23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][12]
KilpailuaSuomalaista

Työntökärryt, Ostaako vaiko ei

Etusivu Foorumit Välineet Työntökärryt, Ostaako vaiko ei

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 38)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hei, Olen tässä muutaman vuoden sinnitellyt noita omia työntökärryjä vastaan. Kentillähän on yleensä kärryjä, jotka kuuluvat joko GFään tai sitten toimivat pantilla. Ja olen ollut tyytyväinen. Mutta tänä kesänä olen katsellut hieman kateellisena työntökärryjen omistajia ja kuinka vaivatonta tuollainen kärryn kasaaminen ja käyttäminen on nykyään. Mahtuu niin pieneen tilaan. Jostain käsittämättömästä syystä minua kiehtoisi tuollainen 4-pyöräinen malli. Onko näistä kellään kokemuksia? Vai pitää mennä massan mukana ja valita 3-pyöräinen? Onko ehdotuksia, mitä edes kannattaa harkita? Tietenkin saa yrittää puhua ympäri, koko hankintaa vastaan 🙂

    Clicgearin (3.0) kärryyn olen ollut todella tyytyväinen. Suurin osa kesän kierroksista menee kantaen, mutta sateella, kisoissa ja useamman kierroksen reissussa todella hyvä. Clickgear on tukevampi ja siinä on parempi kasaussysteemi kuin esim. trekker/caddywellissä eikä ole ollut jarruongelmia kuten edellä mainituissa. Lisäksi parempi sateenvarjopidike ja säilytyslokero (pysyy satellakin kuivana). 4-pyöräisyydestä en näe mitään lisäarvoa, olisiko jopa raskaampi ohjata ja työntää.

    Minulla on neljäs tai viides kesä menossa Sun Moutainin Micro Cartilla. Eli tuollaisella nelipyöräisellä otuksella. Aiemmin mainittua ahtautta etupyörien välissä ei esiinny, koska tarvittaessa etupyörät saa levitettyä, jolloin staffi-bägikin mahtuu kevyesti. Minullla on iso cart-bägi, jonka kanssa ei tuota simppeliä etupyörien levitysprosessia tarvita.

    Vuokrakärryihin nähden rullaavuus on erittäin paljon parempi. Sateenvarjoteline on aivan ehdoton parannus kantamiseen tahii vuokrakärryn vetämiseen verrattuna. Sinänsä nelipyöräisessä en usko olevan maata mullistavaa eroa kolmipyöräiseeen serkkuun verrattuna.

    Jossain testissä mainittiin huonoksi ominaisuudeksi bäginkiinnitysremmien puute (bägi puristuu ’puolijoustavien’ ja säädettävien muöviläpysköjen väliin), mutta minä pidän remmien puutetta itse asiassa positiivisena asiana. Ainoa huono asia työntökärryissä on se, ettei niissä oikein pysy alaosastaan tukevasti bägi, jossa on jalkamekanismi.

    Aika huoletonta käyttöä tuo kärry on minulta saanut muttei mikään paikka ole pettänyt toistaiseksi. Rundeja siis takana > 200.

    Omaa kokemusta ei ole nelipyöräisistä, joten suoraan en osaa sanoa paremmuudesta suhteessa kolmipyöräisiin. Itse hankin aikanaan kolmipyöräisen Cadywell C3 (nykyään kai Trekker) -nimellä kulkevan kärryn, koska se oli yksi harvoja kärryjä, johon sai staff bagin kunnolla kiinni (mun mielestä tuolloin sivuttain oleva staff bag esim. Clicgearissa ei riittänyt) – taisi kärry voittaa GolfDdigestin kotimaisen kärrytestinkin muutama vuosi sitten.

    Vaikka kärry olikin käytössä varsin mielyttävä, niin se hajosi (toinen takapyörä akseleineen) irtosi kokonaisuudessaan kokoontaitettavan nivelen kohdalta (itse nivel oli muovia) vajaan sadan kierroksen kohdalla. Tosin tuon kärryn jarrua ei voinut kehua eikä sen painopistekään ollut alhaisin mahdollinen (saattoi tosin johtua ylipainoisesta staff bagistä).

    Tuon jälkeen hankin Clicgearin (3.0) ja hiukan pienemmän bagin (ns. midsize staff bag), joka melkein mahtui ’suoraan’ Clicgeariin kiinni. Clicgearin laatua voi kehua, on omasta mielestäni kaikin puolin parempi kuin Cadywell. Ainoa miinus Clicgearille tulee lisävarusteena hankitusta Tour Bag Kit:stä, jonka olisi voinut jättää hankkimatta (vaikeuttaa kärryn kuljettamista autossa ja sen säilyttämistä, tekee kärryn epästabiilimmaksi jne.), mutta sehän on oma valita, kun ei pienempi bagi muka riitä. Eli täältä kolmipyöräisten osalta ääni Clicgearille.

    Edit puuttuu edelleen…

    Eli jäi sanomatta, että Clicgearillä on nyt takana noin 300 kierrosta, ilman mitään itse kärryn laatuun tai kestävyyteen liittyviä ongelmia.

    Itselläni on Sun Mountain Sync bägi, joka on siis tarkoitettu kärryihin. Ei kantobägi.

    Mites sinä Southpaw, allekirjoitatko tuon huonomman/raskaamman ohjauksen tuossa 4-wheelerissä?

    Muutaman sadepelin joutunut pelaamaan ja tuon minäkin huomasin, että sinne kärryssä olevan sateenvarjon alle on erittäin mukava mennä 🙂 Se itseasiassa on se, mitä olen hieman kateellisena katsellut..

    Vaikka paljon ei kommentteja ei ole vielä tullut, niin rivien välistä voisin todeta, että jos menen 3-pyöräsellä niin oikeastaan Clicgear on ainoa vaihtoehto mitä harkita??

    Itse ostin samankaltaisen vastaanhangoittelun jälkeen Sun Mountain Speed Cart V1 (muistaakseni) nimisen kolmepyöräisen. En ole mitään ongelmia huomannut. Jarrut ym on pelannut oikein hyvin, enkä ole saanut mitään rikki ainakaan vielä. Isohkot pyörät on hyvä, ei kouki jokaista hiirenkoloa.
    Parasta kärryn kanssa on tosiaan sateenvarjo ja kannellinen tavaralokero.
    Lisäarvona, olen saanut mscorecardista huomattavasti enemmän irti kun kännykkä on ollut nyt pelatessa siinä mukitelineessä, jolloin tietojen näppäily käy kätevästi kävellessä.

    Phoenix kirjoitti: (15.9.2014 13:49:24)

    Mites sinä Southpaw, allekirjoitatko tuon huonomman/raskaamman ohjauksen tuossa 4-wheelerissä?

    En allekirjoita. Tosin minulla ei ole kovinkaan kummoista kokemusta 3-pyöräisistä, mutta ohjattavuus ainakin suossa Sun Mountain Micro Cartissa on kunnossa. Rakenne on sen verran löysä, että kärryä kevyesti taittamalla se kääntyy haluttuun suuntaan. Toimisiko myös 3-pyöräisessä näin?

    Phoenix kirjoitti: (15.9.2014 13:49:24)
    Vaikka paljon ei kommentteja ei ole vielä tullut, niin rivien välistä voisin todeta, että jos menen 3-pyöräsellä niin oikeastaan Clicgear on ainoa vaihtoehto mitä harkita??

    Clickgear lienee eniten myydyin malli, mutta tarkoitaako se sitä, että muut ovat susia? Ikävä kyllä myymälän lattialla eri kärryjä työntelemällä saa aika huonon tatsin todellisuudesta. Minulla oli yksi kriteeri valinnassa myös rakkineen koko (kuljetuskunnossa) ja käyttöönlaitto- sekä purkamisrituaalien helppous (vai onko tuossa 3 kriteeriä:)).

    Jos kerran ostaa aikoo, niin miksi ostaa työntökärryjä, kun markkinoilla on akkukäyttöisiä kärryjä joissa on puhtia jopa niin, että ne suorastaan vetävät pelaajaa perässään.

    Itse hankin erilaisten vaivojen vuoksi sellaisen viime kaudeksi, enkä enää vaihtaisi pois. Tämän päivän akut on todella pienikokoisia ja kevyitä ja tehokkaita. Yhdellä latauksella kiertää 2 X 18 r. Ja koko paska menee tosi pieneen tilaan. Suosittelen lämpimästi!

    Johtaja XXL kirjoitti: (15.9.2014 15:34:52)
    Itse hankin erilaisten vaivojen vuoksi sellaisen viime kaudeksi…Ja koko paska menee tosi pieneen tilaan.

    johtajalla lienee todellisia johtamisvaivoja, kun noin tiivistyy

    Hei,

    tein ennen hankintaa testin kaverin kanssa Kytäjällä, joka on melko tasainen kenttä. Kiersimme microcartilla ja clicgearilla ja kolmipyöräinen Clicgear osoittautui paljon tukevammaksi ja jarruiltaan paremmaksi. Ainoastaan mictocartissa oli paremmat säiylytystilat. Nelipyöräinen oli kiikkerämpi ja raskaampi työntää tuon pienemmän rengaskoon vuoksi. Kaatui jopa kun testasimme kaltevaa tasoa, missä kolmipyöräinen pysyi pystyssä. Hankimme sitten tuon Clicgearin ja 2 v. myöhemmin ei ongelmia vaan erinomainen on laadultaan. Suosittelen.

    Clicgear 3.5+ hankittu tämän kauden alussa, kevyt työntää, kätevä käyttää ja menee hyvin kasaan, tosi tukeva. Onhan noilla nyt eroja noihin klubikärryihin verrattuna vähän kuin yöllä ja päivällä. Itse en tiedä mitä iloa olisi neljästä pyörästä. Ainut miinus on se ettei ole vielä keksitty siihen sateenvarjon pidikeen paikalle pientä patteri- tai akkukäyttöistä tuuletinta kesähelteille.

    KL

    Rauski kirjoitti: (15.9.2014 20:07:23)
    Clicgear 3.5+ hankittu tämän kauden alussa, kevyt työntää, kätevä käyttää ja menee hyvin kasaan, tosi tukeva.

    Itsekin hankin saman vehkeen heinäkuussa enkä pois vaihda. Paitsi sitten joskus myöhemmin Jucadin sähkökärryyn, jahka rikastun… (hinta 4000 euroa…).

    Big Max Blade on ollut käytössä tämän kesän. Menee hyvin littanaksi ja vaiika bägin alla takaluukussa.

    Moose kirjoitti: (15.9.2014 21:43:26)
    Big Max Blade on ollut käytössä tämän kesän. Menee hyvin littanaksi ja vaiika bägin alla takaluukussa.

    Eikö nuo bladet ole hiukan liian vaikeat klubituuppareille? Kaverilla on tuollaiset, menevät luultavasti kaikista vastaavista pienimpään tilaan kokoontaitettuna.

    Juurikaan riittävän hyödyllistä lisäarvoa en keksi omista kärryistä verrattuna kenttien parkkipaikoilta saataviin kärryihin. Sen sijaan erittäin harmillinen lisämiinus on se, että jokaisen kostean kelin kierroksen jälkeen edessä on työläähkö kärryjen perusteellinen harjaaminen, koska muuten auton takakontti kehittyy aika nopeasti melkoiseksi ’bioroskikseksi’.

    Selkä- ja olkapäävaivaisena en voi kuin vahvasti suositella työntökärryjä. Mä olen lisäksi 2 metriä lyhyt, joten mulla kärryjen suurin vaatimus on korkeussuunnassa säädettävä ’aisa’. Työntöpiste on saatava riittävän ylös, ettei ryhti painu etukenoon.

    Tällä hetkellä mä lykin Cadywellin Trekkereitä, ja olen niihin hyvin tyytyväinen. Säädettävässä aisassa on sekin hyvä puoli, että saa sitten sateella varjon riittävän ylös.

    KL

    Ballmarker kirjoitti: (16.9.2014 5:15:07)
    Juurikaan riittävän hyödyllistä lisäarvoa en keksi omista kärryistä verrattuna kenttien parkkipaikoilta saataviin kärryihin. Sen sijaan erittäin harmillinen lisämiinus on se, että jokaisen kostean kelin kierroksen jälkeen edessä on työläähkö kärryjen perusteellinen harjaaminen, koska muuten auton takakontti kehittyy aika nopeasti melkoiseksi ’bioroskikseksi’.

    Vuokrapelioikeus, kentän kärry… kai sinulla on sentään omat mailat..?

    Clicgeariin on saatavilla semmoinen muovinen pyöränsuojus, joka vähentää auton likaantumista merkittävästi. Monet näyttävät käyttävän isoa muovikassia (usein mallia Ikea) kärryn kuljettamiseen, mikä sekin on näppärä tapa vähentämään likaantumista.

    KL kirjoitti: (16.9.2014 7:59:21)

    Ballmarker kirjoitti: (16.9.2014 5:15:07)
    Sen sijaan erittäin harmillinen lisämiinus on se, että jokaisen kostean kelin kierroksen jälkeen edessä on työläähkö kärryjen perusteellinen harjaaminen, koska muuten auton takakontti kehittyy aika nopeasti melkoiseksi ’bioroskikseksi’.

    Monet näyttävät käyttävän isoa muovikassia (usein mallia Ikea) kärryn kuljettamiseen, mikä sekin on näppärä tapa vähentämään likaantumista.

    Hep!

    Itselleni kaksi tärkeintä asiaa (oman) kolmipyöräisen puolesta olivat sateenvarjoteline, riittävä työntökorkeus ja normaalisti tarjolla olevat 2 pyöräiset bagboyt. Näissä lainakärryissä kun usein on vain 2 pyörää ja työntöasento mallia köyryselkä.

    Pelkkää hyvää sanottavaa nelipyöräisestä Micro Cartista.
    Helppo ja nopea kasata, hyvät varusteet ja säilytystilat, kätevä käsijarru.

    Kostean kierroksen (lue: pari olutta klubilla) jälkeen kevyt työntää kävellen mökille…

    KL kirjoitti: (16.9.2014 7:59:21)
    Vuokrapelioikeus, kentän kärry… kai sinulla on sentään omat mailat..?

    Onko noissa mielestäsi jotain hävettävää? Itse olen taipuvainen ajattelemaan päinvastoin.

    Mä testaan ’työkseni’ golf-välineitä. Olen nyt kolme kertaa käynyt läpi kaikki markkinoiden kärryt. Joka kerta olen päätynyt samaan päätökseen, että ClicGear 3,5+ on kokonaisuutena paras. Siinä on kestävimmät ja toimivimmat tekniset ratkaisut ja lisävarusteiden lista on loputon. Sen ongelma on ollut kaikkina vuosina saatavuus.

    Muissakin kärryissä on puolensa, mutta ratkaisuiltaan ja kestävyydeltään Clicci on lähinnä Mersuun verrattava, kun lähin haastaja Sun Mountain on Audi.

    Mulla on yksi valkoinen Clicci jonka saa ostaa maahantuojalta sopivasti.

    Laita viesti terohoo@luukku.com jos kiinnostaa.

    Mulla on nyt kolmatta kesää käytössä Flip´n Go työntökärry, joka näyttää olevan juurikin Golf centerissä tarjouksessa 129;-. Joku lehti testasi juuri kärryt ja tämä taisi jäädä testin viimeiseksi, mutta itse olen ollut siihen tyytyväinen. Käsijarru, mukiteline, iso lokero
    tarvikkeille ja vahva sateenvarjoteline. Kun aika tästä jättää, niin hankin varmasti uuden
    vastaavan!

    Peuramaalle rakennettiin kärryjen pesupaikka, jossa painepesuri ja paineilmaa kuivatukseen. Eipä se likaisuus siis kauheasti haittaa, kun saa pestä kierroksen jälkeen. Arvatkaa vaan onko saanut omien kärryjen omistajilta kiitosta 🙂

    KL

    Rauski kirjoitti: (16.9.2014 14:54:12)
    Peuramaalle rakennettiin kärryjen pesupaikka, jossa painepesuri ja paineilmaa kuivatukseen. Eipä se likaisuus siis kauheasti haittaa, kun saa pestä kierroksen jälkeen. Arvatkaa vaan onko saanut omien kärryjen omistajilta kiitosta 🙂

    No minä ihmettelinkin mikä se pömpeli parkkipaikan vieressä on, kun tulin tänään kierrokselta. En osannut siinä kärryäni puhdistaa, mutta toisaalta kenttä oli niin kuiva, ettei pyörissä ollut juuri likaakaan.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 38)
Vastaa aiheeseen: Työntökärryt, Ostaako vaiko ei

Etusivu Foorumit Välineet Työntökärryt, Ostaako vaiko ei