2.7.–9.7. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][17]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 226 - 250 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kun tämä oikean käden tykittely ei toimi heti ensilaakista niin minkä metodin mukaan pitäisi edetä. Harjotella rangella sitä ja unohtaa kentällä. Vai pitää mielessä myöskin kentällä senkin uhalla että kierrokset menee ihan .ituiks. Vai pitää mielessä kentällä mutta vaan harjoitussvingeissä ja unohtaa itse lyönnissä.

    Heti mulle kaikki tänne…

    Itsekin pohdiskelen vähän samaan tyyliin kuin WannBe Tiger, että miten uuden oppimisessa pitäisi edetä. Eroksi monista muista täällä, minä olen lähtötilanteessa tumpelotuuppari, joka ei oikein osaa pelata eikä ainakaan lyödä palloa. Tilanne on siis eri kuin singelillä, joka tuntee lyöntinsä ja lähtee parantamaan sitä. Kai.
    Kuten aiemmin sanoin, tämän talven ja kevään ketjuissa on ollut paljon juttuja, jotka ovat auttaneet minua ymmärtämään, mitä pitäisi oppia. Seuraava askelma onkin sitten se itse oppiminen.
    Ensimmäisenä vaiheena, tähän mennessä, olen poisoppinut vanhasta ’swingistäni’. Eli nyt en osaa enää lyödä ollenkaan. Kaksi kolmesta lyönnistä lähtee jonkinlaisena s***tin ja superslaissin sekoituksena 30 astetta lyöntilinjasta vinoon oikealle ja kaartuu lisää oikealle. Loput sitten malkein saman verran vasemmalle ja kaartaen vasemmalle.
    Nyt olisi siis otollinen tilanne alkaa oppia uutta. Mutta oppimiskykyni ei näytä riittävän omaksumaan noita perusjuttuja (lantion käyttö ja oikean käden käyttö) yhtä aikaa. Liikaa mietittävää kerralla. Kumpaan niistä olisi parempi keskittyä ensin?
    Erityistä kiirettä minulla ei ole, mutta olisi mukavaa, jos vielä ennen Juhannusta uskaltaisi mennä kentällekin. Siksi olisin kiitollinen (yksinkertaisista) neuvoista.

    Old John Joseph kirjoitti: (21.5.2007 13:24:31)
    Itsekin pohdiskelen vähän samaan tyyliin kuin WannBe Tiger, että miten uuden oppimisessa pitäisi edetä. Eroksi monista muista täällä, minä olen lähtötilanteessa tumpelotuuppari, joka ei oikein osaa pelata eikä ainakaan lyödä palloa. Tilanne on siis eri kuin singelillä, joka tuntee lyöntinsä ja lähtee parantamaan sitä. Kai.
    Kuten aiemmin sanoin, tämän talven ja kevään ketjuissa on ollut paljon juttuja, jotka ovat auttaneet minua ymmärtämään, mitä pitäisi oppia. Seuraava askelma onkin sitten se itse oppiminen.
    Ensimmäisenä vaiheena, tähän mennessä, olen poisoppinut vanhasta ’swingistäni’. Eli nyt en osaa enää lyödä ollenkaan. Kaksi kolmesta lyönnistä lähtee jonkinlaisena s***tin ja superslaissin sekoituksena 30 astetta lyöntilinjasta vinoon oikealle ja kaartuu lisää oikealle. Loput sitten malkein saman verran vasemmalle ja kaartaen vasemmalle.
    Nyt olisi siis otollinen tilanne alkaa oppia uutta. Mutta oppimiskykyni ei näytä riittävän omaksumaan noita perusjuttuja (lantion käyttö ja oikean käden käyttö) yhtä aikaa. Liikaa mietittävää kerralla. Kumpaan niistä olisi parempi keskittyä ensin?
    Erityistä kiirettä minulla ei ole, mutta olisi mukavaa, jos vielä ennen Juhannusta uskaltaisi mennä kentällekin. Siksi olisin kiitollinen (yksinkertaisista) neuvoista.

