Aihe: Suunnan vaihto - Golfpiste.com

17.9.–24.9. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][20]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 976 - 1,000 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (26.1.2008 10:23:35)
    Tai sittten sitä hävettää, kun se ei tunnistanu golfkaupan myyjää.
    Tai sitten se, kun se on munannu ittensä täällä taas.

    Rauhoittuisin nyt iso mies, me kaikki tiedetään miten ylivertainen guru olet, sitä arvostusta ei tule yhtään lisää vittuilemalla muille joka käänteessä! Kaikella ystävyydellä…

    Buell kirjoitti: (25.1.2008 21:54:00)
    Kiitokset Fukke mielenkiintoisesta/mukavasta juttutuokiosta,se auttoi tajuamaan RR;ää selvemmin!Toivottavasti joskus vielä pystyy toteuttamaan sen!;)

    Tuli harmillisesti missattua toi tilaisuus. Pidätkö mahdollisesti ’uusinnan’ ennenkuin lähdet
    takasi päin?

    Nimetön

    Svingissä release terminä on tunnettu, joskin sillä tarkoitetaan, kuten hyvin tiedät, monia asioita. Fukkella ei esiinny momentaanista rannekulman releasea, kuten monet ehkä erheellisemmin mieltävät. Itse ehkä käyttäisin laajemmin termiä läpivienti, mutta se on huono, koska viittaa liikaa virhelliseen, svingaamista estävään ohjailuun. Joku voi pitää impactiä ja releasea synonyymeinä, joku taas saattoa, mutta ne ovat releasen osia.
    Reverse fukken terminologiassa on puhtaasti yleisnimi ja kuvastaa mielestäni asiaa kohtuullisen hyvällä ellei parhaalla tavalla.
    Sillä, onko joku käyttänyt termiä aiemmin tai muussa yhteydessä, ei liene merkitystä, ellei fukke ole rekisteröimässä termiä, mitä en usko. 🙂
    Bunkkalyönnissä termi viitannee samansuuntaiseen toimintaan, mutta teknisesti eroa löytynee ihan siitä syystä, että bunkassa lapa löydään varsin avoimena pallon alta, eikä pyritä ns square-kontaktiin.
    Kuten fukke on korostanut, itse tekniikka ei ole uusi tai ainutlaatuinen. Sen sijaan oivallus tekniikan merkityksestä svingissä ja erityisesti puhtaammin keskivartalon rotaatioon perustuvassa voimantuotossa on uraauurtava. Mielestäni.

    Taika Rauta kirjoitti: (26.1.2008 11:47:12)

    Buell kirjoitti: (25.1.2008 21:54:00)
    Kiitokset Fukke mielenkiintoisesta/mukavasta juttutuokiosta,se auttoi tajuamaan RR;ää selvemmin!Toivottavasti joskus vielä pystyy toteuttamaan sen!;)

    Tuli harmillisesti missattua toi tilaisuus. Pidätkö mahdollisesti ’uusinnan’ ennenkuin lähdet
    takasi päin?

    Vois nuo kaksi hemmoa järjestää jonninmoisen tilaisuuden missä esittelisivät RR:ää mm.
    Sitten voisi olla sellanen keskustelutilaisuus siihen päälle vaikkapa.

    Jamasa Lupe kirjoitti: (26.1.2008 13:14:56)

    Taika Rauta kirjoitti: (26.1.2008 11:47:12)

    Buell kirjoitti: (25.1.2008 21:54:00)
    Kiitokset Fukke mielenkiintoisesta/mukavasta juttutuokiosta,se auttoi tajuamaan RR;ää selvemmin!Toivottavasti joskus vielä pystyy toteuttamaan sen!;)

    Tuli harmillisesti missattua toi tilaisuus. Pidätkö mahdollisesti ’uusinnan’ ennenkuin lähdet
    takasi päin?

    Vois nuo kaksi hemmoa järjestää jonninmoisen tilaisuuden missä esittelisivät RR:ää mm.
    Sitten voisi olla sellanen keskustelutilaisuus siihen päälle vaikkapa.

    Jep! ja Suomen GolfDigest tekisi dieltä jutun ja laajan artikkelin hemmojen aiheeseen liittyvistä huomioista. Tietenkin se julkaistaisiin myös Lontoonkielisessä versiossa ja
    ja koko golfmaailman tajunta räjähtäisi.

