Aihe: Tuulen vaikutus pallon lentorataan - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Tuulen vaikutus pallon lentorataan

Etusivu Foorumit Yleistä Tuulen vaikutus pallon lentorataan

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 141)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Aplel kirjoitti: (24.9.2007 10:59:06)

double-eagle kirjoitti: (24.9.2007 10:27:33)

Driverin jälkeen siirryin 25 asteiseen hybridiin jonka ostin perjantaina ja ihmettelin kun se ei nostanut palloja korkeammalle kuin 16 asteinen. Hiffasin ekan tärkeän havainnon..kun aloin lyödä jyrkemmin palloon alkoi sekin maila toimia.

Lyötkö hybrideillä väylältä niin että lähtee divotti?. Itselläni lyönti on samanlainen kuin esim, i5:sella käytännössä pystyisin omalla 19 asteisella pelamaan 240 metrisen par nelosen, pelkästään tuolla hybridillä, tuloksen paljon kärsimättä, sillä voi putata.

Mulla lähteee aina divotti ( paitsi driverilla jää naarmu, mutta silläkin saa ison lätyn ja silti saattaa pallo lentää 210 metriä..näin rautavartisella 11 asteisella Callyllä ), mutta rautalyönnit lopetin 15 lyönnin jälkeen koska divotit olivat todella häiritsevän isoja ja löin mattojen edestä merkkaamattomalta ruoholta ( josta periaattessa ei olisi saanut lyödä )….ja kyllä hieman divottia alkoi lähtemään myös 25 asteisella hybridillä ( mutta sellaista repaletta, jolla ei voinut juuri paikata jäkeä ).

Nimetön

A & O oli se, että sain oikean käden mukaan vetämään palloa osumahetkellä…tämä edellytti stanssin muutosta. Nyt on palat kohdallaan. En usko että peli heti muuttuu 90-98 lyönnin suosta alle 10 hcp vastaaviksi mutta ehkä jo 1 000 toiston jälkeen se alkaa olla tikissä.

Ei ymmärrä?

Riittääkö tuo 1000 toistoa? Jossakin aikaisemmin kerroit ihan laskentaesimerkin kautta että olit lyönyt yli 100 000 palloa

Mazco kirjoitti: (24.9.2007 15:47:59)

A & O oli se, että sain oikean käden mukaan vetämään palloa osumahetkellä…tämä edellytti stanssin muutosta. Nyt on palat kohdallaan. En usko että peli heti muuttuu 90-98 lyönnin suosta alle 10 hcp vastaaviksi mutta ehkä jo 1 000 toiston jälkeen se alkaa olla tikissä.

Ei ymmärrä?

Riittääkö tuo 1000 toistoa? Jossakin aikaisemmin kerroit ihan laskentaesimerkin kautta että olit lyönyt yli 100 000 palloa

Älä double-eagle välitä, Minä ymmärrän mitä tarkoitat. Et oikeastaan varmaan uskokaan kuinka helvetin hyvin ymmärrän.

Nimetön

Aplel kirjoitti: (24.9.2007 22:17:53)

Ei ymmärrä?

Älä double-eagle välitä, Minä ymmärrän mitä tarkoitat. Et oikeastaan varmaan uskokaan kuinka helvetin hyvin ymmärrän.

Hei, nyt minäkin ymmärrän. Juge lyö vasurilta.

Mazco kirjoitti: (25.9.2007 8:57:01)

Ei ymmärrä?

Muuten avaisko Mazco sun silimiä se yhtään kun kerron seuraavan; Pelasin eilen rundin kaverin kanssa ( nimi jääköön tästä ulkopuolelle ) jolla ei ollut lainkaan sormia oikeassa kätösessä ( tai jota sormien kanssa kutsutaan kätöseksi ) vaan siihen oli implantoitu varvas..oikea pottuvarvas. Kaveri pelasi oikealta. Tynkäkäsi tuki liikettä lahjakkaasti ja oli gripissä ’kiinni’.

Mitä luulet olisiko voinut pelata samalta puolelta jos vasen käsi olisi modifioitu sirkkelissä ja oikea olisi ollut ok ?

Eli siis kolopallossa oikealta pelatessa vasen käsin on työnantaja ja vetää palloa..oikea käsi säestää tätä monin tavoin.

Nyt kentällä huomasin kun tälle ’suvelle’ sain ekan pitkän suoran avauksen ykköselle, että tuo hookkanin grippi toimii mulla vain pitkillä mailoilla ( hybridi 16 ast – i5 ). Driverilla ja lyhyillä ( i7- santuri/lobberi ) raudoilla joudun stanssaamaan oppikirjastanssin vaikka pidän gripistä kuten Ben Hogan. Luulen tämän johtuvan siitä että olen noin 25 cm Beniä pidempi ja swingini radat ( mun swingi enemmän vertikaalinen kuin horisontaalinen ) kutakuinkin aivan erilaiset, mutta sovellan juuri tuota hoganin periaatetta niin paljon kuin kykenen..tai ’syvintä olemusta’ jos se kuulostaa paremmalta.

