Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Talvi- / sisäharjoitteluohjelma
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nyt kun mailat on putsattu ja gollfia on näköpiirissä seuraavan kerran huhti-toukokuussa, niin on aika suunnitella tulevan talven treenit. Taustaa sen verran että muutama vuosi pelattu ja tasoitus pyörii kympin hujakoilla. Alkuperäinen suunnitelma oli osallistua pro:n vetämään viikottaiseen treeniryhmään, mutta duunin luonteesta johtuen en pysty sitoutumaan kiinteään treeniaikaan. Viimetalvena kävin em. ryhmässä ja siitä oli selkeästi hyötyä. Ajatuksena on käydä hallissa kerran viikossa, mutta itseohjautuvalla treenillä. Tähän kaipaisin kuitenkin hieman apua ja vinkkejä. Mielessä on jonkin verran drillejä viime vuodelta, mutta ei niillä koko 20-25 käyntikerran treenejä kateta ja itse ainakin näen talven mahdollisuutena tehdä isompiakin muutoksia. Tilanne ei tietenkään ole optimaalinen, koska kukaan ei ole opastamassa tai katsomassa miten homma etenee, mutta näillä mennään. Nyt itse kysymyksiin: Onko tiedossa järkevää runkoa jonka pohjalta treenisuunnitelma kannattaisi rakentaa? Keiden internet-opettajien jutut kuulostavat järkeviltä? – Joilla olisi hyviä drillejä esim. tubessa? – Kattaisi swingin eri osa-alueet? Oon luontteeltani enemmän fiilis-oppija, eli liian tekniset sepustukset menevät helposti yli hilseen. Drillien kautta oivalluksia kuitenkin tulee suht. helposti ja teknisemmätkin asiat selkiytyvät ainakin osin
tiikeli kirjoitti: (19.10.2011 11:36:27)
Keiden internet-opettajien jutut kuulostavat järkeviltä?
– Joilla olisi hyviä drillejä esim. tubessa?
– Kattaisi swingin eri osa-alueet?Oon luontteeltani enemmän fiilis-oppija, eli liian tekniset sepustukset menevät helposti yli hilseen. Drillien kautta oivalluksia kuitenkin tulee suht. helposti ja teknisemmätkin asiat selkiytyvät ainakin osin
Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Toki on niitäkin joille parasta voi olla naapurin Mansikki.
En tiedä mihin kategoriaan kukin laittaa Clem Shawn, mutta minä olen tykännyt hänen kepeästä ja selkeästä tyylistä käydä eri osa-alueita läpi. Esim. bunkkerilyönteihin sain kummasti kesän aikana varmuutta videon vinkkien ansiosta.
Clemin svingi näyttää hassuhkolta, mutta jos sen yli pääsee, niin minulle on vinkeistä ollut ainakin henkisesti helpostusta.
No onhan tuo Clem sentään ’Most Popular Golf Teacher on You Tube’, että ei se voi olla huono…..
Tuohon talviharjoitteluun varmaan kannattaa lisätä kuntosali eri muodoissa (voima, liikkuvuus jne).
Ei auta vaikka tiedätkin miten pitäisi lyödä palloa jos keho ei taivu sellaisiin asentoihin mihin pitäisi.
Tuo siis yleisesti, sinullahan Tiikeli saattaa nämä asiat olla jo kunnossa ja hallussa.Jamasa kirjoitti: (19.10.2011 12:24:17)
Tuohon talviharjoitteluun varmaan kannattaa lisätä kuntosali eri muodoissa (voima, liikkuvuus jne).
Ei auta vaikka tiedätkin miten pitäisi lyödä palloa jos keho ei taivu sellaisiin asentoihin mihin pitäisi.
Tuo siis yleisesti, sinullahan Tiikeli saattaa nämä asiat olla jo kunnossa ja hallussa.Kiitokset vastauksista, tästä on hyvä lähteä suunnittelemaan treenejä. Sali- ja liikkuvuuspuoli ovat kondiksessa, tai paremminkin siis suunnitelmat on kondiksessä, äijä ei vielä ole 🙂 Yli 10 vuoden liikkumattomuus tekee sen, että salipuolella menen ihan perusohjelmalla 3 x 7 vko syklit (kestävyys, jota oon jo muutaman viikon tehnyt, voimakestävyys, voima) Maalis-huhtikuulle sitten enemmän golf-specifistä räjähtävää voimaa / nopeutta. Tämä viimeinen vaihe vain, jos suunnitelmat ovat pitäneet ja perusvoima / kunto on sillä mallilla, että sen päälle voi rakentaa. Salia siis 2 krt vko ja lisäksi 1-2 liikkuvuus, tasapaino, koordinaatio jne. harjoitusta viikossa. Tällä alueella oon katsellut aika paljon TPI:n suuntaan ja sieltä varmasti poimin ohjelman tai rakennan oman yhdistelemällä.
-
JulkaisijaArtikkelit
Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Talvi- / sisäharjoitteluohjelma