    Tässä juurikin se syy, miksi aluperin vieroksuin tuota oikean käden tulitusta ohjeeksi kaikille. Varsinkin ilman poron live-opastusta ja osaavaa silmää tuuppari saattaapi sekottaa swinginsä aika tehokkaasti, kun lähtee omatoimisesti koklailemaan tuollaisia. Sitä en väitä, etteikö tuosta oikean käden aktiivisuudesta ole sitten hiukan kehittyneemmälle jannulle isostikkin hyötyä.
    Omat kokemukset on osottanu, että jos on alkanu keskittymään liikaa käsillä touhuamiseen, ni paketti sekoaa aika helposti. Sitten taas, jos jonain aurinkoisena päivänä swingi jostain syystä on hyvässä paketissa, niin noiden käsien toimintaakin on ollu helpompi tehostaa.

    Old John Joseph kirjoitti: (21.5.2007 13:24:31)
    Itsekin pohdiskelen vähän samaan tyyliin kuin WannBe Tiger, että miten uuden oppimisessa pitäisi edetä. Eroksi monista muista täällä, minä olen lähtötilanteessa tumpelotuuppari, joka ei oikein osaa pelata eikä ainakaan lyödä palloa. Tilanne on siis eri kuin singelillä, joka tuntee lyöntinsä ja lähtee parantamaan sitä. Kai.
    Kuten aiemmin sanoin, tämän talven ja kevään ketjuissa on ollut paljon juttuja, jotka ovat auttaneet minua ymmärtämään, mitä pitäisi oppia. Seuraava askelma onkin sitten se itse oppiminen.
    Ensimmäisenä vaiheena, tähän mennessä, olen poisoppinut vanhasta ’swingistäni’. Eli nyt en osaa enää lyödä ollenkaan. Kaksi kolmesta lyönnistä lähtee jonkinlaisena s***tin ja superslaissin sekoituksena 30 astetta lyöntilinjasta vinoon oikealle ja kaartuu lisää oikealle. Loput sitten malkein saman verran vasemmalle ja kaartaen vasemmalle.
    Nyt olisi siis otollinen tilanne alkaa oppia uutta. Mutta oppimiskykyni ei näytä riittävän omaksumaan noita perusjuttuja (lantion käyttö ja oikean käden käyttö) yhtä aikaa. Liikaa mietittävää kerralla. Kumpaan niistä olisi parempi keskittyä ensin?
    Erityistä kiirettä minulla ei ole, mutta olisi mukavaa, jos vielä ennen Juhannusta uskaltaisi mennä kentällekin. Siksi olisin kiitollinen (yksinkertaisista) neuvoista.

    Musta tuntuu, että sulla on vaikeuksia separoida vasen puoli, eli vasemman lantion mukana lähteekin aukeamaan koko vasen puoli, kun alimman kylkiluun kohdalta kaikki siitä ylöspäin pitäisi pyrkiä ’kiertämään’ toisinpäin (esim. osumassa kurottamaan pallon suuntaan). Tää on syy, miksi esim. ts vieroksuu vasemman lantion poisaltavetoa. Sun kannattaisi opetella se vaikka talvella ja keskittyä nyt vaan, oikean yläkäsivarren toimintaan.

    Se siis aloittaa svingin ja jatkaa yhtä liikkeenä läpilyöntiin saakka. Kiinnitä sen verran huomiota alakroppaan, että pysyt koko lyönnin aikana samoilla jalansijoilla.

    fukke diise saisse kirjoitti: (21.5.2007 14:55:21)
    …eli vasemman lantion mukana lähteekin aukeamaan koko vasen puoli, kun alimman kylkiluun kohdalta kaikki siitä ylöspäin pitäisi pyrkiä ’kiertämään’ toisinpäin (esim. osumassa kurottamaan pallon suuntaan).