Niin ja 1000 toistoa riittää mainiosti kun alla on jo ymmärrys 100 000 lyödyn pallon takia.
    Ei polkupyörälläkään tarvi uuden ajoasennon tai polkutekniikan takia opetella uudestaan ajamaan polkupyörää !

double-eagle kirjoitti: (25.9.2007 12:02:21)

Niin ja 1000 toistoa riittää mainiosti kun alla on jo ymmärrys

Voihan kypärä!
    Koska mä olen luvannut olla kommentoimatta tuon kroonisen puupään kirjoituksia, postaan sen sijaan linkin. Veikkaisin sen kuvaavan e.m kirjoittajan mielenliikkeitä aika tarkkaan.
    Lisää näitä!

Niin ja 1000 toistoa riittää mainiosti kun alla on jo ymmärrys 100 000 lyödyn pallon takia.
    Ei polkupyörälläkään tarvi uuden ajoasennon tai polkutekniikan takia opetella uudestaan ajamaan polkupyörää !

Kun kerran on alla ymmärrys ja 100 000 lyötyä palloa, niin mikäs siinä nyt sitten on että tasoitus on kuitenkin lähempänä 20:tä kuin 10:tä?

januz kirjoitti: (25.9.2007 13:59:50)

Kun kerran on alla ymmärrys ja 100 000 lyötyä palloa, niin mikäs siinä nyt sitten on että tasoitus on kuitenkin lähempänä 20:tä kuin 10:tä?

Sitähän minäkin olen tässä miettinyt. Muuten juuri hain alesta puoleen hintaan Addun Powerband 737868 kolopallokengät…hieman kapeampilestiset kuin edelliset. Jospa vika edelleen on/oli tuolla kengissä, kun edelliset hiersivät. Tämän jälkeen en ainakaan osta enää kolopallokenkiä lisää nyt on jo viidet ehjät varastossa.

Aikoinaan kun tosiaan vielä vetelin 37-38 lyönnin ysejä niin huomasin, että aikalailla yhtääkkiä peli alkoi kulkea tosi hyvin ja noin 10-15 lyöntiä / kierros putosi kuin taikaiskusta. 200 000 golflyönninstä huolimatta en usko että pelikierroksia on riittävästi vielä..alle 30 tälle kaudelle…sekin painanee scorea ylös.

Laviksesta huomaa, että mies on fungus addikti…penisilliini kun on ’ruoka-aine’ jota nuo lääkärit ( kuten Lavis ) määräävät potilailleen on regular basis. Käy vielä Vanhalla-Viertotiellä kokemassa se mitä hesarissa tänään mainostettiin…niin pääset ultimate ekstaasiisi ! Homesieni-itiöt ovat vallanneet tuon kaupungin-osan tsadia. Siellä asuneena tunnen kulman ongelmat.

Niin ja sitten vielä se, että pelaamani kentän ennätys on 75 lyöntiä…89:llä olen vain 14 lyöntiä perässä. Vastaa samaa kuin jos Talissa pelaisin 77 ( eli selkeä singelitulos ) ! Mitäs siihen sanot ?

double-eagle kirjoitti: (25.9.2007 14:35:16)
    Aikoinaan kun tosiaan vielä vetelin 37-38 lyönnin ysejä niin huomasin, että aikalailla yhtääkkiä peli alkoi kulkea tosi hyvin ja noin 10-15 lyöntiä / kierros putosi kuin taikaiskusta. 200 000 golflyönninstä huolimatta en usko että pelikierroksia on riittävästi vielä..alle 30 tälle kaudelle…sekin painanee scorea ylös.

Miksi Jukkis usein ilakoit tuolla, että olet joskus pelannut puolikkaan rundin lyönnin pari yli parin? Ei se kerro pelaajasta tai sen taidoista vielä juurikaan. Itselläni menee puolikas aina silloin tällöin noihin lukuihin ja välillä koko kierroskin. Pelaan pääasiassa valkoisilta. Mielestäni en osaa pelata kunnolla, enkä tiedä oikeasti svingistä juuri mitään eli noilla kierroksen pätkillä et kyllä mitään respectiä täällä saa. Jos oikein haluat psyykata itseäsi, niin kehu niitä birkkujasi ja iigeleitäsi ja ajattele, että siitä ja siitä syystä et voinut pelata koko kierrosta samaan tahtiin. Perhana sullahan olisi edellytykset pelata rundi vaikka parikymmentä alle parin!!!

