-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mitä mieltä olette Slopejärjestelmästä? Kovalla kohulla se tänne saatiin ja on sanottu, että se on käytössä kaikkialla maailmassa. Tunnolliset suomalaiset slouppasivatkin kenttänsä, mutta harvemmin tuolla etelässä tulee kenttä vastaan jossa slopetaulukko löytyy. Sanotaan, että se mahdollistaa pelaamisen miltä tahansa tiiltä. Ehkä näin, mutta käytännössä miehet pelaavat edelleen joko keltaisilta tai valkoisilta ja naiset punaisilta. Pelaan n. 10 tasoituksella ja vieraillessani joillain kentillä olen hämmästellyt, että miksi tämän slope on juuri tämä, esimerkiksi Kytäjällä saan 11 samoin kuin esim. Aurassa, Masterissa, Talmassa, Espoossa, onhan tuo Kytäjä keltaisilta aivan toinen pelattava kuin nuo muut mainitsemani. Sitten esim Kotojärjellä tasoitukseni on 7. Niille postimerkkigreeneille ja muutenkin sillä kentällä kykyni eivät riitä kortin pelaamiseen tasoituksella 7. Wiurilassa tasoitukseni on 10 ja siellä pelaankin varsin usein lähelle tasoitustani. Kysymys: oliko koko Slope turha? Siihen siirtyminen maksoi maltaita klubeillemme, mittauspisteitä kentällä on tuhansia, mitattiin väylien leveydet kaikilta oletetuilta pallon alastulopaikoilta, greenien leveydet ja pituudet mitattiin ja piti huomioida väyläbunkkerit ja vesiesteet, mitattiin semiraffin, raffin ja reuna-alueiden leveydet ja vaikka mitä, mutta niillä ei tunnu paljon olevan vaikutusta lopputulokseen, kentän pituus on se ratkaisevin.
Hankalaahan se on yksikäsitteisesti määrittää mitä ihmiset kokevat vaikeaksi. Pituus on ilman muuta merkittävin tekijä, mutta kyllä minä huonoimmat kierrokseni olen pelannut ihan muilla kuin pitkillä kentillä. Saan niin ikään useimmilla kentillä 10 eteen.
Mainitsemasi Kytäjä on kyllä hankala jo ihan pituutensa puolesta, mutta siellä on leveät raffit ja peratut metsät, harvemmin pallo katoaa tai on paikassa josta ei pääse jatkamaan.
Itse asettaisin korkealle rankatuksi tekijäksi tiheät, kapeat rännimäiset metsät kummallakin puolella ja isot nopeat ja voimakkaasti muotoillut griinit.
Missään nimessä slopejärjestelmä ei ole turha, muuten kuin että viimeisen kesän aikana olen alkanut pelata yksinomaan scratchiä kentän paria vastaan. Suosittelen sinulle samaa.
Joskus kyllä ihmetyttää kuinka paljon slopea saa miltäkin kentältä. Esim. Nordcenterin fream antoi aikalailla paljon slopea enkä kokenut sitä NIIN vaikeaksi.
Jännä juttu että meikäläinen (HCP n. 14) pelaa suhteessa paremmin ns. vaikeilla kentillä (ainakin joskus). Freami meni ekalla yrittämällä bufferiin ja Kytäjäkin jo neljännellä. Johtuu varmaan siitä että tulee lähdettyä kierrokselle hieman nöyremmällä asenteella. Se on totta, että tuntuu hieman oudolta että saan Hyvinkäällä yhden eteen enemmän kuin Kytäjällä.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)