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #172178 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eilisestä rundista jäi paha maku suuhun, kun en tunnu millään oppivan virheistäni. Jossain vaiheessa kiekkaa unohdan seuraavat asiat: 1. Kaltevalla pinnalla väylällä harvoin voi lyödä 230 metristä lipulle driverilla. 2. Pallo stanssissa driverilla ei saa olla liian lähellä, koska hookki tulee kuin manulle illallinen. 3. Vasen käsi swingissä vetää myös i8:lla kun lähestyy greeniä. 4. Driverilla ei voi lyödä teeltä 190 metristä näpyä ( ainakaan minä ). Olin kolmesti vedessä ja yksi megahookki…ja puut ropisivat kolmasti; 16 bokipingoa ysille. Opin kuitenkin usealla pallolla pelaamisesta jotakin…par-3:set kaikki pariin ja avaukset kahta lukuunottamatta suoria ja pitkiä väylällä ( yksi vedessä ja yksi hookki ).

#234730 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mä aika usein lyön ässän kun pitäs lyödä a.

#234731 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rusku kirjoitti: (23.10.2007 13:05:55)

:o)

#234732 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Liian lyhyt tai pitkä eka putti. Tota kannattaisi varmaan harjoitella vähän enemmän.

#234733 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ehkä eniten v….ttaa epäonnistunut chippi – kun yrität chipata reikään, etkä saa palloa edes griinille… putti kyllä epäonnistuu useammin – tavalla tai toisella, muttei niin pahasti.

Siis putti varmaankin on se useimmiten epäonnistuva lyönti – jos siis epäonnistumiseksi lasketaan se, ettei pallo uponnut…. niin tai eihän se välttämättä ole lyöntivirhe, lyönti voi olla hyvä, mutta suuntaus tai pituuskontrolli väärä.

Tämä olikin vaikeampi kysymys, kuin miltä se äkkiseltään näytti – mutta hetken mietittyäni useimmat lyöntivirheeni johtuvat siitä etten keskity lyöntiin, enkä tee rutiineja kunnolla ja ajatus karkaa jonnekin muualla….

no olipas tää mutkikas juttu.. hyvää päivänjatkoa kaikille…

#234734 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Vastasin ehkä? väärin eka kerralla… tai sitten en… tai onko se nyt lyöntivirhe se huono putti. Mutta mikä sitten olis lyöntivirhe. Ehkä se kun maalaa lyönnille suoran kaaren ja sit se feidaakin. Se on ehkä yleisin virheeni.

#234735 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

anssijokunen kirjoitti: (23.10.2007 14:11:26)
    Ehkä eniten v….ttaa epäonnistunut chippi – kun yrität chipata reikään, etkä saa palloa edes griinille… putti kyllä epäonnistuu useammin – tavalla tai toisella, muttei niin pahasti.

Eilen mua harmitti kun olin vetänyt hillittömän hookin avauksesta ja lipulle oli 160 m mutta metsä välissä…päätin kokeilla seiskalla suljetulla lavalla…no puihin ja sitten pelaamaton paikka, josta droppi mättäälle ja SW:llä alta ja kuntta lensi ja pallo vain 15 metriä…siitä tripla..on se surkeeta.

#234736 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Joskus on joutunu lyömään toisenkin kerran ennenkuin on uponnut, onneks ei kuitenkaan aina!

#234737 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

double-eagle kirjoitti: (23.10.2007 12:49:07)
    Jossain vaiheessa kiekkaa unohdan seuraavat asiat:
    1. Kaltevalla pinnalla väylällä harvoin voi lyödä 230 metristä lipulle driverilla.

Aika harvoin driverilla lyö lipulle muutenkaan.

#234738 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sellanen ongelma tahtoo aina olla että matkaa lipulle 165m pienellä vastatuulella ja lippu bunkkerin takana vois lyödä kevyen rauta 6 bunkkerin vierestä greenille mutta sit aattelen että pistän tiukan kasin bunkkerin yli nätillä backspin:lla lipulle mut sit ranteet on yli aktiiviset lapa sulkeutuu ja lyön drawn kahden viereisen väylän, tien ja läheisen pellon yli metsään!

#234739 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Virhe numero yksi on kun lähden ylipäätään lyömään palloa. Huomattavasti helpommalla pääsis kun istahtais tukevasti soffalle tiiraamaan bearpurkin kanssa töllystä golfia.

Lyöntivirhe vaikuttaapi matkaan tai tarkkuuteen. Tai molempi parempi. Näitähän on nähty jo aika useita ja silti niistä mitään opi ei.

Kompensoimalla juttuja voinee päästä jonkin moiseen kompromissiin, mutta sellainen tilanne ei kauaa tule tyydyttämään eikä ole kestävä. Palaset ne kuitenkin jossain kohtaa taas hajoaa käsiin.

On olemassa ratkaisu asiaan. Meinaan opetella lyömään paremmin palloa. Kysymys vaan kuuluu:

”Mitä aion tehdä asialle?”