Golfkierros kestää sen 18 reikää. Ei enempää, eikä vähempää. Lyönnin pitää pysyä kasassa sen 18 reikää. Puhumattakaan useampipäiväisestä kilpailusta. Siinä niitä taitoja punnitaan. Vika täyden kierroksen huonoon tulokseen ei löydy selästä, kengistä, appiukon sukista, väliin jääneestä pyöräretkestä tms., vaan vastaus on hyvin yksinkertaisesti se, ettei osaa.

double-eagle kirjoitti: (25.9.2007 15:05:55)

Niin ja sitten vielä se, että pelaamani kentän ennätys on 75 lyöntiä…89:llä olen vain 14 lyöntiä perässä. Vastaa samaa kuin jos Talissa pelaisin 77 ( eli selkeä singelitulos ) ! Mitäs siihen sanot ?

Osaatko Jugi kertoa kummalla kentällä on enemmän pelattu kilpailuja takateeltä ja kummalla kentällä on ollut kovatasoisempia kilpailuja?

Tiedät varmaan, että kenttäennätykseksi lasketaan vain kilpailukierros valkoisilta (naaraat siniseltä)?

Haluaisin kovasti olla katsomassa, kun yrität pelata Talin valkoisilta tuloksen 77.

Hörhö kirjoitti: (25.9.2007 15:19:27)
    Haluaisin kovasti olla katsomassa, kun yrität pelata Talin valkoisilta tuloksen 77.

Haluaisitkohan sittenkään? Taisit kirjoittaa tuon vähän kiihtyneenä?

double-eagle kirjoitti: (25.9.2007 15:05:55)

Osaatko Jugi kertoa kummalla kentällä on enemmän pelattu kilpailuja takateeltä ja kummalla kentällä on ollut kovatasoisempia kilpailuja?

Tiedät varmaan, että kenttäennätykseksi lasketaan vain kilpailukierros valkoisilta (naaraat siniseltä)?

Viime kierroksella pelasin parit hcp 1:lle ja 2:lle en voi olla täysin tumpelo. Ja takaysin pelasin valkoisilta taannoin 22 pokipingoon. Paras birdiemäärä on 3 yhdelle kierrokselle. Tuo etu-ysi on Virpiniemessä tullut vasta kertaalleen pelattua alle hcp vauhtiin…siinä on jotain mailavalintoihin liittyvää vaikeutta…paan liikaa driveria peliin kun avauksen vois selvittää ainakin kolmella niistä i3:lla joita nyt availen sydämen kyllyydestä driverilla.

Haluan todella nähdä kun Savolampi vetää Virpiniemeenkin rekan ( kuten Taliin 63:sen )…ja sama hemmo on varmasti pelannut Virpiniemen jo monta kertaa. Jos et oo väylällä et saa mitää anteeksi…pallo kertakaikkiaan häviää kuten ihmiset LOST tai vastaavissa TV-sarjoissa ilman jälkeä…mättäiden sisään. Sitten marssitaan taas tiille avaamaan uutta.

double-eagle kirjoitti: (25.9.2007 15:31:05)

Viime kierroksella pelasin parit hcp 1:lle ja 2:lle en voi olla täysin tumpelo.

Niin ja hcp 3:lle myös ! 11:lle ainut pirkku.

double-eagle kirjoitti: (25.9.2007 15:31:05)

Viime kierroksella pelasin parit hcp 1:lle ja 2:lle en voi olla täysin tumpelo.

Niin ja hcp 3:lle myös ! 11:lle ainut pirkku.

Johtaja XXL kirjoitti: (25.9.2007 15:27:17)

Haluaisitkohan sittenkään? Taisit kirjoittaa tuon vähän kiihtyneenä?

Kyllä haluaisin. Voisin jopa maksaa siitä. Voisin jopa pelata samassa ryhmässä. Kyllä niin paljon Jukkiksen pelistä on puhuttu, että sitä pitäisi nähdä livenä.

double-eagle kirjoitti: (25.9.2007 14:35:16)

Jospa vika edelleen on/oli tuolla kengissä, kun edelliset hiersivät. Tämän jälkeen en ainakaan osta enää kolopallokenkiä lisää nyt on jo viidet ehjät varastossa.

Ei se Jugi oo kenkien vika. Mä oon pelannu ilman kenkiä, siis paljain jaloin, reippaasti alle 80. Sä nyt vaan et osaa.

Olen Hörhön kanssa samaa mieltä (niinkuin kaikki muutkin, tietty) siitä, että jollain reiällä (tai ysillä) onnistumisella on aivan turha pullistella. Ainoa millä on merkitystä on se lukema joka korttiin kirjoitetaan kun 18 reikää on pelattu. Millään muulla ei ole väliä. Ei gripillä, kengillä, mailoilla tai niiden flexillä saatikka svingillä.

