Aihe: Sisältä sisään-swingi - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Sisältä sisään-swingi

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Sisältä sisään-swingi

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Muutamissa keskusteluissa täälläkin ihannoidaan sisältä ulos kulkevaa lapaa. Onko minulta jäänyt löytämättä jokin kuningasajatus, kun itse kuvittelen ns. ihanneplanen kulkevan sisältä sisälle?

No eiköhän se sisältä ulos swingikin joskus lopulta sisään tule 😉
    Käsittääkseni näillä sisältä-ulos, ulkoa-sisään termeillä esitetään lavan kulkusuuntaa suhteessa palloon osumahetkellä. Jos tavoitteena olisi sisältä-sisään, niin se kai pitäisi tulkita niin, että lapa osuu palloon sillä hetkellä, kun maila on kauimmassa pisteessä edessäsi. Voisi kuvitella, että ko. tavoite on ajoituksen suhteen varsin herkkä ja pallot sinkoilee minne sattuu…tosin omassa sisältä-ulos swingissäkin ne löytyy kaikkialta muualta, paitsi tavoitellusta pisteestä 😮

ts

Moon sitä mieltä, että päästäkseen tuohon sisältä sisään swingiin, pitää pelaajan pyrkiä sisältä ulos liikkeeseen. Siksi sitä viljelen, vaikka minulle ihannereitti onkin sisältä sisään.

Kyllä minusta tämmöttis sisään-ulos-temppu olis paree; muutoinhan sitä saattais jäähä jotenkin nalkkiin… tai jotain..

Yleensähän noita termejä käytetään vain puhuttaessa mistä suunnasta palloon tullaan, ei planesta puhuttaessa. Heti kun näytät miten lyödään ulkoa ulos niin minä hyväksyn että on olemassa sisältä sisäänkin.

Et kai tosissasi väitä, että ihmisen käveltyä jalkaisin 10 km, niin hänen täytyy pystyä siihen myös käsillään?

Hmm, tämä kuullostais jonkinnäköiseltä puttidrilliltä…

ts

clap kirjoitti: (23.4.2007 20:55:20)
    Yleensähän noita termejä käytetään vain puhuttaessa mistä suunnasta palloon tullaan, ei planesta puhuttaessa. Heti kun näytät miten lyödään ulkoa ulos niin minä hyväksyn että on olemassa sisältä sisäänkin.

No haloo… sisältä sisään on sentään geometrisesti varsin luonnollinen liikerata. Ulkoa ulos taas mahdoton. Niii juu… sitä vaan piti sanomani, että hyvillä pelaajillakin divotit osoittavat hieman vasemmalle… vaikka drawta puskeekin palloon.

mac

Mitenkä on mahdollista että divotti vasemmalle ja tulee drawta? sikäli jos lyö oikealta!

mac kirjoitti: (25.4.2007 12:22:59)
    Mitenkä on mahdollista että divotti vasemmalle ja tulee drawta? sikäli jos lyö oikealta!

Lienee lavan kulku jo kainaloon osuman jälkeen.

Koska se liiskautuu lapaan kiinni osumassa jäädessään pallon ja lavan väliin, eikä pakene osumahetkellä kimmo-ominaisuuden puuttuessa siitä toisin kuin pallosta. Negatiivinen kiihtyvyys lavan radan kaartaessa vasempaan irrottaa sen.

Mä olen joskus lyönyt räkähookin divotin löytyessä oman selän takaa…märkä kenttä nääs. Ne nyt lentelee milloin mitenkin. Pelikaveri löi kerran slicen, ja divotti lens mun taskuun.

Mä löin kerran läpimärällä kentällä sellasen vähän painetun lähestymisen, josta syntynyt divotti oli täydellisen muotoinen kaari, jonka pituus oli noin 60 senttiä ja syvyys parhaimmillaan reilusti yli 10 senttiä. Divotti alkoi stanssin keskeltä, ja päättyi reippaasti vasemman jalkaterän etupuolelle. Joo, blade-lapa haukkasi ihan vaan pikkasen siihen hetteiseen väylään…

Tuokin oli draw, vaikka divotin kaaren loppu osoitti noin 45 astetta griinistä vasemmalle.

Oh shit. Nyt pukkasi kyllä OT:tä. Sitäpaitsi tää taitaa olla niitä juttuja, jotka on hauskoja vaan silloin jos on itse paikalla. I’ll get me coat…

mac kirjoitti: (25.4.2007 12:22:59)

Luin jutun John Jacobsista, jossa hän kertoi käyneensä Augustan 16. tiillä katsomassa lyöntijälkiä. Jacobs sanoi, että ’jos ei tietäisi paremmin, luulisi kaikkien pallojen päätyneen veteen’. Divottihan lähtee pelimiehillä pallon etupuolelta ja lapa on silloin jo matkalla vasuriin. Kun tiiltä lyödään, niin divotti alkaa jopa aika reilusti tiin etupuolelta.

Mä en onnistu lyömään divottiin fadea. Osaiskohan joku pro jelppiä?

Tässä sisältä sisään.

… ja oikea kantapää ilmassa osumahetkellä, eli just niinkuin pitääkin.

Nimetön

Vasen pakki kirjoitti: (25.4.2007 13:07:35)
    Luin jutun John Jacobsista, jossa hän kertoi käyneensä Augustan 16. tiillä katsomassa lyöntijälkiä. Jacobs sanoi, että ’jos ei tietäisi paremmin, luulisi kaikkien pallojen päätyneen veteen’. Divottihan lähtee pelimiehillä pallon etupuolelta ja lapa on silloin jo matkalla vasuriin. Kun tiiltä lyödään, niin divotti alkaa jopa aika reilusti tiin etupuolelta.

Lukeeko Vasen pakki Middle East Golferia?

No en. Taisi olla englantilainen Golf Monthly tai joku vastaava.

Nimetön

Samat artikkelit kopioituna sitten. Tai Jacobsilla on juuttunut levy päälle.

Hihihi……

Voin kuvitella sen autuuden tunteen kun kuivissa olosuhteissa et lättyä vedä kiviporallakaan kuin siitä kasin sivuvesiesteen pään kohdalta roughista..

niin sitten lits läts -kenttä ja..ja.. niitä divotteja siis… mahtoi olla melkoinen tunne.

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240386 kohteessaSisältä sisään-swingi

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Sisältä sisään-swingi