    Onkohan tuossa myös se suurin yleisen väärinymmärryksen ydin. Kun Leadbetterit ja muut puhuvat isoilla lihaksilla swingaamisesta, niin kierretään iloisesti koko yläkroppaa ympäri, ja sitten ihmetellään kun ei osu palloon, tai jos osuu, niin osuu miten sattuu ja pallikin lentää mihin sattuu. Eli sen sijaan, että pyrittäisiin saamaan hartiat ’square’ osumahetkellä – tuon mainitsemasi resistanssin seurauksena -, annetaan kierron jatkua ihan vapaasti?

    fukke diise saisse kirjoitti: (21.5.2007 14:55:21)
    Musta tuntuu, että sulla on vaikeuksia separoida vasen puoli, eli vasemman lantion mukana lähteekin aukeamaan koko vasen puoli, kun alimman kylkiluun kohdalta kaikki siitä ylöspäin pitäisi pyrkiä ’kiertämään’ toisinpäin (esim. osumassa kurottamaan pallon suuntaan). Tää on syy, miksi esim. ts vieroksuu vasemman lantion poisaltavetoa. Sun kannattaisi opetella se vaikka talvella ja keskittyä nyt vaan, oikean yläkäsivarren toimintaan.

    Se siis aloittaa svingin ja jatkaa yhtä liikkeenä läpilyöntiin saakka. Kiinnitä sen verran huomiota alakroppaan, että pysyt koko lyönnin aikana samoilla jalansijoilla.

    Olen tainnut aiemminkin kiittää. Tuo maintsemasi lantion käyttö oli minulla avain onneen. Käsien oikea käyttö on tulossa perässä. Aivan täyttä kierrosta en ole pakettia saanut vielä pysymään kasassa. Joka tapauksessa parhaimmillaan tuloksena on ollut vaivattomia, suoria ja minun mittapuuni mukaan pitkiä lyöntejä perä jälkeen ja kentän puolikas pariin. Tänäänkin parhaimillaan 180 metristä vastatuuleen greenille. Kunhan vielä malttaisin kokonaan olla repimättä draiverilla. Silloin käy nimittäin toisinaan juuri kuten kuvaat tuossa edellä.

    Scoop kirjoitti: (21.5.2007 15:34:10)
    Onkohan tuossa myös se suurin yleisen väärinymmärryksen ydin. Kun Leadbetterit ja muut puhuvat isoilla lihaksilla swingaamisesta, niin kierretään iloisesti koko yläkroppaa ympäri,

    Osui ja upposi. Luin noita juttuja ja ymmärsin asian (väärin) juuri noin. Ensin käännytään hartioilla kohteesta poispäin ja sitten käännetään kropalla takaisin. Ja perkeleenmoinen overthetop-slaissihan siitä tuli.
    Nyt on suunta asianmukaisessa ohjauksessa ollut parempaan päin, mutta vieläkin joskus alkaa tuo oikea olkapää puskemaan ympäri ja pullia tulee herkästi.

    Kiitos täältäkin suunnasta ts:lle ja Fukelle tämän ketjun annista. Tämä ei ole ollut pelkästään antoisaa luettavaa ja ajatuksia herättävää. Olen nimittäin saanut näitä ajatuksia nyt siirtymään hyvällä menestystyksellä swingiin ja jopa kentälle saakka. Se on aika paljon se.

    Täältäkin kiitos fukkelle ja ts:lle. Lantion saluunanovi-kierto ja oikean olkavarren tulitus toimivat jo suht hyvin ainakin raudoilla. Draiverilla tulee vielä toisinaan räkä-slaisseja aivan kuin joskus vasta-alkajana. Tässä fukken ajatus palloon kurkottamisesta on lähellä sitä ajatusta, jolla pyrin tätä estämään.

    Lainaanpa omaa tekstiäni aluksi:

    Viran Omainen kirjoitti: (25.4.2007 10:29:41)

    Meikäläisellä ei toimi tuo, ei sitten millään. Lakkaa ranteet pelittämästä, kun joudun puristamaan mailasta kovemmin.