Jos em. asiat on edes suurinpiirtein kunnossa, niin on tietty paremmat edellytykset niitä seiskalla alkavia pelata.

On kaksi eri asiaa osata svingata ja pelata.

Hörhö, jos joskus pääset Jugin kanssa pelaamaan, niin kerro millaista se oli. Multa on jossain toisessa ketjussa kielletty Jugin kanssa pelaaminen. Syyt tähän taisivat olla uskonnollis- myyttisiä… :o)

Nimetön

Mazco kirjoitti: (25.9.2007 8:57:01)

Ei ymmärrä?

Eli siis kolopallossa oikealta pelatessa vasen käsin on työnantaja ja vetää palloa..oikea käsi säestää tätä monin tavoin.

Juuri näin se minullekin on opetettu, siksi en ymmärtänyt miksi puhuit vetävästä oikeasta kädestä.

Ei ymmärrä?

Tuli vaan mieleen, että sen parempia ymmärtämään toisiaan ei voi olla kuin arvostettu Aplel ja isopyssy double eagle. Samaa settiä eri paketissa. Mielien yhtyminen on tosiasia =)

Proffa kirjoitti: (25.9.2007 20:02:01)

Ei ymmärrä?

Tuli vaan mieleen, että sen parempia ymmärtämään toisiaan ei voi olla kuin arvostettu Aplel ja isopyssy double eagle. Samaa settiä eri paketissa. Mielien yhtyminen on tosiasia =)

Tajusikohan joku muukin mitä double-eagle lopunperin tarkoitti. Ei liene tarvitse asian ydintä kenellekkään suomentaa, tai sitten lueskeletten vääriä sivuja.

ts

Aplel kirjoitti: (25.9.2007 20:58:30)

Tajusikohan joku muukin mitä double-eagle lopunperin tarkoitti. Ei liene tarvitse asian ydintä kenellekkään suomentaa, tai sitten lueskeletten vääriä sivuja.

En ainakaan minä. Enkä usko, että moni muukaan. Paitsi kitarasoolon, kun pakki selitti.

Mä uskon nyt ymmärtäväni mitä Juki ajaa takaa.

ts

Vasen pakki kirjoitti: (26.9.2007 0:01:57)
    Mä uskon nyt ymmärtäväni mitä Juki ajaa takaa.

Mä varmaan myös. Nyt mun pitäs enää ymmärtää, mistä se tota palloa vetää ja mihin. Ja miks? Liittyykö tähän enemmän lennokit vai kitarasoolo? Ja jos lennokit, onko niissä kydissä lemmikkejä vai lapsia?

Hitsi kun on vaikeita aiheita… taidan jatkaa vaan töitäni.

No pakko oli uudet kengätkin ajaa sisään baanalla. Jos 9 reiästä laskettais vaan 7 parasta niin niiden tulos oli 31 lyöntiä. Kahdella muulla väylällä oli drivet skutsissa kaksi kertaa ja yksi duffi ( niin ja yksi tolppa..BB 454 käytössä )..ilmeisesti väsymystä työpäivän päälle. Mikä myös oli myrkkyä oli lyödä matolta kori palloja..se todella tappaa alaselän ja hävittää hyvän lyönnin. Matot vain talviharjoitteluun tennareilla ja mailanpään nopeusmittaukseen kauppiaille ja mailanrakentajille.

Uudet kengät olivat todella tyköistuvat ja niillä oli helppo kävellä väsymättä. Se oli paras golfostokseni tähän mennessä.

Mahtavinta oli vetää viivasuora i4:lla väylältä..se ei ole onnistunut miesmuistiin ja nyt aivan tikkusuorana lippua kohti..kaikki muutkin rautalyönnit ovat suoristuneet..kiitos Benille, joka pilvenreunalla ihmettelee ts:n kinastusta !

Alkaa olla niin OT ettei enää originaalitopicia meinaa muistaa. Anteeksi vaan Tipi !

double-eagle kirjoitti: (26.9.2007 11:47:55)
    Jos 9 reiästä laskettais vaan 7 parasta niin niiden tulos oli 31 lyöntiä.

Mäkin pelasin eilen 18r 267 lyöntiä mutta jos otetaan vain paras väylä niin se oli kaksi (2) lyöntiä! Aika hyvin! Mut mulla olikin kotona uudet kalsarit odottamassa.

Oot sä Jukka kyl aika veijari..

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 141)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #473171 kohteessaTuulen vaikutus pallon lentorataan

Etusivu Foorumit Yleistä Tuulen vaikutus pallon lentorataan