30.4.–7.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][9]
KilpailuaSuomalaista

Talvi Etelässä

Etusivu Foorumit Matkailu Talvi Etelässä

Esillä 13 viestiä, 26 - 38 (kaikkiaan 38)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Eikös jokaiselta golfkentältä löydy peliseuraa? Siis myös Espanjassa.

    Ei ole niin selvää. Itse olen pelannut Espanjassa jonkun verran kesäisin ja porukkaan siellä ei oikeasti useinkaan ole tervetullut. Ihan eri meininki kuin Suomessa. On sitten ratkaistu tätä niin että vaimo kuljettaa bägiä autolla ja minä pelaan ja kävelen niin paljon kuin jaksan. Kierros menee reilussa parissa tunnissa, koska kentillä on hyvin väljää.

    KL1

    Outoa touhua. Pitänee ryhtyä tähyilemään tuonne Italian suuntaan. Kielen kun osaa, niin siellä aina on tervetullut mukaan ihan kaikkeen.

    Talvella Espanjasta löytyy aina härmäläistä seuraa, mutta kesällä ei ole kuin englantilaisia ja espanjalaisia sekä satunnaisesti muita. Tosin tämäkin tieto voi olla vanhentunut, kun tuli tuo brexit ja kokemukseni on ajalta ennen koronaa. Olen pelannut mukavan espanjalaisen ja kanadalaisen kanssa sekä esim erittäin huonosti käyttäytyvän norjalaisen kanssa, mutta mieluiten pelaisin ulkomaillakin suomalaisten kanssa ja tämä onnistuu silloin, kun suomessa ei ole golfkausi.

    Nimetön

    Kyllä löytyy seuraa. Tarkoitin viikkokisoja jne.. Helpompi tutustua ihmisiin kuin ihan satunnaisiin pelikavereihin.

    Osaa ne suomalaisetkin olla outoja, ei ne muuksi muutu vaikka etelään lähtevät. Mä olen tosi paljon mennyt itekseni pelaamaan umpivieraiden kanssa. Mieluiten menen suomalaisten ja ruotsalaisten kanssa. Espanjalaisia ei sesonkiaikana näy ja ne pelaa mieluiten keskenään. Sama saksalaiset kun vanhemmalla väellä englannin taito on yhtä heikko kuin mun saksa.Ei oikein tule kommunikaatiota. Mukavia ranskalaisia, hollantilaisia, jne olen tavannut.

    Yleensä en suurta painoa laita sille mistä pelaajat on kotoisin. Jotkut ovat omissa oleissaan, toiset juttelevat. Sopii mulle molemmat tavat.

    Portugalilaiset ovat ystävällistä sakkia. Espanjalaiset ovat myös, mitä nyt joskus vähän arrogantteja. Viihdyn kyllä molemmissa paikoissa.

    Nimetön

    Mitenkähän olisi Italia, tai Ranskan Riviera? Ei ole kokemusta kummastakaan. Kenttiä varmaan lähtyy, miten lie ilmasto verrattuna Aurinkorannikkoon? Se kun on eteläisimpiä paikkoja Euroopan mantereella. Portugalissa Atlantilta saattaa tulla vähän viileetä, varsinkin Lissabonin seudulle.

    Mitenkähän olisi Italia, tai Ranskan Riviera?

    Molemmat ovat ihan ok, paitsi kylmää – ellei ole lähellä Välimerta. Esimerkiksi Italian pohjoisosissa voi olla lunta samoin Etelä-Ranskassa, jos on 30km päässä rannikosta. Mutta molemmissa lämpiminä päivinä ihan ok. Sama koskee myös Barcelonan seutua (Costa Bravaa).

    Italiassa Rooma on hieno golfalue, mutta siitä etelämpänä golfkenttiä aika harvassa. Sisiliassa oli muutama kenttä – kalliita olivat ja taitaa Donnafugata meni konkurssiin ja taitaa olla edelleen suljettu. Italiassa paikallisille golf on eliittilaji, jota pelaavat mieluiten omassa porukassa, jolloin riski yksinpelaamisesta on olemassa.

    Ranskan Rivieralla on ehkä kymmenkunta kenttää ja marraskuun alusta Low Season -hinnat, jolloin GF kohtuullisia. Nizza on kenttiä ajatellen syrjässä, jolloin matka kentille voivat viedä ruuhkassa jopa tunnin. Golfarin kannalta parempi olisi asustaa jossain Cannesin läheisyydessä. Siellä GF kannattaa ostaa pakettina esim. Golfpass Provencen avulla.

    Gosta Brava on erittäin upea alue golfillisesti. Erittäin upeita kenttiä, kuten PGA Catalunya, Emporda, Peralada, El Prat. Barcelona on myös todella upea kaupunki asumiseen, joskin aluetta pidetään yleisesti ”varkaiden paratiisina” – eli on syytä pitää tavaroistaan huolta eikä esimerkiksi jättää autoon mitään (tai auto aina autohallissa).

