Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › SM-Draivi kilpailu 2004 ???
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Niin oliko se 273 ilmassa?
No ei kai, jos se oli pisin draivi kisa. Moukarinheitossa mitataan kyllä lento ilmassa mutta ei kai LD kisoissa?
Mutta rulleineen se on kyllä kelpo tulos, esim. puu kolmosella.
Ihan rauhassa vaan, ei kannattais aina lukea rivien välistä, voipi mennä ajatus OB.
Eli kyselin aidosti mielenkiinnosta mitkä olivat olosuhteet, koska satun tietämään että Pirkanmaalla oli jussina suht tuulista. Miten se tuuli tohon osui? Ja tiedän myös että ko. 1 -väylällä tii on jonkin verran väylää ylempänä, mutta paljonko?
Ja kyllä, saan yli 200m, myös ilmassa, mutta enpä usko että olisin lyönyt 273+ 25.06. Ugh!
Kyllähän näitä kisoja on aikoinaan järjestelty. Muistaakseni eräänä vuonna keulilta löytyivät Louhion Make ja Mäkiluoman Sauli. Tulokset muistaakseni 285:n luokkaa. Tietysti pelissä Persimmonia ja teräsvartta. Eiköhän varmat tulokset SGL:stä löytyisi.
Hiisissä lyöntipaikka jouduttiin tällä kertaa sijoittamaan harjoituskentän 5-greenin taakse, pienelle kumpareelle. Kumpare vastaa korkeudeltaan tavallista tiipenkkaa.
Lyöntisuunta oli pitkin Hiidenvuolteen rantaa. Mahdollista nousua tai laskua ei aistinvaraisesti ollut havaittavissa. Sektori 270 m:n kohdalla oli arvioni mukaan n. 60-70 m.
Vallitseva tuuli vaihteli sivutuulen ja sivumyötäisen (slööri) välillä. Tuulen nopeus arviolta 5-7 m/s. Tuulestako johtuen virheitä sisältäneet lyönnit päätyivät n. 90 % oikealta ulos. Yöllä ja aamulla satoi.
Voittanut pallo löytyi takaojasta! Mahdollisia pomppuja ei tietääkseni nähnyt kukaan.
Paikat ja olosuhteet semmoset ja tämmöset. Mutta kaikille samat.
Friikit ja rangekuukkelit Janoksen mukana Ruotsiin. Kuka ties ja toivottavasti vielä SM-kisoihinkin. Henkilökohtaisesti joudun vielä syömään rutkasti äidin keittämää kaurapuuroa.
NimetönEkaksi kiitos tsempistä sitä kaivataan!
Joo kyllä se homma on päivästä ja keleistä kiinni,
ihan kuin normaali pelaaminenkin.
Kentällä mulla on neljä wedgeä ja draivi kisoissa vähintään neljä draiveria, eikä sekään aina riitä.
d;-)
NimetönOlen normaali mittaisena, mutta ainakin suurin osa pituuslyöntiintarkoitetuissa lavoista on tarkoitettu niille sopiville varsille, eli lapa paino kannattaa tarkistaa.
Mä kokeilin yhtä ja siinä oli Blue varsi eikä se sopinut mulle se oli tuuman lyhennetty joten se oli ihan tunnoton koska uskon että lapa olisi sopinut pidennettyyn varteen paremmin painotuksiensa ansiosta.
Kombinaatio ratkaisee.
NimetönTosiaan hienoa että golfissa järjestetään erilaisia kisoja, eikä ne ole pakko olla edes draivikisoja, mutta Hiisiläisille tiedoksi että LDA:n kisoissa sektorin leveys on noin 30-40 metriä ja se alkaa 250 metristä.
Usein ländäys alue vielä kastellaan pehmeäksi koska rullit harvoin ovat kotiinpäin, ehkä tästä syystä LD Treenaajat ovat kautta aikojen kellottaneet draivien lentoaikoja.
Ja itse olen todella iloinen että tuollaista toimintaa on, tsemiä vain sinne ja jatkakaa samaa rataa jostain se on aloitettava.
-
JulkaisijaArtikkelit
Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › SM-Draivi kilpailu 2004 ???