-
JulkaisijaArtikkelit
-
No hieman raflaava otsikko, mutta kyse on lähinnä golfkenttien markkinoinnista. Halutaan uusia pelaajia ja sitten mainostetaan golfalan julkaisuissa/nettisivuilla. Ihan oikeastikko nämä seurat/yhtiöt kuvittelevat, että ne tavalliset ihmiset eksyy netin suunnattomassa mediatarjonnassa näille sivuille. Ilmaisjakelulehtiä tulee meillekin postiluukusta ties minkämoista. Ikinä en niissä ole nähnyt yhtään ainoaa ilmoitusta golfin aloittamisesta. Ei myöskään suosituilla nettisvustoilla. Voihan toki olla, että ne ovat kalliita mainostaa, mutta ei siinäkään ole mitään järkeä että laitetaan rahaa täysin hukkaan sivustoille joissa kaikki kävijät jo käytänössä pelaavat. Mielipiteitä?
No onhan se luonnollista, että noita palveluja mainostetaan golfsivustoilla ja ensisijaisesti potentiaalisimmille käyttäjille. ’KVG’ opastaa myös kiinnostuneen oikeille jäljille helposti. Sen käyttäjäkunnan suosituksesta ja neuvojen perusteella suuri osa uusista harrastajistakin suuntaa alkeiskursseille. Vaan eihän olutmainoksiakaan juuri näe ’Seurakuntaviestissä’, vaikka onhan, pahasti kyllä, jumalisilla miehillä tavallisesti kiivas veto viinaan. (A.Kivi)
Mitä tulee alkeiskurssien mainontaan, kyllä niitä käsittääkseni aika paljon mainostetaan myös rahvaalle suunnatuilla sivustoilla ja julkaisuissa. Tänä talvena golf on saanut poikkeuksellisen paljon palstatilaa ja julkisuutta kilpagolfareiden menestyksen ja leudon talven ansiosta, esim tänään tämä Metro
Kokonaan toinen asia on, kuinka paljon tuo uutinen tai ko. aviisi edistää golfin harrastajamäärien kasvua.Rauski kirjoitti: (26.2.2014 21:56:35)
No hieman raflaava otsikko, mutta kyse on lähinnä golfkenttien markkinoinnista. Halutaan uusia pelaajia ja sitten mainostetaan golfalan julkaisuissa/nettisivuilla. Ihan oikeastikko nämä seurat/yhtiöt kuvittelevat, että ne tavalliset ihmiset eksyy netin suunnattomassa mediatarjonnassa näille sivuille.Voisiko kyse olla siitä, että noilla markkinointipanostuksilla pyritäänkin haalimaan kyseiselle kentälle jo harrastuksensa aloittaneita niiltä muilta kentiltä? Kyse ei siis olisikaan uusista pelaajista, vaan harrastajien rahan ohjaamisesta mainostajan taskuun..?
Tuskin uusia autojakaan kaupitellaan vain juuri ajokortin saaneille 😉
KL kirjoitti: (26.2.2014 23:42:40)
Rauski kirjoitti: (26.2.2014 21:56:35)
No hieman raflaava otsikko, mutta kyse on lähinnä golfkenttien markkinoinnista. Halutaan uusia pelaajia ja sitten mainostetaan golfalan julkaisuissa/nettisivuilla. Ihan oikeastikko nämä seurat/yhtiöt kuvittelevat, että ne tavalliset ihmiset eksyy netin suunnattomassa mediatarjonnassa näille sivuille.Voisiko kyse olla siitä, että noilla markkinointipanostuksilla pyritäänkin haalimaan kyseiselle kentälle jo harrastuksensa aloittaneita niiltä muilta kentiltä? Kyse ei siis olisikaan uusista pelaajista, vaan harrastajien rahan ohjaamisesta mainostajan taskuun..?
Tuskin uusia autojakaan kaupitellaan vain juuri ajokortin saaneille 😉
Jaa….. että kentät kuluttuvat markkinointirahaa toisiaan vastaan, yrittäen vaihtaa pelaajia/maksajia keskenään. ei nyt ihan viksulta strategialta kuullosta. 😉
Rauski kirjoitti: (27.2.2014 7:54:54)
Jaa….. että kentät kuluttuvat markkinointirahaa toisiaan vastaan, yrittäen vaihtaa pelaajia/maksajia keskenään. ei nyt ihan viksulta strategialta kuullosta. 😉Kenties ei, mutta varsin merkittävä osa toiminnan näkyvyyden parantamisessa kohdistuu nimenomaan jo pelaavaan väestöön ja ennen kaikkea kentältä ulospäin. Onhan siinä tietenkin sekin mukana, että halutaan muuttovoiton mukana niitä uusia pelaajia, mutta kukaan tuskin tänä päivänä uskoo jatkuvan kasvun ihmeeseen. Paitsi tietenkin kaikki lajiliitot visioissaan.
Eikä kyse maksajien vaihtamisesta keskenään, vaan maksajien haalimisesta pois toisilta. Eikös tämä ole enemmän kuin normaali tilanne lilkimain kaikessa bisneksessä? Kun markkinat ovat saturoituneet, markkinaosuuden kasvattaminen on ainoa tapa kasvaa. Tosin golfkenttien ollessa kyseessä ei välttämättä haluta kasvaa, vaan välttää kutistuminen.
KL kirjoitti: (27.2.2014 11:10:23)
Rauski kirjoitti: (27.2.2014 7:54:54)
Jaa….. että kentät kuluttuvat markkinointirahaa toisiaan vastaan, yrittäen vaihtaa pelaajia/maksajia keskenään. ei nyt ihan viksulta strategialta kuullosta. 😉Kenties ei, mutta varsin merkittävä osa toiminnan näkyvyyden parantamisessa kohdistuu nimenomaan jo pelaavaan väestöön ja ennen kaikkea kentältä ulospäin. Onhan siinä tietenkin sekin mukana, että halutaan muuttovoiton mukana niitä uusia pelaajia, mutta kukaan tuskin tänä päivänä uskoo jatkuvan kasvun ihmeeseen. Paitsi tietenkin kaikki lajiliitot visioissaan.
Eikä kyse maksajien vaihtamisesta keskenään, vaan maksajien haalimisesta pois toisilta. Eikös tämä ole enemmän kuin normaali tilanne lilkimain kaikessa bisneksessä? Kun markkinat ovat saturoituneet, markkinaosuuden kasvattaminen on ainoa tapa kasvaa. Tosin golfkenttien ollessa kyseessä ei välttämättä haluta kasvaa, vaan välttää kutistuminen.
Muuten ihan hyvä, mutta kun tuo markkinointi nimenomaan kohdistetaan aloittaviin pelaajiin. Siitä tuossa avausviestissä oli kysymys.
Tosin Rauskin kanssa siinä mielessä eri mieltä, että lajista kiinnostuneet kyllä googlen kautta juuri näille sivuille ajautuvat ja siinä mielessä ihan perusteltua joltain osin. Kenttien omat sivut kyllä tuossa paremmin asian hoitavat tuotakin kautta.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)