    Bosco kirjoitti: (26.1.2008 12:57:19)
    Svingissä release terminä on tunnettu, joskin sillä tarkoitetaan, kuten hyvin tiedät, monia asioita. Fukkella ei esiinny momentaanista rannekulman releasea, kuten monet ehkä erheellisemmin mieltävät. Itse ehkä käyttäisin laajemmin termiä läpivienti, mutta se on huono, koska viittaa liikaa virhelliseen, svingaamista estävään ohjailuun. Joku voi pitää impactiä ja releasea synonyymeinä, joku taas saattoa, mutta ne ovat releasen osia.
    Reverse fukken terminologiassa on puhtaasti yleisnimi ja kuvastaa mielestäni asiaa kohtuullisen hyvällä ellei parhaalla tavalla.
    Sillä, onko joku käyttänyt termiä aiemmin tai muussa yhteydessä, ei liene merkitystä, ellei fukke ole rekisteröimässä termiä, mitä en usko. 🙂
    Bunkkalyönnissä termi viitannee samansuuntaiseen toimintaan, mutta teknisesti eroa löytynee ihan siitä syystä, että bunkassa lapa löydään varsin avoimena pallon alta, eikä pyritä ns square-kontaktiin.
    Kuten fukke on korostanut, itse tekniikka ei ole uusi tai ainutlaatuinen. Sen sijaan oivallus tekniikan merkityksestä svingissä ja erityisesti puhtaammin keskivartalon rotaatioon perustuvassa voimantuotossa on uraauurtava. Mielestäni.

    Bosco – sulla on aika hyvä tajunta tästä asiasta.

    Taika Rauta kirjoitti: (26.1.2008 11:47:12)

    Buell kirjoitti: (25.1.2008 21:54:00)
    Kiitokset Fukke mielenkiintoisesta/mukavasta juttutuokiosta,se auttoi tajuamaan RR;ää selvemmin!Toivottavasti joskus vielä pystyy toteuttamaan sen!;)

    Tuli harmillisesti missattua toi tilaisuus. Pidätkö mahdollisesti ’uusinnan’ ennenkuin lähdet
    takasi päin?

    Miten olisi su tai ke klo 18:00 öbaut.

    fukke diise saisse kirjoitti: (26.1.2008 16:06:38)

    Taika Rauta kirjoitti: (26.1.2008 11:47:12)

    Buell kirjoitti: (25.1.2008 21:54:00)
    Kiitokset Fukke mielenkiintoisesta/mukavasta juttutuokiosta,se auttoi tajuamaan RR;ää selvemmin!Toivottavasti joskus vielä pystyy toteuttamaan sen!;)

    Tuli harmillisesti missattua toi tilaisuus. Pidätkö mahdollisesti ’uusinnan’ ennenkuin lähdet
    takasi päin?

    Miten olisi su tai ke klo 18:00 öbaut.

    Keskiviikko olis erinomainen! Sama paikkako kun edellinen kerta?

    ts

    Pappa Tykki kirjoitti: (26.1.2008 11:32:04)

    ts kirjoitti: (26.1.2008 11:08:10)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 1:09:11)

    No voi jumalauta, että ihmiset voi olla uunoja. RR on minun keksimä juttu ja mä saan päättää mitä se tarkoittaa. Olen yrittänyt selittää sitä viestissä nro. 395.

    Mulle rupee selkimään se miks osa vastauksista on niin outoja. Joku lukee pari sivua ja heittää kommenttia aiheeseen. Ja koko jutun perusteet on selitetty viikkoa aiemmin…aivan toisin kuin parin viimeisimmän sivun perusteella voisi olettaa.

    Niin, tällaisella asiallisuuden tasollahan nämä kommentit täällä ovat…

    Yritin selittää, että haluaisin tietää, onko samaa termiä käytetty muualla riippumattomasti fds:stä ja jso on niin missä merkityksessä. Olin tuon viestin kyllä nähnyt. Muuten: siinäkin on tuo viestin numero ymmärtääkseni väärin, koska ainakin minulla viesti 395 on datan kirjoittama.

    Sorry Pappa.. kun hieman kiiruussa tuon kirjoitin, tuli osuma sinun suuntaasi, vaikka tuo loppuosa liittyi kyllä enemmän muutamiin muihin viimeaikoijen kommentteihin, joista paistoi läpi aiheeseen perehtymättömyys. Se vaan sattui tuohon niin sopivasti, kun Fukke juuri oli termin syntyä värikkäästi selventänyt pari sivua aiemmin. Ja tuo kun ei ollut edes millään tavoi vittuiluksi tarkoitettu, vaan havainnointia. Jos ei tätä ketjua (ja palstaa ) todella ole alusta asti ja tiiviisti seurannut, varmaan tulee herkästi esittäneeksi erikoisia kommentteja muutaman sivun luettuaan. Kuten esim golfkauoan myyjästä, joka asui vielä apri vuotta sitten Suomessa 😉

    Olisi mukava tavata 30 vuoden jälkeen, ollaan huomenna tulossa Season golfiin 18 maissa perheen(golfaavan haaran kanssa ).

    Ei montaakaan niin saadaan 1000 rikki tässä ketjussa!

    Nimetön

    Pulli-Paavo kirjoitti: (26.1.2008 22:22:20)
    Ei montaakaan niin saadaan 1000 rikki tässä ketjussa!

    GP:n ruskea osio on ansainnut uuden nimityksen, jos tuo merkkipaalu näkee päivänvalon. Kädenojennuksena Oregonin suuntaan nimi olkoon virallisesti
    The Real Tuba-Journal

    Muistolaattaan ehdotan kaiverrusta:
    There are those who do and those who don’t and those who wondered what happened.’ Don’t just bitch at every issue, get off your ass and write something!

