Aihe: Singh, Els vai Woods? - Golfpiste.com

4.8.–11.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

Singh, Els vai Woods?

Etusivu Foorumit Yleistä Singh, Els vai Woods?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Maailman tämän hetken parhaan pelaajan nimeäminen ei ole kovin helppo juttu. Elsillä on ollut omat heikot hetkensä, mutta on menestynyt silti hyvin. Woods ei ole taitojaan kovin hyvin vielä tällä kaudella esittänyt. Nyt USA:n PGA-tourin kisassakin hän joutui todella tekemään töitä päästäkseen cutista. Singh on menestynyt hyvin alkukaudesta, mutta nyt koitti hänellekin arki, sillä hän ei läpäissyt käynnissä olevan PGA-tourin cutia. On siis hieman aikaista nimetä vielä tämän kauden parasta pelaajaa, mutta olen edelleenkin Elsin kannalla.

Kyllä se maailman paras on Tiger Woods.

Ei siitä pääse mihinkään…

Viime vuoden majorveikkauksissa mun vijhjeet suoraan hevosen suusta olivat isop ernie , viuekas vinngh ja kanatan weir vasuri. en luotant tiikereihin. pärjäsin pirun hyvin.

kyllä se keskimääräinen hyvyys viidewn viiimeisen vuoden aikana ja ehkä 8 vuoden on keskim. taikeri.

nyt tulee iso jolppi juhani tala mukaan – isot mieht jyllä – eihän se peni ole tikerkään. matti nykäsen tapaan tikeri näyttöä kulkevan lajissaan. muta kivaa että ernie, vijei, mike ja john mm. panevat kampoi9hin. Ernie ja vijei ovat myös pitkän matkan juoksijoita. Daly väliil sekoilee ku matti .

Hidasta hommaa lukea tuota sinun kapulatekstiäsi, ei oikein jaksa edes kunnolla lukea…

Mitäs murretta mahtanee olla?

Kyllä kaikki otsikossa mainitut ovat niin tasaväkisiä ja voittavat kisoja suunnilleen yhtä usein, että tällä hetkellä on kyllä vaikeaa panna poikia mihinkään järjestykseen. Voipi olla, että heillä kaikilla on jo uran laskuvaihe alkanut, mutta jotenkin tuntuu että Ernie on siinä kehityksessä hiukan muita jäljessä. Joten veikkaanpa, että tämän kauden päättyessä Ernien sijoitus rahalistalla on parempi kuin mustien poikien, mutta hänenkin ohitseen on vetäissyt joku nouseva nuorukainen…

Larun ukko: ’Joten veikkaanpa, että tämän kauden päättyessä Ernien sijoitus rahalistalla on parempi kuin mustien poikien, mutta hänenkin ohitseen on vetäissyt joku nouseva nuorukainen…’

Älähän sinä L u unta nää!! EE ei voi voittaa rahalistaa (PGA) siitäkään syystä, että hän ei osallistu riittävän moneen kisaan. Ei hänen pitäisi käydä tyrimässä jossakin Heineken classicissa, jos haluaisi edes yrittää voittaa.

Arvelet johtavan kolmikon olevan uransa ehtoopuolella. Miten niin? Singhillähän viime kausi taisi olla uran parhain, ainakin parhaimpia ja hän harjoittelee kuin hullu päästäkseen maailman ykköseksi.

Tigerista uskallaan väittää, että hänen ylivoimaisin kautensa on jo ollut. Silti hänen syrjäyttämiseen täytyy todellakin olla kova luu. Missähän se nuori kaveri luuraa? Ei hän ainakaan ole näkemissäni PGA:n kisoissa pelannut.

