Aihe: Sääntökysymys bunkkerista - Golfpiste.com

24.1.–31.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][11]
KilpailuaSuomalaista

Sääntökysymys bunkkerista

Etusivu Foorumit Säännöt Sääntökysymys bunkkerista

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tietäjät hei, ongelmani on seuraavanlainen: Päivänä yhtenä tuuli painoi täydellisen lyöntini bunkkeriin 🙁 Meni pirulainen vielä aivan takareunaan ja oli vaikeuksia mahtua lyömään. Aloin siinä mallailemaan mailan taaksevientiä eli mahtuuko vai ei. Siinä touhussa maila osui bunkkerin reunalla kasvaviin ruohoihin ja hipaisipa reunan turpeeseenkin. Tuleeko rankkaria vai ei? Missä menee bunkkerin raja?

    EFC

    Ei tuu. Bunkkerissa raja kulkee suoraan ylöspäin. Reunan ruohot eivät ole estettä, olettaen että eivät kasva hiekan läpi (silloin bunkkeri huonosti hoidettu).

    Nimetön

    Kaikkien pelaajien kannattaisi ostaa sääntökirja ja pitää sitä myös kentällä mukana. Ei tarvitsisi mm. tällaisia asioita ihmetellä.

    Tästähän saisi non sense -gallupin eli kuinka monella on kentällä sääntökirja mukana. Minulla on.

    Pystysuoraan mistä?

    Tämä oli sellainen pystyseinäinen bunkkeri. Onko pystysuora seinä silloin bunkkeria?

    Jos on, niin juuri silloin tulee ongelma jos vie mailaa taakse ja se osuu alhaalta päin seinän ja nurmen taitekohtaan. Vai tuleeko?

    Galluppiin: Sääntökirja löytyy bägistä.

    Joskus kuitenkin nuorempi tieteenharjoittaja ei osaa lukea sitä oikein tai soveltaa oikein.

    bunkkerikysymyksen oika vastaus löytyy määritelmästä; bunkkerin raja jatkuu kohtisuoraan alaspäin, ei ylöspäin, niin kuin edellä väitettiin..

    Nyt en bunkkerissa kasvavan ruohon osalta ehkä muista oikein, mutta eikö bunkkerissa noudateta samaa sääntöä kuin vesiesteessä: esteen POHJAAN koskettamisesta mailalla tulee rankkuja, mutta siitä kasvavaan ruohoon koskettamisesta ei tule. Eli siis bunkkerissa hiekkaan koskettamisesta tulee rankku, mutta ruohoon koskettamisesta ei?

    Eli pystysuoraan seinään saa koskettaa mailalla kunha ei kosketa hiekkaan?

    Ei penalteja ko. tilanteesta. Esteissä huseeratessa kannattaa kuitenkin olla huolellinen.

    Totta puhut.

    Tuli mokailtua tässä yhtenä päivänä kuivassa vesiesteessä, kun jatkoin lyömällä enkä muistanut olevani esteessä.

    Nim:’Hyvä pelastus eikä tullut kuin kuusi rankkaria’

    Eikö vesiesteestä saa pelata siitä mihin se jäi ??

    Mitä se haittasi kun ’unohdit’ olevasi esteessä?.

    Yksi harjoitus-svingi ja koskin mailalla kaksi kertaa esteen pohjaa kun aloin lyömään…

    Ookoo.

    Mä arvasinkin heti kun olin lähettänyt edellisen.

    Pelikaveri katseli pokerina vierestä eikä sanonut mitään ennenkuin ratkesi lyönnin jälkeen. Reilu peli.

    Hävisin muuten sen reiän.

    Nim: ’Kaverille ei jätetä’

    Nimetön

    eikös sääntö mene jotenki näin, että jos tarkoituksella tunnustelee vesiesteen pohjaa??? kertokaa joku miten sääntö menee??

    EFC

    Joo, toki alaspäin. Sekoitin kiireessä ’ilmasuunnat’. Muutenhan niihin reunojen ruohoihin ei saisi koskea.

    Ei kai esteen pohjaan saa koskea mailalla ennen lyöntiä ollenkaan. Siksi kisoissa ei kannata mennä etsimään palloa mailan kanssa esteestä ettei tule tulkintaerimielisyyksiä.

    Nimetön

    Kyllä käsittääkseni saat aina penaltit kun kosket mailalla vesiesteen pohjaan.

    Muistan (sääntökirja ei saatavilla), että ainoastaan

    jos olet kaatumassa esteeseen, saat ottaa tukea mailallasi ilman penaltia tai jos mailasi vahingossa putoaa esteeseen et saa penaltia.

    Vieraspelaaja toivottavasti antaa meille oikean vastauksen.

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
Vastaa aiheeseen: Sääntökysymys bunkkerista

Etusivu Foorumit Säännöt Sääntökysymys bunkkerista