    Nimetön

    Miten olis?
    Muistolaattaan kaiverrus:

    first do, talk after

    ts

    data kirjoitti: (27.1.2008 11:13:13)

    Miten olis?
    Muistolaattaan kaiverrus:

    first do, talk after

    Joo toi olis loistava!!

    Mihin sä haluisit ton muistolaattas?

    data kirjoitti: (27.1.2008 11:13:13)

    Miten olis?
    Muistolaattaan kaiverrus:

    first do, talk after

    Koskas saat noi kotisivus valmiiksi?

    Siellä on nyt ’Sivua päivitetään’ lukenut jo ’pari vuotta’?

    Hinta lähinnä kiinnostas…..

    ts kirjoitti: (27.1.2008 11:37:42)

    data kirjoitti: (27.1.2008 11:13:13)
    Muistolaattaan kaiverrus:

    first do, talk after

    Joo toi olis loistava!!

    Mihin sä haluisit ton muistolaattas?

    Ei saatana, taasko tämä alkaa.

    Miksi muuten perusteltujen mielipiteitten tyhjiö tarvitsisi muistolaatan, ainakaan itse en aio tyhjää muistella?

    Jamasa Lupe kirjoitti: (27.1.2008 11:44:30)
    Koskas saat noi kotisivus valmiiksi?

    Siellä on nyt ’Sivua päivitetään’ lukenut jo ’pari vuotta’?

    Hinta lähinnä kiinnostas…..

    Jos pääasiallinen käyttötarkoitus on swingin videoanalyysi, voin lämpimästä suositella CSwingia

    Mika Hekkanen kirjoitti: (27.1.2008 11:53:34)

    Jamasa Lupe kirjoitti: (27.1.2008 11:44:30)
    Koskas saat noi kotisivus valmiiksi?

    Siellä on nyt ’Sivua päivitetään’ lukenut jo ’pari vuotta’?

    Hinta lähinnä kiinnostas…..

    Jos pääasiallinen käyttötarkoitus on swingin videoanalyysi, voin lämpimästä suositella CSwingia

    Kappas vaan, joku sentään osaa tehdä sivustoja joista saa selvää hyvin.

    Pulli-Paavo kirjoitti: (26.1.2008 21:25:24)
    Olisi mukava tavata 30 vuoden jälkeen, ollaan huomenna tulossa Season golfiin 18 maissa perheen(golfaavan haaran kanssa ).

    Taika Rauta kirjoitti: (26.1.2008 18:53:39)
    Keskiviikko olis erinomainen! Sama paikkako kun edellinen kerta?

    Joo, mä taidan notkua siellä sekä su että ke klo 18.00

    Hyvä homma!

    k.

    Pappa Tykki kirjoitti: (26.1.2008 10:59:21)
    … seuraava sivusto Viite. Tällä sivustolla sanotaan seuraavaa:

    Coming down you should feel your right palm (left palm for left-handers) start rotating toward the sky. It should continue rotating open as the club slides through the sand and under the ball. This full rotation of the palm is what’s referred to as the reverse release.

    Onko tämä nyt hyväksyttävä määritelmä? Tuossahan asiasta puhutaan bunkkerilyönnin yhteydessä, mutta ehkä juuri siksi ymmärsin tämän viitteen kohdalla, mitä tuolla reverse releaselle tarkoitetaan.

    Onko kenelläkään tietoa kuka on tuon Viitteen kirjoittaja?

    Eiks tuo ole siinä samassa:

    About the Author
    ===================================================
    Jack Moorehouse is the author of the best-selling book ’How To Break 80 and Shoot Like the Pros!’. He is NOT a golf pro, rather a working man that has helped thousands of golfers from all seven continents lower their handicaps quickly. His free weekly newsletter goes out to thousands of golfers worldwide and provides the latest golf tips, strategies, techniques and instruction on how to improve your golf game.

    ts

    Pulli-Paavo kirjoitti: (26.1.2008 22:22:20)
    Ei montaakaan niin saadaan 1000 rikki tässä ketjussa!

    6.. eiku 5

    KL

    fukke diise saisse kirjoitti: (27.1.2008 15:19:58)

    Pulli-Paavo kirjoitti: (26.1.2008 21:25:24)
    Olisi mukava tavata 30 vuoden jälkeen, ollaan huomenna tulossa Season golfiin 18 maissa perheen(golfaavan haaran kanssa ).

    Taika Rauta kirjoitti: (26.1.2008 18:53:39)
    Keskiviikko olis erinomainen! Sama paikkako kun edellinen kerta?

    Joo, mä taidan notkua siellä sekä su että ke klo 18.00

    Suosittelen Fukken tapaamista livenä vain varauksella, ainakin minulle tuli siitä pää kipeäksi….

    KL kirjoitti: (27.1.2008 21:09:53)
    Suosittelen Fukken tapaamista livenä vain varauksella, ainakin minulle tuli siitä pää kipeäksi….

    Löikö se sua mailalla päähän?

    KL:n tapauksessa lyöjä/maksaja taitaa olla itse vastuussa:)

Esillä 25 viestiä, 976 - 1,000 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240447 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto