Aihe: rehab – täh? - Golfpiste.com

28.7.–4.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

rehab – täh?

Etusivu Foorumit Yleistä rehab – täh?

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nyt alkaa jännittämään. Eikun..
    Kauheeta!
    Vain kuusi kuukautta ja sitten pitäis tähdätä..
    Ouch… Lienee eri asia huitoa sen kummemmin miettimättä kuin miettiä sen kummemmin huitomatta. Pahin lienee kuitenkin miettiä huitomista sen kummemmin huitomatta mietteitä. Yikes!

Ana is back!

Eiköhän Antti tarkasteta se lääkityksesi ihan ensi tilassa… :o)

Täh. Mikä kuusi kuukautta. Tähdätä mihin. Mikä rehab…

Et ainakaan kauden alusta voi puhua. Tänä vuona kun se alkoi 25,3. Siihen ei ole aikaa enää kuin kolmisen kuukautta.

Päässä Vikaa…meni ohi. Selvennä.

Ainut minkä ymmärsin oli nimesi ???

Mistäköhän Antilla alkoi tuohon kellonaikaan jännittämään…

ja mihinkä hänen pitäisi tähdätä 6 kk päästä…

ja mitäköhän tai minkäköhän ’huitomista’ Antti mietti…

Ettei vaan olisi kysymys määräaikaisen selibaatin tuomista tuskista :))

Samaa käväisi itselläkin hetkisen ajatuksissa, mutta eiköhän Ana ole jo tuon iän ohittanut ???

En voi tulkita tuota muuten kuin; Eri maa, eri valuutta 😉

Mä olen yrittänyt seurata itselleni laatimaani ohjenuoraa joka kuuluu seuraavasti:

Golfin käsittelysäännöt

Puttitapaus

• Jokainen putti on kuin ensimmäinen

Chippitapaus

• Ohita puttitapaus

Pitchitapaus

• Ohita chippitapaus

Bunkkeritapaus

• väylä: kuten raffitapaus
    • griini: Ohita
      • chippitapaus sekä tietenkin
      • bunkkeritapaus

Raffitapaus

• edetään väylätapaukseen

Väylätapaus

• edetään pitchitapaukseen

Tiitapaus

• Ohita
      • raffitapaus,
      • bunkkeritapaus ja
      • tiitapaus

Vaikka järjestelmäni on nerokkaan yksinkertainen, on sen noudattaminen vaikeaa koska huidon palloa miten sattuu (kuvainnollisesti puhuen, tietenkin).

Tarkoitus on keväällä siis mennä oppimaan asja uudestaan ja nyt jo alkaa olemaan paineita. Tekosyitäkin asian välttämiseksi olen alkanut virittelemään. Pitäisköhän ottaa härkää sarvista ja suunata vaikka Vierumäelle.

Ja höpsis, tarkoitus on ottaa takaisin palstan vaikeaselkoisimman hahmon valtikka – ei sen kummempaa;)

Se olikin mäkisuksella hetken aikaa, mutta ei tähän taas kukaan pysty.

Tälläistä hiukan epäilinkin … mutta nyt tavoistani poiketen hieman lisää itse aiheeseen:

Olen hakenut tulosta milloin milläkin jipolla; uusilla mailoilla, tekniikkojen tutkinnalla tai sitten golfin syvimmän olemuksen pohdinnalla.

Palloon kun ei osu, niin ei siihen osu – kunnolla, siis… Tästä olen tullut johtopäätökseen että swingini täytyy uudelleenkouluttaa ja ainoa vaihtoehto on tehdä se opastetusti. Ongelmana on kuitenkin se että tämä asia on lykkääntynyt nyt puolitoista vuotta eli on vaikea asennoitua siihen että kaikki menee uusiksi.

Okei. Antti. Aletaan silleen että sovitaan heti huomiselle ihan sellainen kevyt terapia Lapinlahdella.

No joo, mitä nyt siitä pelaamastamme kierroksesta muistuu mieleen ei lyöntisi mikään ihan katastrofaalinen ollut. Kyllä sillä varmaan pääsisi tuonne parinkympin hujakoille kunhan ensin groovaat ne virheet ja opit kompensoimaan… Veikkaisin kyllä että pääset helpommalla kun menet ensi tilassa ammattiauttajalle joka laittaa sut järjestykseen. Ja nyt puhun siis golfillisesti, en yleisellä tasolla.

Kiitoksia, Tetsa. Koitan päästä selvyyteen tässä(kin) asiassa.

Mutta sitten näistä tasoista…

’Golf on kuin elämä, mutta korkeammalla tasolla…’ Kuulemma vahingossa laukaistu, mutta jossain määrin varmaan tottakin.

Tosin itse ainakaan en kuitenkaan muutu kentällä joksikin ’Golf-Antiksi’, en ainakaan tiedosta tälläistä. Golf on kokonaisvaltainen juttu joka vaikuttaa ajatuksiin kentällä ja sen ulkopuolella. Muut jutut (nämä ns. maalliset) pysyy kyllä messissä, siinä rinnalla – kokonaisvaltaisesti sekoittuneena, ikäänkuin symbioosissa.

[hitto mitä potaskaa;]

Mutta sitten taas (johonkin) asiaan! Tikkaa heittäessäni mulla oli alusssa helkkarin hauskaa (tämän lajin ympäristö on toudella rentouttava;). Mutta sitten aloin funtsimaan kuinka saisin vähennettyä sen 501 vähemmillä ja aina vaan vähemmillä tikkamäärillä. Tarpeeksi kun funtsin, en enää tiennyt miten nuolesta pidetään kiinni. Vaihetta kesti jokunen tuskainen aika kunnes laantui. Heittely jäi sitten vähemmälle, mutta nykyään sillointällöin käyn heittämässä ja homma sujuu sen kummemmin miettimättä kuinka nuolesta otetaan kiinni ja mihin sen pitäisi mennä – sen kuin roiskaisee.

[no jo on selitystä;]

Nyt golf ei ole tietenkään sama asia mutta voisikohan tässä käydä lopulta niin että mailaa heilauttaessa yhä harvemmin tarvii miettiä – mitämitämitäsinäsanoa? Tokihan varmemmin tähän pääsisi jos toistoja yrittäisi tehdä oikein, eikä siis kotikutoisella swingillä. Ilman työtä tämä ei onnistu – eikä ole tarkoituskaan; golf on löytöretki ja tarkoituksena on tavoittaa SE lyönti tjsp.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #498461 kohteessarehab – täh?

Etusivu Foorumit Yleistä rehab – täh?