    Mä olen ihan eri linjoilla, en lyö oikealla ollenkaan, vedän ainoastaan mailan vasemmalla kädellä rinnan editse palloon ja annan releasen tapahtua. Mut nää on just näitä ’toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä’ -juttuja. Pääasia on, että palstalta jengi saa ideoita kokeilla eri juttuja ja löytää itselleen toimivimmat, koska valtion virallista, sitä ainoaa oikeaa swingiä, ei ole olemassa.
    Olen right-puolet lätkijä…

    Päätin kuitenkin epäluuloistani huolimatta testata pitempään näitä FDS:n ohjeita, ja palaset ovatkin loksahtaneet paikalleen tavalla, jota en arvannutkaan; rautoihin tullut 5-10% lyöntipituutta lisää. R-7 normaalisti 140-145 metrin kaaria, eilen 150-160metrisiä. Ja tuntui, että voi käskeä huolettomasti, koska yksinkertaisesti ei voinut osua huonosti palloon.

    Tarkkuuskaan ole lyhyillä raudoilla kärsinyt. Hajonta oli itseasiassa pienempi kuin aikaisemmin. Pitkillä raudoilla ja ajurilla timinki on vielä snadisti hakusessa, mutta ei kauan.

    Vaivattomuuden tunne, jolla pallon saa lähtemään niin perkeleesti, on uskomaton!

    Thanks Fukke, kyllä kannatti lukea tämä ketju….

    PS. Hyvät lukijat, tämä tarina on tosi (Rautavaaran Tapsaa mukaellen)

    Viran Omainen kirjoitti: (22.5.2007 10:14:24)
    Vaivattomuuden tunne, jolla pallon saa lähtemään niin perkeleesti, on uskomaton!

    Enpä olisi uskonut, että näen tämän tekstin tulevan sinun…öh, näppäimistöstäsi! Onnittelut oivalluksesta (Ps. mitä minä sanoin ;-))

    Eipäs sotkeennuta, kun aikuiset kirjoittelee täällä!

    Sitten itse aiheeseen:

    Älä muuta sano, mut ei voi mitään.

    Old John Joseph kirjoitti: (21.5.2007 13:24:31)
    Itsekin pohdiskelen vähän samaan tyyliin kuin WannBe Tiger, että miten uuden oppimisessa pitäisi edetä. Eroksi monista muista täällä, minä olen lähtötilanteessa tumpelotuuppari, joka ei oikein osaa pelata eikä ainakaan lyödä palloa.

    Jos on kiinnostusta perehtyä harjotteisiin joista voisi olla apua, niin voin suositella http://www.lynnblakegolf.com (täytyy rekisteröityä). Galleriassa on paljon videoita, joista voisi aloittaa vaikka From mechanics to feel. Siinä käydään TGM:n asiaa läpi suht kansantajuisesti ja ns. basic ja accuired motion harjoitteet. Niiden suoritustapaa ei kannata ottaa liian kirjaimellisesti, koska kaikilla TGM opettajilla näyttää olevan omat variaationsa, mutta pidän ajatuksesta että opetellaan löytämään oikeanlainen paineen tunne käsiin, ensin lähes chippaamalla ja sitten vajaalla swingillä.
    Ben Doylen sessioissa näkee toisenlaista variaatiota, jossa lantio tulee mukaan jo hyvin lyhessä swingissä. Se voisi auttaa saamaan lantion oikein liikkeelle myös täyteen swingiin.
    Address Routine videot ovat myös hyviä ja niissä esitetään yhdenlainen käsitys siitä miten swingeri tai hitteri lyö.
    Asento jossa oikea käsi on alkuasennossa hieman koukussa ja olkapää putoaa hieman alemmaksi samalla voi auttaa. Kun oikealla lyödään, niin osumassa käden on oltava vielä hieman koukussa ja se oikenee täysin vasta selvästi osuman jälkeen (tämä oli jo Hoganin esittämä ajatus). Vastaavan asennon ottaminen jo lähtiessä on auttanut minuakin. Jos oikealla kädellä koittaa lyödä käsi suorana, niin se menee oikealla swingaamiseksi, josta ei tule mitään.