En ymmärrä Left kommenttiasi siitä, että Tiger ’joutui todella tekemään töitä päästäkseen cutista.’. Mihin se perustuu? Ei hän ollut lähelläkään tipahtaa kahden kierroksen jälkeen. Muistaakseni 21.. Mielestäni Tiger pelasi kohtuullisen hyvin. Draivit kyllä menivät usein sivuun todella kapeilta väyliltä, mutta eivät ne metsään menneet. Bunkkeripeli kyllä oli Tiger-mittapuun mukaan luokatonta. Kaksi lyöntiä, jotka näin, epäonnistuivat pari metriä ja aiheuttivat ratkaisevat bogit. Muuta uusintaan voitosta ei olisi tarvittukaan!

Yksittäisten kisojen tuloslistan perusteella ei kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Yhdessä tasaväkisessä kisassa onnella on liian suuri osuus. Esimerkiksi sopii viime viikonlopun Buick etc. John Daly sattui nyt olemaan onnettaren kultapoika. Pari draivia meni pahasti metsään, mutta kuinka ollakkaan niin, että lipun suuntaan oli sopiva rako. Kerran hän löi metsästä puiden alta maanuoliaisen, joka otti viimeisen pomppunsa bunkkerin vallista greenille. Sellaista lyöntiä ei kukaan pysty opettelemaan. Se vain onnistuu tai on onnistumatta. Jos ei olisi onnistunut, kisalla olisi toinen voittaja. No, jotenkin Daly kuitenkin ansaitsi voittonsa.

Meinaan sitä Tigerin kohdalla, että hänen eka kierroksensa oli 71 ja sijoitus jaettu 63., joten pakko oli tsempata toinen kierros. Se meni kuitenkin hyvin.

Kyllähän Tiger aina voittajasuosikkeihin kuuluu, mutta taitaa hänen ylivoimaisuutensa olla mennyttä. Ja hyvä näin!

Woods pelaa yksitoikkoista par’in nypytystä, koettaen viimeiseen asti välttää virheitä. Mamoilijan peliä.

Hänen peliinsä nähden on ilo seurata Elsin ja esim. Björnin hyökkäyspeliä, jossa perustavoite joka väylällä on vähintään birdie.

Tottahan siinä välillä tulee takkiin, mutta mitä siitä. Parhaimmillaan golf on sitä mitä Els esitti reilu viikko sitten Heineken-kisassa.

Näin minun mielestäni, mutta jokaisella on omat ajatuksensa ja arvostuksensa..

Jylan: ’Woods pelaa yksitoikkoista par’in nypytystä, koettaen viimeiseen asti välttää virheitä. Mamoilijan peliä.’

En ole samaa mieltä. Miten parin nypytyksellä voi saada parhaimman kierroskeskiarvon? Tigerin taktiikka riippuu täysin hänen asemastaan kahden kolmen kierroksen jälkeen. Viime viikonloppuna hän hyökkäsi vähän liiankin innokkaasti. Pyrkimällä nypyttelemään pareja hän olisi varmaan voittanut kisan. Se kai on golfammattilaisten tavoite?

Jylan: ’Hänen peliinsä nähden on ilo seurata Elsin ja esim. Björnin hyökkäyspeliä, jossa perustavoite joka väylällä on vähintään birdie.’

Niinpä, asiat näkee niin kuin toivoisi niiden olevan. Niin taktisesti köyhää peliä kuin Els esitti Heineken classicin viimeisellä kierroksella, ei minun silmiini vielä aiemmin ole sattunut.

Tämän on itseasiassa tosi mielenkiintoinen keskustelu, jota esim. 4GEA:n palstoilla käydään jatkuvasti. Toinen vastaava on: ’kumpi on parempi Jack aikoinaan vai Tiger nyt?’

Tiger on pelannut tällä kaudella kaksi kisaa (4. ja 10. tila), ei minusta törkeän huonosti. Erno ja VJ molemmat pelanneet 4-5 kisaa tänä vuonna. VJ oli eittämättä viime vuoden loppupuolen ’kuumin’ pelaaja, pelaten paljon ja sijoittuen hyvin -> rahalistan voitto. Erno pystyy pelaamaan aivan loistavaa peliä, mutta jotenkin pää ei aina kestä loppuun asti ja kaveri tekee ammattilaiselle aivan käsittämättömiä virheitä ratkaisun hetkillä (esim. viime vuoden ’hävityt kakkostilat’ sille aasialaiselle kaverille ja R-J Derksenille sekä tämän vuoden Heineken Classic – vaikka voitto tulikin, vaivoin).

