Aihe: Tilanne vesiesteessä? - Golfpiste.com

4.–11.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][15]
KilpailuaSuomalaista

Tilanne vesiesteessä?

Etusivu Foorumit Säännöt Tilanne vesiesteessä?

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #179335 Ilmoita asiaton viesti

    Pelaaja on lyönyt ensimmäisen lyöntinsä vesiesteeseen ja löytää pallonsa esteen kuivalta osalta ja lyö palloaan sieltä. Pallo lentää OUT-rajojen ulkopuolelle. Pelaaja jatkaa droppaamalla pallonsa vesiestesäännön perusteella esteen ulkopuolelle ja lyö sieltä griinille. Monesko lyönti lähtisi griiniltä? Jos hän droppaisi esteeseen (siihen kuivaan paikkaan) ja löisi griinille, olisiko tilanne eri? Monesko lyönti lähtisi griiniltä?

    #271663 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    b. Ball Lost or Unplayable Outside Hazard or Out of Bounds
    If a ball played from within a water hazard is lost or deemed unplayable outside the hazard or is out of bounds, the player may, after taking a penalty of one stroke under Rule 27-1 or 28a:
    (i) play a ball as nearly as possible at the spot in the hazard from which the original ball was last played (see Rule 20-5); or
    (ii) proceed under Rule 26-1b, or if applicable Rule 26-1c, adding the additional penalty of one stroke prescribed by the Rule and using as the reference point the point where the original ball last crossed the margin of the hazard before it came to rest in the hazard; or
    (iii) add an additional penalty of one stroke and play a ball as nearly as possible at the spot from which the last stroke from outside a water hazard was made (see Rule 20-5).

    Eli maksaa yhden lisää tulla esteen ulkopuolelle = total 2 penaltia. Esteeseen droppaamalla selviää yhdellä.

    #271664 Ilmoita asiaton viesti

    Eikös outtiin mennyt pallo pitäisi ensin dropata edellisen lyönnin paikalle eli vesiesteeseen ja kun se on siellä voi sen jälkeen ottaa yhdellä penaltilla vapautuksen vesiesteestä.

    #271665 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Rauski kirjoitti: (22.4.2014 10:06:48)
    Eikös outtiin mennyt pallo pitäisi ensin dropata edellisen lyönnin paikalle eli vesiesteeseen ja kun se on siellä voi sen jälkeen ottaa yhdellä penaltilla vapautuksen vesiesteestä.

    Eikös tuossa postaamassani tekstissä kerrota asia juuri kuten se on, eli ei tarvitse

    #271666 Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (22.4.2014 10:09:09)

    Rauski kirjoitti: (22.4.2014 10:06:48)
    Eikös outtiin mennyt pallo pitäisi ensin dropata edellisen lyönnin paikalle eli vesiesteeseen ja kun se on siellä voi sen jälkeen ottaa yhdellä penaltilla vapautuksen vesiesteestä.

    Eikös tuossa postaamassani tekstissä kerrota asia juuri kuten se on, eli ei tarvitse

    Jep, vesiesteeseen voi toki dropata, jos on lyönnyt sieltä outtiin, mutta kuten ts sanoi, niin sieltä voi tulla suoraan ulos ottamalla yhden lisäpenaltin

    eli jos avaus vaikka Virvikin 18:lla on vesiesteessä kuivaojassa oikella ja sieltä lyöt outtiin, ja tulet sitten rankulla ulos, niin dropin jälkeen lähtee 5. lyönti!

    #271667 Ilmoita asiaton viesti

    Hmm. Eli siis voi dropata vesiesteeseen ja sitten miettiä tuleeko penaltilla pois vai yrittääkö sieltä? Kannattanee siis aina dropata vesiesteeseen, jos käy satumainen onni ja pallon makuu on hyvä. Ja jos ei ole onnea, niin pallo ylös ja..

    #271668 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    ristiveto kirjoitti: (22.4.2014 12:22:39)
    Hmm. Eli siis voi dropata vesiesteeseen ja sitten miettiä tuleeko penaltilla pois vai yrittääkö sieltä? Kannattanee siis aina dropata vesiesteeseen, jos käy satumainen onni ja pallon makuu on hyvä. Ja jos ei ole onnea, niin pallo ylös ja..

    Näin se menee. Tuokin on varsin ymmärretävää, koska peliä on pystyttävä jatkamaan kaikissa tilanteissa ja esteeseen droppaaminen on sallittua.

    #271669 Ilmoita asiaton viesti

    SIis sääntöä 20-5c ei tarvitse noudattaa vaan voi hieman oikoa jättämällä se droppi vesiesteeseen tekemättä, mutta se kannattaa siis tehdä.