    Tässä pitää viedä tuoda keskusteluun ’vähemmistönäkökulma’..eli oikeakätiset vasurit tai päinvastoinkin. Se mitä fds on puhunut aikaisemmin oikea käden vedosta alapäin suunnanvaihdossa jne. tarvitsee oivaltaa ehkä vähän toisella tavalla meidän ’vääräkätisten’. Ehkä ensiksikin on parempi, että puhun etu- ja takakädestä (lyöntisuuntaan nähden) sekaantumisen välltämisestä. Eli meillä ’vääräkätisillä’ etukäsi on dominoivampi, jolloin takakäden käyttö ei mene luonnollisesti samalla tavalla kuin enemmistöllä. Tätä on ’oikeakätisten’ vaikea ymmärtää..paitsi tietysti kokeilemalla toiselta puolelta lyömistä

    Tämän ilmiön näkee mielestäni oikea kätisillä vasureilla esim. Mickelsonilla ja Weirillä.
    He tulevat suorempaan palloon tuomatta takakättä niin paljoa alakautta lantion vierestä. Tässä kun katson framenä viimeisiä ’Leftyn’ kisaswingejä niin näyttää, että tuo paljon parjattu etukäsi se on joka vetää dw:ssä. (Todellisuudesta en tiedä enkä Mickelsonin käyttämistä mielikuvista.) Downswing näyttää normaalivauhdilla jopa ulkoa sisään tulevalta samoin kuin Weirillä, näinhän ei tietenkään ole. Vartalon kierto on voimallista ja lyöntihetkellä sekä lantio, että hartiat ovat kääntynyt paljon lyöntisuuntaan nähden..millä saadaan käsittääkseni mm. lapa sulkeutumaan.

    Eli pointtina vaan, että ’vääräkätiset’, jotka tuskailevat näiden ohjeiden kanssa tarvitsee miettiä mielikuvia sekä todellisuuttakin lyönnissä ehkä vähän toisella tavalla. Selvää on tietysti, että muuten mailan liikkeet lyönnissä ja palloon osumahetkellä kuuluvat samanalaiset lainalaisuudet riippumatta miltä puolelta lyö tai mikä puoli on dominoivampi.

    nimimerkillä. ’Fundeeraan on joutunut’


    Tämän ilmiön näkee mielestäni oikea kätisillä vasureilla esim. Mickelsonilla ja Weirillä.
    He tulevat suorempaan palloon tuomatta takakättä niin paljoa alakautta lantion vierestä. Tässä kun katson framenä viimeisiä ’Leftyn’ kisaswingejä niin näyttää, että tuo paljon parjattu etukäsi se on joka vetää dw:ssä.

    TGM:n teorian mukaan etukäden vetäessä mailaan rataan vaikuttaa voimakkaammin keskeisvoima ja liikerata on laajempi kaari kuin takakädellä lyödessä, jolloin alakäden voimantuotto tuo mailan palloon suoraviivaisemmin sisältä.


    Eli pointtina vaan, että ’vääräkätiset’, jotka tuskailevat näiden ohjeiden kanssa tarvitsee miettiä mielikuvia sekä todellisuuttakin lyönnissä ehkä vähän toisella tavalla.

    Mietinkin tässä äskettäin että hyväksi swingeriksi tulemista auttaisi varmaan se että vahvempi käsi olisi edessä, jolloin tuo etukädellä vetäminen olisi luonnollisempaa.

    Oikealla kädellä lyöminen raudoilla meni tajuntaan (jollain tasolla).