VJ pelaa n. 10 kisaa kaudessa Tigeria enemmän, joten rahaakin kertyy helposti enemmän (tietysti pitää myös pelata hyvin). Tiger on viime kausina alkanut keskittymään pelkästään Majoreihin (ja suunnittelee kisa-aikataulunkin osittain niiden mukaan), tavoitteenaan ainoastaan Jackin ennätysten rikkominen (ei hän ilmaiseksi WL:n ykköstilastakaan kyllä luovu). VJ taas haluaa olla maailmanlistan ykkönen, ja pelaa todella paljon -> pisteitä kertyy vain pelaamalla. Ernoon ei oikein ole luottamusta, kaveri on murtunut lukemattomia kertoja loppuhetkillä -> ei todellista voittaja-ainesta, vaikka hetkittäin loistaakin.

Entäs Phil (3 top10:ä 3:sta kisasta)? Ei sovi unohtaa Davisiakään – kaveri pelasi uransa kauden viime kaudella. Erot ovat pienemmät kuin koskaan, ja kuka tahansa on potentiaalinen voittaja. MUTTA kuka on tasaisin? Tiger, vain 1 missattu cut koko uransa aikana (1996->) ja perättäisiä cutteja nyt 116 (vaikka minäkin draivaan paremmin.. 🙂 ).

Makukysymyksiä. Toistaiseksi tiikeri on vetänyt herrojen kohtaamisissa useimmiten pitkän korren, mutta ainakin minua ärsyttää kovasti se että Tiger pelaa niin vähän. Liikkeelle mies lähtee vain jos maksetaan ja paljon. USA:n rajojen ulkopuolelle vain majoreihin tai jos maksetaan todella, todella paljon. Ryder cup kertoi paljon miehen asenteesta.

Pelaajana Tiger on kyllä esimerkillinen.

Koska Erniellä on kykyä ja halua pelata hyvin eri puolella maailmaa ja tehdä ratkaisuja muunkin kuin rahan perusteella, on hän ehdoton suosikkini. Pelillisesti ei jää Tigeristä jälkeen.

Vijay on sitten siinä välissä.

Nyt alkaa näyttämään siltä että maailman kärki olisi kutkuttavan tasaväkinen. Toivottavasti tämä näkyy myös turnauksissa.

Itse ajattelen niin että golf on vain peliä..ja maailman huipputasolla se on paljolti myös viihdettä. Sadat miljoonat ihmiset seuraavat pelejä.

Historiaan jää elämään vain äärimmäiset huippusuoritukset, joku Sarazenin albatros v. 1932 (tai jotain) hyvänä esimerkkinä. Mielestäni on oikein että pelaajat koettelevat rajoja sekä hakevat äärimmäistä huippusuoritusta, vaikka siinä onkin riskinsä. Saattaa käydä että huonona päivänä tulee jopa missattua cut’ti. Mutta mitäpä siitä, ei aina voi onnistua.

Toisaalta tulosta mitataan myös rahalistan tienesteillä. Siinä menestyminen kertoo tietenkin tietystä osaamisesta. Se että Tiger harvoin missaa cutin kertoo juuri siitä ettei hän lähde mihinkään riskeihin.

Hänestä tulisi oikein hyvä matkustajalentokoneen ohjaaja. Siinäkään ei kuulu ottaa mitään riskejä, varmat perussuoritukset on tavoitteena.

Jotenkin vaan tulee sellainen vaikutelma että Tiger yhä edelleenkin pelaa $-kuvat silmissä..kun taas esim. Els pelaa itse pelaamisen riemusta.

On totta, että Tigerista on tullut konservatiivisempi pelaaja kuin mitä hän oli 17-vuotiaana. Kaikin puolin, svingiä on rauhoitettu sekä kaverin ’course management’ on parhaita maailmassa (ellei paras), koskaan! Ts. kaverista on tullut parempi pelaaja. Tiger on myös eittämättä paras all-around -pelaaja tällä hetkellä, vain draivi on jostain syvältä.

Se fakta, että Tiger ei missaa cut’teja kertoo vain siitä, että kaverin suoritustaso on todella korkea kerrasta toiseen. Kukaan muu ammattilainen ei pysty pitämään samanlaista suoritustasoa yllä, ei lähellekään. Kaikilla muilla suoritustaso aaltoilee paljon (myös VJ ja Erno), MC:tä napsahtelee nimen perään. Yleensä Touring Prolle 10 perättäistä cut’tia on lähes ennenkuulumatonta, siksi Tigerin cut streak on niin vaikuttava.

Golfin perusidea on mielestäni aina ollut selvitä kentästä mahdollisimman vähin lyönnein, suoritustekniikasta riippumatta. Ja voittaja on AINA vähiten palloa lyönyt. Lee Trevinokin sanoi aikoinaan: ’It’s not how, but how many?’

Joo mun teksti on luettava näköjään kahteen kertaan , että ymmärtää . Mä joudun itekin tekemään ja nauran itekin ’ TIKITOOKKIANI ’ .

Kato FFOOOOORRRREE !!!!

Jos on niin kiire, että kadulla kerkiää sanoo vaan ,että soitellaan – on paree ettei hidasta edes vauhtia.

Jessus sentään Tiki sai Nykissä kauhean hianon vastaanoton – ehkä määkin jonain päivänä ku mun tikitookkini ynmmäsrretään – lue kahesti –

jarruta jaaaaaaarruta ettei mee jepikkoon !!!

Tottakai vastauksen löytää tilastoista, kuka on eniten rahaa tienannut on paras pelaaja. Näinkin voi asian ajatella.

Minulle huipputason golf’illa on vain viihdearvo. On kiva katsella telkusta PGA-pelejä (tai euroopan tourin). Mutta jos siellä pelaisi 50 kpl tigereita, en viitsisi edes aukaista telkkaria.

Vaikka kuinka laskisi niin esim. John Daly ei liene tilastoja katsomalla paras pelaaja. Sen sijaan hän on erittäin suosittu satojen miljoonien amerikkalaisten harrastajien parissa. Tapahtumat viime viikonlopun uusintareiällä olivat todellista ’dramatiikkaa’, joka ei jättänyt ketään katsojista kylmäksi.

Minulle arvostuksessani Daly on vähintään yhtä hyvä pelaaja kuin Tiger. Samoin ovat Els, Vijay, Björn ja Jesper’kin on persoonallinen pelimies, monen.. monen muun lisäksi. Toivottavasti myös Mikko pääsee enemmän mukaan näihin kehiin.

Kertoisitko millä hiton logiikalla rinnastat Dalyn ja Woodsin??? Tilanne jossa Tigeria verrataan Golden Beariin on täysin ymmärrettävää, mutta että alkoholisti-Dalyyn…!

Mutta jos vastaisin itse kysymykseen.. Aloitin itse golfin vuonna 2000, ja olisi väärin väittää etteikö Tigerin yli 9 miltsin kausi olisi tuolloin tehnyt vaikutusta. Tällä hetkellä kuitenkin vaikuttaa, että kaikki kolme herraa ovat aika lailla samalla viivalla.. Pistäisin rahani kuitenkin Singhin puolesta. Vaikka hänen huikea top 10 sarja katkesikin perjantaina, uskon että hän tulee olemaan kova pala päihittää rahalistalla..

No, näähän nyt on taas IHan näitä mutu-juttuja, mutta ainoa golfari, jonka minä pystyn rinnastamaan Tiger Woodsiin, on Annika Sörestam.

Kai pitäis järjestää Tigrulle ja Annikalle reikäpeli! Vaikka onhan sillä jo nyt ruotsalainen.

Mikä ihmeen vaikutus noilla ruotsalaisnaisilla on huippupelaajiin? Faldo oli mestari ja sitten ruotsalaiscaddietär sai sen pelin ihan sekaisin ;o). Nyt Tigerinkin peli alkaa hieman takkuilla, kun sotkeutui ruotsalaisnaiseen.

Tämä Espanjan ponnahäntä pelailee kans mukavasti. Ei kait pääse koskaan IHan terävimpään kärkeen, mutta tsemppiä hänelle siitä kun jaksaa hieman vanhempanakin kiriä tahtia. On se aikamoinen mäkisuksi 🙂

totta turajat. Usein tahtoo olla liian kiire, toppuuttelen ja luen kahdesti jos en heti ymmärrä.

Maailman kaikkien aikojen ykköspelaajan valinta on helppo. Mr Googlen tietotoimisto kertoo pisteet:

TW 1 530 000

Jack Nicklaus 220 000

Ernie 111 000

Vijay 85 500

Vertailun vuoksi Mikkomme saa hittejä 16 200. Eli Mikko on tarkalla tieteellisellä täsmällisyydellä saavuttanut urallaan 1,05% siitä minkä Tiger. Hommia piisaa vielä…

Mun koneeni antoi googlella tolle TW:lle 34 600 000. Osa on jotain kiinaa, ei saa selkoo;-).

Ei kukaan näistä vaan Greg Norman!

Butch Harmon muuten sanoi tavatessaan tigerin ensimmäistä kertaa että Greg Normanilla on hieno käsipari mutta sinulla on parhaat kädet mitä olen ikinä tavannut. Harmon huomasi heti myös tigerin ’ongelman’ eli hän aisti juuri ennen osumahetkeä missä asennossa lapa oli ja pyrki sen vielä käsillään korjaamaan… Tämä tiikerin omasta kirjasta.

No oikeasti olen sitä mieltä että tiikeri on tämän hetken paras peluri. Tourilla ei ole yhtään surkimusta joten tiikerin noin 120 peräkkäistä cuttia on kyllä uskomatonta. Myös monen kauden alhaisin kierroskeskiarvo on vakuuttavaa vaikka olenkin kuullut sanottavan: ’Valhe, emävalhe, tilasto.’

JOO FORE TÄRKEÄT ASIAT ON LUETTEAVA HITAASTI ja ymmärryksellä . MÄ LUEN PARÁIKAA RAAMATTUA – HUVIKSENI – NE PAIMENETHAN KOLHVINKIN ALOITTIVAT, JOTKA SIEELLÄ BEETELEHEMISS – you know.

Oon lukenu vasta Mateukesn, Markuksen ja Luukas on kesken.
    Niis on samat jutut kun swingin harrjoittelussa. Pitää kerrata samaa.

Mutta vasta Luukkaan kohdalla mä ymärsin mitä se Jeesus tarkoitti sillä taalereiden lainaamisella ; yhelle 10, toiselle 5 ja yhelle vain 1.

En mä sulle kerro mirtä se tarkoittaa, muuten sä et hae ite vastausta ja toisaalta voihan olla ett´loppuvaiheessa tulee uusi oivallus.

Mutta siitä vaan veikkaus pystyyn !!

Vuoden 2004 manilistan parhaat USPGA:

1. Ernie Els

2. Vijay Singh

3. Tiger Woods

4. Mike Weir

5. Davis Love III

6. Aussi

Kiitos vaan komplimangista – seurailin itekin sitä 50 v ? poninhäntää – näytti siltä kuin maailmanloppu ois tuloss, mutta niin vaan sytkytti etipäin. Hikos sielä kuumasa.

Kumma kyllä musta tuntuu, että tän vuana mä onn parees iskus
    ku koskaan, mutta nythän ei enäätartte näyttää ja yrittää.

Kolohiahan ei voi voittaa – voi vain kolohvata.

( LIipasimet irti XXXXXXXXXXXXXXXLLLLLLLL )

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 25)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #384198 kohteessaSingh, Els vai Woods?

Etusivu Foorumit Yleistä Singh, Els vai Woods?