    Eli on pieni riski, ettei joka päivä ole ”shortsi-keli” ja joskus voi jopa sataa tai olla aamulla kenttä jäässä. Mutta voihan niinä päivinä tehdä jotain muuta.

    Nimetön

    Malagan seudulla auton vuokraus on nykyään kallista. Edes pikku-fiiattia ei taida saada lokakuuksi alle 800e. Laskin joskus että oman auton ajaminen alkaa kannattaa jos on paikalla kolme kuukautta tai yli. Vaan on sinne pitkä matka. Olen joskus ajanut prätkällä Fugeen. Rekassa menisi ehkä tonnilla tai voi olla että sekin hinta on noussut.

    Riviera olisi paljon lähempänä.

    Niinhän se on tuollakin. Rannikolla voi olla ihan lämmintä mutta ylempänä vuorilla viileetä. Esim Granadassa voi olla 10 astetta kylmempää ja Sierra Nevadassa lasketellaan normisti marraskuusta huhtikuuhun. Sinne sitten jos ei golf huvita.

    Olen aikanaan pelannut paljon ulkomailla vaimon kanssa, Espanja ja Turkki. Olemme aina menneet siihen ryhmään minne caddiemaster meidät laittoi. Lähes aina ryhmässä ulkolaisia ympäri Euroopan. Ykköstiillä kerroin heille kielitaitomme, minä ymmärrän englantia ja puhun sitä ns. rallienglantina, vaimolle olin tulkkina. Ymmärsivät tilanteen hyvin. Aina oli vieraiden kanssa hauska pelata, joidenkin kanssa jopa seuraavana vuonna pelattiin sattumoisin samalla kentällä.
    Kerran sattui tilanne La Siestan kentällä, missä minut oli laitettu pelaamaan kahden irkun kanssa. Sanoivat siinä caddiemasterille (vanhempi herra) että tuon (minä) kanssa eivät halua pelata. Caddiemaster totesi tyynesti, että hän määrää nämä ryhmät, pulinat pois. Kysyin siinä, että onko lähiaikoina tulossa esim. suomalaisia pelaamaan. Oli, ja sanoin meneväni mieluusti heidän kanssaan. Irkut pelasivat sitten kahdestaan. Minä kolmen suomalaisen todella mukavan eläkeläismiehen kanssa.
    Ei pidä arastella noiden vieraiden kanssa pelaamista.

    KL1

    Italiassa paikallisille golf on eliittilaji, jota pelaavat mieluiten omassa porukassa, jolloin riski yksinpelaamisesta on olemassa.

    Kannattaa osata kieltä. Sama pätenee kaikkialla muuallakin maailmassa, jopa Espanjassa. Ihmettelenkin sitä laiskuutta, jota monet tuntemani ihmiset osoittavat paikallisen kielen oppimisessa, vaikka viettävät talven toisensa perään esimerkiksi Espanjassa. Ruokalistan osaaminen tai oluen tilaaminen ravintolassa ei kuitenkaan ihan riitä, jos haluaa oikeasti keskustella.

    Nimetön

    Aurinkorannikolla puhutaan varmaan eniten tai ainakin tosi paljon englantia. Mutta ei tarvitse kovin kauas lähteä kun ihmiset puhuu vain espanjaa. Joka onkin paljon puhuttu, äidinkielenä suurempi kuin englanti.

    Portugalilaiset ovat ystävällistä sakkia. Espanjalaiset ovat myös, mitä nyt joskus vähän arrogantteja. Viihdyn kyllä molemmissa paikoissa.

    Samanlaiset tuntemukset itsellänikin. Olen tuntenut oloni tervetulleeksi portugalilaisten kohtaamisissa. Eivät espanjalaiset ehkä arrogantteja ole, mutta ylenkatsovat hieman turisteja. Varsinkin ravintolapalveluissa. Liekö korona-aika muuttanut tuotakin.

    Hienoa että aloittamaani ketjuun on tullut näin paljon viestejä ja hyvää tietoa. Joitakin muitakin voisin kommentoida, mutta erityisesti Putti-Possun Costa Brava -kehu ansaitsee peukutuksen. PGA Catalunya on hienoa paikka sekä pelaamiseen että treenaamiseen. Sinne on satsattu jatkuvasti paljon, mikä kyllä näkyy sitten hinnoissa. Viimeksi käydessäni vuosia sitten pelaaminen oli kuitenkin kohtuuhintaista, kun asuimme resortin hotellissa. Keskitalvella alue on tietysti no go (maaliskuuta ennen ei kannattane sinne mennä). Lentoaseman sijainti Barcelonan eteläpuolella tarkoittaa sitä, että esim Empordaan on aika pitkä ajomatka.
    Lentoasemalta taasen on lyhyt matka Tarragonan seudulle, jossa on myös hyviä kenttiä ja lämpimämpää kuin Costa Bravalla (sielläkään en ole tosin vuosiin ollut).

    Barcelonaan kautta pääsee talvellakin Mallorcalle.

Esillä 13 viestiä, 26 - 38 (kaikkiaan 38)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1380495 kohteessaTalvi Etelässä

Etusivu Foorumit Matkailu Talvi Etelässä