Aihe: Toinen lajisi -gallup - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Toinen lajisi -gallup

Etusivu Foorumit Yleistä Toinen lajisi -gallup

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 48)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Siis: 1) Mikä on tärkein muu (urheilu)laji, jota harrastat ja 2) Mitä hyötyä/apua siitä lajista on golfille? p.s. Koittakaa nyt hyvät ihmiset pysyä asiassa, tai muuten mä olen tällä palstalla joka päivä vaivoinanne!

Hiihto.

Lisägallub: kumpaa syötte mieluummin vai pullaa?

Mailapelit, eli lähinnä sulkis+tennis. Mitä apua golfille? Ehkä koordinaation ja pallosilmän kehittyminen. Nopeista käsistä on golfissa apua.

Mutta yhtä paljon on hyötyä myös toiseen suuntaan. Golfin kautta olen oppinut miettimään tekniikan ja esim mailaotteen merkitystä vaikkapa sulkislyönneissä.

1. Lenkkeily,

Ei pääse keskivartalon ulommainen kohta häiritsemään svingiä.

2 kuntosali

silmänruokaa ja pitää hallussa jonkinmoisen keski-ikäistyvän miehen lihaskunnon rappeutumisen.

Salibandy, futis, (lätkä), puntti ja spinnaus. Murtsikka otollisissa olosuhteissa -> lapissa.

Yleiskunto, joukkuepelaaminen, voima, nopeus ja massa;)

1.Sulkapallo ja kuntosali ovat rok!

2.Sulkapallolla saa peruskunnon hyväksi—>jaksaa pelata&keskittyä paremmin.

Kuntosalista saa taas voimaa ja golfhan on ennen kaikkea voima-peli.Vauhti korjaa virheet!=)

1) Ratsastus on ykkönen. Lisäksi pallopelit.

2) Ratsastus kehittää motoriikkaa ja tasapainoa. Lienevät tärkeitä juttuja molemmat pyrittäessä hyvään svingiin…

Netissä norkoilu ja odottelu, että pääsisi täällä clubhousessa iskemään! Urheilun harrastaminen jää golfiin.

Netistä saa aika paljon tietoa golfista ja yksi hyvä lähde on juuri tämä keskustelupalsta.

Kaikki kestävyysnopeuslajit: luisteluhiihto, lumilautailu, pyöräily, sauvaluistelu ja yllätys, yllätys: enduro.

No sauvakävelylenkki tulee viikonloppuisin heitettyä Talin golfkentän ympäri. Haikailen kevättä…

Viikolla käyn kuntojumpassa ym. fatburnereissa sulattamassa keskikehoa. Sain sykemittarin joululahjaksi, se on aika informatiivinen kapistus.

Peruskunnon ylläpitäminen/parantaminen kevääksi on tähtäimessä. Viime vuonna kävin säännöllisesti sauvakävelemässä ja hyvin kunto kesti pelata esim. Ruukin etuysin mäkisissä maastoissa.

Mä käyn naisten tansseissa, en suosittele! Tulee HIKI!!!

1. Telemarkki ja sulis

2. Telluttelusta=> vahva selkä ja jalat, sekä kropan koordinaatio

Biljardia on joskus tullut pelattua. Ehkä opettaa keskittymään ja kilpailemaan sekin. Shakkiakin olen myös kokeillut mutta siirroista ja lyönneistä päätellen onneksi olen sen jo luovuttanut. Punttisali ja sulkapallo ovat mukana ja niistä on ehdollomasti hyötyä. Tavoitteena notkea ja kestävä selkä – auttaa pelaamisessa paljon, myös muissa hommissa 🙂

Niin ja käyn toisinaan lenkillä juosten ja kävellen.

Kuntosali ja sähly.

Yläkropan treenistä on ollut swingiin apua ja sähly tappaa aikaa kevättä odotellessa.

Mitä mieltä olet? Kumpi, Bilis vai Golf?

Kumpi on mielestäsi pelien KUNKKU?

Vaikka olen HURAHTANUT!, Niin Bilis käy,aina välillä mielessä!!

Free heels / snoukka / alppikamat -kaikki käy.

Hyöty?

Kesällä odottaa lunta ja talvella nurtsia. Ei koskaan toimettomana.

talvella keilailu

hyöty: vaatii rytmiä niin kuin golfkin

kesällä perhovavan vispaus

hyöty: katso edellinen vastaus

ja pari kolme muutakin………

Moi. Erään kaverin kanssa on kinattu tästä aiheesta noin niin kuin leikkimielellä ja olen sanonut että biljardi on huomattavasti vaikeampaa kuin golf. Kaveri perustelee että golflyönnissä on enemmän muuttujia ja näin ollen vaikeampi suorittaa onnistuneesti. Minä perustelen että golfissa voi huonon lyönnin korjata seuraavalla mutta biljardissa seuraa yleensä katastrofi jne. Sitten on haettu lisää olutta jauhettu samaa asiaa ja kohta myönnetään että molemmat ovat aika vaikeita. Muutaman tuopin jälkeen kehumme että hallitsemme molemmat lajit.

Niin ja kysymykseen kumpi on pelien kunkku olen samaa mieltä ja vastaan ON SE.

Biljardi nimittäin 🙂

Keilailu, periaatteessa hyvin samanlainen laji(kaikki tietysti ovat kuulleet jutun, mitä ylemmäksi organisaatiosssa menee, sitä pienemmät pallot/balls) Golfista on erittäin paljon hyötyä kilpailutilanteessa, avausheitto ja avauslyönti menevät turhia jännittämättä. Molemmat myös avoimiakilpailulajeja, keilailussa pelikaveriksi saattaa yhtäkkiä tulla maailmanmestari.

Mikä laji tahansa, missä tulee hiki ja hyvä olo..

Olen miettinyt tätä usein.Biliksessä pelaat toista vastaan,Golfissa vain ITSEÄSI. Biliksessä joudut miettimään miten lyöt+mihin pallo jää!!!!.

Golfissa et voi pelata kaverille pahaa paikkaa!!:

Biljardi – erityisesti Kaisaa on mukava paukuttaa. Kaisassa on haastetta, reiät on niin tiukat ja pallot niiiin isot. Pool on pikkupoikien laji; pallot pienet ja isot reiät – uppoo kuin vanhaan ihmiseen! Voi sitä onnistumisen määrää, kun koko ajan pussit paukkaa. Kaisan kanssa pussit pysyvät tyhjinä, vaikka kuinka tykittää ja yrittää väkin murjoa. Tässäkin lajissa pelimiehet on erikseen, muille jää sepittäjän rooli…

Niin hyötyä golfiin, noh ehkä keskittyminen vain itse suoritukseen on onnistumisen edellytys, molemmissa lajeissa. Golfkavereiden psyykkaus ei vaikuta mitenkään omaan peliin, koska vihreän veran ääressä psyykkaus kuuluu oleellisena osana peliin.

Lue lisää: SBiL

1) Kaukalopallo (aika kovalla tasolla), jääkiekko, Kuntosali ja hiihto.

2) Kaikki palvelee yleiskuntoa, voimaa ja liikkuvuutta.

Lumilautailu ja keilailu.

Koordinaation ja mielenhallintaa.

Kaukalopallo ’kovalla tasolla’? Millä tasolla? Onkohan meillä peli vastakkain ensi viikolla?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 48)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #386508 kohteessaToinen lajisi -gallup

Etusivu Foorumit Yleistä Toinen lajisi -gallup