    Tiin nokasta Rivelinolla on pikku ongelmaa jos iskee oikealla loppuun asti. Tulee välillä tarve ottaa vasemmalla askel taakse.
    Stanssin levennyksellä pysyy kyllä ihan ok pystyssä.
    Jos ’kompensoi’ ’jalka’ työllä ja silloin iskeminen vaikeutuu ja tuolloin heijarilla (lihas työ vain jotta palikat pysyy kohdillaan) saa jo paremmat metrit yhtä helposti. Pitäisikö myös tiin nokasta iskeä oikealla läpi vai otta ennen palloa pikku heijari?

    Näprääjä kirjoitti: (23.5.2007 16:13:03)
    Pitäisikö myös tiin nokasta iskeä oikealla läpi vai otta ennen palloa pikku heijari?

    Mitä tarkoittaa ’ottaa ennen palloa pikku heijari?’. Ei siitä birdiepullosta kesken swingin voi siemailla! (Eikun oikeesti, mikä on heijari?)

    Scoop kirjoitti: (23.5.2007 19:15:06)

    Näprääjä kirjoitti: (23.5.2007 16:13:03)
    Pitäisikö myös tiin nokasta iskeä oikealla läpi vai otta ennen palloa pikku heijari?

    Mitä tarkoittaa ’ottaa ennen palloa pikku heijari?’. Ei siitä birdiepullosta kesken swingin voi siemailla! (Eikun oikeesti, mikä on heijari?)

    ’Pikku heijariksi’ kutsutaan joskus myös sitä, joka miehillä on suunnilleen siinä stanssin puolessa välissä 🙂

    Hörhö kirjoitti: (23.5.2007 19:54:04)

    Scoop kirjoitti: (23.5.2007 19:15:06)

    Näprääjä kirjoitti: (23.5.2007 16:13:03)
    Pitäisikö myös tiin nokasta iskeä oikealla läpi vai otta ennen palloa pikku heijari?

    Mitä tarkoittaa ’ottaa ennen palloa pikku heijari?’. Ei siitä birdiepullosta kesken swingin voi siemailla! (Eikun oikeesti, mikä on heijari?)

    ’Pikku heijariksi’ kutsutaan joskus myös sitä, joka miehillä on suunnilleen siinä stanssin puolessa välissä 🙂

    Toisilla se voi olla ’ISO heijari’kin. Enkä nyt välttämättä puhu itsestäni….välttämättä :).

    El ninó kirjoitti: (23.5.2007 20:08:57)

    Hörhö kirjoitti: (23.5.2007 19:54:04)

    Scoop kirjoitti: (23.5.2007 19:15:06)

    Näprääjä kirjoitti: (23.5.2007 16:13:03)
    Pitäisikö myös tiin nokasta iskeä oikealla läpi vai otta ennen palloa pikku heijari?

    Mitä tarkoittaa ’ottaa ennen palloa pikku heijari?’. Ei siitä birdiepullosta kesken swingin voi siemailla! (Eikun oikeesti, mikä on heijari?)

    ’Pikku heijariksi’ kutsutaan joskus myös sitä, joka miehillä on suunnilleen siinä stanssin puolessa välissä 🙂

    Toisilla se voi olla ’ISO heijari’kin. Enkä nyt välttämättä puhu itsestäni….välttämättä :).

    Ylläpito, haloo!?! Eikö näille homoeroottisille jutusteluille ole ihan omiakin foorumeja?

    Scoop kirjoitti: (23.5.2007 20:31:07)

    El ninó kirjoitti: (23.5.2007 20:08:57)

    Hörhö kirjoitti: (23.5.2007 19:54:04)

    Scoop kirjoitti: (23.5.2007 19:15:06)

    Näprääjä kirjoitti: (23.5.2007 16:13:03)
    Pitäisikö myös tiin nokasta iskeä oikealla läpi vai otta ennen palloa pikku heijari?

    Mitä tarkoittaa ’ottaa ennen palloa pikku heijari?’. Ei siitä birdiepullosta kesken swingin voi siemailla! (Eikun oikeesti, mikä on heijari?)

    ’Pikku heijariksi’ kutsutaan joskus myös sitä, joka miehillä on suunnilleen siinä stanssin puolessa välissä 🙂

    Toisilla se voi olla ’ISO heijari’kin. Enkä nyt välttämättä puhu itsestäni….välttämättä :).