Virheittä en koskaan tule sutimisesta selviämään, mutta voisihan sitä edes funtsata pyrkivänsä pikkuisen parempaan. Miettisinpä ite…

#234740 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nyt toistui taas vanha virhe…ensin väylällä vedän aivan mahtavan i3 lyönnin ja sitten teellä duffaan samalla mailalla…teellä pitää ottaa 2 senttiä alempaa kiiinni tai muistaa lyödä kauempaa stanssissa…sitä vaan ei tahdo aina millään muistaa..posture meinaa myös kumartua loppukiekkaa kohti. Erittäin ikävää, jos teen ja väylän välissä on 100 metriä kaislikkoa.

#234741 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

double-eagle kirjoitti: (24.10.2007 11:05:28)
    Nyt toistui taas vanha virhe…ensin väylällä vedän aivan mahtavan i3 lyönnin ja sitten teellä duffaan samalla mailalla…teellä pitää ottaa 2 senttiä alempaa kiiinni tai muistaa lyödä kauempaa stanssissa…sitä vaan ei tahdo aina millään muistaa..posture meinaa myös kumartua loppukiekkaa kohti. Erittäin ikävää, jos teen ja väylän välissä on 100 metriä kaislikkoa.

Hei mitä jos sä ihan oikeesti lakkaisit näkemästä ufoja ja opettelisit osumaan palloon. Mä en oo vielä sun täällä olon aikana kertaakaan nähny noissa jutuissa mitään, mikä ois ees tekemisissä todellisuuden kanssa. Minkä hemmetin takia siellä tiillä mitään pitäis muuttaa ja … ei taatana…mä meen kattoon oisko täällä jossain espanjalaista pulua joka osaa pelata korttia…

#234742 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

ts kirjoitti: (24.10.2007 18:24:33)

Hei mitä jos sä ihan oikeesti lakkaisit näkemästä ufoja ja opettelisit osumaan palloon. Mä en oo vielä sun täällä olon aikana kertaakaan nähny noissa jutuissa mitään, mikä ois ees tekemisissä todellisuuden kanssa. Minkä hemmetin takia siellä tiillä mitään pitäis muuttaa ja … ei taatana…mä meen kattoon oisko täällä jossain espanjalaista pulua joka osaa pelata korttia…

Luulisi siellä olevan parempaakin tekemistä kuin Jukin ufotarinoiden kommentoiminen….minulla ainakin olisi. Käyttäisit senkin ajan MINUN jorinoitteni kommentoimiseen, kele!

P.S. Löysitkö sen pulun/kotkan/haahkan/haukan/ankan/haaskalinnun…?

#234743 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

KL kirjoitti: (24.10.2007 18:54:04)

Luulisi siellä olevan parempaakin tekemistä kuin Jukin ufotarinoiden kommentoiminen….minulla ainakin olisi. Käyttäisit senkin ajan MINUN jorinoitteni kommentoimiseen, kele!

P.S. Löysitkö sen pulun/kotkan/haahkan/haukan/ankan/haaskalinnun…?

Täh?? Tekemistä täällä?? Ei täällä kyllä oikeesti ole. Treenailin tossa lähipeliä reilun tunnin ja ysin kävin kävelemässä yksistään. Tylsää homaa enkä ees underiin pystyny kun vikalla tiiasin 2,6543 milliä liian korkeelle ja pallo oli 1,6543 milliä liikaa vasemmalla ja chipissä otin wedgestä 0,87765 milliä liian ylhäältä kiinni ni tuli siihen bogi.

Sitä paitsi mä kommentoin niihin sun jorinoihin jo ennen kun kerkisit jorinoimaan 😉

Oikeesti istun nyt klubilla kun täällä on langaton verkko ja seurailen miten tuolla the Spiritissä kulkee. Kämpiltä joutuu kerpsin yli operoimaan ja se on aikas kallista täältä.

#234744 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Torso kirjoitti: (23.10.2007 19:28:04)
    Sellanen ongelma tahtoo aina olla että matkaa lipulle 165m pienellä vastatuulella ja lippu bunkkerin takana vois lyödä kevyen rauta 6 bunkkerin vierestä greenille mutta sit aattelen että pistän tiukan kasin bunkkerin yli nätillä backspin:lla lipulle mut sit ranteet on yli aktiiviset lapa sulkeutuu ja lyön drawn kahden viereisen väylän, tien ja läheisen pellon yli metsään!

Mä tunnen sun tuskasi.

Oma tyypillinen lyönti on nykyisin mukava pureva draw ja yleisin huti on naapuriväylälle yltävä (lyhytlyöntisenä en yllä naapuriväylän yli) vielä purevampi hookki.

