-
JulkaisijaArtikkelit
-
..kertoo Ilta=Sanomien nettilehti ja jatkaa:’ Nykyään Sharon on maailman paras sokea golfaaja. Marraskuussa Zohar herätti huomiota lyömällä hole-in-onen Caeserea golf clubilla, Israelin ainoalla 18-reikäisellä radalla.’ Ehdotankin, että GP Invitationalissa lyödään Sharonin kunniaksi joku par-3 silmät sidottuna!
Eikös tuo olekaan normaalikäytäntö?
Luultavasti tutulla parkolmosella ei ole mainittavaa eroa todennäköisyydellä tehdä holari silmät auki tai kiinni.
Velipoika löi keväällä vasten aurinkoa todeten ’kai se lippu jossain tuolla on…’. Mä seisoin sopivasti sivussa ja näin lentoradan kokonaisuudessan. Ei ollut äijä uskoa lyöneensä ässää ennenkuin varovasti reikää lähestyttyään poimi pallin kiposta.
Silmät kiinni lyöminen on muuten suhteelisen hyvä harjoitus. Siinä saa paljon paremman tunteen lyönnistä ja mailanpään tuntemisesta kun yksi aisti ’poistuu’ käytöstä. Suosittelen parinkymmenen pallon lyömistä putkeen silmät kiinni aina silloin tällöin.
Koittakaapa asettua silmät sidottuna pallolle lyöntiasentoon ja lyödä palloa. Aika hyvä keino katsoa onko lyönti ’automaatiotasolla’ vai ei.
Silmät kiinni on yllättävän hankala lyödä, tätä voi kokeilla hyvänä harjoituksenakin, mutta ei täydellä rangella. Näin aistii omassa kehossa swingin aikana tapahtuvia asioita, eritavoin kuin silmät auki.
Tetsa kerran pari kesää sitten sanoi että useasti ennen rundia rangella lyö muutaman driven silmät kiinni. Minä kun tuohon kyselin syytä, niin vastasi että saa rytmin mukavasti takaraivoon ennen rundia.
Kuuostaa loogiselta. Minä en ole vaan uskaltanut tuota muiden rangellaolijoiden turvallisuuden takia vielä koettaa. Kuplassa kylläkin rautaseiskalla ja sielä nyt kyllä saa ihan kohtuullisia osumia aikaiseksi.
On täällä tällaisiakin tapauksia.
Lue lisää: Sokkona pelaamisen lopettaminen
Mä ainaki näin joku vuosi sit Tulos-/Urheiluruudussa, ku sokea pelaaja teki holarin, joten ei tuo eka ollu…
huhhuh… säikähdin jo, että soketti teki holarin
Hiueno homma. Lyöhään vaan – jos menis vaekka reikeen.
Muistan lukeneeni Jenkeissä olevan sokean , joka holautytanut useammankin holarin – vai onks se jo mainittu ketjuus.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)