    Mulla tuli tuossa se toinen löyhästi asiaan liittyvä tapaus mieleen. Eli jos olet pelaamattomassa paikassa ja lähin vapauttava paikka on tilapäinen vesi. Eikös nyt tällöin ainakin tarvitse se pallo sinne tilapäiseen veteen pudottaa ja sen jälkeen ottaa vapautus tilapäisestä vedestä. Vai olenkohan taas väärässä? 🙂

    #271670 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Rauski kirjoitti: (22.4.2014 15:20:31)
    SIis sääntöä 20-5c ei tarvitse noudattaa vaan voi hieman oikoa jättämällä se droppi vesiesteeseen tekemättä, mutta se kannattaa siis tehdä.

    Mulla tuli tuossa se toinen löyhästi asiaan liittyvä tapaus mieleen. Eli jos olet pelaamattomassa paikassa ja lähin vapauttava paikka on tilapäinen vesi. Eikös nyt tällöin ainakin tarvitse se pallo sinne tilapäiseen veteen pudottaa ja sen jälkeen ottaa vapautus tilapäisestä vedestä. Vai olenkohan taas väärässä? 🙂

    Ei kannata sotkea muiden tilanteiden sääntöjä tapaukseen, josta on selkeät ja suorat tulkinnat kirjoitettuna. Vesiesteeseen noudatetaan siitä kirjoitettuja sääntöjä, joiden olennaisen osan postasin heti ensimmäiseen vastaukseen.

    Muissa tilanteissa vaaditaan tuo droppi ensin, koska niitä koskevat säännökset eivät muuta sano.

    #271671 Ilmoita asiaton viesti

    Mitäköhän ne loordit on oikein funtsineet, kun vaan tossa tapauksessa saa tehdä noin?

    #271672 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Rauski kirjoitti: (22.4.2014 23:03:15)
    Mitäköhän ne loordit on oikein funtsineet, kun vaan tossa tapauksessa saa tehdä noin?

    Vesiesteen tapauksessa se seuraava droppipaikka on tiedossa. Muussa vapautumisessa se voi muuttua pompuista riippuen.

    #271673 Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (22.4.2014 23:07:06)

    Rauski kirjoitti: (22.4.2014 23:03:15)
    Mitäköhän ne loordit on oikein funtsineet, kun vaan tossa tapauksessa saa tehdä noin?

    Vesiesteen tapauksessa se seuraava droppipaikka on tiedossa. Muussa vapautumisessa se voi muuttua pompuista riippuen.

    Niin tietysti. Eipä tullu tuokaan heti mieleen..

    #271674 Ilmoita asiaton viesti

    Entä miten kuuluu toimia sellaisessa tapauksessa, jossa esim. tieltä haetaan lähin vapaittava paikka ja se on tilapäisessä vedessä. Tilapäisestä vedestä lähin vapauttava paikka on taas se samainen tie, josta juuri vapauduttiin. Kuinka kauan siinä voi droppailla edestakaisin ennen kuin joku tulee vetämään turpaan?

    #271675 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    altissimo kirjoitti: (23.4.2014 7:35:47)
    Entä miten kuuluu toimia sellaisessa tapauksessa, jossa esim. tieltä haetaan lähin vapaittava paikka ja se on tilapäisessä vedessä. Tilapäisestä vedestä lähin vapauttava paikka on taas se samainen tie, josta juuri vapauduttiin. Kuinka kauan siinä voi droppailla edestakaisin ennen kuin joku tulee vetämään turpaan?

    Laiskana miehenä pistän vaan pastena deccareista selityksen

    The player may proceed in accordance with Rule 24-2 and then, if applicable, Rule 25-1. He is not entitled to take relief from both the immovable obstruction and the casual water in a single procedure, unless after proceeding under these Rules, the player is essentially back where he started and it is evident that such a procedure is necessary to obtain relief from both conditions.
    Therefore, the player should proceed as follows:
    1. He may lift and drop the ball in accordance with Rule 24-2b(i) in the casual water.
    2. He may play the ball as it lies or take relief from the casual water, in which case he would lift and drop the ball in accordance with Rule 25-1b(i).
    3. If the ball when dropped comes to rest in such a position that there is interference by the cart path, he may play the ball as it lies or proceed in accordance with Rule 24-2b(i). If the nearest point of relief is in the casual water, as an additional option, the player may, in equity (Rule 1-4) obtain relief without penalty as follows: Using the new position of the ball on the cart path, the nearest point of relief from both the cart path and the casual water shall be determined which is not in a hazard or on a putting green. The player shall lift the ball and drop it within one club-length of and not nearer the hole than the nearest point of relief, on a part of the course which avoids interference by the cart path and the casual water and is not in a hazard or on a putting green.
    If the dropped ball rolls into a position where there is interference by either the cart path or the casual water, Rule 20-2c applies.
    The same principle would apply if there was interference from any two conditions, i.e. casual water, a hole made by a burrowing animal, an immovable obstruction, from which relief without penalty was available and in taking relief from one condition it resulted in interference from the second condition.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Säännöt Tilanne vesiesteessä?