    Ylläpito, haloo!?! Eikö näille homoeroottisille jutusteluille ole ihan omiakin foorumeja?

    Heiheihei Scoop……mä en nää tossa sun viestissä hymiöitä??!! Eihän nyt oikeesti menny stratan kaks-kerrospallo nenuun? 🙂
    Mut joo, eiköhän se niistä heijareista. Mäkään en muute yhtään käsittänyt mitä sillä oikeesti haettiin tossa näprääjän viestissä….

    Niin onhan sillä monta merkitystä;)€

    Se on sitä kun ei isketä ’lihas työllä’ loppuun asti hmm siis jos nyrkkeilessä iskee suoran niin aktiivista lihas työtä tehdään nopeuden saamiseksi koko ajan ja jos ’heijarin’ siis koukun /tarkemmin ehkä rento koukku) niin alussa annetaan vauhti ja sitten vaan annetaan vaan mennä ja käsien lihas työ on vain paikallaan pitämistä.

    Näprääjä varmaan tarkoitti sitä mailan heiluttelua jolla rentoutetaan lihaksia ja saadaan sellanen rento fiilis ennen lyöntiä…semmosta rentoa mailan heiluttelua eikä olla töjötetä joka paikka kireenä ennen lyöntiä

    Näprääjä kirjoitti: (23.5.2007 21:11:33)
    Niin onhan sillä monta merkitystä;)€

    Se on sitä kun ei isketä ’lihas työllä’ loppuun asti hmm siis jos nyrkkeilessä iskee suoran niin aktiivista lihas työtä tehdään nopeuden saamiseksi koko ajan ja jos ’heijarin’ siis koukun /tarkemmin ehkä rento koukku) niin alussa annetaan vauhti ja sitten vaan annetaan vaan mennä ja käsien lihas työ on vain paikallaan pitämistä.

    Jaa sää jotain tollasta sillä mukamas tarkoitit

    El ninó kirjoitti: (23.5.2007 21:01:54)

    Scoop kirjoitti: (23.5.2007 20:31:07)

    El ninó kirjoitti: (23.5.2007 20:08:57)

    Hörhö kirjoitti: (23.5.2007 19:54:04)

    Scoop kirjoitti: (23.5.2007 19:15:06)

    Näprääjä kirjoitti: (23.5.2007 16:13:03)
    Pitäisikö myös tiin nokasta iskeä oikealla läpi vai otta ennen palloa pikku heijari?

    Mitä tarkoittaa ’ottaa ennen palloa pikku heijari?’. Ei siitä birdiepullosta kesken swingin voi siemailla! (Eikun oikeesti, mikä on heijari?)

    ’Pikku heijariksi’ kutsutaan joskus myös sitä, joka miehillä on suunnilleen siinä stanssin puolessa välissä 🙂

    Toisilla se voi olla ’ISO heijari’kin. Enkä nyt välttämättä puhu itsestäni….välttämättä :).

    Ylläpito, haloo!?! Eikö näille homoeroottisille jutusteluille ole ihan omiakin foorumeja?

    Heiheihei Scoop……mä en nää tossa sun viestissä hymiöitä??!! Eihän nyt oikeesti menny stratan kaks-kerrospallo nenuun? 🙂
    Mut joo, eiköhän se niistä heijareista. Mäkään en muute yhtään käsittänyt mitä sillä oikeesti haettiin tossa näprääjän viestissä….

    Ei herttinen senttä! Ei meikäläinen tuollaisesta palleja sisuksiinsa ime.

    Mutta en kyllä vieläkään ymmärtänyt asiaa. Jamasan waggle lienee vähän toinen juttu. Jotenkin siis aktiivinen työ jätetään kesken ja annetaan mennä ’omalla painollaan’… Emmäainakaan tuollaista kykene tekemään.

Esillä 25 viestiä, 226 - 250 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #242871 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto