11.6.–18.6 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][23]
KilpailuaSuomalaista

Ryder Cup: Vapautus sadettimen kannesta väylällä

Etusivu Foorumit Säännöt Ryder Cup: Vapautus sadettimen kannesta väylällä

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Sunnuntain Ryder cupissa McIllroy sai tuomarilta vapautuksen väylällä olleesta sadettimen kannesta. Jos oikein näin (voi olla että katsoin huolimattomasti) niin McIllroy asetti pallon aivan sadettimen kannen viereen, mutta ei pudottanut palloa. Näinkö se meneekin?

    Olisko dropannut jo kaksi kertaa ja pallo oli valahtanut molemmilla kerroilla kannen päälle, sitten asetus kohtaan johon pallo putosi toisen dropin jälkeen?

    VeikkoK: Sunnuntain Ryder cupissa McIllroy sai tuomarilta vapautuksen väylällä olleesta sadettimen kannesta. Jos oikein näin (voi olla että katsoin huolimattomasti) niin McIllroy asetti pallon aivan sadettimen kannen viereen, mutta ei pudottanut palloa. Näinkö se meneekin?

    3. väylällä Rory näytti kysyvän tuomarilta vapautusta sadettajan kannesta, joka oli hyvin lähellä palloa. Tuomari ei antanut vapautusta. Tämän jälkeen näytti, että Rory testasi pallon vierestä (tiillä tai vastaavalla) onko ruohon alla jotakin sadettajaan liittyvää kovaa. Ei ollut, joten vapautusta ei tullut ja pallo lyötiin paikaltaan.

    Kiitos korjauksesta. Katsoin uudestaan youtubesta (https://www.youtube.com/watch?v=nM-eIOOz41o) (ajassa 36:00) ja siinä ei oikein näy tuota mainitsemaasi testausta, mutta uskon selityksen kyllä. Nyt oli minulla selostuskin päällä ja selostajatkin sanoivat että vapautusta ei tule.

    Katsoin tuota linkkaamaasi 36:00 ajankohtaa uudestaan.
    Roryn jalat ovat kameran ja pallon välissä, joten siitä ei näy tarkkaan mitä hän touhuaa pallon vieressä.
    Kun tuomari tulee aluksi paikalle ja sanoo ensimmäiset sanansa, Rory vastaa: ”Ok, no problem.” Oletan, että tässä tuomari ilmoitti ettei vapautusta saa, koska kaivonkansi ei ole stanssin eikä swingin tiellä. Tämän jälkeen tuomari puhuu hetken. Tuosta osasta saa tuomarin sanomisesta vain osin selvää ja se osa kuuluu: ”I don’t know how wide out it goes.” Eli ilmeisesti eivät osaa sanoa kuinka pitkälle kaivonkansi (vai sadettajan kansi) voisi ylettyä nurmen alapuolella. Tässä siis oletan Roryn testaavan pallon vierestä, että tuntuuko välittömästi ruohon alla kovalta eli onko osa kaivon kannesta ruohon alla pallon kohdalla. Jos näin olisi, niin siitä saisi vapautuksen. Rory kuitenkin ilmoittaa ”No”, tuomari lähtee pois ja pallo pelataan paikaltaan.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Vastaa aiheeseen: Ryder Cup: Vapautus sadettimen kannesta väylällä

Etusivu Foorumit Säännöt Ryder Cup: Vapautus sadettimen kannesta väylällä