Syyt ovat aika hyvin tiedossa ja tämä kesä on mennyt aika lailla parannuksia harjoitellessa, ehkä sitten 11 vuoden päästä senior tourilla… Juu. Syynä ei ole liian ohut grippi eikä liian upright lie-kulma eikä liian löysä varsi eikä eikä eikä eikä EIKÄ eikä. Ei varsinkaan se.

Onneksi tulee talvi ja saa treenata eikä tarvi pelata.

#234745 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (24.10.2007 19:06:20)
    Oikeesti istun nyt klubilla kun täällä on langaton verkko ja seurailen miten tuolla the Spiritissä kulkee. Kämpiltä joutuu kerpsin yli operoimaan ja se on aikas kallista täältä.

On sullakin syy istua klubilla Vino Tinton seurassa. Säästämässä.
    Hyvä syy.

#234746 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mika Hekkanen kirjoitti: (24.10.2007 19:11:39)
    On sullakin syy istua klubilla Vino Tinton seurassa. Säästämässä.
    Hyvä syy.

Nii ja se bogi kans.
    Eli kaksi hyvää syytä ainakin.

Unohtamati että klubilta on saattanut löytyä tosi mehevä pulu.
    Siis lähemmäksi kolme hyvää syytä.

Sitä paitti Vino Tinto on hyvää.
    Eli kolmesta neljään hyvää syytä.

#234747 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rusku kirjoitti: (23.10.2007 13:05:55)

Tämä pitäisi palkita kuukauden parhaana Golfpisteen forumin kirjoituksena. Mainiota.

#234748 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mika Hekkanen kirjoitti: (24.10.2007 19:09:18)
    … Onneksi tulee talvi ja saa treenata eikä tarvi pelata.

Inhorealismistaan huolimati tämä kuullostaa perinjuurin järkevältä.
    Edellyttäen tietty että kykenisi järelliseen toimintaan.
    Vaan eipä tässä mitään kyllä häviäisikään.

#234749 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

(lyhytlyöntisenä en yllä naapuriväylän yli)

Niin… hädin tuskin saat onnettomia 250 metrin näpyavauksia 🙂

#234750 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eriksson kirjoitti: (25.10.2007 14:53:38)

(lyhytlyöntisenä en yllä naapuriväylän yli)

Niin… hädin tuskin saat onnettomia 250 metrin näpyavauksia 🙂

Ei ole tainnut koskaan minun lyömäni pallo taivaltaa tuollaista matkaa, lähelle tuota kyllä.
    Tänään tuossa noin 7 asteen kylmätilassa löin kuitenkin kolmesti (samalla väylällä) yli 230 metriä. Valitettavasti vaan noita tuulituloksia ei lasketa.

#234751 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mika Hekkanen kirjoitti: (25.10.2007 15:27:37)
    Tänään tuossa noin 7 asteen kylmätilassa löin kuitenkin kolmesti (samalla väylällä) yli 230 metriä.

Olipa pitkä väylä. Itse löin tänään 230 m, 170 m ja 140 m ja olin jo ohi lipusta.

#234752 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Herbus kirjoitti: (25.10.2007 16:47:17)

Mika Hekkanen kirjoitti: (25.10.2007 15:27:37)
    Tänään tuossa noin 7 asteen kylmätilassa löin kuitenkin kolmesti (samalla väylällä) yli 230 metriä.

Olipa pitkä väylä. Itse löin tänään 230 m, 170 m ja 140 m ja olin jo ohi lipusta.

Oli. Yli kilometrin verran sitä piti tänään raataa. Lyöntejäkin tuli varmaan 15 kappaletta, joista putteja 6 ja draiveja 3 (+ yksi varapallo).

#234753 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (24.10.2007 18:24:33)

teellä pitää ottaa 2 senttiä alempaa kiiinni tai muistaa lyödä kauempaa stanssissa…sitä vaan ei tahdo aina millään muistaa..posture meinaa myös kumartua loppukiekkaa kohti.

Hei mitä jos sä ihan oikeesti lakkaisit näkemästä ufoja ja opettelisit osumaan palloon. Mä en oo vielä sun täällä olon aikana kertaakaan nähny noissa jutuissa mitään, mikä ois ees tekemisissä todellisuuden kanssa. Minkä hemmetin takia siellä tiillä mitään pitäis muuttaa ja … pulua joka osaa pelata korttia…

Ihan vaan sen takia, että väylällä se pallo oli alempana ja teellä taas usein kun se on ylempänä…teehän on sellainen maljakko, jonka päällä se pallo lepää. Toki pallon sijoittaminen eri tavalla kauemmas teellä ajaa saman asian, mutta se pitää muistaa, jos ei vaisto sitä tee.

Virpiniemessä on mahtavaa kun jousenet lentävät joskus vaan 10-15 metriä ylempänä ylitse ( siipien kahina ym. kuuluvat hyvin ). Osaako jousenet pelata korttia ?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 32)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #234740 kohteessaUseimmin tekemäsi lyöntivirheet !

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Useimmin tekemäsi lyöntivirheet !